GT ja protot 2011

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Olisihan se todella hienoa, jos Kimi ajaisi ensi vuonna LMP:n oikein MM-sarjassa.
Räikkösellä melkoinen homma tuoda eri autourheilulajeja suuren yleisön tietoisuuteen (NASCAR, LMP, ... mitä seuraavaksi?). :rolleyes:
Mahtaisi vain tuo tehdassoppari Pesöön kanssa rajoittaa liikaa Kimin harrastuksia (mm. Duudsoneiden kanssa) joten empäs usko että Kimi moiseen ryhtyy. Kunhan nyt kävi näyttämässä Quesnellille ja kumppaneille kuinka autoa ajetaan....

Todennäköisempään on että Kimi ajelee vähän siellä ja täällä sen mukaan kuinka sattuu kulloinkin huvittamaan. Nytkään ei huvittanut lähteä ajamaan rallia Austraaliaan.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Olisihan se todella hienoa, jos Kimi ajaisi ensi vuonna LMP:n oikein MM-sarjassa.
Tuskinpa nyt koko sarjaa kiertää, jos edes aikoo ajaa. Mutta noiden juttujen perusteella Le mans 24h lisäksi ne kolme mahdollista varmaankin olisi Kimin kalenterissa kenties -> Sebring 12H, SPA 1000km ja joku muu kolmas (Petit?, tosin se olisi vasta syksyllä) mutta vielä ei ole edes tietoa ensi vuoden WEC kalenterista.
 
Viimeksi muokattu:

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Siihen komboon voisi hyvinkin liittää rallittelua. Uskon ma. Jos itse saisin valita mitä ja missä ajaisin, niin juuri nuo pitkät protottelut ja päälle latikaista ralliautoilla. Kyllä maistuisi!
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

Blancpain Endurance Series vieraili viikonloppuna Ranskassa, Magny-Coursin radalla jossa käytiin 3-tunnin kisa. Kisan voittoon eilen ajoivat (Marc VDS Racing) Suomalainen Markus Palttala ja hänen tiimikaverinsa Bas Leinders/Maxime Martin. Toiseksi sijoittuivat (AutOrlando) Gianluca Roda/Raffaele Gianmaria/Paolo Ruberti ja kolmanneksi (Belgian Audi Club Team WRT) Greg Franchi/Andrea Piccini/Marcel Fässler. Jostain syystä Magny-Coursissa ei ollut mukana Team Rhino's Leipertin toista autoa, niin näin myös Mika Vähämäki oli poissa varikolta.
 
Viimeksi muokattu:

JariV

New member
Liittynyt
28.8.2011
Viestit
3
Mikan aikaisemmat tiimikaverit eivät saaneet rahoitusasioitaan kuntoon, eikä Tiimillä ollut tarjota tarpeeksi nopeita kavereita tähän kisaan. Kisat jatkuvat kuitenkin Mikan osalta loppukaudesta.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
American Le Mans Series presented by Tequila Patron 2011 - RD7 Baltimore - Ennakko

Näytä liitetiedosto 16148

Entry list
Aikataulu
Live timing
IMSA:n viimeisin CB
Twitter-updatet


Stream High / Low / Audio
Livenä myös Motors TV:ltä, ABC:n kooste sunnuntaina

Laguna seca ja Road Atlanta nähdään molemmat jo reilun kuukauden sisään, mutta ennen enduroita on aika ajaa kesän viimeinen sprinttikisa. ALMS ja viikonlopun varsinainen headliner IndyCar suuntaavat viikonlopuksi katseensa kohti ensimmäistä kertaa järjestettävää Baltimoren katuratatapahtumaa. Vaikka järjestäjien huolestuttavat rahoituspulmat alkavat taas kasaantua jo ennenkuin metriäkään on ajettu, on silti ilo nähdä sarja pitkästä aikaa ihan uutukaisella radalla - viimeksihän ALMS sai uutta väriä kalenteriinsa 4 vuotta sitten. Odotettavisssa siis normaalia pomppupalloilua, ykkösvaihteen neulansilmiä ja muuta mukavaa.

BMW sai kasvatettua pistejohtoaan Road Americassa, ja jätti Corvetten nuolemaan kylmästi näppejään. Mikäli se ensimmäinen tiimimestaruus sitten 2008:n GM:ää yhtään kiinnostaa, enää ei auta tuupertua joukon jatkoksi ja tuijottaa etäältä waiverwagonin diffuusoria. Revanssi ahtailla radoilla varmasti nähdäänkin, mutta mikäli/kun Joey Hand valtaa jälleen paalun voi ohittelusta tulla ahtailla kaduilla varsin vaikeaa. Vaikka mistäpä sitä tietää, kun radan profiilia voi tutkia vain paperilta.

