Kuskien siirrot ja huhut vuodelle 2011

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
:thumbup:


Toisaalta toivon ihan koreen itsensä vuoksi että tulee se ilmo viimeistään ens viikol. Ei muuten mutta uskottavuus menee ------------->

:thumbfh:
Ainahan voi perustaa uuden nickin... :dunno:

Imo tämä on ollu dadaa alusta alkaen.
 

AP56

Well-known member
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
67
Eipä ole tosiaan näkynyt mitään mullistavia uutisia formula1 -maailmasta.

Mikä ei ole ihme, sillä vaikuttaa siltä että tallit ja kuskit ovat päässeet jollain lailla yhteisymmärrykseen. Mercedes vakuttaa että kuskit ovat samat ensi vuonna, eikä muistakaan talleista tihku enää ilmoille mitään outoa.

Ainoa kestojuttu, joka tulee palstoille on Massan tilanne. Daily Telegraphissa oli ihan asiallinen spekulaatio Massan viime vaiheista:

http://blogs.telegraph.co.uk/sport/tomcary/100012921/is-felipe-massa-under-performing-on-purpose-and-will-he-have-a-say-in-the-drivers-championship/

Montezemolan tuenilmaisu Massale ja hänen "tulevalle voitolleen" voidaan tulkita monella tavalla. Ferrari on ainoa talli, jolta vois odottaa sopparin katkaisua kesken kauden. Kyllä muut pitävät kiinni siitä, mihin nimmarit on laitettu. Optiot, tai sopimuksen terminointiehdot ylipäätään ovat sitten eri juttu. Esim Schumin sopimuksesta en ole lukenut juttua mistään, miten se on rakennettu.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
No jaa, Kimin kohdalla tätä voisi soveltaa ehkä osittain kauden 2008 osalta
Häh? Alkukausi meni ihan hyvin Ranskaan asti, ja Kanadassa olisi ottanut tukevat asemat MM:ssä ellei....
mutta kaudella 2009 sokea Greettakin näki että Ferrari oli ihan paska verrattuna Brawneihin, Toyotiin ja myöhemmin kaudella RB:hin verrattuna. Toki olihan se Macikin täysi susi mutta se sentään kehittyi ja Hamsteri käveli edelleen Heikin yli mennen tullen.
Kaudella 2009 Kimin vauhti oli vähintään Massan tasolla, mutta kisatapahtumat eivät aina kääntyneet omaan laariin. Vähän sitä oli ongelmana tuossa kauden 2008 jälkipuoliskollakin. Oliskohan ongelma ollut että talli halusi suosia Massaa?
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mies on tainnut näyttönsä antaa:ahem:

F1 menee väärään suuntaan, yhä useammin ajavat parhaiden kuksien asemesta rahakkaimmat.:(
Noinhan se on, mutta jos tallit eivät sponsoreilta saa tarpeeksi rahaa, niin vaihtoehdot ovat maksukuski, pienemmällä budjetilla yrittäminen mm. auton kehityksestä tinkien tai lopettaminen.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24298
Sijainti
lappeen Ranta
Mies on tainnut näyttönsä antaa:ahem:

F1 menee väärään suuntaan, yhä useammin ajavat parhaiden kuksien asemesta rahakkaimmat.:(
Noinhan se on, mutta jos tallit eivät sponsoreilta saa tarpeeksi rahaa, niin vaihtoehdot ovat maksukuski, pienemmällä budjetilla yrittäminen mm. auton kehityksestä tinkien tai lopettaminen.
Ja kun ottaa huomioon, että erittäin harva F1:sellä kilpailussa ajava/ajanut kuljettaja on huono, niin maksukuskilla ja auton kehittämisellä saavutetaan suht todennäköisesti parempi tulos kuin palkkaa vaativalla kuskilla ja autolla, jota ei kauden alun jälkeen kehitetä lainkaan.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Tuore FR3.5-mestari Mihail Aljošin (tai englantilaisittain Mikhail Aleshin) piti sponsoreineen tiedotustilaisuuden Moskovassa.

Virginiltä, Lotukselta ja Force Indialta on kuulemma saatu tarjoukset F1-paikasta, mutta Aljošinia ei silti välttämättä nähdään ykkösissä ainakaan vielä 2011... rahaa pitäisi kuulemma viedä liikaa suhteessa sponsorien saamaan hyötyyn l. näkyvyyteen.

Seuraava pysäkki lienee GP2, joskin myös DTM:n kerrotaan olevan vaihtoehto, mikäli sinne saadaan sponsseja miellyttävä soppari aikaiseksi.

Red Bullin lisäksi myös toinen pitkäaikainen tukija Lukoil lopetti Mihailin tukemisen 2009 kauden päätteeksi, mutta kaveri näyttää tippuneen jaloilleen. Nyt massia tulee Gazpromilta ja rengastehdas Cordiantilta.

