Jellinek
Banned
Tallipaikkaa viime vuosina turhaan F1:stä hakenut Epsilon Euskadi ee1-mallillaan, moottorina 5,496 cc Judd V10:
Kyseisen tiimin piti tulla Le mansiin vuonna 2009 mallilla ee2, mutta jostain syystä eivät osallistuneetkaan kisaan.Tallipaikkaa viime vuosina turhaan F1:stä hakenut Epsilon Euskadi ee1-mallillaan, moottorina 5,496 cc Judd V10:
Mazda tuo 787:n takaisin LeMansiin ihailtavaksi 20 vuotta sitten saavutetun voiton kunniaksi:Mazda 787 on tähän mennessä ainoa wankel-moottorinen LeMans-voittaja:
Chevroletilla väitetään olevan kehitteillä wankel-kone, vaikka sitä monet kai pitävätkin epäonnistuneena keksintönä:
http://www.insideline.com/chevrolet/volt/second-generation-chevrolet-volt-could-use-rotary-engine.html:dunno:
Tämä Lancia LC2, Martini Racingin ajattama ajokki on varmaan jollakin lailla ollut erikoisuus. Historiaan se ainakin jäi hyvässä mielessä. Autohan nähtiin WSC:ssä 1983-1986 ja auton suunnitteli Dallaran yhtiön omistaja Gian Paolo Dallara. tuona aikana Lancian lisäksi myös Abarth ja aiemmin mainittu Dallara olivat mukana kehittämässä autoa. 51 kisaan näillä tehtaan menopeleillä osallistuttiin, voittoja tuli 5 ja paalupaikkoja 13. Kuskeina nähtiin muun muassa, Michele Alboreto, Ricardo Patrese, Alessandro Nannini, Bob Wollek. Ylipäätänsä koko LC2 ajan oli hyvin italialaismiehistöiset autokunnat. Lancia LC2 oli myös yksityistiimien käytössä, esim BP-Malardeau tiimi ajatti LC2:kkosia.
Ensi viikonloppuna on taas legendaarisin kestävyyskilpailu, tässä muutama harvinaisuus vuosien varrelta:
B.R.M. P351 -British Racing Motors-nimen epäonnistunut elvytys
Tähän ehkä jopa hieman epäonnistuneeseen projektiin osallistui myös muuan Suomalainen, nimittäin Harri Toivonen sekä ajoi ja ehkä myös rahoitti (ajamalla) kyseistä autoa. Autosta oli myös avomalli millä kait lähinnä ajettiin kilpailuissa. Auto oli varustettu Weslake V12, vuonna -92, ja myöhemmin Nissan V6 turbo moottoreilla.
Auto keskeytti -97 LeMansissa tulipaloon 20 kierroksen jälkeen ja kisat oli siinä!!. Tiettävästi se on entisöity ja on englantilaisella keräilijällä.
!!tässä avomalli Lemans -97.Ensi viikonloppuna on taas legendaarisin kestävyyskilpailu, tässä muutama harvinaisuus vuosien varrelta:
B.R.M. P351 -British Racing Motors-nimen epäonnistunut elvytys
Tähän ehkä jopa hieman epäonnistuneeseen projektiin osallistui myös muuan Suomalainen, nimittäin Harri Toivonen sekä ajoi ja ehkä myös rahoitti (ajamalla) kyseistä autoa. Autosta oli myös avomalli millä kait lähinnä ajettiin kilpailuissa. Auto oli varustettu Weslake V12, vuonna -92, ja myöhemmin Nissan V6 turbo moottoreilla.
BRM 2 by Kari Naatanen 1, on Flickr
kuva;videolta
Auto keskeytti -97 LeMansissa tulipaloon 20 kierroksen jälkeen ja kisat oli siinä!!. Tiettävästi se on entisöity ja on englantilaisella keräilijällä.
Tämän pölynimurin edessä on myös Chaparallin auto, mutta mikä on tämä oikealla oleva lintulaudan kuljetusväline ja mikä on etuoikealla oleva #66 ?Chaparral 2J
Lintulauta on Chapparal 2F, #66:sta ei itsellä tietoaTämän pölynimurin edessä on myös Chaparallin auto, mutta mikä on tämä oikealla oleva lintulaudan kuljetusväline ja mikä on etuoikealla oleva #66 ?
En tiedä. Ovatko edes Chaparraleja. Edessä oleva on 2D. Onko niitä muitakin, kuin 2J ja 2D?Tämän pölynimurin edessä on myös Chaparallin auto, mutta mikä on tämä oikealla oleva lintulaudan kuljetusväline ja mikä on etuoikealla oleva #66 ?