Belgian Grand Prix Spa-Francorchampsissa on ollut saksalaisille tärkeä kisa katsojaluvuissa jo hyvin kauan. Etenkin kun muuan Michael Schumacher aloitti uransa siellä ja voitti myös ensimmäisen voittonsa siellä. Belgian osakilpailu päätti muun muassa vuonna 1992 erittäin heikon keskikauden silloisissa katsojaluvuissa RTL:n osalta. Sittemmin kilpailu on ollut tärkeä, mutta sielläkin katsojaluvut ovat heikentyneet ja yleinen kisakiinnostus on ollut laskemaan päin yleisesti. Piikkiluku on tämän kilpailun osalta vuoden 2001 kohdalta selvillä.
Laitan tähän kuitenkin vuosina 1992-2002, 2004-2005 ja 2007-2015 näytettyjen Belgian Spa-Francorchampsin kilpailujen katsojalukujen määrän Saksasta ja RTL:n osalta:
1992: 2,5 miljoonaa katsojaa
1993: 3 miljoonaa katsojaa
1994: 5 miljoonaa katsojaa
1995: 7,8 miljoonaa katsojaa
1996: 7,7 miljoonaa katsojaa
1997: 8 miljoonaa katsojaa
1998: 10 miljoonaa katsojaa
1999: 8 miljoonaa katsojaa
2000: 11,05 miljoonaa katsojaa
2001: 11,3 miljoonaa katsojaa (12,3 miljoonaa katsojaa oli lähetyksen piikkiluku.)
2002: 8,5 miljoonaa katsojaa
2004: 8,5 miljoonaa katsojaa
2005: 8 miljoonaa katsojaa
2007: 6 miljoonaa katsojaa
2008: 5,7 miljoonaa katsojaa
2009: 5,5 miljoonaa katsojaa
2010: 6,2 miljoonaa katsojaa
2011: 6,3 miljoonaa katsojaa
2012: 4,6 miljoonaa katsojaa
2013: 5,75 miljoonaa katsojaa
2014: 4,58 miljoonaa katsojaa
2015: 4,25 miljoonaa katsojaa
Vähiten katsotuin Belgian Grand Prix: 1992 Belgian Grand Prix 2,5 miljoonaa katsojaa
Eniten katsotuin Belgian Grand Prix: 2001 Belgian Grand Prix 11,3 miljoonaa katsojaa
Keskimäärin katsojia RTL:llä Belgian Grand Prixillä vuosina 1992-2003, 2004-2005 ja 2007-2015: 6,737 miljoonaa katsojaa
Pieninä huomioina tämän vuoden Belgian Grand Prixin katsojaluvut Saksassa olivat huonoimmat sitten vuoden 1993 ja 1994 kisaa huonommaksi jäätiin jo vuonna 2012 ja vuoden 1995 kisaa jo 2007. Belgian kilpailun katsojaluvuista kaikkien aikojen parhaimmat nuorten katsojaluvut olivat vuosina 1994 ja 2001. Vuonna 2001 nuorten osuus oli myös suurin katsojista 5,43 miljoonan katsojan turvin.
Vuonna 1994 nuorten osuus katsojista oli noin 4 miljoonaa katsojaa. Suhdeluvut prosentteina olivat vuoden 1994 kohdalla nuorten osalta 58,5 % ja vuonna 2001 61,4 %.
Vertailun vuoksi RTL:n mainosten voittotuotto-osuus kilpailun mainosten rahavirrasta sunnuntaisin huonoin osuus oli vuonna 1992 jolloin 29,8 % tuli voittoa ja toiseksi huonoin tuli tänä vuonna 29,9 % osuudella joka taas oli jo huonompi kuin vuonna 1993 30 % osuudella ja huonompi myös kuin viime vuonna 30,1 % osuudella. Vuonna 2013 osuus oli mainonnan voittovirrasta 30,2 % ja vuonna 2012 35 %. Ne olivat silti huonompia kuin vuoden 2011 40 % voitto-osuus ja vuoden 2005 yhtä suuri voitto-osuus niinikään 40 % ja vuoden 2004 45 % voitto-osuus.
Vuodesta 1994 lähtien Belgian Grand Prixin mainosvoitto-osuus myytyä mainosta minuuttia kohti oli aina vuoteen 2002 asti vähintään 50 % per vuosi!
Vuonna 1995 Spa-Francorchampsin kilpailun mainosvoitto-osuus oli 60 % ja vuosina 1996, 1997 ja 1999 mainosvoitto-osuus oli sama eli 60 %.
Kaikkien aikojen eniten mainosvoittoa tuottanut Belgian viikonloppu oli Saksan RTL:lle kolareja täynnä ollut Spa-Francorchamps 1998 70 % osuudella ja toiseksi paras oli vuoden 2000 mainosvoitto-osuus 65 %. Kaikkein katsotuimman kisan eli vuoden 2001 Belgian Grand Prixin mainosvoitto-osuus oli 60,6 prosenttia.
Nuorten katsojien osuus oli tällä kaudella ylivoimaisesti kaikkein huonoin. Huonompi jopa kuin vuonna 1992 vaivaisen 23,6 % osuudella. Viime vuonna nuorten katsojien osuus oli 24,7 %. Viime vuodenkin luku nuorten osalta hävisi vuoden 1992 nuorten katsojien osuusluvuille. Vuonna 1992 nuorten katsojien osuus oli 28,5 % ja vuonna 1993 28,6 %. Vuonna 2013 oli vain juuri ja juuri parempi vuoden 1992 ja 1993 osuutta nuorten katsojien osalta 29,1 % osuudellaan.