Risi on saamassa kauteensa vihdoin sitä potkua mitä tallilta on totuttu yleensä näkemään, mutta Bergmeisterin ja Longin ohjastama Flying Lizard tulee olemaan radalla kyllä huippukunnossa mikäli Long Beachin vauhtiin on yhtään katsominen. Porschet ovat myös saaneet IMSA:lta 15kg painonpudotuksen, mikä tekee possun kaudesta varsin vuoristoratamaista ballastin suhteen: Sebringin jälkeen -25kg (eli 1245:stä 1220 kiloon), Mid-Ohioon tuli +15kg ja nyt tuo sama summa ryöstetään jälleen pois. Päättäisivät jo!

Robertsonit ovat hieman hämmentävän tekosyyn kautta päättäneet olla osallistumasta kisaan, mikä tarkoittaa sitä että vain pari hassua pistettä edellä oleva Extreme Speed Motorsports voi huokaista helpotuksesta loppukautta ajatellen. Viralliseksi syyksi kummankin Fordin poissaoloon Andrea ja David ilmoittivat ns puuttuvat säädöt katuradoille (talli ei näet ollut keväällä läsnä Long Beachissa Le Mans -testipäivän vuoksi), mutta surkeampaa pajunköyttä ei ole kukaan ikinä syöttänyt. Talli kertoo palaavansa parin viikon päästä jälleen radalle Lagunassa ja kauden päättävässä PLM:ssä, mutta ikävä kyllä rahahanat taitavat olla pikkuhiljaa ehtymässä :( Toivottavasti vain väliaikaisesti. Talli on pieni eikä tule koskaan kärkeä havittelemaan, mutta Ford GT on aina Ford ja tiimi kaikessa sympatiassaan on ollut jo vuosia kakkossuosikkini sarjassa.

P1:ssä Dyson lienee jälleen vahvoilla, sillä Cytosportin Lola Aston Martin on enemmän kotonaan nopeilla radoilla. Long Beachissa #16 otti myös paalun, mikä lienee lähin vertailukohta. Kakkos-Dysonin ja Auto-romun lisäksi muita varsinaisia protoyyppejä ei sitten nähdäkään, sillä Level 5 on vetänyt P2:nsa jälleen pois. Challenge-luokista GTC on menettänyt muutaman entryn sitten viime kisan.

Kisan oli alunperin tarkoitus kestää sarjalle tyypilliset 2h45min, mutta se on hipihiljaa lyhennetty vastaamaan LB:n uutta kestoa, eli tasan kahta tuntia. Perinteistä promoottorin testisessiota ei torstaina Indyn ja katuratastatuksen vuoksi tietenkään nädä, mutta ainakaan sarja ei joudu aloittamaan ensimmäistä harjoitussesiotaan seitsemältä aamulla Long Beachin tavoin...

 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
American Le Mans Series presented by Tequila Patron 2011 - RD7 Baltimore - Q



No olihan se varsin mielenkiintoinen avauspäivä Baltimoressa :eek: Kaikkihan me osasimme odottaa jonkinnäköisiä alkukangerteluja järjestäjiltä, mutta pientä myötähäpeää nämä tämänpäiväiset seikkailut kieltämättä aiheuttivat. Rataa duunailtiin ja hiottiin hammasharjoilla pitkälle yli aamupäivän, ja radalla ihkaensimmäisenä vierailleet USF2000:t pääsivät heti maistamaan punaisia lippuja.

Itse rata osoittautui varsin mainioksi pomppulinnan ja sokkomutkien risteytykseksi, ja väkeäkin näytti radan varrella varsin hyvin tuuppivan (perjantaiyleisöksi). Harjoitukset jäivät aikatauluvaihdosten jälkeen ALMS:n osalta pelkkään yhteen tunnin mittaiseen sessioon, sekä pieneen 15-minuutin verryttelyyn ennen aika-ajoja... joka sekin oli supistettu kahteen erinäiseen sekmenttiin neljän sijasta.

