Silk Cut Jaguar
Well-known member
- Liittynyt
- 18.6.2007
- Viestit
- 3532
Mutta tämähän jättää vielä pilkunnussinnan varaa.VW Group on edelleenkin Saksaksi Volkswagen AG eli lyhennettynä VAG...
Mutta tämähän jättää vielä pilkunnussinnan varaa.VW Group on edelleenkin Saksaksi Volkswagen AG eli lyhennettynä VAG...
Ja nussittu muuten tämän sivun ylälaidassa ihan syvälle asti...Mutta tämähän jättää vielä pilkunnussinnan varaa.
Tuskin.Nähdäänköhän F1:ssä vielä joskus stuttgartilaismerkkien taisto vai kenties vaihtari Mercedes out, Porsche in?
Sikäli voisi olla, että mallistoaan laajentava McLaren kuitenkin puskemassa Porchen markkinasektorille juuri F1-profiilistaan hyötyen.Olisiko Porschen mahdollisesta menestyksestä F1:ssä sitten suurta hyötyä?
Mercedes? Ferrari?Kyllähän nuo huhut Porschen tulosta F1:iin tuntuvat sikäli epäuskottavilta, että autonvalmistajat ovat kaikonneet Mersua ja "Lotus-brändättyä-tallia" lukuunottamatta lajista viime vuosina.
Mersu mainittukin jo...Mercedes? Ferrari?
En maininnut tässä yhteydessä nyt Ferraria ja Maccia, koska heillä toiminta on alkanut F1:stä ja muusta moottoriurheilusta ja myöhemmin rinnalle on otettu urheiluautojen valmistus, toisin kuin esim. Porschella.Mercedes? Ferrari?
http://formula-one.speedtv.com/article/f1-grand-prix-news-briefs153/Porsche Denies Preparing For F1 Foray: Porsche has denied rumors it is preparing to enter Formula One. Germany's Auto Motor und Sport reported this week that while the VW brand is open about its Le Mans return plans, sports cars may merely be "a warm-up" for F1. [...] But Porsche motor sport spokesman Oliver Hilger said on Wednesday: "This is pure speculation. We have no ambitions for Formula One. Our intention is to do Le Mans and the world sports car championship; nothing has changed," he told SID news agency. Hilger also said nothing should be read into the fact that it has recently signed up staff with F1 experience. "For our sporting ambitions, we need new staff from the top of motor sport. And if you need good people, of course you have to look around also in Formula One," he insisted.
http://www.autoweek.com/article/20120910/ALMS/120919979Porsche tähyilee ilmeisesti tällä hetkellä Le Mans:iin. En tiedä sitten aikooko se kilpailla nykyisen konsernin sisarmerkin, Audin kanssa LMP:ssä vai pienemmissä sarjoissa.
Tosin LMP1-luokkaa ei enää ole missään muualla 2014 (muualla kuin Le Mans+WEC).Will you race against Audi, which, like Porsche, is a Volkswagen-owned marque?
Porsche CEO Matthias Müeller: At that time the decision is that Audi takes place in LMP1, and we [do] also, so Audi will be a competitor, yes.
Mielenkiintoista.http://www.autoweek.com/article/20120910/ALMS/120919979
Tosin LMP1-luokkaa ei enää ole missään muualla 2014 (muualla kuin Le Mans+WEC).
TAGit. Porsche vain rakensi ne, rahoitus tuli muualta. Sopimuksessa oli jopa kielletty viittaamasta koneisiin Porschena virallisissa yhteyksissä, koska eivät halunneet olla sarjassa mukana.Joskushan McLarenilla oli Porschen koneet.
No jaa. Kun tehdaskonetta ei järjestynyt, Dennis etsi parhaan mahdollisen teknisen yhteistyökumppanin rakentamaan muita paremman koneen ja hoiti vielä hankkeelle rahoituksen. Asiakaskoneiden brändääminen on kosolti yksinkertaisempaa puuhastelua.McLaren TAG -moottorisopimus oli vähän samantapainen kaiketi kuin esim. Sauber Petronas -järjestely, jossa Malesian öljy-yhtiö kustansi sveitsiläistallille Ferrarin asiakaskoneet.