Camaro Cup Suomeen

Jonathan Royal

Well-known member
Liittynyt
28.5.2000
Viestit
397
Sijainti
pyhäranta
Pari kertaa Ahvenistolla käyneenä pakko todeta että puitteet katsojan kannalta ovat hirvittävät. Kuljettajille varmasti mukava paikka kisailla korkeuseroineen ja vaihtelevine mutkineen, mutta katsojalle täysi perse. Esim Alastarolla taas puitteet katsojille ovat hyvät, mutta rata itsessään on niin paska ettei siellä saa mielenkiintoista kisaa aikaiseksi missään luokassa. Drag Racing asia erikseen.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Asiaa!

Toivottavasti toteutuu Camaro Cup!

Noi sport2000:t ja muut Honda Type-R Cupit oli ja on suorastaan surkeita&noloja kyhäelmiä.

Ei kukaan tosi-mies/nainen jaksa katella kun kauppakassien tehoset kauppakassit kiertää rataa jos vaihtoehtona on villisti vääntävät ja aidosti sutivat +400hv V8:t, jotka lyö lieskaa ja kuulostaakin moottoreilta. Toi audiovisuaalinen puoli kun on oikeesti aika iso osa moottoriurheilua, ainakin omasta mielestäni:thumbup:

Toivottavasti homma toteutuu, vaikka epäilenkin vähän.. Taitaa meidän ykköslajina olla jatkossakin kupla-jokkis ja mopon moottoreilla ajettavat Legendsit..
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Pari kertaa Ahvenistolla käyneenä pakko todeta että puitteet katsojan kannalta ovat hirvittävät. Kuljettajille varmasti mukava paikka kisailla korkeuseroineen ja vaihtelevine mutkineen, mutta katsojalle täysi perse. Esim Alastarolla taas puitteet katsojille ovat hyvät, mutta rata itsessään on niin paska ettei siellä saa mielenkiintoista kisaa aikaiseksi missään luokassa. Drag Racing asia erikseen.
Mikäs Alastaron radassa on vikana? Paitsi että sen kiihdytysradan vuoksi pääkatsomo on aivan liian kaukana itse radasta. Rata itsessään on ihan kohtalainen, etenkin tuo takasuora kohti Las Palmasin jarrutusta on erittäin mielenkiintoinen, koska siinä asiansa osaava kuski hyvin käyttäytyvällä autolla pääsee tekemään helposti eroa harrastelijakuljettajiin. Samoin tuossa varikon muurin edessä oleva nyppylä on ihan bueno, jos alustan säätöjä ei ole mietitty ihan loppuun asti... Varsinkin joillain LoCost kuljettajilla on pyrkinyt olemaan nyppylällä vähän ylimääräistä ohjelmaa...
Mutta sen pääkatsomon voisi siirtää (tai puolittaa) tuonne radan sisäpuolelle ja integroida sen päälippupisteen osaksi katsomorakenteita samaan tapaaan kuin Kemoran katsomossa.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Pari kertaa Ahvenistolla käyneenä pakko todeta että puitteet katsojan kannalta ovat hirvittävät. Kuljettajille varmasti mukava paikka kisailla korkeuseroineen ja vaihtelevine mutkineen, mutta katsojalle täysi perse. Esim Alastarolla taas puitteet katsojille ovat hyvät, mutta rata itsessään on niin paska ettei siellä saa mielenkiintoista kisaa aikaiseksi missään luokassa. Drag Racing asia erikseen.
Heh. En mä nyt ihan hirivttäväks sentään sanois puitteita. Näkymät on mahtavat radallle. Olisko sitten katsomo se mikä pelastais tilanteen?
 

