Camaro Cup Suomeen

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Kyllä on herkullisen näköinen laite! Suomessa pitäisi siirtyä ehdottomasti tuohon samaan sääntöön, että ei tarvi käyttää camaron koppaa. Vai onko niin jo tehty?
Kun tuo nyt vaan edes olisi Fordi eikä joku etäisesti Mustangia muistuttava yksityyppi-härveli. Moottorikin taitaa olla GM:n peruja.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Voipi olla jossain uudempikin ketju V8 Thunderista, mutta kun foorumilla ei näköjään ole enää hakutoimintoa, niin en sitä löydä...

Joka tapauksessa Howe / Five Star on saanut uudet versiot Camarosta ja Mustangista valmiiksi ja ilmeisesti ainakin Tanskassa/Norjassa niitä nähdään jo tänä kesänä radalla.


Camaro on kuvattu TA2-sääntöjen mukaisessa asussa. DTC/NTCC/V8 Thunder -versio on linjassa nykyisten korien ja tuon uuden Mussen kanssa.
 

Tonpe

Well-known member
Liittynyt
18.8.2008
Viestit
420
Ruotsiinkin ilmeisesti Bryntesson motorsportille tulossa 2kpl uusia mustangeja, jotka näin ollen siis nähdään myös suomessa syyskuussa.

V8 Thunderille on muutenkin alkanu vihdoista viimein löytyä sitä nostetta suomessa mitä on kaivattu pari kolme vuotta. 15 SUHTEELLISEN varmaa kuskia tälle kaudelle sekä 2kisaa yhdessä ruotsalaisten kanssa, toinen ahvenistolla syyskuussa. :thumbup:

http://www.v8thunder.fi/kuljettajat

Kalenteri 2016:
06-08.05** Mantorp SWE
01-02.07* Auto24ring, Pärnu
23-24.07* Alastaro, Virttaa
06-07.08 Vauhtiajot, Seinäjoki
10-11.09** Ahvenisto, Hämeenlinna

* 3 lähdön viikonloppuja
** Mukana V8 Thunder SWEDEN
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Ruotsiinkin ilmeisesti Bryntesson motorsportille tulossa 2kpl uusia mustangeja, jotka näin ollen siis nähdään myös suomessa syyskuussa.

V8 Thunderille on muutenkin alkanu vihdoista viimein löytyä sitä nostetta suomessa mitä on kaivattu pari kolme vuotta. 15 SUHTEELLISEN varmaa kuskia tälle kaudelle sekä 2kisaa yhdessä ruotsalaisten kanssa, toinen ahvenistolla syyskuussa. :thumbup:

http://www.v8thunder.fi/kuljettajat

Kalenteri 2016:
06-08.05** Mantorp SWE
01-02.07* Auto24ring, Pärnu
23-24.07* Alastaro, Virttaa
06-07.08 Vauhtiajot, Seinäjoki
10-11.09** Ahvenisto, Hämeenlinna

* 3 lähdön viikonloppuja
** Mukana V8 Thunder SWEDEN
Tämä luokka kyllä ansaitsee nosteensa. Tuommoinen 15 autoa on jo ihan mukava määrä. Ja siihen sitten toinen mokoma syyskuussa Ahvenistolla niin alkaa oleen jo näyttävää touhua.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4611
Sijainti
Salo
Camaro on kuvattu TA2-sääntöjen mukaisessa asussa. DTC/NTCC/V8 Thunder -versio on linjassa nykyisten korien ja tuon uuden Mussen kanssa.
Käytännössä mitä eroja TA2-versiossa on? Onko muita kuin etuturvakaaren keskiputki ja teräspyörät? Ruotsalaiset 95 dB vaimentimethan eivät päälle päin näy.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Käytännössä mitä eroja TA2-versiossa on? Onko muita kuin etuturvakaaren keskiputki ja teräspyörät? Ruotsalaiset 95 dB vaimentimethan eivät päälle päin näy.
En osaa tähän kyllä vastata. Toivottavasti Suomen autoissa olis kovemmat äänet.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
http://gotransam.com/ Näillä sivuilla mainittu TA2 luokka on käsittääkseni jenkeissä se suosituin TransAm sarjan luokka? Eli ymmärränkö oikein, että jatkossa Euroopassa ajetaan sitten identtisellä kalustolla, mutta Suomessa vanhemmalla?
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4611
Sijainti
Salo
Hyvältä näyttää ja kuulostaa jenkkien sarja: https://www.youtube.com/watch?v=eHAQe6f5FYc
Todella näyttävä sarja. Hyvä esimerkki siitä, ettei kaikkea tarvitse aina steriloida sellaiseen munattomaan, hajuttomaan ja äänettömään suuntaan. Ja autot tuskin maksavat puoliakaan jonkun GT3-pelin hinnasta. Vaikka sarjan kulta-aika ajoittuukin sinne 80-loppuun, jolloin Audi oli tehdastallina mukana Walter Röhl ja Hurley Haywood ratissa. Protektionisti-jenkit vain savustivat Audin ulos sarjasta....tosin Audi ei lannistunut vaan siirtyi IMSA:n puolelle vielä kovemmalla pelillä :cool:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Käytännössä mitä eroja TA2-versiossa on?
Ainakin tuo etusplitteri ja varmaan takasiipikin. Oisko ihan vähän leveempikin? Ainakin vanhemmasta Camaro-korista oli/on olemassa "kapea" Euroopan malli ja leveämpi amerikkalainen. Moottoripuolellakin lienee eroa, mutta se nyt ei kuvassa näy.
Toivottavasti Suomen autoissa olis kovemmat äänet.
Sitten jäänee ainakin Ahveniston kisat ajamatta.
http://gotransam.com/ Näillä sivuilla mainittu TA2 luokka on käsittääkseni jenkeissä se suosituin TransAm sarjan luokka? Eli ymmärränkö oikein, että jatkossa Euroopassa ajetaan sitten identtisellä kalustolla, mutta Suomessa vanhemmalla?
Ymmärsitkö mitä oikein? En tiedä onko nuo uudet korit virallisesti hyväksytty Suomessa, muuta luulisin, että ovat ihan OK, kun kerran muissakin Pohjoismaissa ne sallitaan. TA2-sääntöihin ei täällä ole tietääkseni kukaan siirtymässä, mutta mainitsin sen ihan vain siksi, että tuo uudempi Camaro-koppa ei siis tule näyttämään Euroopan sarjoissa 100% kuvan mukaiselta, vaan tänne siitä tulee enemmän nykyisten autojen kaltainen versio. Sininen Musse puolestaan vaikuttaisi olevan Euroopan versio.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Suomen V8-sarja alkaa tänä viikonloppuna Mantorpissa ja ruotsalaiset käväisevät vastavuoroisesti loppukaudesta Ahvenistolla. Äsken päättyneissä harjoituksissa suomalaisista nopein oli Henri Tuomaala (tulokset).

