Tällä kertaa saatiin sitten ratkaisevassa määrin erilaiset rengastaktiikat kilpailuun. Hamiltonin suoritus olisi ollut epäonnistunut ilman paalua, sillä hänen on pakko päästä ajamaan vähän eroa muihin kilpailun alussa, jotta ei jää pahasti muiden taakse roikkumaan renkaidenvaihdon jälkeen. Alonsolla on epäilemättä sama ongelma, mutta Ferrarin vauhdilla ei yksinkertaisesti parempaan pysty.
Rosberg ja Sutil jättivät suosiolla maksimivedon väliin ja keskittyvät täysin kilpailuun. Kubican tilanteesta en ole ihan selvillä, häntä ei näkynyt kunnolla kuvissa. Liuzzin suoritus oli suorastaan loistava ja tässä hän teki nyt sitä työtä, mitä f1-uran jatko vaatii. Toki Liuzzin pitää pystyä vastaavantasoisiin suorituksiin myös kilpailussa, ennen kuin paikka on turvattu.
Voimasuhteissa Force India on ottanut ison harppauksen eteenpäin. Radan täytyy sopia heidän autolleen todella hyvin. Kubica väläytteli niin ikään vauhtiaan, mutta lähtöpaikka on vasta 8 ruudussa. Mersulla on selvästi vaikeuksia sekä tekniikan että ajettavuuden kanssa ja kilpailussa pystytään tällä kertaa ajamaan vain alemmista pistesijoista. Williams näyttää pitkästä aikaa piristyneen ja pisteet ovat mahdollisia, jos 10 joukosta joku joutuu keskeyttämään. Sauberin vauhti oli sitävastoin täysin kadoksissa aika-ajoissa.
Kovalainen oli paras uusista ja oli vähällä ottaa suurissa vaikeuksissa olleen Kobayashin päänahan. HRT:t tippuivat taas joukon hännille ja tekniikkaongelmatkin iskivät Chandlokin vaihdelaatikkovian muodossa.