Camaro Cup Suomeen

matti870

Well-known member
Liittynyt
17.8.2004
Viestit
96
Huomenna lauantaina 28.5 Ahveniston moottoriradalla on prcf petrin päivä ohjelmassa vapaata ajelua
ja mukana on myöskin 2 camarocup autoa et sinne kattelee sit jos kiinostaa :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Suomeen hankituista Camaroista on moottoreita hajonnut melkoista tahtia, mutta ainakin mulle on jäänyt epäselväksi miksi. Voisikohan syynä olla tämä: http://www.camaro-cup.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=100

Uuteen Gen.5 Camaroon on ilmeisesti syystä tai toisesta haluttu erilainen bensapumppu kuin edellisessä mallissa, jolla ajettiin ilman mitään ongelmia E85:lla. Joku paremmin ruåttia osaava vois tulkata yksityiskohdat.

Sarjan nettisivuilla lupaillaan (toiseksi ylimpänä otsikolla Bränsleproblem i Camaro Cup utreds.), että ongelma selvitetään polttoainetoimittajan (Aspen) seuraavaan kisaan mennessä... Se on Falkenberg heinäkuun alussa, joten Suomen sarjan avaukseen Apparalle ei ole tarjolla ratkaisua ongelmaan...

Toki suomalaisten moottoririkot voivat johtua jostain ihan muustakin. En edes tiedä onko täällä ajettu etanolilla vai bensalla (säännöt näyttäisivät sallivat meillä kummankin).
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Suomeen hankituista Camaroista on moottoreita hajonnut melkoista tahtia, mutta ainakin mulle on jäänyt epäselväksi miksi. Voisikohan syynä olla tämä: http://www.camaro-cup.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=100

Uuteen Gen.5 Camaroon on ilmeisesti syystä tai toisesta haluttu erilainen bensapumppu kuin edellisessä mallissa, jolla ajettiin ilman mitään ongelmia E85:lla. Joku paremmin ruåttia osaava vois tulkata yksityiskohdat.

Sarjan nettisivuilla lupaillaan (toiseksi ylimpänä otsikolla Bränsleproblem i Camaro Cup utreds.), että ongelma selvitetään polttoainetoimittajan (Aspen) seuraavaan kisaan mennessä... Se on Falkenberg heinäkuun alussa, joten Suomen sarjan avaukseen Apparalle ei ole tarjolla ratkaisua ongelmaan...

Toki suomalaisten moottoririkot voivat johtua jostain ihan muustakin. En edes tiedä onko täällä ajettu etanolilla vai bensalla (säännöt näyttäisivät sallivat meillä kummankin).

Nähtävästi öljyt ja vedet sekasin niistä kaikista et viittais tietenki kasaus- tai koneistusvirheeseen enemmänkin. Oli kuitenki mikä vika olikaan ni kiirus tulee lähettää moottorit Ruotsiin eestaas kasattavaks uudestaan.

Tänään ku kävi Ahvenistolla pyörähtää ni kyllähän se niiden äänimaailma oli todella suuri pettymys. Tollanen Bemarihan pitää paremman metelin ku sellanen laitos. Kierrosajathan oli ihan rohkasevia eli sellasta lähes Superien tasoa parhaimmillaan.

Tiedä sit onko vaimentimille tai putkelle tehty jotain nyt viikolla sen melun vähentämiseks kun tänäänhän ei melupäivää ollut.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Nähtävästi öljyt ja vedet sekasin niistä kaikista et viittais tietenki kasaus- tai koneistusvirheeseen enemmänkin. Oli kuitenki mikä vika olikaan ni kiirus tulee lähettää moottorit Ruotsiin eestaas kasattavaks uudestaan.

Tänään ku kävi Ahvenistolla pyörähtää ni kyllähän se niiden äänimaailma oli todella suuri pettymys. Tollanen Bemarihan pitää paremman metelin ku sellanen laitos. Kierrosajathan oli ihan rohkasevia eli sellasta lähes Superien tasoa parhaimmillaan.

Tiedä sit onko vaimentimille tai putkelle tehty jotain nyt viikolla sen melun vähentämiseks kun tänäänhän ei melupäivää ollut.
Hyvin mahdollista, että tänään oli rajoitukset päällä. Maanantaina sen sijaan oli mun mielestä enemmän ääntä näissä laitteissa:

http://www.youtube.com/watch?v=c2gEOd-c3z0&feature=channel_video_title
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Jos noita ääniä vertaa muutamiin V8-koneisiin Supersaloon-pirsseihin, niin kyllähän Camaro-cuppereiden äänet on selkeesti vaimeemmat. Tosin sanottakoon että edellinen vertailukohta on siltä ajalta kuin ruotsalaiset oli Kemorassa gen.3 Camaloillaan. Ne oli kyllä melkoisia nuhapumppuja esim. Virtasen ja Kyllösen SS-camaroiden ja Schroderuksen ja Wiikin SS-Corvietereiden rinnalla.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ei taida olla etanoli sallittua, jollei sellaiseksi sitten lasketa E95-1O:ä :D
Sääntöjen kohdasta 5.5 Kaasutin:
E85 polttoainetta on käytettävä. – Katso kansallinen lisäys kohta 13.1

Ja sitten se lisäys 13.1 Polttoaine:
Kansallisten sääntöjen Liite J:n mukainen polttoaine tai E85.

