Lavinto testisessio 3.10.

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Rata oli ihan OK. Korkeuseroja oli kiitettävästi. Ohituspaikat tuolla on vähän enempi kortilla, kuin esim. Forssassa.

Harkat meni itsellä ihan todellakin sananmukaisesti. #11, kostea rata, ensimmäistä kertaa siellä. Rupesi jo mietityttämään oma ajamisen tasokin, kun kättä heilautit ohiajaville saman verran kuin väänsit sillä rattia.

Aika-ajot menikin #84llä paremmin. Autoerot on ikävä tosiasia millä tahansa radalla, varsinkin näin tasaisella porukalla. No tuuripaalu tuli jo kuivuneella ringillä.

#90 kisaan. Kaikki meni mukavasti, kunnes täällä jostain syystä kovimman kärjen edustajat tekevät juttuja, mitä ei seuraavaan kymmeneen vuoteen ole todennäköisesti odotettavissa. (Kicissä tietty joku seinässä). No se o motorsporttia vain ja oma tavoite tuli täyettyä -------> tutustuminen uuteen rataan:ahem:

Saa kannatusta täältäkin tämä rata jatkossa kyllä
 

rämeairo

Member
Liittynyt
4.10.2010
Viestit
6
Sivusta katsojana oli hauskaa toimintaa järjestäjältä... Mutta teidän idea on kyl aivan mahtava. Ja kiitoksia joustavuudesta, että poika pääsi kilpailun väliajoilla ajamaankin. Jos jossain on erikoisemmat järjestelyt kilpailukaluston vuokraus puolelta niin minulle saa kyllä laittaa vaikka privana viestiä :D
 

Apinakana

New member
Liittynyt
4.10.2010
Viestit
1
Noniin, terve vaan kaikille!
Upea kokemus tänään, ensi kertaa vähän pirteämmän kartin matkustajana. Turussa Dominicin kanssa on tullut sahattua "panssarivaunuilla" suut veressä kisaa, mutta olihan tämä nyt ihan toista luokkaa. Ekassa harkassa pääsi varmaan pari hätäpapanaakin lipsautettua siinä pääsuoran nopeassa mutkassa :yuck:

Ratakokemusta mulla ei käytännössä ole muualta kuin Turusta sisältä ja ulkoa, sekä muutamasta muusta radasta kertaluontoisesti. Siitä huolimatta täytyy sanoa että Lavinnon rata tuntui todella mukavalta ja sopivan haastavalta. Pääsuoran shikaanit näytti katsomosta sellaisilta "tosta noin vaan, hanat tiskissä", mutta noilla tehoilla sekin hirvitti.

Autoissa oli kyllä isoja eroa. Ensimmäinen auto oli #55, jolla mä en saanut mitään tuntumaa jarruihin. Heti löysien jälkeen nollasta lukkoon liikerata oli luokkaa 1mm ja siihen yhdistettynä (muiden suusta kuultuna) kehnohko pito => 10 spinnausta 10min aikana. Paras aika 38,8, keskiaika jotain luokkaa 45.

Aika-ajoihin sattui sitten parempi tuuri ja autona kehuttu #84. Pitoa ja tehoa löytyi, jarrussakin kiva tuntuma, joten luottoa autoon ja omaan ajoon alkoi löytyä. Pääsuoran kurvin uskalsi jo ajaa kaasu pohjassa ja ajolinjat alkoi muistuttaa jotain muuta kuin balettikuvioita. Muuten loistopeli, paitsi että puolsi jatkuvasti vasemmalle. Ajasta huimat pari sekkaa pois: 36,6.

Finaaliin B:n 3:na, ja alla röpöttävä #9. Hyvä auto, mutta ei tehoa. Esimerkkinä kiihtyvyydestä, että pääsuoran jälkeisen oikean kurvin jälkeen auto alkoi kiihtyä vasta noin viisi metriä seuraavan kurvin jälkeen kun auto oli jo hyvän aikaa ollut suorassa (vrt #84:llä piti nostaa kaasua kyseisessä vasemmassa, tällä ei tullut kuuloonkaan). Siitä metri ja pitikin jo jarruttaa hitaaseen shikaaniin ennen alamäkeä, pöh.

Finaalin startista pitää sanoa samaa mitä Asko tossa jo sanoikin, että taisi mennä hitusen jutut sekaisin, kun osa porukasta lähti jo kisaamaan vaikka lippua ei vilauteltukaan. Startissa tuli joku oikelata laakista ohi ja pari kurvia sen jälkeen seuraava. Siinä sitten ahaa-elämys että kisa on vissiin jo käynnissä. Eihän se mihinkään vaikuttanut, samat miehet sieltä ohi olis lentänyt joka tapauksessa (toki auton piikkiin, mähän oisin voittanut muuten).

Kiitos järjestäjille ja kiitos Dominicille että sano että tuu mukaan! :thumbup: Lisää rakettia mulle.

Ja eikun spämmäämään ne sata viestiä ->
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Vaikutti tosiaan siltä että kisoja ei ole aikaisemmin pidetty täällä ainakaan samalla tavalla ku me ollaan pidetty.Yllätys oli ensinnäkin että meillä on ylipäänsä kisa. Tästä ei ollut puhetta, mutta hyvä että saatiin sopuhintaan kisa. Henkilökunta ehdotteli jo, että ensi kerralla rasvailtaisiin ja tankkailtaisiin itse autot niin ehkä silloin jäisi järjestelyihin paremmin aikaa. Myös itse sähläsimme, koska ei ollut tiedossa että on kisa tulossa ja tämän myötä autojen arvonnassa ja c-finaalin järjestyksessä ja millä kierroksella lähdetään.

Omaa saldoa:
-aika-ajot, ekasta autosta bensa loppui !!
-kisa: bensa loppui!!

muuta:
-huippurata
-välillä ruutuliputettiin ulos radalta, välillä käsimerkein. Näistä käsimerkeistä voisi luopua kun ei niistä ymmärrä mitä haluaa. Kisassa oli yhdellä järkkärillä käsi pystyssä ja en ollut varma mitä se haluaa niin jatkoin vaan kisaa 100% lasissa.
-Tulee nurmikot tutuiksi lavinossa. Jo kahdesti ohitus nurmikon puolelta. Tällä kertaa vaan Jussin rinnalle. Jussin ohtiuksesa jäi yksi asia hampaan koloon: se tapahtui VIIMEISELLÄ KIERROKSELLA! (ihan riittävän puhdas muuten)
-harmittaa kun auto alkaa ratkaista enemmän kuin ajotaito.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Lämmittelykierroksella Apinan auto sammui ja häntä sitten odoteltiin hieman pidempään paikallaan. Kun kaikki autot oli viimein käynnissä, saavuttiin pääsuoralle. Lippu ei kuitenkaan heilunut eli oli tarkoitus ajaa vielä yksi lämmittelykierros (varikolla olevat osasivat tämän vahvistaa).

Ekan puolikkaan toisesta lämmittelykierroksesta ajelin puolella kaasulla (kuten ilmeisesti Apinakin). Totke ja Jussi tulivat kuitenkin kovaa ohi ja sen jälkeen sitä piti itsekin alkaa ajamaan hieman hämmentyneenä. Itse lähtömerkkiä ei sitten tullut ollenkaan.
No ei ihme että ekat ohitukset oli helppoja! Ei mulla ollut mitään tietoa toisesta lämmittelykierroksesta, varsinkin kun edessä alettiin menemään täyttä vauhtia. Hetken sitä epäilin, kun taakse jäätiin niin helposti mutta kun tultiin taas maalisuoralle, ei siellä lippua heilunut niin ajattelin että kyllä se kisa oli jo alkanut.

Heh, joo Aappanin auto sammui sinne ja kun kopista ei ilmestynyt ketään starttaamaan tai auttamaan siinä, käänsin autoni ympäri ja ajoin sinne suoralle takas ja jeesasin auton käyntiin.