Tänään ajetaan aika-ajot klo 16.10 Suomen aikaa ja kisat alkavat sunnuntaina 13.00 ja 17.05. Kisat pitäisi näkyä suorana täältä: https://v8thundercars.solidtango.com/ ja ajanotto löytyy tästä: https://livetiming.raceresults.nu/v8thundercars#screen-results

Kuskeja on mukana 25 joista 10 meidän sarjasta. Sarjaan ilmoittautuneista puuttuvat mm. Raimo Kesseli ja Raivo Hääl, jotka aloittivat kautensa Blomqvistien tapaan jo viikko sitten Virossa. Neljä Camaro-miestä osallistui BaTCC-sarjan lähtöihin Baltic Open -luokassa. Kesseli voitti ylivoimaisesti kummankin lähdön. Tulokset: kisa 1, kisa 2. Kesselin kierrosajat Audrussa olivat kovia viimekesäisiin nähden ja olisi ollut mielenkiintoista nähdä mihin Raimon vauhti olisi riittänyt Ruotsissa.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Mantorpin aika-ajot käynnissä.

Onko kellään tietoa renkaiden eroista Yokohama vs. Michelin ja niiden vaikutuksesta vauhtiin? Harkoissahan ruotsalaiset näyttivät olevan vahvasti niskanpäällä...
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Lähteenmäki koko porukan kymmenes ja Suomen sarjalaisista selkee ykkönen. Harkoissa meikäläisistä nopeimman ajan ajanut Tuomaala antoi jarruttomalla autolla tasoitusta mutkaosuuksilla eikä kaasarikoneella meinaa ehtiä suorillakaan. Henkka oli nyt kolmas (14.) 0,219 sekuntia Jari Nurmista (13.) hitaampana. Ei paha suoritus jarruitta, kun kakkossektorissa (radan pisin suora) tuli Nurmiselta kuokkaan melkein 0,7 sekkaa.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Onko kellään tietoa renkaiden eroista Yokohama vs. Michelin ja niiden vaikutuksesta vauhtiin? Harkoissahan ruotsalaiset näyttivät olevan vahvasti niskanpäällä...
Racing Team Lähteenmäen facebooksivulla olikin listattuna eroja Suomen ja Ruotsin autoista:

"Kilpailu ajetaan siis yhdessä ruotsalaisten kanssa mutta molemmilla on oman maan säännöt ja ruotsaisilla on 40kg kevyemmät autot, 30hp enemmän tehoo, leveemmät renkaat ja pidempi perävälitys kun suomalaisilla hakkaa viimiset 200metriä suorasta rajottimelle, mutta näillä mennään."
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Eli Ruotsin sarjassa on vain 15 kuljettajaa? Eiks niitä muutama vuosi sitten ollut aika paljonkin?
Juu. OIihan siellä välillä reilusti yli 30 autoa viivalla, mutta jotenkin tuntuu suorastaan tyypilliseltä ruotsalaiselle rata-autoilulle, että ensin innostutaan ja luokka paisuu nopeasti holtittomasti vain hiipuakseen muutamassa kaudessa. Viime vuonna V8 Thunderissa mentiin jo selvästi alle 20 osallistujalla. Liittyykö sitten siihen vai johonkin ihan muuhun, mutta tänä vuonna V8 kisaa STCC-viikonloppujen ulkopuolella. Nytkin ollaan SSK:n kisoissa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Viimeksi muokattu:
Ylös