Eli taitaa olla sallittua.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Nyt nimiä näyttää olevan 14 kpl:

Berggren Bill
Enroth Reino
Forsström Erik
Kasi Anssi-Jukka
Krohn Jesse
Kuivala Jouni
Laine Jesse
Leivo Tony
Lindkvist Hampus
Nurminen Jari
Punkari Antti
Roos Fredrik
Tamm Raivo
Öhlin Christer

Vielä yksi niin veikkaukseni menee oikeaan. Joka tapauksessa erinomainen määrä ekalle vuodelle. Onkohan kaikki Ruotsalaiset vielä tässä?
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Ja nähtäväähän oli.

Tosin olis se kyllä ihme jos tollasella ajettavuudella sitä nähtävää ei olis. Sanalla sanoen olihan kamalan näkösiä laitteita ajaa :)
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Vaikeaa oli Ahveniston ensimmäisessä mutkassa, laskin yhteensä kuusi spinnausta joista yksi oli se Krohnin meno rengaskasaan. Jäi kyllä kerrassaan hauskasti se rengaspinon suojus auton perään kiinni.
 

kohokas

Member
Liittynyt
9.8.2010
Viestit
18
huomenna

Täytyy lähteä huomenne katsomaan näytävät camarot olevan kulkupelejä kärki ajaa kovempaa kuin gt luokkalaiset
 

Group 5

Active member
Liittynyt
23.4.2010
Viestit
31
Ja nähtäväähän oli.

Tosin olis se kyllä ihme jos tollasella ajettavuudella sitä nähtävää ei olis. Sanalla sanoen olihan kamalan näkösiä laitteita ajaa :)
Ei kai ne nyt ihan kauheita ole ajaa kun menevät muutaman sekunnin cuppi possua kovempaa.

Kuismasen GT Fordikaan ei kyydissä pysynyt.
 

jtp

New member
Liittynyt
4.6.2010
Viestit
2
Ja nähtäväähän oli.

Tosin olis se kyllä ihme jos tollasella ajettavuudella sitä nähtävää ei olis. Sanalla sanoen olihan kamalan näkösiä laitteita ajaa :)
Siltä tosiaan näytti, joka kerta kun perä lähti vähänkään irti, oli seurauksena spinni. Osa tuli loppua kohti aivan sukkasillaan, kaasun näemmä voi avata vasta auton ollessa aivan suorassa... En oikein jaksa uskoa kuskien nauttineen. Nähtävää oli saman verran kuin huvipuiston törmäilyautoissa:tongue:
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Siltä tosiaan näytti, joka kerta kun perä lähti vähänkään irti, oli seurauksena spinni. Osa tuli loppua kohti aivan sukkasillaan, kaasun näemmä voi avata vasta auton ollessa aivan suorassa... En oikein jaksa uskoa kuskien nauttineen. Nähtävää oli saman verran kuin huvipuiston törmäilyautoissa:tongue:
Sitä se karmee vääntö teettää. Mutta sanalla sanoen mahtavaa katsottavaa!
 

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
Ei kai ne nyt ihan kauheita ole ajaa kun menevät muutaman sekunnin cuppi possua kovempaa.

Kuismasen GT Fordikaan ei kyydissä pysynyt.

Kun tehdään tollasella teho-/painosuhteella putkirunkoauto niin kyllähän sen tarviikin mennä.

Enkä ihan välttämättä noista cuppi-Possuista nyt vetelis johtopäätöksiä.

Siltikin tollanen määrä spinnejä kertoo kyllä siitä että joku paikka siellä ei nyt ole ihan välttämättä kohillaan. Ei sen perä noin lipakan olonen varmaankaan tarkotuksella ole
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Seinäjoen vauhtiajot olisi ensi viikonloppuna. Itsekin sinne ajattelin ensimmäistä kertaa raahautua, kun ei noita Camaroitakaan ole vielä tullut nähtyä.

10 autoa näkyis olevan ilmoittautunut, joista vain yksi Ruotsista. Lieneeköhän ruotsalaisia tulossa enempää?
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Olikos kukaan paikan päällä Pärnussa? Camaro Cupin kisaraportti on melkoisen suppea ja kiinnostaisi tietää miksei norski ajanut kuin harjoituspäivänä, eikä Punkari päässyt aika-ajoja pitemmälle.

Vauhtiajoissa on mukana mielenkiintoinen tulokas, kun Daniel Aho vaihtaa Laineen ja Krohnin tapaan formulasta möhkäleeseen.
 
Ylös