Mahtaa Lukoilia kaivella, että vuosien rahan pumppaamisen jälkeen merkittävän kv. sarjan mestaruus tuli nyt, kun autossa komeilee kilpailija Gazprom Neftin logot.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Aleshinin rahapaikat tuleviin tiimeihin ovat suuria. 5 miljoonaa menee Hispanialle tai 7-8 miljoonaa maksaa paikka Virginille. Lotukselle paikka maksaisi 10 miljoonaa ja Toro Rossolle 12 miljoonaa euroa. Williamsilla paikka lohkeaisi 15 miljoonalla, mutta etumaksu näillä näkymin olisi 13,5 miljoonaa euroa. Renaultille huhut kielivät siitä jos Petrov häipyy niin Marussian johtajat ovat valmiita maksamaan summaa jotta Aleshin pääsisi Rellulle. Rellun kuskipaikka on 15-20 miljoonan euron arvoinen riippuen lähteistä. Myöskin keikkakuskin paikka on haussa. Aleshinin on huhuttu ajavan myös ensi kaudella kolmessa uudessa tiimissä 2-5 miljoonan euron hintoihin eri kilpailuissa. 90-luvun tyyliin se kellä on eniten rahaa näyttäisi saavan paikkoja eri tiimeihin. Näin myös Karthikeyan ja Maldonado joilla rahaa riittää myös etumaksuihin jotka summista riippuen ovat 5-8 miljoonaa euroa.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Jarno Trulli ja hänen managerinsa tyrmäävät Autosportin artikkelissa (jonka tiedot perustuvat Trullin Autosprint-lehdelle antamiin kommentteihin) brasilialaismediassa levitetyn huhun, jonka mukaan Bruno Senna olisi ostamassa itsensä ensi vuodeksi Lotukselle Trullin tilalle. Jarno sanoo olevansa tiiviisti yhteistyössä Mike Gascoynen kanssa rakentamassa kauden 2011 projektia.

Jarno Trulli siis jatkaa työskentelyä Mike Gascoynen kanssa ja Heikki Kovalainen puolestaan ostelee Tony Fernandesin Air Asia -yhtiön osakkeita. Lotuksella (tai mikä Fernandesin tallin nimi sitten ensi kaudella onkaan) ei siis näiltä näkymin ole vapaita kisakuskin paikkoja kaudelle 2011, vaan tämänvuotiset kuskit jatkanevat ruodussa.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Jarno Trulli ja hänen managerinsa tyrmäävät Autosportin artikkelissa (jonka tiedot perustuvat Trullin Autosprint-lehdelle antamiin kommentteihin) brasilialaismediassa levitetyn huhun, jonka mukaan Bruno Senna olisi ostamassa itsensä ensi vuodeksi Lotukselle Trullin tilalle. Jarno sanoo olevansa tiiviisti yhteistyössä Mike Gascoynen kanssa rakentamassa kauden 2011 projektia.

Jarno Trulli siis jatkaa työskentelyä Mike Gascoynen kanssa ja Heikki Kovalainen puolestaan ostelee Tony Fernandesin Air Asia -yhtiön osakkeita. Lotuksella (tai mikä Fernandesin tallin nimi sitten ensi kaudella onkaan) ei siis näiltä näkymin ole vapaita kisakuskin paikkoja kaudelle 2011, vaan tämänvuotiset kuskit jatkanevat ruodussa.
Jep, tässä Lotuksen poikien kisa-ennakko Abu Dhabiin:
http://www.youtube.com/watch?v=ho0juJ6EvuU

Pojat jutustelevat jo kovasti ensi vuoden suunnitelmista Lotuksen kanssa. Hassua sinänsä että sopimuksia ei ole vielä julkistettu.. :)
 

AP56

Well-known member
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
67
Räikkösen ensi vuoden tallipaikkajulkistusta odotellessa voisi spekuloida vaikka tällaisella uutisella.

http://www.f1today.nl/20101110/renault-in-gesprek-met-heidfeld-sutil-glock-en-webber.html

Juorut Webberin kinastelusta tallinsa kanssa saattaa pitääkin paikkaansa. Näitä juttuja on levinnyt mediaan pitkin kautta. Webber itse sanoi taannoin, että hän melkein varmasti jää Red Bullille. Renault (Lotus Renault ?) on varmasti ensi vuonna entistä vahvempi, joten ei tämä mikään epätoivoinen siirto olisi Webberille.

Toisaalta vois ajatella, että tämä on vain Boullier tapa käydä ajajaneuvottelujaan julkisesti lehtien palstoilla ja välillä höystämällä niitä jollain huippunimellä, tällä kertaa siis Webberillä.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Toisaalta vois ajatella, että tämä on vain Boullier tapa käydä ajajaneuvottelujaan julkisesti lehtien palstoilla ja välillä höystämällä niitä jollain huippunimellä, tällä kertaa siis Webberillä.
Mä vähän epäilen Boullierin tavan heitellä nimiä enemmän karkottavan kuin houkuttelevan huippunimiä käymään neuvotteluja. Boullierin kanssa ennen edes alustavia keskusteluja pitäisi ottaa nimi salassapitosopimukseen kera riittävin ukaasein.
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Harmittavan vähän paikkoja vapaana kuskeille

FI:llä ilmeisesti 1 (en kyllä yhtään tajua miksi pitävät Liuzzin)
Rellulla 1
Virginillä 2
Hispanialla 2
Lotuksella 2 (oikeasti taitavat olla jo täytetty)
Williamssilla 2 (Barrichello tod. näk. jää. Hulkenbergin tilanne riippuu Maldonadon sponsorituesta)

Veikkaan että Glock<->Petrov
Williamssi pitää kuskinsa
Virgin vaihtaa di Grassin Maldonadoon
Hispanialla Senna jää ja de la Rosa tulee mukaan (Yamamoto ja/tai Klien ajaa kumminkin muutamassa kisassa)
Lotus pitää kuskinsa
ja FI:llä Liuzzi saakin monoa ja ajattavat paria Sutil-Heidfeld tai Sutil-di Grassi
 

80CC

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
298
Jos Williams luopuu Hulkista sponsori rahojen toivossa, pitäen kuitenkin kokemuksen tallissa, Webber voittaa mestaruudeen ja lähtee kenguru jahtiin, niin mitenkäs olis Red Bullilla Vettel ja apupoikana Hulk! Sais rauhassa Red Bull kokeille Vettelistä mestaria ja toivoa Hulkilta tasasia suorituksia.
 
Ylös