GT ja protot 2011

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Jaaha ja kohta mennään taas. Suora lähetys jo menossa.

Eilinen kisa oli loistavaa viihdettä. Rytinää ja ohituksia. Muutama minuutti ennen loppua kärjessä ollut Aston Martin joutui keskeyttämään kolaroituaan viimeisessä mutkassa kisan voittaneen Lamborghinin kanssa. Meni mielestäni vahingon piikkiin se kolari. Rinnakkain lähestyttiin mutkaa ja tuntui, että jarrutuksessa Lambo lähti pieneen sivuluisuun ja osui melko kevyesti Astonin takarenkaaseen. Mielenkiinnolla seuraan onnistuuko tänään ohittaminen radan ekassa mutkassa. Eilen sitä monesti yritettiin (ehkä siinä joku onnistuikin?) ja siitä aiheutui ohjelmaa yhdelle jos toisellekin kuskille.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Jos eilen rytisi kisan ensimmäisessä mutkassa, niin tänään ensimmäinen auto oli seinässä ~30 metriä lähtöviivan jälkeen. Alussa Lamborghini näytti keräävän junan peräänsä ja kärkitaistelusta tuntui tulevan tiukka, mutta hyvän varikkokäynnin ja -taktiikan ansiosta Basseng/Winkelhock -kaksikko otti voiton melko ylivoimaisesti. Seitsemännestä sijasta käytiin lopussa hyvää taistelua ja nelossija ratkaistiin lopulta turpankarvan mitalla. Älyttömän pitkä turva-autosessio vähän latisti kisaa.

Hienoa, että kisoja on mahdollista seurata ihan virallisesta streamista kunnon selostuksella.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Kilpailu saattaa koventua noin periaatteessa, mutta eikös noin käytännössä FIA/SRO tasapäistä kaiken kilpailun määräämällä ilmanoton kuristimen kooksi jotain Fiat 600:n pakoputken halkaisijan kokoluokkaa olevan idiotismin ja puljaamalla tarvittaessa vaikka jokaisen kilpailun jälkeen näitä minimipainoja...:thumbdown
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474

ALMS sarjan toisen osakilpailun Long Beachin entry list

Lähtöjärjestys osakilpailuun:
1. LMP1 Graf/Luhr Muscle Milk Lola-Aston 1m14.001s
2. LMP1 Dyson/Smith Dyson Lola-Mazda 1m14.453s
3. LMPC Jeannette/Gonzalez Core ORECA 1m17.736s
4. LMPC Marcelli/Drissi Intersport ORECA 1m18.124s
5. LMPC Figge/Maroney PR1 Mathiasen ORECA 1m18.286s
6. LMPC Lux/Julian Genoa ORECA 1m18.690s
7. GT Muller/Hand BMW 1m19.090s
8. GT Gavin/Magnussen Corvette 1m19.137s
9. GT Auberlen/Werner BMW 1m19.447s
10. GT Bergmeister/Long Flying Lizard Porsche 1m19.463s
11. GT Henzler/Sellers Falken Porsche 1m20.065s
12. GT Sharp/van Overbeek Extreme Speed Ferrari 1m20.167s
13. GT Brown/Cosmo Extreme Speed Ferrari 1m20.176s
14. GT Miller/Maassen Miller Porsche 1m20.646s
15. GT Beretta/Milner Corvette 1m20.724s
16. GT Junqueira/da Matta RSR Jaguar 1m20.924s
17. LMPC Bennett/Montecalvo Core ORECA 1m21.387s
18. GT Jones/Gentilozzi RSR Jaguar 1m22.244s
19. GTC Pappas/Bleekemolen Black Swan Porsche 1m23.179s
20. GTC Sweedler/Keen Alex Job Porsche 1m23.853s
21. GT Pastorelli/Schwager West Lamborghini 1m23.906s
22. GTC Enda/Pumpelly TRG Porsche 1m24.134s
23. GTC Potter/Stanton Magnus Porsche 1m24.362s
24. GTC Curtis/Sofronas GMG Porsche 1m24.651s
25. GTC Von Moltke/Gaughan TRG Porsche 1m24.878s
26. GT Law/Neiman Flying Lizard Porsche 1m25.543s
27. GTC Ham/Blackett JDX Porsche 1m25.743s
28. GT Melo/Vilander Risi Ferrari 1m48.071s
29. LMPC Nicolosi/Boon Performance Tech ORECA ei aikaa
30. LMP2 Tucker/Bouchut Level 5 Lola-Honda ei aikaa
31. LMP2 Tucker/Diaz Level 5 Lola-Honda ei aikaa
Vilanderin ja Melon mietteet aika-ajon jälkeen:
– Aloitin kierrosta, vaihdoin vaihdetta ja perä karkasi alta kakkosmutkassa. Hipaisin vähän rengasvallia ja siitä takasiipi putosi pois kyydistä. Aikaa sen korjaamiseen ei ollut. Tämä on iso pettymys sekä minulle että koko tiimille, brasilialainen purki tapahtuneen.

