kurski
Oisko minkä tyyppistä ?
- Liittynyt
- 6.10.2009
- Viestit
- 18472
Missä Petrov?.Enää kysymys kuuluu: Kenet Räikkönen korvaa kaudella 2011? Alonson, Webberin vai Schumacherin?
Missä Petrov?.Enää kysymys kuuluu: Kenet Räikkönen korvaa kaudella 2011? Alonson, Webberin vai Schumacherin?
Leuka jaksoi vielä Murray Walkerin kanssa kisan jälkeenkin keskustellessaan pitää Alonson puolia ainakin tuossa Kubica- tapauksessa. Pahaa sanottavaa ei ollut tai sitten meni ohi.Mitäs DC, hänhän oli kovaan ääneen vaatimassa Alonsoa Kimin tilalle, kehittämään autoa ja johtamaan tiimiä. Saako Leualta puhtaat paperit, vai onko jäänyt parantamisen varaa?
Heh, Massa spinnasi viimeisestä mutkasta suoraan varikkotielle ja päätti sitten tulla samoilla vauhdeilla sisälle.Menikös toi homma nyt niin, että Massa otettiin turhaan (tai "turhaan") varikolle Alonson edestä ja sitä kautta meni sitten nekin pisteen hivenet, jotka Massa olisi tuonut?
Alonso ehti kyllä vetää kerran varikon sisääntulosta ohi sen jälkeen, kun ilmoitus rangaistuksesta tuli ruudulle (ja käytännössä myös tallien ruuduille). Radio-ilmoitus kuskille tuli myöhemmin. Team Radiot toki tulevat myöhässä, mutta on paljon mahdollista, ettei asiaa ehditty kertoa Alonsolle kuin vasta seuraavalla kierroksella. Team Radiossahan taidettiin sanoakin, että rangaistus kärsitään vasta SC:n jälkeen.Huonoa tuuria tosin tuo, että turva-auto tuli juuri tuohon paikkaan. Tuli tosin mieleen, että Alonso taisi vetää ainakin yhden kierroksen niin, ettei tullut kärsimään rangaistusta.
Mitä se Eki sitten sanoi kun en ite kuullut?JJ siis korvannee Ekin. Tuommoset jutut on kuitenkin aika paljon pahempiakin kuin ruorijuopomus ja kuolemantuottamus.
Massa itse pyörähti varikon sisääntulotielle Olisi joutunut joka tapauksessa ajamaan varikon läpi joten päätti sitten vaihdattaa renkaat samalla.Menikös toi homma nyt niin, että Massa otettiin turhaan (tai "turhaan") varikolle Alonson edestä ja sitä kautta meni sitten nekin pisteen hivenet, jotka Massa olisi tuonut?
Eikös tämän lisäksi Alonso vielä ollut myötävaikuttamassa tallikaverinsa rengasrikkoon, joka saattoi maksaa tallille neljännen sijan..?Päällimmäisenä jäi kisasta mieleen ferrarikuskien karmea kisa.
Ensin Alonso kämmää startin totaalisesti vieläpä puhtaalta puolelta. Sitten ajaa leveäksi ekassa mutkassa tärkeällä varikkostopin jälkeisellä kierroksella ja näin jää Kubican taakse kun molemmat olivat käyneet varikolla ja ilman tätä mokaa hänen ei olisi enää tarvinnut yrittää kiukulla Kubicasta.. Sen sijaan Rosberg ajoi siinä vaiheessa kisan nopeimman ajan ja pääsi Kubican eteen varikolta.
Kolmas kämmi oli olla päästämättä oikaisun jälkeen Kubicaa takaisin ohi. SC sitten kruunasi Alonson kisan. Ja olihan sielä vielä viime kierroksilla osumaaakin Liuzzin kanssa ja renkasrikko. Hauska oli kuulla Ferrarin radioliikennettä. Massan lopun spinni varmisti Ferrarileirin synkän päivän.
Joo tuli heti mieleen Spa 2008 kun Hamilton ohitti Räikkösen shikaanin läpi ja päästikin Kimin heti ohitse, mutta silti sai vielä jopa 25sek aikasakon kun hyötyi liikaa oikaisusta päästyään heti seuraavaan mutkaan paremmissa asemissa. Joten en ymmärrä tätä, että Alonson oikaisua pidetään oikeana kun ei edes luovuttanut paikkaa takaisin vaan jatkoi muina miehinä matkaa?Tuonhan voi verrata Monzan tai Span shikaaniin. Jos toiselta loppuu tila ja hän ajaa suoraksi (oikaisee) niin on tähänkin mennessä annettu rankkuja tai ainakin olis pitänyt (jos kuski ei oo vapaaehtosesti luovuttanut sijoitustaan).
Mun silmään pisti tuossa Alonson tapauksessa se, että hän koitti vältää nurmikolle menon kaikin keinoin mutta kun tuli asfalttia (turva-alue) niin johan mies käänsikin sinne ja oikaisi. Sitten sanoo että puskettiin pihalle. Totta tuo että tila loppui, mutta kuinka monesti muutenkin on tila loppunu ulkopuolella olevalta? Tämä kysymys pitäs toki erottaa tästä keskustelusta.
Oikasu mikä oikasu, rankkua vaan...
Tuosta täytyy olla kyllä samaa mieltä. Noita tulee aivan jatkuvalla syötöllä, niin luulisi jokaiselle tuomarille olevan selvää, miten kyseisessä tilanteessa rangaistaan.Tuomariston toiminta sitä vastoin oli taas naurettavan ja säälittävän rajamailla. Ei voi mitenkään olla mahdollista, että yksinkertaisiakin päätöksiä tai vaihtoehtoisia rangaistuksia vatvotaan kierroskaupalla. Käytännössä päätösten pitäisi tapahtua minuuteissa, mutta jälleen kerran minuutteja meni kymmeniä.
Ei olla kyllä ennenkään jätetty kauheesti tilaa ohituksissa... kysy vaikka Webberiltä Mutta joo ihan hyväksyttävää oli, että Alonso vältti kolarin oikaisemalla, mutta se ei että ei luovuttanut paikkaa takaisin, koska ohitushan oli tehty oikaisemalla.pitäisikö kuljettajaa rankaista jos toinen pakottaa tämän ulos.
Samaa mieltä, että periaatteessa ei saisi rangaista siksi että toinen puskee ulos. Mutta ongelmaksi muodostuu se seikka, jonka joku jo aiemminkin totesi, että tuota voisi sitten käyttää aina tekosyynä:Alonson ohituksesta on sanottava, että tietyllä tapaa siinä ja tässä, pitäisikö kuljettajaa rankaista jos toinen pakottaa tämän ulos, kuten Kubican voi nähdä tehneen. Ehkä itsekin taipuisin rangaistuksen puoleen tällä kertaa.
Tuomariston toiminta sitä vastoin oli taas naurettavan ja säälittävän rajamailla. Ei voi mitenkään olla mahdollista, että yksinkertaisiakin päätöksiä tai vaihtoehtoisia rangaistuksia vatvotaan kierroskaupalla. Käytännössä päätösten pitäisi tapahtua minuuteissa, mutta jälleen kerran minuutteja meni kymmeniä.