KKWCS Season 2010, round 9, Kart´In Club Helsinki

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Mulle on aivan sama miten ryhmiä pyöritellään, hännillä ollaan joka tapauksessa.

Mutta tuo että nämä kokeneemmat saisivat avata pelin (näyttää mallia), on ihan sinällään kannatettava ajatus. Samalla se "kymppä" joka radan paranemisesta ehkä tulisi, olisi reenaamattomien taskuun tasoituksena.
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Ensin "nopeat", sitten "hitaat".
Ihan vitun sama :D.

Ollaan kuitenki eka porukka radalla joten sekä radat, että autot on ihan jäässä molempiin aika-ajoihin.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Näemmä nää tasoryhmiin jakamiset herätti närää... Ehkä olisi jatkossa hyvä ilmoittaa jakotavasta jo ilmoittautumistoikin ilmestyessä tai aiemmin (jos on normaalista poikkeava tapa), niin ihmiset kerkeää avautumaan rauhassa ennen jakoa.

Arvotut ajoryhmät on ehkä reiluin tapa keskimäärin, tosin varmasti siinäkin hommassa jollekin osuu useemmin se eka ryhmä. :D

Jako itsessäänhän on aika hyvä. Toki joku muu olisi voinut hieman erilailla jaon tehdä, mutta kyse on kuitenkin vain yksittäisistä kuskeista, jotka olisivat eri ryhmässä. Keskiryhmä on niin tasainen, ettei optimaalista jakoa pysty oikein tekemään.

Sinänsä veikkaisin, että tässä kisassa ajoryhmää enemmän vaikuttaa kohdalle osuva autotuuri.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
Ääni ryhmille nopeuden mukaan. Sisällä tila loppuu kesken ja siksi olisi hyvä jos saataisiin paremmat ja vielä paremmat yhteen omiin ryhmiin. Yksittäinen kuski voi olla sit aika vaikea arpoa kuuluuko 1 vai 2 ryhmään mutta eiköhän tuossa voisi käyttää MM-pisteitä?
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Sinänsä ajoryhmiin jakaminen MM-pisteiden perusteella ois mukavan selkeä ja nostais pisteiden merkittävyyttä. Ois hienoa, kun nousisi C-ryhmästä B:hen tai B:stä A:han. Mutta toki noissa sekaryhmissäkin on omat hyvät puolensa. Molemmat käy mulle seuraavaa kautta ajatellen. :)
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Kun ajetaan nyt vain kahdessa ryhmässä, niin kompromisseilta on vaikeaa välttyä. Jos kuskit pistetään sekaryhmiin, niin tila loppuu monelta kuskilta kesken. Jos aikaa on sen verran, että taukoja ehtii pitämään, niin nopeampien ryhmä voisi ajaa ekana. Toisaalta viime vuonna hitaampien ryhmä ajoi ekana kylmillä autoilla ja sieltä 3 pääsi suoraan a-finaaliin (domppari, lfb ja minä). Nyt ei ole kyse kuitenkaan niin isosta asiasta, että kannattaisi jarnata vittuperkelesaatana-tyyliin.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Minä itse luotan veljeni arviointikykyyn tässä asiassa.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Nyt ei ole kyse kuitenkaan niin isosta asiasta, että kannattaisi jarnata vittuperkelesaatana-tyyliin.
Voidaan jopa sanoa, että tässä(kään) sarjassa ei ole ollenkaan asioita, joista kannattaisi jarnata vittuperkelesaatana-tyyliin. Kuten joku urheilijanuorukainen joskus täällä totesi, niin tää on kuitenkin vaan harrastus.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Sipsit esiin:

En voi olla jarnaamatta vaikka lupasin, en sitten millään. Silläkin uhalla, että menetän mahdollisesti (riippuu taaskin erän kirittäjistä) paremman ajopaikkani Turussa.