LeTo

Well-known member
Liittynyt
11.8.2009
Viestit
59
Heh. En mä nyt ihan hirivttäväks sentään sanois puitteita. Näkymät on mahtavat radallle. Olisko sitten katsomo se mikä pelastais tilanteen?
Näkymät ainakin harrasteparkista oli kovin vihreät kun ei puutarhuri oli jättänyt pusikot raivaamatta. Ja eipä noilta kahdelta tasanteelta radalle näe ellei pääse eturiviin katseleen
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Näkymät ainakin harrasteparkista oli kovin vihreät kun ei puutarhuri oli jättänyt pusikot raivaamatta. Ja eipä noilta kahdelta tasanteelta radalle näe ellei pääse eturiviin katseleen
No toivottavasti viestisi meni perille asianomaisille...
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
No toivottavasti viestisi meni perille asianomaisille...
Ja tuostahan on sitten apua vuonna 2011, jos siis ihmiset enää tulevat paikalle.
Mikäs se kuuluttelu niistä Lidln:n parkkipaikoista oli? meni vähän ohi, olikos se niin, että paikallinen Lidl sponssasi parkkipaikat katsojille, vai miten se meni...:jaska:
Yksikin pieni sadekuuro ja valtaosa yleisöstä olisi häipynyt tasan tarkkaan paikalta. Siellä rinteessä ei olisi nököttänyt kukaan.

Kaikki mitä kirjoitin aikaiseemin Apparasta piti täysin paikkansa sunnuntainakin.
Asiahan ei tietystikään koskenut minua, koska olin "vip"-vieraana varikolla. Ratakahvion sapuskoissa ei ollut mitään vikaa, ja jonotkin, pl yhden jälkeen ehkä tunti olivat ihan asialliset, lisäksi nähtävää ja juteltavaa olisi riittänyt vaikka viikoksi eteenpäin.

PS tuo, että ihmisillä on vapaa pääsy varikolle kisan jälkeen on yhden sortin simputus. Valtaosahan kilpureistahan on jo trailereilla tai häipyneet kotiinsa.

Koko kisaan pitää tehdä radikaali muutos (jos siis tuolle radalle/varikolle) ei voida tehdä mitään: luokkia pitää karsia runsaasti vaikka miten tulisi itkua ja hammastenkiristystä. Esim Locostit ei kuulu mitenkään ns historic-kisoihin. Samoin Subarut. Ei nuo ole (ainakaan vielä) mitään historiccejä. Samoin ehkä Roadsportteja pitäisi miettiä myös.
Ne voisivat alkaa ajamaan omissa kisoissaan ja Grand Race pyhitettäisiin ainoastaan todellisille historiceille. Tällöin varikko olisi huomattavasti väljempi ja tällöin voitaisiin esim keskellä päivää järjestää ns PitlaneWalk-tyyppinen juttu.
 
Viimeksi muokattu:

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
Originally Posted by Los Cojones View Post
Joopa-joo... Ei ollut Rata-SM:n anti hääviä Botniaringillä. Ehkä koko viikonlopun kohokohta oli Formula Ford -lähdön jälkiselvittelynä radanvarressa käyty nyrkkitappelu!

Ja mikä oli tuo Time Attack... 2 osallistujaa!

Varikolla huhuiltiin nyt vahvasti, että Legendsit jättävät Rata-SM:n kauden päätteeksi. Ensikaudella ilmeisesti Legendsit, Camaro -cup ja Avoin kiertäisivät omana sarjanaan. Tämä kuulostaisikin varsin kompaktilta paketilta. Nyt Rata-SM:ssä venytetään kilpailupäiviä aivan turhaan.
Ja BMW luokka olisi siirtymässä samaan.
Nyt riittää Huttusen rahastus.
Ja BMW luokka olisi siirtymässä samaan.
Nyt riittää Huttusen rahastus. :thumbup:
Sen verran kuulin tuosta Ahvenistolla, että jotain perää lienee. Tosin, kuten jo täällä on kommentoitukin, lopputulos voi olla ihan mitä vaan tai kaikki jatkuu ennallaan.
 

hewland

Well-known member
Liittynyt
8.11.2000
Viestit
56
Sijainti
salo finland
camarot on melko ripeitä

kaiva otto jostain esille millasia aikoja ne ruottin camarot silloin viimeksi suomessa käydessään ajoivat.jos en nyt ihan väärin muista,niin ainoastaan formulat oli niitä nopeampia,eikä nekään paljon.siitäkin on jo aikaa,ja nyt on kyseessä seuraava malli,joka on vielä nopeampi.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
kaiva otto jostain esille millasia aikoja ne ruottin camarot silloin viimeksi suomessa käydessään ajoivat.jos en nyt ihan väärin muista,niin ainoastaan formulat oli niitä nopeampia,eikä nekään paljon.siitäkin on jo aikaa,ja nyt on kyseessä seuraava malli,joka on vielä nopeampi.
Vou. Onks ne tosiaan noin nopeita pirssejä?
 

vharju

Well-known member
Liittynyt
3.9.2006
Viestit
186
kaiva otto jostain esille millasia aikoja ne ruottin camarot silloin viimeksi suomessa käydessään ajoivat.jos en nyt ihan väärin muista,niin ainoastaan formulat oli niitä nopeampia,eikä nekään paljon.siitäkin on jo aikaa,ja nyt on kyseessä seuraava malli,joka on vielä nopeampi.
Viimeksi Camarot vierailivat Suomessa Seinäjoen Vauhtiajoissa 2006.

Nopein Camarojen kierrosaika oli 59.476, kun taas nopein Super2000 kierrosaika oli 58.485.

Eli ilmeisesti muistelet jotain aikaisempaa vierailua.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
2004 Alastarossa Olli Haapalaisen Super2000 Audin noteeraus 1'22,494, Lähteenmäen Honda Type-Rä 1'23,354 ja Sporttien nopein Kalliomäki (Honda Type-Rä) 1'24,249.
Samassa kisassa Camaroiden kolme nopeinta olivat Lindum 1'23,461 K.Lundstöm 1'23.849 ja M.Lundström 1'25.026.

Formula 3:t yli 10 sekuntia kierroksella nopeampia.
 

.konen

New member
Liittynyt
28.12.2009
Viestit
2
Tollasia speksejä löytyi gen5 cupperista reilun vuoden takaa:

Engine: 5,7 liter ZZ4 engine, from the 2008 Camaro Cup-Camaro. It produces 420hk and 600Nm.
Transmission: Gearbox, clutch & rear end are from the 2008 camaro (4gen). 4-speed Richmond Super T10.
suspension: Öhlins.
Chassi: Tube frame, Camaro Cup Specs
Boddy: Glasfiber-Camaro 2010, adj spoiler.
Interior: Aluminium
Frontend: Fully adjust with tube a arms.
Front brakes: Willwood 6-piston
Rear brakes: Willwood 4-piston
Tyres: Michelin Slicks "17.
Rims: 9x17-9,5-17.
Fuel: E85 - Etanol.

Price: 34 000 Us dollar + VAT+ driveline
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Mitäs tälle luokalle kuuluu nyt sitten? Tuleeko tätä koska sitä toista sarjaa ei sitten kai perusteta.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
http://www.teamsoderman.com/uutiset.php?nID=14

"Reima Söderman on jo sopinut AKK:n kanssa kolmen Cup-kilpailun ajamisesta ensi kesänä SM-osakilpailujen yhteydessä. Yhteen näistä on tulossa kuljettajia myös Ruotsista.

-Kaksi muuta kisaa on vielä avoinna. Ne ratkeavat, kunhan saamme Ruotsin ensi kauden kilpailuaikataulun, Söderman kertoo."

Eli viisi kisaa, joista (ainakin) kolme Huttusen kisoissa.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
No pirulainen sentään! Tämähän näyttää hyvältä. mutta 20 camaroa sitä en usko paitsi tietty sillon jos ruotsalaiset tulee vierailulle.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Eli uusia uutisia Camaro puolelta. Jari Nurminen lähtee 2-3 autolla cup sarjaan. Eiköhän niitä nimiä tipu lisää ajan kuluessa.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Onkoos se pistäny Fefen sit lihoiksi vai downgreidaako sen takas Challenge sääntöjen mukaseks ja harrastelee sitten tanskalaisten ja ruåtsalaisten kans fefeilyä minkä CCupilta joutaa? Vai pistääkö vallan ajohanskat naulaan ja siirtyy tallipäälliköksi (Fefelle :p)
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Kuulostaa lupaavan hauskalta. Radalla tulee käymään aika mörinä kun iso joukko Camaroita käy kilpasille.
 
Ylös