Auto saadaan sentään kuntoon kilpailuun, mutta kaikkien takaa lähteminen kapealle radalle ei tarjoa lupaavia nousunäkymiä.

Harjoituksissa Vilander ja Melo olivat kärkiviisikossa puoli sekuntia perässä GT-kärkeä.

– Aikataulu oli erittäin mielenkiintoinen, kun kahden tunnin treenit alkoivat jo varttia yli seitsemän aamutuimaan. Katurata on tosi likainen, eikä siinä ole juuri yhtään pitoa. Lähden kisaan vain 20 kierroksen kokemuksella. Niin se menee, mutta ei auta kitistä, Vilander valisti.

– Rata-alue on tosi upea ja ihmisiä on paljon. Aurinko paistaa ja puitteet ajamiseen on hienot. Varmasti taas ensi vuonna on huomattavasti helpompi lähteä kun on yhden kisan kokemus, kankaanpääläinen tuumaili.
Pertti Kuismanen otti eilen paalupaikan Spezial Tourenwaren Trophy (STT) -sarjassa Viperillä.


Monzassa on meneillään Blancpain Endurance sarja, jossa suomalaisista mukana Markus Palttala Ja Mika Vähämäki. Monzan Entry Lista.


Vitaphone Racing on vaihtanut uudeksi nimeksi Vita4One, mutta väritys on tuttu mustavihreä. Bartelsin toisena tiimikaverina olisi pitänyt olla Bertolini ainakin ennakon mukaan, mutta jostain syystä hänen partnerina ovatkin Kechele/Verdonck. Toista autoa kuskaavat: Hommerson/Van Splunteren/Machiels. Kolmas Vita4One Ferrari tulee Navarran osakilpailuun ja luulisi että sitten myös Bertolini on mukana.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474

Long Beachin ALMS sarjan tulokset:

1. P1 Luhr/Graf Muscle Milk Lola-Aston 2h01m23.764s
2. P1 Dyson/Smith Dyson Lola-Mazda + 24.624s
3. PC Jeannette/Gonzalez Core ORECA + 2 laps
4. PC Marcelli/Drissi Intersport ORECA + 2 laps
5. GT Muller/Hand BMW + 2 laps
6. GT Gavin/Magnussen Corvette + 2 laps
7. GT Melo/Vilander Risi Ferrari + 2 laps
8. GT Henzler/Sellers Falken Porsche + 3 laps
9. PC Lux/Julian Genoa ORECA + 3 laps
10. GT Beretta/Milner Corvette + 3 laps
11. PC Bennett/Montecalvo Core ORECA + 4 laps
12. GT Junqueira/da Matta RSR Jaguar + 4 laps
13. GT Auberlen/Werner BMW + 4 laps
14. GT Law/Neiman Flying Lizard Porsche + 5 laps
15. GTC Pappas/Bleekemolen Black Swan Porsche + 6 laps
16. GT Brown/Cosmo Extreme Speed Ferrari + 6 laps
17. GTC Sweedler/Keen Alex Job Porsche + 6 laps
18. PC Figge/Maroney PR1 Mathiasen ORECA + 6 laps
19. GTC Potter/Stanton Magnus Porsche + 7 laps
20. GT Pastorelli/Schwager West Lamborghini + 8 laps
21. GTC Ham/Blackett JDX Porsche + 12 laps

Keskeyttäneet:

GT Sharp/van Overbeek Extreme Speed Ferrari 70 laps
GTC von Moltke/Gaughan TRG Porsche 70 laps
GT Miller/Maassen Miller Porsche 68 laps
P2 Tucker/Bouchut Level 5 Lola-Honda 45 laps
GTC Ende/Pumpelly TRG Porsche 36 laps
GT Bergmeister/Long Flying Lizard Porsche 31 laps
GT Jones/Gentilozzi RSR Jaguar 2 laps
GTC Curtis/Sofronas GMG Porsche 2 laps
P2 Tucker/Diaz Level 5 Lola-Honda 0 laps
PC Nicolosi/Boon Performance Tech ORECA 0 laps
Vilanderin kommentit kisan jälkeen:
– Auton säädöt eivät ihan olleet parhaat mahdolliset, mutta silti vauhti oli ihan ok. Oli paljon tapahtumaa – kolareita, romua radalla ja muutama turva-auto episodi – ihan normaalia toimintaa katuradalla.

– Bemari voitti taas ja Corvette tuli toiseksi, mutta palkintopalli oli hyvä homma koko meidän tiimillemme ennen muutaman kuukauden Amerikan taukoa.

– Nyt meidän pitää käyttää tauko hyvin ja vähän kaventaa eroa erityisesti Bemareihin. Sitten pärjätään paremmin, Vilander tuumaili.
 

vharju

Well-known member
Liittynyt
3.9.2006
Viestit
186
Minulla on toiminut koko ajan.
Outoa... mulla kaksi konetta, kummassakin kolme selainta ja jokainen jää jumiin "loading driver data" -kohtaan....

[EDIT]Todella outoa.... aikasemmin ei toiminut yksikään selain, nyt toimii Mozillan kautta Live Timing, muttei missään muualla.....[/EDIT]
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474


Monzan kisan parhaat luokittain:
Pro Cup, Porsche - Autorlando (Ruberti/Roda/Gianmaria)
Pro Am, Lamborghini - Blancpain Reiter (Hayek/Kox)
Gentlemen, Lamborghini - Ruffier Racing (Cabannes/Guilvert)
GT4, Lotus - Lotus Academy (Piscopo/Leo ja Greg Mansell)
Suomalaisista Palttalan autokunta oli kolmas ja Vähämäen autokunta keskeytti.

Pertti Kuismanen voitti viikonlopun kummatkin lähdöt STT sarjassa.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Pertti Kuismanen voitti viikonlopun kummatkin lähdöt STT sarjassa.
Olin lauantaina Hockenheimissa katsomassa tuota kisaa. Joskin tuo STT oli ihan sivuluokkana, kun kyseessä oli historic-luokkien kisa, jossa oli mukana mm. Boss gp ja Historic formula one. Tuossa muutama kuva. Tosin siinä on vain pari kuvaa STT-luokasta.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Kilpailu saattaa koventua noin periaatteessa, mutta eikös noin käytännössä FIA/SRO tasapäistä kaiken kilpailun määräämällä ilmanoton kuristimen kooksi jotain Fiat 600:n pakoputken halkaisijan kokoluokkaa olevan idiotismin ja puljaamalla tarvittaessa vaikka jokaisen kilpailun jälkeen näitä minimipainoja...:thumbdown
Mikä muu vaihtoehto on?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Mikä muu vaihtoehto on?
Vaihtoehtona on se, että ajettasiin OIKEASTI KILPAA. Eli miteltäisiin kuskien JA autojen keskinäisestä paremmuudesta. Ei F1:ssa joku Bernie-setä tule heristämään sormea Red Bullille ja Vettelille että sori pojat, teidän auto on nyt liian nopea joten pienennetääs vähän tuota imuilman kuristinta ja lätkäistään teille 100 kg lisää merkki(talli-)kohtaista rangaistuspainoa.

Jos Aston Martin tekee oikeasti nopean auton vuodelle 2011 niin se sitten vaan olisi nopea ja muiden valmistajien tulisi sitten seuraavaan kehitysversioonsa keksiä miten voisi hommat tehdä erästä jääkiekkovalmentajaa siteeraten Ännu Lite Bättre.

Samoin ihmetyttää miksi SRO väen väkisin haluaa sorsia tiettyjä valmistajia ulos joukosta. Jos Vitaphone Maserati MC12 tai Saleenit olisivat olleet yhä edelleen kilpailukykyisiä niin en näe yhtäkään järkevää syytä, miksi ne piti sulkea pois kilpailusta. Samoin idea siitä että kullakin brändillä (lue: autonvalmistajalla) pitää pakosti olla kaksi "asiakastallia", joilla molemmilla on ajatettavana kaksi autoa, on lähtökohtaisesti susi. Reilumpaa olisi että tallit voisivat vapaasti ilmoittautua sarjaan ja tykönään päättää kuinka montaa autoa kykenevät ajattamaan. Jollakulla ei rahkeet pisaa kuin yhden auton kunnialliseen hoitelemiseen ja jollakulla voi olla rahkeita vaikka kolmeen tai neljäänkin autoon.

Ylipäätään kaikkinainen liiallinen sääntely on pahasta.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Vaihtoehtona on se, että ajettasiin OIKEASTI KILPAA. Eli miteltäisiin kuskien JA autojen keskinäisestä paremmuudesta.
Sitten varmaan pitäisi kirjoittaa ihan oikeat säännöt, eikä antaa tehtaiden tuoda viivalle ihan mitä sattuu. Jostain syystä GT3 kuitenkin näyttää kiinnostavan useampaa autovalmistajaa kuin ne oikeat kilpasarjat.
 
Ylös