Oli kyllä sekava kisa :eek!:
 

Örfil

Guest
Henkilökunta ehdotteli jo, että ensi kerralla rasvailtaisiin ja tankkailtaisiin itse autot
:eek!::eek!::eek!:

Kuulostaa erikoiselta :D

Jos ja kun Lavinnon kisa tulee ens vuonna kalenteriin, niin sellaisen ehdottaisin järkkäreille että kun heille meidän kisasysteemit on outoja, niin tekis heille sellaisen yhden aanelosen, jossa on selostettuna kuinka kisa menee ja mitkä tehtävät kuuluu järkkäreille ja miten. Samaan lappuseen tieto mitä tulosteita haluamme ja missä vaiheessa, autoarvonnat jne jne.
Ja tän kun lähettää etukäteen sähköpostilla ja vielä varmistaa että asia on ymmärretty.

Jos me rasvataan autot ja tankataan, niin se täytyy kyllä sopia tasan tarkkaan että kuka tekee, paljonko tankataan ja siihen täytyy varata aikaa että kisa pääsee alkamaan ajoissa. Ja kisan aikana hoitaa asia ettei niitä laiminlyödä. Ja jos me tehdään työtä, niin sen pitää näkyä hinnassa tietenkin.

Jaahas....sitten aletaan seuraavaksi säätämään aika-ajobensamäärillä jne :D
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Jaahas....sitten aletaan seuraavaksi säätämään aika-ajobensamäärillä jne :D
Siitähän soppa syntyisi, kun omaan autoon alettaisiin laittamaan jotain rakettibensaseoksia. Sitten pahimpien kilpakumppanien autojen jarrurumpuun hiukan vaseliinia (Klickiä, jos kyseessä on Joni). In Finland we have this thing called reilu meininki.
 

rämeairo

Member
Liittynyt
4.10.2010
Viestit
6
:eek!::eek!::eek!:

Kuulostaa erikoiselta :D

Jos ja kun Lavinnon kisa tulee ens vuonna kalenteriin, niin sellaisen ehdottaisin järkkäreille että kun heille meidän kisasysteemit on outoja, niin tekis heille sellaisen yhden aanelosen, jossa on selostettuna kuinka kisa menee ja mitkä tehtävät kuuluu järkkäreille ja miten. Samaan lappuseen tieto mitä tulosteita haluamme ja missä vaiheessa, autoarvonnat jne jne.
Ja tän kun lähettää etukäteen sähköpostilla ja vielä varmistaa että asia on ymmärretty.

Jos me rasvataan autot ja tankataan, niin se täytyy kyllä sopia tasan tarkkaan että kuka tekee, paljonko tankataan ja siihen täytyy varata aikaa että kisa pääsee alkamaan ajoissa. Ja kisan aikana hoitaa asia ettei niitä laiminlyödä. Ja jos me tehdään työtä, niin sen pitää näkyä hinnassa tietenkin.

Jaahas....sitten aletaan seuraavaksi säätämään aika-ajobensamäärillä jne :D
Olikohan nyt niin, ettei siel ollut virallisia speedmakerin työntekijöitä kuin 1 kahes vikas finaalissa. Muut tekevät hyväntekeväisyyttä tuolle henkilölle. Ja tuo yksi henkilö kun olisi kertonut ajoissa niin olisi luultavastikkin tarkempaa tapahtunut ennakko huollot. Itse pesen kädet tuon järjestäjän hommista.

Lavinnossa järjestetään kyllä ihan Lavinto Cuppia ja Vauhtipäivät ovat 1-2 kertaa vuodessa. Näissä ajetaan lämppärit ja aika-ajot ajan mukaan (10min) ja kisa kierroksilla (8, 10 tai 12 riippuen luokasta ja kilpailutilanteesta). Toiminta varmasti onnistuu kuhan ajoissa on tiedot miten mennään yms.

Toi bensan loppuminen oli kyllä aivan naurettavaa. Järjestäjä ilmoitti viel tiuskien että kuskien pitää katsoa onko ainetta tankissa. Itse näkisin tilanteen aivan toisin...

Teillä oli kyllä mahtava meno päällä, kunnes epäselvyyksiä ilmeni ja epäjärjestys otti niskalenkkiä, mutta kyl siel kuitenkin JONKINLAINEN kisa saatiin kuitenkin läpi.
 

Örfil

Guest
Teillä oli kyllä mahtava meno päällä, kunnes epäselvyyksiä ilmeni ja epäjärjestys otti niskalenkkiä, mutta kyl siel kuitenkin JONKINLAINEN kisa saatiin kuitenkin läpi.
Mutta riuskoina poikina porukka alkoi itse toimimaan kun piti ja hyvinhän se loppujen lopuksi meni. Kisat ajettiin ja mukavaa oli.

Tuonne pitää päästä ehdottomasti ensi vuonna ajamaan muutama kisa!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
:eek!::eek!::eek!:

Kuulostaa erikoiselta :D

Jos ja kun Lavinnon kisa tulee ens vuonna kalenteriin, niin sellaisen ehdottaisin järkkäreille että kun heille meidän kisasysteemit on outoja, niin tekis heille sellaisen yhden aanelosen, jossa on selostettuna kuinka kisa menee ja mitkä tehtävät kuuluu järkkäreille ja miten. Samaan lappuseen tieto mitä tulosteita haluamme ja missä vaiheessa, autoarvonnat jne jne.
Ja tän kun lähettää etukäteen sähköpostilla ja vielä varmistaa että asia on ymmärretty.

Jos me rasvataan autot ja tankataan, niin se täytyy kyllä sopia tasan tarkkaan että kuka tekee, paljonko tankataan ja siihen täytyy varata aikaa että kisa pääsee alkamaan ajoissa. Ja kisan aikana hoitaa asia ettei niitä laiminlyödä. Ja jos me tehdään työtä, niin sen pitää näkyä hinnassa tietenkin.

Jaahas....sitten aletaan seuraavaksi säätämään aika-ajobensamäärillä jne :D
Juu, vaikka meidän porukalla autonkäsittelytaidot ovat varmasti keskimääräistä asiakaskuntaa paremmat, ja osa saattaa osatakin joitain pieniä perushuoltoasioita, niin tuollaista oma-aloitteisuutta ei meiltä voi missään nimessä odottaa jatkossakaan. :D
Sarjamme perusideahan on nimenomaan tarjota kenelle tahansa mahdollisuus kilpailla kartingissa. Siitä me maksetaan, että muut hoitaa autoihin liittyvät huoltotoimenpiteet. Meidän päästä hoidellaan vain käytännön järjestelyt kuten kuljettajien jakaminen ajoryhmiin sekä autojen arvonta.

Sanoisin kuitenkin, ettei tuon auton huoltoon liittyneen kommentin kanssa kannata olla huolissaan. Se saattoi myös olla pelkkä läppä, tai merkitykseltään vähän erinlainen asia kuin ehkä ekaksi ymmärsi. Mut asia pidetään kyllä mielessä (ja varmistetaan) sitten kun kisojen järkkäämisestä neuvotellaan.

Se nyt alkaa olla aika selvä juttu, että Lavinnon kisa halutaan sarjaamme ensi kaudeksi. Käytännön asioista pitää vaan ensin sopia ratayrittäjän kanssa, jotta vältyttäisiin vastaavanlaisilta ongelmilta tulevaisuudessa. Varmasti eilinen oli hyvää oppia myös heille tulevaisuuden varalta.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Ohituspaikat tuolla on vähän enempi kortilla, kuin esim. Forssassa.
Hassua, meikäsetä teki täällä taas enemmän ohituksia kuin missään aiemmin. Jopa siinä pääsuoran kaarteessa - tiukasti vaan ulkokautta kuin Stefan Bellof Eau Rougessa -85 ikään. Harmi, että innostuksissani spinnasin, kisa-auto sopi kouraan kuin hansikas.

Järjestelyille täältäkin iso miinus mutta radalle iso plussa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Sanoisin kuitenkin, ettei tuon auton huoltoon liittyneen kommentin kanssa kannata olla huolissaan. Se saattoi myös olla pelkkä läppä, tai merkitykseltään vähän erinlainen asia kuin ehkä ekaksi ymmärsi. Mut asia pidetään kyllä mielessä (ja varmistetaan) sitten kun kisojen järkkäämisestä neuvotellaan.
Mulla ainakin siinä ennen A-finaalia kun parsittiin #17 ilmanottoa kasaan taas teipillä niin kaveri tokas
"jatkossa kuskien pitää vaan ite hoidella näitä sitten enempi"...
Samoja kommentteja tuli bensan lisäämisestä ja #4:n jarrujen häviämisestä ei ollut korjaaja tietonen
(letkusta liitos auki) vaikka järkkärille sanottiin pariinkin otteeseen...
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
#4:n jarrujen häviämisestä ei ollut korjaaja tietonen
(letkusta liitos auki) vaikka järkkärille sanottiin pariinkin otteeseen...
Mähän näytin sille tyypille jo sillä radalta ontuessani, että muuten hyvä mutta jarrut puuttuu. Tuntui ymmärtävän ja käski ajaa varikolle korjaukseen. Kumma juttu, jos siitä ei muka tiedetty.

Sikälikin hauska sessio, muuten, että yhteensä tuli ajettua kolmessa setissä 11 kertaa selkä menosuuntaan! Osin syynä oli jarrujen yliherkkyys, osin jarruttomuus, osin liukkaus ja osin Alppu.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mähän näytin sille tyypille jo sillä radalta ontuessani, että muuten hyvä mutta jarrut puuttuu. Tuntui ymmärtävän ja käski ajaa varikolle korjaukseen. Kumma juttu, jos siitä ei muka tiedetty.
Siis sanoin sun jälkeen sille vielä erikseen siitä että liitos auki.
pajalla tutkivat jarruja kyllä, mutta siinä ihmettelivät että miks mahtaa olla taka-akseli märkänä nesteestä... .rolleyes:
 

Örfil

Guest
Sikälikin hauska sessio, muuten, että yhteensä tuli ajettua kolmessa setissä 11 kertaa selkä menosuuntaan! Osin syynä oli jarrujen yliherkkyys, osin jarruttomuus, osin liukkaus ja osin Alppu.
Tarkemman anal-yysin mukaan:

jarrujen yliherkkyys: 1%
osin jarruttomuus: 1%
osin liukkaus: 1%
ja osin Alppu: 97%

:ahem:
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Järkkärit eivät tietenkään voi tietää meidän toimintatapoja ja ehkä tässä oli ideana se, että me pidetään autot radalla ja he keskittyvät liputtamiseen ja aikoihin. Kiirettä piti tuollakin henkilömäärällä.

Asiat vaan pitää sopia kuka tekee mitäkin, niin eiköhän saada lavinnossakin kisa onnistumaan kkwcs mukaisesti.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mulla ainakin siinä ennen A-finaalia kun parsittiin #17 ilmanottoa kasaan taas teipillä niin kaveri tokas
"jatkossa kuskien pitää vaan ite hoidella näitä sitten enempi"...
Samoja kommentteja tuli bensan lisäämisestä ja #4:n jarrujen häviämisestä ei ollut korjaaja tietonen
(letkusta liitos auki) vaikka järkkärille sanottiin pariinkin otteeseen...
Okei no tää meni multa vähän ohi..

Ei kyllä mun mielestä kuulu meille tuollaiset asiat, mutta ehkäpä tuo saadaan neuvoteltua siten ettei meidän tarttisi mitään vastuuta autojen huollosta ottaa. Ainakin oma mielenkiintoni kisaa kohtaa kariutuisi vähän jo siinä.

Mielenkiintoinen ajatus varmasti sinänsä että oppisi itse huoltamaan autoja, mutta ei meidän sarjan ideologiaan kuuluva asia. Meillä kun periaate on ennemminkin: Tule radalle, istu autoon ja aja.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Järkkärit eivät tietenkään voi tietää meidän toimintatapoja ja ehkä tässä oli ideana se, että me pidetään autot radalla ja he keskittyvät liputtamiseen ja aikoihin. Kiirettä piti tuollakin henkilömäärällä.

Asiat vaan pitää sopia kuka tekee mitäkin, niin eiköhän saada lavinnossakin kisa onnistumaan kkwcs mukaisesti.
jeps.. Se tuossa vähän huvittikin, että niillä oli 4-5 äijää omasta puolestaan ja pari junnua testikuskina.. Silti tarttis meidänkin osallistua järjestelyihin.. :D

Verrattuna sitten vaikkapa just Forssan kisoihin, joissa kaksi jamppaa on selviytynyt suht kiitettävästi meidän porukan kanssa.

Mut uskon joo, että asiat saadaan sovittua kaikkia osapuolia tyydyttävälle mallille ja päästään tonne ajamaan sarjapisteistä ensi vuonna. :)
 
Ylös