GT ja protot 2011

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Evä näyttää liikkeessä vielä karmeammalta kuin muistinkaan..
Itse taas ihmettelin kuinka vähän siihen lopulta kiinnittikään huomiota Sebringin aikana. Toki pieni stream-ruutu ja tv-kuvassa autoja kuvataan varmaan eniten edestä ja takaa...
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Kimi Räikkönen ja Sebastien Loeb testaavat peugeot 908 Hybrid4 autoa Le mansin testipäivillä, mutta uutinen on aprillipila.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Tanskan kisa on tiputettu pois NEZ GT:n kalenterista: http://nezgt.com/content/en/2/38/45/45.html
Ja lisää peruutuksia tulossa? NEZ GT-sarjan kilpailukalenteri vahvistuu Ruotsin kilpailujen osalta lähiaikoina.

Olisko osanottajat sen verran vähissä, ettei luokka kelpaa STCC:lle? Ruotsin pääsarja on kuitenkin toimiva tuote ja maksavalle yleisölle pitää olla nähtävää... Jos nyt käy niin, että Ruotsin kisat jää ajamatta, niin ainakin NSC/Nordic GT saa arvoisensa jatkajan.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Le Mans Series alkaa tänä viikonloppuna Paul Ricardilla. Le Castelletissa on ajettu vapaita harkkoja ja joka kerta kärjessä on ollut eri auto. Ensimmäisen harjoituksen vei hlö.koht. suosikkini #13 Rebellion Lola-Toyota, toisen #20 Quifel-ASM Zytek ja kolmannen #12 Rebellion Lola-Toyota.

Jani veti kolmannessa vapaassa melkoista haipakkaa. 1.46,810 oli seitsemän kymmenystä nopeampi kuin toiseksi nopein (Amaral / Pla).

Isoissa protoissa selvästi verkkaisimmin on edennyt uusi Aston Martin, joka ei saanut kahdessa ensimmäisessä harkassa aikaa ollenkaan ja oli kolmannessa vapaassa n. 6,6s kärkeä perässä.

LMP2:ssa Nissan näyttää olevan oikea moottorivalinta. Jokaisen harjoituksen kärjessä on oltu japsikoneella (#45 Boutsen Oreca, #41 Greaves Zytek, #46 TDS Oreca).

GT:ssä kahden ekan harkan nopein oli #77 Felbermayr Porsche ja viimeisessä kärkeen siirtyi #86 Young Driver Aston.

Aika-ajot reilun tunnin päästä (14.45). http://livetiming.alkamelsystems.com/lms/
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474

Pescarolo Sport otti voiton Le Mans Seriesin kauden avauskilpailussa Paul Ricardilla, kerta kaikkiaan makea voitto heille vuoden poissa olon jälkeen ja kaikki kiitos kuuluu tiimin henkilökunnalla, Henri Pescarololle kuin kuljettajille.

GTE PRO puolella voiton nappasi JMW Motorsport Ferrari F458 Italia tiimin kaksikko Rob Bell/James Walker, ennen AF Corsen kaksikkoa Fisichella/Bruni.

Toni Vilanderin kommentit kisan jälkeen:
– Kisassa meillä oli tekniikkamurheita pariin otteeseen ja lisäksi tuli yksi rengasrikko. Auton takapään jousitus petti samasta kohdasta kahdesti, mutta se kuitenkin saatiin korjatuksi. Niin ajoimme maaliin neljäntenä, Vilander selvitti.
Melo ja Vilander suuntasivat saman tien Atlantin yli Jenkkeihin, missä keskiviikkona ajetaan ALMS-testit Houstonissa. Seuraava kisa on 16. huhtikuuta Long Beachin katuradalla.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Ei menny Astonin debyytti Paul Ricardilla vissiin kovinkaan vahvasti. Ainakin tulosten perusteella olivat hitaita ku p****leet. Silmiin osui myös mutinaa siitä, että lmp2:ssa on turbo-hondaa kuristettu oikeen urakalla. Ainakaan Strakkan vehkeet eivät kulkeneet mihinkään.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ei menny Astonin debyytti Paul Ricardilla vissiin kovinkaan vahvasti. Ainakin tulosten perusteella olivat hitaita ku p****leet. Silmiin osui myös mutinaa siitä, että lmp2:ssa on turbo-hondaa kuristettu oikeen urakalla. Ainakaan Strakkan vehkeet eivät kulkeneet mihinkään.
Orly? AMR-One näytti Mistralilla körötellessään aivan P2:lta, kun Rebellionit pyyhkäisivät ohi kierros toisensa jälkeen! :D Olisi ehkä ollut viisampaa jatkaa testailua Dijonissa, kun tuoda tuota raakiletta median nähtäville.