Aiemmin päivällä loistavassa vauhdissa ollut Falkenin Porsche hyytyi isojen poikien leikin alkaessa, ja alkusessio vaikutti Corvetten showlta - siis myös tähän asti kautta sisarautonsa varjossa eläneen #3:n osalta. Session loppua kohti kävi kuitenkin ilmiselväksi että Bemari oli jälleen se vauhdin asettava osapuoli, ja kuin puskista tullut #55 RLL nappasi paalun selvällä erolla Gavinin ja Magnussenin Corvetteen. Yllättävää kuitenkin että kyseessä ei ollut Joey Handin kiiltokuvamobiili, vaan läpi kauden suuremmissa vaikeuksissa ollut Auberlenin & Wernerin entry. Toisaalla Risi ja #45 Flying Lizard ennättivät hidasteluillaan pelleillä radan hitaimmissa mutkissa toisilleen vaurioita ja mustia lippuja, saa nähdä tuleeko näistä vielä isompia sanktioita ennen ruutulipun heilahdusta huomenna.
edit: Ja tuomaristo heitti molemmat gridin perälle...

Kokonaiskilpailun paalulle ängersi Dysonin ykkösauto ennen sisartaan, ja Cytosport uppoutui jälleen entistä syvemmälle suohon. Lola Aston Martin hyytyi radalle jo harjoitusten ensimmäisellä kierroksella, eikä näin ollen tehnyt ainuttakaan kierrosta koko päivänä. Ja kun ottaa huomioon että Luhrin korvaava Romain Dumas ei ole koskaan ajanut autolla (saati radalla), tulee huomisesta varsin mielenkiintoinen päivä tiimille :D Autocon jämähti odotetusti kaikkien taakse, mtta pienenä yllätyksenä tuli LMPC:n nopeus verrattuna varsinaisiin prototyyppeihin. Pienet spec-Orecat saattavat huomenna taistella jopa kokonaiskilpailun voitosta, siis kunhan malttavat olla kolaroimatta toisiaan pihalle normaaliin tapaansa. Vanhan specin P2 olisi varmana jo P1:n edellä tällaisella radalla.

LMP1
1) #16 Dyson Lola Mazda - 1:27.750
2) #20 Oryx Dyson Lola Mazda 1:27.896
3) #12 Autocon Lola AER - 1:32.587

GT2
1) #55 Rahal BMW M3 GTR - 1:31.362
2) #4 Chevrolet Corvette C6.R - 1:31.950
3) #56 Rahal BMW M3 GTR - 1:32.010 (#45 FL:n rangaistuksen jälkeen)

Jos jo pelkkä avauspäivä tuotti tällaista härdelliä, mitä itse viikonlopun kohokohta (köh ei Indy-kisa) tarjoaa huomenna? Toivottavasti ei ainakaan tunnin mittaisia sc-köröttelyjä.

Lopuksi on aika antaa aplodit päivän todelliselle sankarille! :alppu:

 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
FIA GT1 - RD8 Ordos International Circuit


Entry List (Muutamia kuskimuutoksia on tapahtunut, muun muassa Exim Bank Team Chinan ykkösauton kuskit vaihtuneet ja Swiss Racingin vanhat lambot ovat mukana DKR:n ajattamana)
Aika-taulut

Lauantai kisa saatiin tuossa aamu tuimaan päätökseen, jonka voittoon ajoivat Marc VDS:n Maxime Martin/Fred Makowiecki, ennen Nissan kaksikkoa Peter Dumbreck/Richard Westbrookia. Harmi kun Tungin, Exim Bank Team China autokunta hyytyi radan varteen. Kisa oli kaiken puolin hyvää viihdettä lukuisineen taisteluineen.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
American Le Mans Series presented by Tequila Patron 2011 - RD7 Baltimore - Race



Syyskuisessa Baltimoressa päästiin kuin päästiinkin kilpailemaan ongelmitta. Yllättävän hyvin kansoitetut katsomot oikein pursusivat ihmisistä, jotka olivat tulleet katsomaan viikonlopun ainoaa ei-spec moottoriurheilusarjaa radalla. Ja ihan viihdyttävän kaksituntisen he näkivätkin.