Tuntuu nyt, että tässä on haettu nyt mentaliteettia, että isot pojat ottavat nyt mittaa toisistaan ja hitaammat pysyköön pois jaloista

Ensin "nopeat", sitten "hitaat".
Eli kas kun ei hitaampia laitettu ajamaan ihan omaa kisaansa eri päivänä. Jos ei käy jumalauta hinkkaamassa Koskelassa joka saamarin viikko, ole paikan faniryhmässä, omista kultaista avaimenperää pukukoppiin, tunne kahvilan giltsejä nimiltä yms. yms, on ilmeisesti parempi pysyä pois silmistä.

Sisäkarting on vaikea laji ja siinä kokemuserot ovat meidän porukassa isommat, kuin ulkokartingissa. Taito ei kuitenkaan kartu, jos leimataan jo etukäteen hitaammaksi eikä pääse ajamaan samoissa erissä kokeneempien kanssa.

Luulin ihan oikeasti, että jaottelut nopeampiin ja hitaampiin tässä sarjassa ajoryhmien osalta on loppu. Minullakin esim. Hyvinkäällä viimeksi nopein kierros aika-ajossa meni pilalle kun joku tuli perä edellä vastaan, mutta ei se minua harmittanut. SE ON MOTORSPORTTIA! PERKELE!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Itse ajattelisin että se harkkaerä ennen aika-ajoa olisi hyvä alkuun pitoa tasaamaan. KIC:ssä sitä (harkka) ei kumminkaan ole. Käänsin ryhmiä nyt aloituspostaukseen jolloin olette hieman paremmalla pidolla radalla. Ja oisinhan voinut laittaa vaikka sekaerät ja mielenkiintoiset kuskit samaan autoon ja itseni taktisesti WoPen jälkeen samaan autoon. Ketään en yritä sorsia ja tämän verran tulin vastaan alle 2vrk ennen kisaa, nyt tilanteen ei pitäisi olla niin kauhea kun ryhmiä säädetty.

Valitettavasti suomenkielessä on vaan sanat "hidas" ja nopea". Ei niistä tarvi ottaa itseensä vaan katsotaan radalla mitä tapahtuu. Erittäin suurella todennäköisyydellä jälkimm. erästä tulee kuskeja suoraan A:han.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Eli kas kun ei hitaampia laitettu ajamaan ihan omaa kisaansa eri päivänä. Jos ei käy jumalauta hinkkaamassa Koskelassa joka saamarin viikko, ole paikan faniryhmässä, omista kultaista avaimenperää pukukoppiin, tunne kahvilan giltsejä nimiltä yms. yms, on ilmeisesti parempi pysyä pois silmistä.

Sisäkarting on vaikea laji ja siinä kokemuserot ovat meidän porukassa isommat, kuin ulkokartingissa. Taito ei kuitenkaan kartu, jos leimataan jo etukäteen hitaammaksi eikä pääse ajamaan samoissa erissä kokeneempien kanssa.

Luulin ihan oikeasti, että jaottelut nopeampiin ja hitaampiin tässä sarjassa ajoryhmien osalta on loppu. Minullakin esim. Hyvinkäällä viimeksi nopein kierros aika-ajossa meni pilalle kun joku tuli perä edellä vastaan, mutta ei se minua harmittanut. SE ON MOTORSPORTTIA! PERKELE!
Joo vähän samat fiilikset.
Tuo ryhmien kääntäminen nyt sentään oli ok, kerkiää edes vähän katsomaa millasta linjaa siellä muut ajaa ennen kuin itse tarvii autoon hypätä.
Itse olin viime vuonna KiC:llä ekaa kertaa ja sama "nollista" lähteminen ei oikein innosta tänäkin vuonna.
(Noh, oma moka kun ei ole päässyt harkkaamaan rahatilanteen takia toki)
Arpomalla jos olis tehty sekaryhmät ja siinä olis joutunut ekaan ryhmään = ok, paska tuuri ei voi mitään ja sillä mennään.

Mutta tosiaan en näe KiC:llä ongelmana tuota 2:n tai 3:n setin ajamista peräkkäin, ei se niin paljoa rasita jos meikäläinenkin sen rapakuntosena pystyy tekeen...

Komppaan Andya tuossa sekaryhmäjutussa, siinä on monta hyvää puolta kuitenkin.
Tiimin jäseniä voi pistää eri ryhmiin, samoin kokeneempia & kokemattomia jolloin vähän kaikille tulee näkemystä ajolinjoista, tai ainakin mahdollisuus siihen.
KiC toki tekee poikkeuksen kun siellä ei ole harkkoja erikseen, eikä mennä monella ryhmällä, tuo toki on selviö...
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Itse ajattelisin että se harkkaerä ennen aika-ajoa olisi hyvä alkuun pitoa tasaamaan.
Samaa mieltä. Juurikin pidon tasaaminen yks pointti. Sit tietty kokemattomille vähän treeniä ja ehtii lisäksi vielä kyselemään ajovinkkejä muilta kuskeilta. Itselläni myös välillä ollut vaikeuksia saada ajovirettä päälle ekaan sessioon, jos on ollut normaalia väsyneempi tjms. Toisessa sessiossa ajovire on jo ollut kunnossa.

Edit. Haa. Ja toki mahdollistaisi sellaisen yhdistelmän, että harkat sekaryhmissä ja aika-ajot MM-pisteiden mukaisesti.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Samaa mieltä. Juurikin pidon tasaaminen yks pointti. Sit tietty kokemattomille vähän treeniä ja ehtii lisäksi vielä kyselemään ajovinkkejä muilta kuskeilta. Itselläni myös välillä ollut vaikeuksia saada ajovirettä päälle ekaan sessioon, jos on ollut normaalia väsyneempi tjms. Toisessa sessiossa ajovire on jo ollut kunnossa.

Edit. Haa. Ja toki mahdollistaisi sellaisen yhdistelmän, että harkat sekaryhmissä ja aika-ajot MM-pisteiden mukaisesti.
Joo harkka-erä olis ihan jees joka paikkaan, mutta harmi että lisää liikaa ajo-aikaa KiC:llä ja sitä kautta hintakin pomppaa sitten vähän turhan rajuksi...
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Ellei yritä epätoivoisesti soveltaan sitä jotenki että 8min harkat ja 3min aika-ajot, ns. 2-3 nopeeta kiekkaa :)

Tai esim harkat, ja sitte seuraava erä olis 3min aika-ajo jonka jälkeen pysähdytään vikaan mutkaan ja laitetaan lähtöjärkkään, tollasiaki tempauksia ollu KIC:ssä :)
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Ellei yritä epätoivoisesti soveltaan sitä jotenki että 8min harkat ja 3min aika-ajot, ns. 2-3 nopeeta kiekkaa :)

Tai esim harkat, ja sitte seuraava erä olis 3min aika-ajo jonka jälkeen pysähdytään vikaan mutkaan ja laitetaan lähtöjärkkään, tollasiaki tempauksia ollu KIC:ssä :)
Juu jotku tommoset ois kovia. Sais lisäjännitystä aika-ajoihin.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
No mun mielestä parempi on 10min yhdistetty harjoitus ja aika-ajo kuin 3min aika-ajo. Mutta sama se mulle, B-finaalissa kuitenkin suhailen oli systeemi mikä tahansa. :D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Ja autot tasaväkisempiä kuin Myllikässä, kun samoilla jatkuisi lähtöruuduista. Tosin forumkisoissa on katsottu, ketkä mihinkin finaaliin.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Ajoryhmien paikkojen vaihtaminen oli myös hyvä ratkaisu! Mulle ei ole ongelma lähteä ajamaan ilman kokemusta profiilista ja onneksi muilta kuskeilta voi ottaa mallia linjoista, jos oma ajo ei ala sujua.
 
Ylös