Ei menny Astonin debyytti Paul Ricardilla vissiin kovinkaan vahvasti. Ainakin tulosten perusteella olivat hitaita ku p****leet. Silmiin osui myös mutinaa siitä, että lmp2:ssa on turbo-hondaa kuristettu oikeen urakalla. Ainakaan Strakkan vehkeet eivät kulkeneet mihinkään.
Orly? AMR-One näytti Mistralilla körötellessään aivan P2:lta, kun Rebellionit pyyhkäisivät ohi kierros toisensa jälkeen!
Olisi ehkä ollut viisampaa jatkaa testailua Dijonissa, kun tuoda tuota raakiletta median nähtäville.
Le Castelletin kisa vain vahvisti sen, minkä LMP2:ssa kaikki jo ennalta tiesivät: ACO on mennyt aivan liian pitkälle kuristimen koossa HPD:n suhteen (Ilmeisesti viimevuotinen "ylivoima" pelotti heitä niin, että ylilyöntejä oli pakko tehdä)! Jos Level 5:n Lolat näyttivät kärsivän Sebringissä, niin HTTT:llä ongelma vain korostui: Strakka ja RML olivat aivan totaalisen hukassa. Suorilla vauhti oli sellaiset 20km muita hitaampaa, ja kierroslukumittari lauloi tyhjää. Tallit ovat jo pitäneet palavereja ja itkuvirsiä päättäjien tahojen kanssa, mutta ikävä kyllä luokka on jo jakautunut kahteen sub-kategoriaan. Kaiken lisäksi Formula Le Mans ja molemmat GT2-luokat ovat suoranopeudessa nyt aivan samalla tasolla kuin P-kakkosetkin, mikä tekee mutkiin menemisestä pelkkää itsemurhaa jokaiselle osanottajalle. Jos jollain Pegasuksen halpis-Orecalla pystyy päihittämään RML:n viimeisen päälle hiotun P2:n puhtaalla nopeudella, miksi kukaan haluaisi investoida kalliimpaan vaihtoehtoon?
Omaan silmään tökkii vielä sekin, että vanhan specin LMP1:t pystyvät vauhdillisesti pitelemään päivitettyjä autoja helposti takanaan. Ei se toki täällä korostunut samalla tavoin kuin Sebringissä, muuta uudella Toyotan moottorilla varustetun Rebellionin oli niin kovan vaikea päästä lisäpainoilla ahdetusta Pescarolosta ohi suorillakaan. Eikö pointin pitänyt olla se, että hidastetut autot eivät ole missään vaiheessa etulyöntiasemassa?
Fisi muuten tarjosi hienon shown kisan loppua kohden, kun AF:n ja JMW:n 458:t taistelivat yksinään toisiaan vastaan Possujen tuhottua toisensa edellä mainitussa fiaskostartissa. Hienona urheilullisena eleenä loput GT2-tiimit sopivat kisan jälkeen siitä, että kauden huonoin sijoitus pudotettaisiin pois lopputuloksista.