CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15034
Tämän kauden Singaporen Grand Prix Yas Marina Bayn radalta oli melko huono katsojalukujen valossa kaikkiaankin Englannissa. Kolmeen kuukauteen ei suhteessa näin vähän katsojia ole ollut Channel 4:llä toisin kuin nyt F1:n osalta.
Singaporen kilpailu toki tuli Rion Paralympialaisten takia hieman myöhemmin jälkilähetyksensä osalta ja tällä kertaa kilpailu oli ainakin ilmeisesti pitkä kooste vaikka paljon siitäkin rata-ajasta meni oheishaastatteluihin ja muuhun materiaaliin hukkaan. Channel 4:n kilpailua seurasi 2,38 miljoonaa katsojaa keskimäärin ja parhaimmillaan kilpailua seurasi edes hetkenkin aikaa 3,24 miljoonaa katsojaa.
Tämän myötä tämän kauden Singaporen Grand Prix jäi katsojiltaan pienimmäksi kilpailuksi Singaporessa tähän asti Englannin katsojaluvuista puhuttaessa. Vuoden 2008 ensikilpailua jota on pidetty vähimpänä niin seurasi tuolloin 2,88 miljoonaa katsojaa keskimäärin ja edes hetkenkin aikaa 3,74 miljoonaa katsojaa ja yleisesti vuosina 2009-2015 katsojaluvut ovat olleet melko hyviä Englannissa Singaporen osalta.
Tämän kauden Singaporen kilpailu jäi katsojaluvuiltaan pienemmäksi Englannissa kuin Paralympialaisten katsojaluvut. Paralympialaistenkin katsojaluvut ovat olleet verraten erittäin korkealla maailmalla viime vuosina ja viime Paralympialaisten osalta. Channel 4:n osalta ensimmäistä kertaa myös kanavan mainosvoitto-osuus kääntyi F1:n osalta laskuun kun tähän asti se on tuottanut vain pelkkää voittoa kanavalle.
Jos vielä kilpailun katsojaluvut pystyi perustelemaankin hyviksi niin aika-ajon katsojaluvut olivat surkeimmat tällä kaudella yhdessä käytännössä Monacon ja Venäjän aika-ajon kanssa.
1,24 miljoonaa katsojaa katsoi aika-ajoa ja huippuluvunkin jäädessä hetkenkin aikaa seuranneiden osalta vain 1,64 miljoonaan katsojaan se tarkoitti sitä, että Singaporen aika-ajo on tämän vuoden vähiten seuratuin aika-ajo ja samalla se on vähiten seuratuin aika-ajo Singaporen osalta sitten vuoden 2012 jolloin aika-ajoa seurasi 2,72 miljoonaa katsojaa parhaimmillaan ja huonoimmillaankin yli 2 miljoonaa katsojaa keskimäärinkin.
Tällä hetkellä Channel 4:n lähetysten katsojaluvut ovat riippuvaisia monesta asiasta. Malesiassa ajetaan seuraavaksi, mutta kalenteripaikka vuosien 1999-2000 tapaan syksylle (Vuonna 1998 mahdollinen Malesian Grand Prix olisi ajettu myös aivan lokakuun lopussa tai marraskuun aikana vähän Japanin Grand Prixin jälkeen kauden viimeisenä kilpailuna mikäli rata olisi ollut valmis ajoissa ja sille olisi ollut hyväksyntä kuten Petronas toivoi kovasti.) jolloin katsojaluvut jäävät normaalia odotettua pienemmäksi todennäköisesti ja Japanin Suzukan kilpailu ei ole lievästi sanoen Belgian tapaan pieneen ikuisuuteen kerännyt kovinkaan suuria katsojalukuja.
Yhdysvaltain Austinin, Meksikon Mexico Cityn, Brasilian Interlagosin ja Arabiemiraattien Abu Dhabin tai pelkän Yas Marinan radan katsojaluvut ovat melko lailla riippuvaisia maailmanmestaruustilanteesta ja sen kehittymisestä mistä näyttää tulevan vieläkin vain Mersujen yksinoikeustaistelu. Saa nähdä, että millaiseksi asiat kehittyvät.
Ilta-aikaan ajettavat kaukomaiden kilpailut tosin todennäköisesti keräävät mahdollisesti floppaavaa Mexico Cityn kilpailua huomioimatta hyvät katsojaluvut tai ainakin edes paremmat kuin mitä keskimäärin kilpailut ovat tällä kaudella keränneet ja Abu Dhabin kilpailu kauden päätöskilpailunakin voi vielä onnistua tai epäonnistua katsojalukujen keräämisessä riippuen tietenkin maailmanmestaruudesta ja sen tilanteista.
