Mediapeliä, siellä se V6 on testipenkissä tälläkin hetkellä. Joka muuta väittää, on uskomaton! :ahem:http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/05/18/audi-torjuu-f1-kisat/20156257/304
Josko taas huhupullon korkki kiinni hetkeksi.
Huhupullon korkki auki!Volkswagen on tekemässä päätöstä Formula 1 -sarjassa kilpailevan Red Bull -tallin ostamisesta.
Hankkeen etenemisestä kertoi BBC:n johtava F1-asiantuntija Eddie Jordan. Jordanin tietojen mukaan Volkswagen rakentaisi oman voimanlähteensä aikaisintaan kaudeksi 2018. Red Bull jatkaisi suurena sponsorina.
Red Bull ja sen kakkostalli Toro Rosso kilpailevat viimeistä kauttaan Renault'n voimanlähteellä. Siirtymäajan talli käyttäisi Ferrarin moottoria.
- Red Bull ja VW ovat neuvotelleet enemmän ja vähemmän vakituisesti yli vuoden ajan. Käsitykseni mukaan tallin myymisen perusperiaatteet on sovittu, Jordan sanoo.
VW rummuttaisi formula ykkösissä mahdollisesti Audin brändiä. VW omistaa myös Porschen, Lamborghinin, Bugatin, Bentleyn, Seatin ja Skodan.
Väite: Volkswagen ostamassa F1-talli Red Bullin
Huhupullon korkki auki!
Hondan räpiköinti varman mietityttää kaikkia lähitulevaisuuden uusia yrittäjiä, ja neuvotteluja voi toki harrastaa vaikka kampaviinereitä mussuttaakseen. Onpahan kuitenkin taas huhuttu.
Väistymisessä taisi olla vähän kokonaisvaltaisemmista asioista kyse kuin vain F1:stä. Tai anna täsmällinen lähde tuolle äänestykselle.Hallituksella oli yksimielinen päätös kesällä sarjaan liittymisesta (ja Red Bullin ostamisesta) mutta Piëch käytti vetoikeuttaan ja tämän seurauksena joutui väistymään, koska koko hallitus uhkasi erolla.
Väistymisessä taisi olla vähän kokonaisvaltaisemmista asioista kyse kuin vain F1:stä. Tai anna täsmällinen lähde tuolle äänestykselle.
http://money.cnn.com/2015/04/25/news/volkswagen-chairman-resign-ferdinand-piech/The German car maker said Saturday that Piech had resigned because an environment of trust "no longer exists" within the company's board.
http://www.motorsport.com/f1/news/volkswagen-chief-quits-opens-door-for-formula-1-project/VW’s Supervisory Board recommended that CEO Martin Winterkorn be offered a new extensive and long-term contract from 2016 onward, after Piech had been attempting to orchestrate Winterkorn’s removal.
Piech had become isolated after a five-to-one vote against him and in Winterkorn’s favour.
Tuorein VM.Tarkoitin: "mutta Piëch käytti vetoikeuttaan ja tämän seurauksena joutui väistymään"
Et jaksais suoraa lainausta laittaa jos lehti on pöydällä? Ei tosin yllättäisi, jos moottoriurheilumedia haluaa tässä tehdä 1+1 ja saada tulokseksi 3.Tuorein VM.
Jos tämä toteutuu niin todella paljon suuremmalla todennäköisyydellä Audi ja niinhän se on ollut "ennustettu" lopputulema heti siitä asti kun Porsche ilmoitti tulostaan joskus 2011. Lisäksi Porsche on virallisesti sitoutunut 2018 asti (ja epävirallisemmin mainittiin jo suunnitelma 2020-luvusta).Olisi kyllä harmi, jos Audi (tai Porsche) jättäisi WEC:n. No, onhan tämä VW-huhu niin monta kertaa nähty, että vielä ei kannata huolestua.
GM kyllä pääsi aika helpolla sakkojen osalta. Se ei toki ollut tietoista huiijaamista, mutta olivat tietoisia viasta ja siinä sentään kuoli suorasti ihmisiä.Päätökseen varmasti vaikuttaa mahdolliset sakot ja vahingonkorvaukset Amerikassa, Euroopassa ja Aasiassa. Pahimmassa tapauksessa voi tietää VW:n loppua ja ajautumista toisen merkin haltuun. Nyt puhutaan kymmenistä (20-30) miljardista, jenkit lätkäsee pelkästään 16 miljardia sakkoa jos toteutuu täysimääräisenä. VW:n viimevuoden tulos oli 11 miljardia. Imagollisesti niin suuri tappio ettei tätä edes F1:llä korjata, asiakkaat menettäneet sen viimeisen luottamuksen TSI, DSG, Mutteri-ohjaus ongelmien ja päästöjen manipuloinnin osalta...
No nyt lähtee taas keulimaan. Muutaman miljardin korvaukset eivät Volkkarin venettä keikauta. Lehdistö revittelee aina noilla korvausten enimmäismäärillä, mutta realisoituvat sakot ja muut tappiot ovat aina paljon pienemmät.Päätökseen varmasti vaikuttaa mahdolliset sakot ja vahingonkorvaukset Amerikassa, Euroopassa ja Aasiassa. Pahimmassa tapauksessa voi tietää VW:n loppua ja ajautumista toisen merkin haltuun. Nyt puhutaan kymmenistä (20-30) miljardista, jenkit lätkäsee pelkästään 16 miljardia sakkoa jos toteutuu täysimääräisenä. VW:n viimevuoden tulos oli 11 miljardia. Imagollisesti niin suuri tappio ettei tätä edes F1:llä korjata, asiakkaat menettäneet sen viimeisen luottamuksen TSI, DSG, Mutteri-ohjaus ongelmien ja päästöjen manipuloinnin osalta...