Dysonin kakkosauto, eli Oryx -etuliitteellä varustettu Steven Kanen ja Humaid Al Masaoodin Lola Mazda sprinttasi ahtailla kaduilla debyyttivoittoonsa ennen tallin lippulaivaa. Sarjaa johtava Dysonin #16 oli johtanut kisaa aina puoliväliin saakka, mutta kuten niin usein ennenkin, varikolla kaikki kääntyi päin helvettiä; Auto pysyi liikkumattomana boxissaan pitkän tovin ennen kuin pääsi jatkamaan. Loppua kohti Guy Smith vielä ehti näennäisesti ottaa johdossa olevaa Kanea kiinni, mutta olkaamme onnellisia ettei tallimääräyksiä sentään käytetty. Toisaalla Cytosport otti viikonlopun ensimmäiset kierroksensa vasta kilpailussa, kun auton korjaukset venyivät lähes vuorokauden mittaisiksi. Itse kisassakin sattui vaikka minkänäköistä härdelliä, mutta lohdutuspisteitähän täältä lähdettiin ensisijaisesti hakemaan. Viimeisenä P1-podiumille körötteli Autocon, joka oli paitsi auttamattoman hidas myös äärettömän virhealtis.

Ja nyt kun pakollista protokuvioista on päästy eroon, voimme keskustella siitä mistä oli tarkoituskin. Ajattelin arvioida GT:t numeroilla.

Porsche 8/10
Team Falken teki sitten vuoden toisen täysosumansa ja alleviivasi faktaa, että Flying Lizard ei todellakaan enää ole possujen yksinvaltias. Upean ajon suorittaneet Henzler ja Sellers vaikuttivat jo perjantaina lupaavilta, mutta tämänpäiväinen kisa sitä vasta olikin - ja renkaat näyttävät selkeästi pitävän katuradoista. Possu olisikin näin muuten ansainnut minulta ysin, mutta annan pienestä painonpudotuksesta ja Lizardin umpisurkeasta viikonlopusta miinusta. Aika-ajoissa tapahtunut pelleily ja kisan ongelmat eivät naurattaneet ketään.

BMW 8/10
En jaksa marista waiverwagonin epäreiluudesta ja kuristimista tällä kertaa, mutta #56 teki sellaisen perusvarman rutiiniajon josta kenelläkään ei pitäisi olla sen suuremmin valittamista. Sisarauto pysyi pitkään johdossa (osin loistavan sc-ajoituksen vuoksi), kunnes Milner tuli ja rysäytti auton pihalle. Yhdessä välissä vaikutti jopa siltä, että Auberlen ja Werner olisivat voineet taistella kokonaiskilpailun voitosta... siis mikäli P1:t olisivat joutuneet käymään uudestaan tankkaamassa.

Corvette 7/10
Auto numero #3, viikonlopun suurin epäonnistuja. Aivan totaalista kämmäystä herroilta Beretta ja Milner, heti startissa monacolainen on osallisena kolarisarjaa joka vie sisarauton kohti seinää, ja spinnaa myöhemmin vielä itse uudestaan. Tommy puolestaan myöhemmin munaa mahdollisuutensa voittoon törmäämällä johtavaan Bemariin... jeesus. #4 oli alun valitettavan yhteenosuman jälkeen kuitenkin koko ajan hyvässä vauhdissa, ja sai napattua viimeisen podiumsijoituksen - kuten tähtikaksikolta sopikin odottaa. Tasoero kahden vetten välillä on tänä vuonna aivan liian suuri.

Ferrari 6/10
Risi Competizionin päivät olivat luetut jo heti qualissa tapahtuneiden älyttömyyksien jälkeen, joten startti oli tehtävä gridin perältä. Lizardista poiketen kisa kuitenkin sujui ihan tyydyttävästi, ja tasapaksu kuudes sija toi muutamia lohtupisteitä tilille. Extreme Speedin kaksi autoa kärsivät luotettavuuden ja tiimin normaalin avuttomuuden kanssa läpi viikonlopun, joten tulokset jäivät Risiäkin yhdentekevämmiksi.

Jaguar 1/10
Roskaa. Kaksi hidasta romua aika-ajoissa, lopputuloksena tasan yksi saavutettu kierros kisassa. Saa nähdä millaisen liirumlaarum PR-tiedotteen Rocketsportsin klovnit tällä kertaa saavat aikaan.

Fordeista ei ikävä kyllä voi mitään sanoa, kun Robertsonit pysyvät selittömästi pimennossa ainakin Lagunan harjoituksiin asti. Challenge-luokissa LMPC:n vauhti oli -kuten todettua- varsin loistavaa varsinaisiin P1-kilpureihin nähden, ja luokkansa voittanut #37 Intersport jäi Dysoneista vain pari hassua sekuntia... kokonaiskiplailun voitto ei ole ollut luokalta koskaan lähempänä. GTC:ssä Black Swan oli lopulta koko porukan ainoa, joka onnistui kääntämään paalupaikkansa voitoksi.