Singaporen kilpailu toki tuli Rion Paralympialaisten takia hieman myöhemmin jälkilähetyksensä osalta ja tällä kertaa kilpailu oli ainakin ilmeisesti pitkä kooste vaikka paljon siitäkin rata-ajasta meni oheishaastatteluihin ja muuhun materiaaliin hukkaan. Channel 4:n kilpailua seurasi 2,38 miljoonaa katsojaa keskimäärin ja parhaimmillaan kilpailua seurasi edes hetkenkin aikaa 3,24 miljoonaa katsojaa.
Tämän myötä tämän kauden Singaporen Grand Prix jäi katsojiltaan pienimmäksi kilpailuksi Singaporessa tähän asti Englannin katsojaluvuista puhuttaessa. Vuoden 2008 ensikilpailua jota on pidetty vähimpänä niin seurasi tuolloin 2,88 miljoonaa katsojaa keskimäärin ja edes hetkenkin aikaa 3,74 miljoonaa katsojaa ja yleisesti vuosina 2009-2015 katsojaluvut ovat olleet melko hyviä Englannissa Singaporen osalta.
Tämän kauden Singaporen kilpailu jäi katsojaluvuiltaan pienemmäksi Englannissa kuin Paralympialaisten katsojaluvut. Paralympialaistenkin katsojaluvut ovat olleet verraten erittäin korkealla maailmalla viime vuosina ja viime Paralympialaisten osalta. Channel 4:n osalta ensimmäistä kertaa myös kanavan mainosvoitto-osuus kääntyi F1:n osalta laskuun kun tähän asti se on tuottanut vain pelkkää voittoa kanavalle.
Jos vielä kilpailun katsojaluvut pystyi perustelemaankin hyviksi niin aika-ajon katsojaluvut olivat surkeimmat tällä kaudella yhdessä käytännössä Monacon ja Venäjän aika-ajon kanssa.
1,24 miljoonaa katsojaa katsoi aika-ajoa ja huippuluvunkin jäädessä hetkenkin aikaa seuranneiden osalta vain 1,64 miljoonaan katsojaan se tarkoitti sitä, että Singaporen aika-ajo on tämän vuoden vähiten seuratuin aika-ajo ja samalla se on vähiten seuratuin aika-ajo Singaporen osalta sitten vuoden 2012 jolloin aika-ajoa seurasi 2,72 miljoonaa katsojaa parhaimmillaan ja huonoimmillaankin yli 2 miljoonaa katsojaa keskimäärinkin.
Tällä hetkellä Channel 4:n lähetysten katsojaluvut ovat riippuvaisia monesta asiasta. Malesiassa ajetaan seuraavaksi, mutta kalenteripaikka vuosien 1999-2000 tapaan syksylle (Vuonna 1998 mahdollinen Malesian Grand Prix olisi ajettu myös aivan lokakuun lopussa tai marraskuun aikana vähän Japanin Grand Prixin jälkeen kauden viimeisenä kilpailuna mikäli rata olisi ollut valmis ajoissa ja sille olisi ollut hyväksyntä kuten Petronas toivoi kovasti.) jolloin katsojaluvut jäävät normaalia odotettua pienemmäksi todennäköisesti ja Japanin Suzukan kilpailu ei ole lievästi sanoen Belgian tapaan pieneen ikuisuuteen kerännyt kovinkaan suuria katsojalukuja.
Yhdysvaltain Austinin, Meksikon Mexico Cityn, Brasilian Interlagosin ja Arabiemiraattien Abu Dhabin tai pelkän Yas Marinan radan katsojaluvut ovat melko lailla riippuvaisia maailmanmestaruustilanteesta ja sen kehittymisestä mistä näyttää tulevan vieläkin vain Mersujen yksinoikeustaistelu. Saa nähdä, että millaiseksi asiat kehittyvät.
Ilta-aikaan ajettavat kaukomaiden kilpailut tosin todennäköisesti keräävät mahdollisesti floppaavaa Mexico Cityn kilpailua huomioimatta hyvät katsojaluvut tai ainakin edes paremmat kuin mitä keskimäärin kilpailut ovat tällä kaudella keränneet ja Abu Dhabin kilpailu kauden päätöskilpailunakin voi vielä onnistua tai epäonnistua katsojalukujen keräämisessä riippuen tietenkin maailmanmestaruudesta ja sen tilanteista.
Viimeksi muokattu: