Pitää muistaa että Suomessa on kuitenkin suuri autoharrastajien ryhmä, joka jakaantuu karkeasti tuningjannuihin ja jenkkiautoilijoihin. Molemmille on omat moottoriurheilutapahtumansa, meinaan drifting ja kiihdytysajot. Ja molemmat tapahtumat vetävät aika paljon väkeä, tai en driftingistä oikein tiedä mutta ainakin kiihdytysajot hyvänä (ei sadetta) päivänä. Camaro Cup tai mielummin lama-nascar oikein toteutettuna VOISI vedota juuri tähän kahteen porukkaan.
Suomen moottoriurheiluskenessä keskeisesti ongelmallista on kuitenkin se, että sitä ei ole brändätty. Kaikki näyttää tasaisen paskalta vuodesta toiseen, aivan kaikki. Hyvällä tuurilla yksi ulkomailta kärrätty GT-auto saattaa näyttää hyvältä, mutta siihen se jää. Autot, markkinointi, PR, rata-alueet, ratamainokset, tv-lähetykset (jos on). Ei tollane palvele imagoa pitkässä juoksussa ollenkaan. Kisat kyllä kiinnosta kuskeja, ehkä sponsoreita, kuskien kavereita, ja muutamaa f1-foorumin hullua, mut ei oikeasti ainuttakaan satunnaista katsojaa. Huippuhetkihän oli Sport2000 millenniumin vaihteessa. Siinä oli onnistunut brändi jossa paskasta väännettiin kultaa. Kyllähän tollane imagokampanja kalliiksi tulis, ja olen sitä mieltä että parempi olla lähtemättä sille tielle, kun mitään markkinoitavaa sisältöäkään ei ole.
Legendsistä olen parjannut ennenkin, mutta mielestäni luokka jossa ajetaan morris minin kokoisilla autoilla, joissa on mopon moottori ja joiden korimallit perustuvat autoihin joilla suomessa ajettiin viimeksi jatkosodan aikana, EI OLE mikään oikea autourheilusarja. Lähinnä se soveltuu nuorten aloittelijoiden ja harrastelijoiden huvittelusarjaksi. Siitä huolimatta että autoja on 40+ kappaletta radalla, määrä ei tässä korvaa laatua vaikka määrä onkin siistiä. Sikäli kun nyt vaikuttaa että Legends on SE ykkössarja Suomessa, niin voi vain itkeä kyyneleitä. Mutta koska parempaakaa vaihtoehtoa ei ole niin antaa mennä vaan.