1. Luhr/Krumm JR Nissan 1h00m25.013s
2. Mucke/Turner Young Driver Aston + 5.497s
3. Campbell-Walter/Brabham Sumo Power Nissan + 6.273s
4. Pastorelli/Schwager All-Inkl Lamborghini + 8.095s
5. Wendlinger/Kox Swiss Lamborghini + 19.651s
6. Hennerici/Leinders Marc VDS Ford + 25.248s
7. Winkelhock/Basseng All-Inkl Lamborghini + 28.713s
8. Bernoldi/Zonta Sumo Power Nissan + 29.045s
9. Hohenadel/Piccini Hexis Aston + 31.111s
10. Hezemans/Catsburg Exim China Corvette + 31.929s
11. Nygaard/Ickx Belgian Ford + 1m34.717s
keskeyttäneet:
Westbrook/Dumbreck JR Nissan 26 laps
Enge/Muller Young Driver Aston 20 laps
Bobbi/Rossi DKR Corvette 6 laps
Clairay/Martin Marc VDS Ford 3 laps
Nilsson/Janak Swiss Lamborghini 2 laps
Matzke/Leclerc Belgian Ford 1 lap
Dusseldorp/Piccione Hexis Aston 0 laps
...ja tässä auto todellisuudessa:Tällainen olisikin komea näky radalla:
http://www.topspeed.com/cars/aston-martin/2011-aston-martin-v12-zagato-racer-ar110200.html
Le Mans 24–tunnin -ajoEurosportin ensi viikon ohjelmisto:
http://tv.eurosport.fi
Pikaisesti laskettuna 7 tuntia ES2:lla, loput ES1:llä.
Selviää myös tämä: Selostus: Eero Simojoki, Risto Virtanen ja Markus Palttala
Ruåttin GT:n aika-ajot ajettu Mantorpissa. Kuismanen seitsemäs ja oman luokan viimeinen. Vanhanen näyttää jättäneen nämä kisat väliin.
1 – Daniel Roos/Erik Behrens – Audi R8 Le Mans GT3 – GTa – 1:15.912
2 – Fredrik Lestrup/Lars Stugemo – BMW Z4 GT3 – GTa – +0.360
3 – Jan Brunstedt – Audi R8 Le Mans GT3 – GTa – +0.737
4 – Daniel Haglöf/Poker Wallenberg – Porsche 997 Cup – GTb – +1.507
5 – Peter Jervemyr/Jan West – Porsche 997 Cup – GTb – +1.752
6 – Stefan Johansson/Tommy Lindroth – Ferrari 458 Challenge – GTb – +2.057
7 – Pertti A. Kuismanen – Ford GT3 – GTa – +2.492
8 – Jocke Mangs/Håkan Ricknäs – Porsche 997 Cup – GTb – +3.659
9 – Magnus Berggren/Anders Grundström – Porsche 996 – GTc – +4.409
...
GT:ssä yhteensä 16 autoa. Lisäksi a-a:ssa samaan aikaan radalla 6 Ferrari Challengen kuskia (kisat erikseen).
Hienona osoituksena pohjoismaisesta yhteistyöstä Norjan GT kisaa samana viikonloppuna Karlskogassa... samoissa SSK:n kisoissa ajetaan myös Porsche GT3 Cup Challengea ja Porsche GT Cup Endurancea, joiden kalusto kelpaisi oikein hyvin myös Swedish GT:n lähtöihin.
Todella hieno uutinen, jota on saanut odottaa muutamia vuosia.http://www.autosport.com/news/report.php/id/91957
Kohta FIA World Endurance Championship piti kyllä lukea toiseen kertaan.
:eek!:
:thumbdown Eli siis joko GT1:t kuristetaan entisestäänkin liki vakioautojen tasolle tai sitten kilpailijoiden määrä putoaa radikaalisti, sillä eihän jolla GT3-Possulla pitäisi olla mitään jakoa isojen poikien hiekkalaatikolla....Todella hieno uutinen, jota on saanut odottaa muutamia vuosia.
FIA World Endurance Championship Kalenteri käsittää vähintää Kuusi osakilpailua ja puolestaan FIA GT1, GT2 JA GT3 luokat yhdistyvät ensi vuodeksi.