LMP1
1) #20 Oryx-Dyson Lola Mazda 71L
2) #16 Dyson Lola Mazda 71L
3) #12 Autocon Lola AER 68L

GT2
1) #17 Falken Porsche 997 GT3 RSR 71L
2) #56 Rahal BMW M3 GTR 70L
3) #4 Chevrolet Corvette C6.R 70L

Kisa oli perusviihdyttävä ja kaikeksi onneksi ei sellainen romuralli kuin olisi voinut kuvitella (jätetään se Indyille), mutta ennenkaikkea rata oli todella piristävä yllätys. Kaikesta perjantain häslingistä huolimatta sessiot saatiin onnistuneesti läpi, ja yleisöä oli katsomossa tupaten täynnä. Ensi vuonna vain uudestaan, saadaan tästä vielä hyvä katurataperinne itärannikolle tuleviksi vuosiksi.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Lauantai kisa saatiin tuossa aamu tuimaan päätökseen, jonka voittoon ajoivat Marc VDS:n Maxime Martin/Fred Makowiecki, ennen Nissan kaksikkoa Peter Dumbreck/Richard Westbrookia. Harmi kun Tungin, Exim Bank Team China autokunta hyytyi radan varteen. Kisa oli kaiken puolin hyvää viihdettä lukuisineen taisteluineen.
Oliko? Meinasin auttamatta nukahtaa loppua kohden, täysin tyhjänpäiväinen ratakin vielä.

SRT vaihtoi DKR-Corvetten tarrat vain omiinsa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
FIA GT1 - RD8 Ordos International Circuit - 2 Race


Tämän päivän Ordosin kisa oli tylsähkö. Ajassa 55:45 Gatsburg jäi hiekoille jumiin, tuon seurauksena Turva-auto kävi radalla. Ajassa 38:15 Pastorelli antoi hieman Fordin persuuksiin pusun näin ollen kaksi Ford GT:tä pyörähti. Turva-auto kävi radalla uudelleen, kisan loppupuoliskolla. Mark VDS Racing tiimin Maxime Martin/Fred Makowiecki nappasivat kaiken voitettavan Ordosista. Nissan kaksikko Westbrook/Dumbreck tulivat maaliin toisena, ennen Hexis Aston kaksikkoa Dusseldorp/Piccione.
Oliko? Meinasin auttamatta nukahtaa loppua kohden, täysin tyhjänpäiväinen ratakin vielä.
Noh, alkupuolella sentään nähtiin ohituksia toisin kuin Finaali lähdössä. Harmi että Brasilian kisa putosi kalenterista, mutta onhan siellä vielä Pekingin jälkeen upea Argentiinan San Luis.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Yllättävän hyvin kansoitetut katsomot oikein pursusivat ihmisistä, jotka olivat tulleet katsomaan viikonlopun ainoaa ei-spec moottoriurheilusarjaa radalla.
USF2000 ei myöskään ole ihan puhtaasti yksityyppiluokka, sillä National-luokkaan kelpaa mikä tahansa FF2000 ("Formula Continental"), eikä typerää Van Diemen -pakkoa ole.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Minkäslainen tuossa International Gt-open sarjassa on ollut taso ja meininki tällä kaudella? Ihan vieras sarja mulle, mutta kattelin, että lokakuun lopulla vois käydä sellaista kisailua katsomassa Kataloniassa.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Minkäslainen tuossa International Gt-open sarjassa on ollut taso ja meininki tällä kaudella? Ihan vieras sarja mulle, mutta kattelin, että lokakuun lopulla vois käydä sellaista kisailua katsomassa Kataloniassa.
GTS/GT3-luokka on samaa huttua kuin muissakin eurooppalaisissa pilipalisarjoissa mutta SuperGT (=GT2) on ihan ok niin kaluston kuin tiimienkin puolesta - vähän kuin köyhän miehen versio edesmenneestä FIA GT2:sta. Tuli tuossa aiemmin vuodesta Imolan kisoja seurattua, paikoitellen viihdyttävää vääntöä vaikkei suurempia tunteita nostattanutkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
GTS/GT3-luokka on samaa huttua kuin muissakin eurooppalaisissa pilipalisarjoissa mutta SuperGT (=GT2) on ihan ok niin kaluston kuin tiimienkin puolesta - vähän kuin köyhän miehen versio edesmenneestä FIA GT2:sta. Tuli tuossa aiemmin vuodesta Imolan kisoja seurattua, paikoitellen viihdyttävää vääntöä vaikkei suurempia tunteita nostattanutkaan.
Sais kyllä lyödä tuon GT-kentän vielä kerran pussiin ja ravistella uudet jaot :wink: GT1:t voisi apinoida kokolailla suoraan tuolta Jaappanin SuperGT sarjasta ja saada aikaan todellinen GT-autojen MM-sarja (missä olis "tehdastalleina" mukana niin SuperGT:n japskit kuin myös parhaat eurooppalaiset brändit sekä tietenkin Corvette). Nykyisestä GT1 kalustosta saisi hyvin jonkun GT2 support luokan ja GT3:t vois sitten ajaa alueellisia sarjoja, joiden parhaat sitten ajaisivat toisiaan vastaan Season Finalessa. GT3:n Euro/Asian/American sarjojen täyteluokikisi sopis hyvin esim FR (tai F Nissan tai vast), GT4 ja/tai xTCC
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Olisihan tuo teoriassa ihan hieno idea mutta ainakaan ACO ei halua mitään GT500 -tyylistä superluokkaa prototyyppiensä kannoille. Ja mielestäni nykyinen GTE/GT2 toimii varsin mallikkaasti, pitää siitäkin nauttia ennenkuin joku tulee ja tuhoaa sen.