Le Castelletin kisa vain vahvisti sen, minkä LMP2:ssa kaikki jo ennalta tiesivät: ACO on mennyt aivan liian pitkälle kuristimen koossa HPD:n suhteen (Ilmeisesti viimevuotinen "ylivoima" pelotti heitä niin, että ylilyöntejä oli pakko tehdä)! Jos Level 5:n Lolat näyttivät kärsivän Sebringissä, niin HTTT:llä ongelma vain korostui: Strakka ja RML olivat aivan totaalisen hukassa. Suorilla vauhti oli sellaiset 20km muita hitaampaa, ja kierroslukumittari lauloi tyhjää. Tallit ovat jo pitäneet palavereja ja itkuvirsiä päättäjien tahojen kanssa, mutta ikävä kyllä luokka on jo jakautunut kahteen sub-kategoriaan. Kaiken lisäksi Formula Le Mans ja molemmat GT2-luokat ovat suoranopeudessa nyt aivan samalla tasolla kuin P-kakkosetkin, mikä tekee mutkiin menemisestä pelkkää itsemurhaa jokaiselle osanottajalle. Jos jollain Pegasuksen halpis-Orecalla pystyy päihittämään RML:n viimeisen päälle hiotun P2:n puhtaalla nopeudella, miksi kukaan haluaisi investoida kalliimpaan vaihtoehtoon?

Omaan silmään tökkii vielä sekin, että vanhan specin LMP1:t pystyvät vauhdillisesti pitelemään päivitettyjä autoja helposti takanaan. Ei se toki täällä korostunut samalla tavoin kuin Sebringissä, muuta uudella Toyotan moottorilla varustetun Rebellionin oli niin kovan vaikea päästä lisäpainoilla ahdetusta Pescarolosta ohi suorillakaan. Eikö pointin pitänyt olla se, että hidastetut autot eivät ole missään vaiheessa etulyöntiasemassa?

Fisi muuten tarjosi hienon shown kisan loppua kohden, kun AF:n ja JMW:n 458:t taistelivat yksinään toisiaan vastaan Possujen tuhottua toisensa edellä mainitussa fiaskostartissa. Hienona urheilullisena eleenä loput GT2-tiimit sopivat kisan jälkeen siitä, että kauden huonoin sijoitus pudotettaisiin pois lopputuloksista.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474

Ranskan GT-Tour sarja alkaa huomenna. (Nimi vaihtui täksi vuodeksi GT-Tour nimeen, aiemmin oli French GT Championship).

Lebenon Entry lista:

Labre Competition: (Porsche 911) Laurent Groppi/Patrick Bornhauser

Graff Racing : (Mercedes SLS GT3) : Olivier Panis/Eric Debard ja Renaud Derlot/Gérard Tonelli

SOFREV-ASP : (Ferrari 458 Italia) : Olivier Pla/Gabriel Balthazard ja Ludovic Badey/Jean-Luc Beaubelique

Sport Garage : (Ferrari 430 GT3) : Morgan Moulin/Traffort/Lionel Comole ja Kevin Despinasse/Christian Berougeon

Mirabeau Compétition : (BMW Z4 GT3) : Romain Brandela/Arthur Bleynie

Audi Team France : (Audi R8 LMS) : Stéphane Ortelli/David Halliday

Saintéloc : (Audi R8 LMS) : Grégory Guilvert/Nicolas Tardif ja ?/?

Pro-GT by Almeras : (Porsche GT3-R) : Anthony Beltoise/Laurent Pasquali ja Laurent Cazenave/Jean-Claude Police

SMG : (Porsche GT3-R) : Philippe Gache/Eric Clément

Team France/Pouchelon Racing (Dodge Viper GT3) : Fabien Rosier/Erwin France

Team Ciné Cascade (Lamborghini Gallardo) : Julien Piguet/Jean-Claude Lagniez

LMP Motorsport (Aston Martin DBRS9) : Paul Lamic/Frédéric Gabillon ja ?/?
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ranskan GT-Tour sarja alkaa huomenna. (Nimi vaihtui täksi vuodeksi GT-Tour nimeen, aiemmin oli French GT Championship).
Turneen nimi oli aikaisemmin Super Série FFSA. Sen pääluokka oli, ja on edelleen, nimeltään Championnat de France FFSA GT.

Tuloksia löytyy täältä (testejä on ajettu jo tänään)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös