Urheiluautot

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
No auto on muutekin vähän erilainen muihin kuvassa näkyviin verrattuna.
Shelby Supercarsin (ei mitään tekemistä sen Mustang-virittelijän kanssa!) uusi hirviö Tuatara teki ensiesiintymisensä julkisuudessa Pebble Beach Concours d'Elegance´ssa:

http://www.autospies.com/news/Shelby-s-Tuatara-Makes-Its-FIRST-Appearance-At-Pebble-Is-It-A-STUD-or-DUD-66315/ :cool:
Tältä auton pitäisi näyttää sisältä:

http://www.egmcartech.com/2011/11/11/ssc-tuatara-interior-previewed/
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
En tiedä teistä, mutta onpa fiiliksissä eroa kun näen Gallardon tai kun näen Countachin. Ensimmäisen kohdalla tulee aina mieleen Audi ja jälkimainitusta 100% Lamborghini.

Sinä päivänä kun Ferrarin ostaa Fiatilta vaikkapa GM ja laittaa Opel Insignian sporttimallin keulille 458 Italian koneen laimennettuna, niin kokee Ferrarikin samanlaisen inflaation fiilistasolla, jos tiedätte mitä tarkoitan. Siksi ei itselleni olisi hetkeäkään epäselvää kumman italiaanon tallin auton ostaisin jos lotossa voittaisin:wink:

Urheiluautot ovat aina fiiliskysymyksiä ennenkaikkea, järki tulee sitten perässä. Syy miksen ostaisi sillä summalla Porschea. No jatketaan haaveilua.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
En tiedä teistä, mutta onpa fiiliksissä eroa kun näen Gallardon tai kun näen Countachin. Ensimmäisen kohdalla tulee aina mieleen Audi ja jälkimainitusta 100% Lamborghini.

Urheiluautot ovat aina fiiliskysymyksiä ennenkaikkea, järki tulee sitten perässä. Syy miksen ostaisi sillä summalla Porschea. No jatketaan haaveilua.
Joo, on siinä vähän tunnelmassa eroa joo. Pikkasen.
Mulle viiminen aito Lamborghini on Murciélago, sen jälkeen homma lässähtää. Jo se, että Bizzarrinin hella heitettiin eläkkeelle on tarpeeksi iso syy.

Nykyään kun näkee noita uusia Volkkareita, ja Audeja, tulee mieleen ensimmäiseksi uusi Aventador, takavaloista siis. Samoja muotoja niin paljon, että pelottaa ja kuulemma Aventadorin sisustassa jatkuu sama VolkkariAudi meno.

Gallardo on aina ollut Audighini, sen jälkeen etenkin kun tajusin V10 pohjautuvan enemmän tai vähemmän Audin S6:sen Veekymppiin ja kuulin pari ilkeää faktaa muutenkin kyseisestä hellasta.:thumbfh:
6-lovinen open-gate manuaali pelastaa asiaa jonkin verran, mutta tieto selän takana kiljuvan V10:n taustoista saa aikaan lahkeessa veltostumista.

Mutta tätä tämä maailma on, pakko tehdä tollasia ratkaisuja, jotta pärjättäisiin. Audin Lambo osto oli viisas teko, jolla merkki on nostettu takaisin urheiluautojen eliittiin. Ilman Audia ei varmaan oltaisi Aventadorin kaltaisessa hyper eksoottisessa tuotteessa tänään, puhumattakaan GT Diablosta tai SV-Murciésta?

Ainoa huono homma on tuo Audin näkyminen niin rankasti valmiissa tuotteessa. "The True Italian Soul", onko se menetetty?
Jos jotain hyvää, moottori on edelleen Lamborghini:n V12 eikä adoptoitu saksalainen VolkkariAudi W12 tai mitään muutakaan epämääräistä turbohärpättimistä puhumattakaan.
Mutta silti, oli uusi Aventador miten loistava tahansa; katseeni kääntyy historiaan kun puhutaan Lamborghineista.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Gallardo on aina ollut Audighini, sen jälkeen etenkin kun tajusin V10 pohjautuvan enemmän tai vähemmän Audin S6:sen Veekymppiin ja kuulin pari ilkeää faktaa muutenkin kyseisestä hellasta.:thumbfh:
6-lovinen open-gate manuaali pelastaa asiaa jonkin verran, mutta tieto selän takana kiljuvan V10:n taustoista saa aikaan lahkeessa veltostumista.
Makunsa kullakin. Omasta mielestäni Gallardo on paras Lamborghini koskaan.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Makunsa kullakin. Omasta mielestäni Gallardo on paras Lamborghini koskaan.
Niinpä, nämä kun ovat makukymysyksiä.:)

Gallardo on varmasti ihan jees tuote ei siinä mitään, mutta vielä herkempää se olisi aidon Italialaisen moottorin kanssa.
Se mua eniten ahistaa, joskin se 6-lovinen open gate manuaali hieman helpottaisi ahdinkoa, mutta toisaalta iso sukulaissuhde Audi R8:siin tuo taas lahkeeseen veltostuneisuutta, etenkin kun sama hella on molemmissa.
Mutta en usko, että Gallardo on tehty olemaankaan mikään "super eksoottinen" kuten Murciélago, sen kertoo jo tuontantomäärätkin, miten nämä kaksi autoa valmistetaan. Toinen tehdään robotein, toinen tehtiin käsin hyvin pitkälti. Siinä on iso ero joka suhteessa.
Silti pakko myöntää; jos pitäisi jompi kumpi valita; Audi R8 Veekympillä vai viimisin Gallardo, ottaisin Lambon ilman mitään empimistä, manuaalilla.
Kyllä siinä on mieletön ero kuitenkin, onko keulalla Audin vai Lamborghinin merkki.

Pieni, compakti ja suht kevyt; ja tuo uusin esitelty versio on varmasti aikalailla äärimmilleen viilattu jo pikkuhiljaa.
Saas nähdä mikä seuraaja tulee olemaan.
 
Viimeksi muokattu:

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jos ei tuo linkittämäni kuva näy sinulla suoraan, voit käydä katsomassa sen täältä:
http://www.nogripracing.com/gallery/data/2011/07/medium/349a576771486ab8ae963bffa9204e1246936a07.jpg
http://www.nogripracing.com/gallery/showphoto.php?photo=128117
Olen kiitollinen, jos joku osaa kertoa tuon Alfan tyypin. :rolleyes:
(Ei ole siis tuo Sue Men ehdottama.)
Ei kuulu kuvat edelleenkään. Enkä jaksa rekisteröityäkään tuolle sivulle varta vasten.

EDIT
Tarkoitit ilmeisesti tuota punaista alfaa otsakkeen Alfa Legends alla? En kyllä äkkiseltään tunnista mallia :dunno:
http://www.nogripracing.com/gallery/showgallery.php?cat=512&page=8
 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Johan on, ikinä ennen kuullutkaan tai nähnytkään. :doubtful:
No ainakin tuo on todellinen italialainen. Vain Italialainen osaa tollasen piirtää.

Tällästä löysin kun kuukletin:
"Created by Toni Bianco, an Italian living in Brazil...the Furia (or Fury) was built and raced in the early 70s. Of the 5 built, they had differing engines; sometimes Chevy, or BMW, Ferrari, and one time a V12 Lamborghini Miura engine. The only Alfa powered version raced in a 6 Hour endurance race in Brazil and took 5th place in 1971. It raced against the Ferrari 512s and Porsche 910s. It had a 2150cc Alfa Romeo engine producing 138 HP and had a tubular chassis, triangular suspension arms, and Hewland Girling 4 wheel disc brakes. It supposedly has an Alfa 2 ltr motor today!

Toni initially worked as Design Director at National Motor Factory (FNM) who was licensed to produce Alfa Romeos in Brazil. Along with his partner Victor Massari, they opened a small company called Fury Auto Sport Ltd to produce the cars. They also produced a good looking prototype 2+2 street car using the same Alfa engine called the Furia GT. It was initially red but is nicely restored today as a silver car.) It never made it into production. In 1974 he built a Tipo33 (See right hand photo below) based race car as well.

Odd facts are that the Ferrari engine car still exists but has a Dodge V8 engine. Also, the Lamborghini powered car got it's engine after some poor sap crashed his street Miura and Toni salvaged the motor."

http://www.alfabb.com/bb/forums/anything-about-alfa-romeos-alfabb-com/187883-1971-alfa-furia-sema.html
 
Viimeksi muokattu:

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Johan on, ikinä ennen kuullutkaan tai nähnytkään. :doubtful:
No ainakin tuo on todellinen italialainen. Vain Italialainen osaa tollasen piirtää.

Tällästä löysin kun kuukletin:
"Created by Toni Bianco, an Italian living in Brazil...the Furia (or Fury) was built and raced in the early 70s. Of the 5 built, they had differing engines; sometimes Chevy, or BMW, Ferrari, and one time a V12 Lamborghini Miura engine. The only Alfa powered version raced in a 6 Hour endurance race in Brazil and took 5th place in 1971. It raced against the Ferrari 512s and Porsche 910s. It had a 2150cc Alfa Romeo engine producing 138 HP and had a tubular chassis, triangular suspension arms, and Hewland Girling 4 wheel disc brakes. It supposedly has an Alfa 2 ltr motor today!

Toni initially worked as Design Director at National Motor Factory (FNM) who was licensed to produce Alfa Romeos in Brazil. Along with his partner Victor Massari, they opened a small company called Fury Auto Sport Ltd to produce the cars. They also produced a good looking prototype 2+2 street car using the same Alfa engine called the Furia GT. It was initially red but is nicely restored today as a silver car.) It never made it into production. In 1974 he built a Tipo33 (See right hand photo below) based race car as well.

Odd facts are that the Ferrari engine car still exists but has a Dodge V8 engine. Also, the Lamborghini powered car got it's engine after some poor sap crashed his street Miura and Toni salvaged the motor."
No, joo Brasiliassa asuneen italon tekele, olisivat kaikki tehdyt 5 kappaletta saaneet mun puolesta olla vaikka Tipo 33:n V8:eilla. :dunno:

Alfallahan ollut lukuisasti noita konsepteiksi jääneitä upeita malleja, kuten tämä Diva:
 
Ylös