Nykyisestä GT1 kalustosta saisi hyvin jonkun GT2 support luokan
Autoja on liian vähän ja suurin osa niistäkin jo elinkaarensa loppupuolella (ikävä kyllä), joten ehkäpä nykyinen GT2 sopisi uudeksi GT2:ksi kuitenkin paremmin? ;) Vai rahdataanko Saleenit ja 550:t takaisin varastosta??

GT3:t vois sitten ajaa alueellisia sarjoja, joiden parhaat sitten ajaisivat toisiaan vastaan Season Finalessa.
No senhän Ratel "World Finalellaan" aikoo juuri tehdäkin :D
http://tracksidemedia.com/2011/08/dagys-world-of-sportscars-8-25/
 
Viimeksi muokattu:

Makkonen

Guest
On hankalan näköinen keli Pekingissä. Heti tuli safety car radalle.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

Entry List
Aika-Taulut
On hankalan näköinen keli Pekingissä. Heti tuli safety car radalle.

Hieman "viihdyttävä" ja hankala keli, mutta ei se mitään. Kisa jatkuu turva-auto siirtyi sivuun. Ajassa 29:30 Lambo (DKR) kuljettaja Kennard juuttui "mutakuoppaan" ja siihen myös jäi. Belgian Racingin Clairay juuttui ajassa 23:20 hietikolle. Bernoldi (Nissan) vs Verdonck (Corvette) kaksikko kiistelivät sijasta 6 oikein uralla, kertaalleen Verdonck meni lähes ohi mutta vain muutama kierros tuon tilanteen jälkeen Verdonck ohitti Bernoldin lähtösuoran päässä muttei lopullisesti sillä Bernoldi otti hieman myöhemmin oman sijansa takaisin. Ajassa 7:35 Ho-Pin Tung ajoi hiekoille ja sinne myös jäi. 5:45 Turva-auto radalle jonka perässä ajettiin maaliin saakka (Turva-auton ajaessa radalla, Piccini ajoi radalta ulos). Young Driver Aston Martin tiimi nappasi finaali lähdöstä kaksoisvoiton, voittoon ajoivat Mücke/Turner, ennen Enge/Muller kaksikkoa ja kolmanneksi sijoittuivat Luhr/Krumm.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Silverstonessa ajettiin juuri 6 tunnin ILMC/LMS -kisan qualit, en jaksa nyt suurempia analyyseja vetää mutta dieselien takana bensa-P1:ssä todella tiukkaa... Rebellion-Oak-Oak-Rebellion-Pescarolo kaikki sekunnin sisällä (paluun tehnyt tehdas Lola-AM taas sekunteja jäljessä). Media tietysti keskittyy vain Audiin ja Pugiin mutta LMS-pisteissä Pescarolo ja Rebellion ovat pisteissä tasan 28-28.

Huomenna pitäisi olla märkää, joten... :thumbup:
 
Ylös