Formula 1 - 2010 - Kanada: Aika-ajot

2Lman

Well-known member
Liittynyt
13.2.2000
Viestit
500
Sijainti
Jarvenpaa
Saikohan Vettel etua nopeamman mittakohdan ylityksenä kun ajoi vikan mutkan suoraksi?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Hyvä paikka Alonsolle tuo nelosruutu:ahem:
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
Tulee mielenkiintoinen kisa kun redbullit on kovemmilla huomenna kun muut on pehmeillä tossa kärjessä. miten kestää renkaat.
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
2005
Kyllä taas vituttaa nähdä tämä eräs keskellä... :mad_old:
 

F1Electric

Well-known member
Liittynyt
24.8.2008
Viestit
364
Ei meinaa Hamilton malttaa pysyä oikeen missään autossa sisällä. :D
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
Kyllä tuolla likaisella puolella on täällä aika paljon vissiin merkitystä.
 

Hawke

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
873
Kuudes paikka oli hyvä suoritus Liuzzilta. Melko vaihtelevaa tulosta, kun hän on usein ollut viimeisten joukossa (uudet tallit poislukien).
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Mielenkiintoinen startti tulossa huomenna. Red Bullit kolauttelee toisiinsa jo toisessa kisassa putkeen? En yhtään ihmettelisi. Vettelin meno näyttää jo vähän sellaiselta tappomeiningiltä. :eek: Virheitäkin tulee hiukkasen liikaa.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Vettelin Q3 näytti jo menevän ihan pieleen mutta viimeisellä mahdollisella hetkellä puristi sentään hyvän kierroksen.

Hamilton on kyllä ihan pelle. Auto on osoittanut ylivomansa koko viikonlopun ja sitten kun ottaa hikisesti viimeisellä yrityksellään pehmeämmillä renkailla paalun (mikä on tietty ihan ok) niin alkaa hirveä tuuletus ohjaamossa. Siis ei mitään tasoa taas. Oikeat voittajat ottavat vaan ihan coolisti, varsinkin kun ei ole vielä kisa kysessä, vaan aika-ajot. Jotenkin ymmärtäisi jos kyseessä olisi ollut joku Force Indian paalu, mutta kun ajetaan parhaalla autolla radalla joka vielä pelaa auton vahvuuksien suuntaan, niin ei ymmärrä tällaista.

Force Indiasta puheen ollen oli muuten aika rypistys tallilta tänään. Saivat varmaankin eniten irti autostaan suhteessa muihin.

Forcen tulos ja moni muukin seikka viittaa kyllä siihen, että renkaiden saaminen toimintaan oli aika haasteellista ja hyvin pienestä kiinni. Veikkaisin että Schumin putoaminenkin liittyy tähän. Schumi mielestäni ajoi itse asiassa varsin hyvin, joskin loppua kohti Q2:ssa meni yliyrittämiseksi kun varmaankin radion kautta sai tietää ettei aika riitä.

Huomasinko oikein että Hamiltonilla oli pehmeät renkaat ja Red Bulleilla molemmilla kovat? Tämä voi olla aivan ratkaisevaa kisassa jos pehmeät renkaat kuoriutuvat nopeasti kuten aiemmin tänä viikonloppuna. Jos kärjestä joutuu tulemaan varikolla renkaanvaihtoon liian pian, voi joutua ajelemaan sen jälkeen hitaampien takana jonossa, koska oletan että aika moni keskikastista tulee lähtemään kisaan kovemmilla renkailla ja ajaa pitempään kuin mm. Hamilton. Red Bullin koko lauantai viittaisi siihen että he koko ajan kallistuivat valitsemaan kovemmat renkaat Q3:een jotta niillä voidaan lähteä sitten kisaankin. Tässä vaiheessa veikkaisin että se oli täysin oikea veto koska aika-ajovauhtiakin kuitenkin löytyi ihan riittävästi, kunhan lähdössä pitävät sijoituksensa ja pysyvät Hamiltonin tuntumassa.
 

ata

Holden Motorsport
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
180
Sijainti
Helsinki
Ei meinaa Hamilton malttaa pysyä oikeen missään autossa sisällä. :D
Saako sääntöjen mukaan F1-autolla ajaa seisaaltaan ilman turvavöitä vaikka moottori ei käykään...? Voisi kuvitella että siitäkin joku sääntö olisi nykyään jota Hamilton olisi tuossa rikkonut.
 
Ylös