Porsche/VW/Audi-spekulaatiot (uutta saksalaisväriä Formula ykkösissä?)

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Ei pidä tehdä hätäisiä johtopäätöksiä. Odotellaan vielä vähän aikaa aaltojen laantumista.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Väite: Volkswagen ostamassa F1-talli Red Bullin

Volkswagen on tekemässä päätöstä Formula 1 -sarjassa kilpailevan Red Bull -tallin ostamisesta.

Hankkeen etenemisestä kertoi BBC:n johtava F1-asiantuntija Eddie Jordan. Jordanin tietojen mukaan Volkswagen rakentaisi oman voimanlähteensä aikaisintaan kaudeksi 2018. Red Bull jatkaisi suurena sponsorina.

Red Bull ja sen kakkostalli Toro Rosso kilpailevat viimeistä kauttaan Renault'n voimanlähteellä. Siirtymäajan talli käyttäisi Ferrarin moottoria.

- Red Bull ja VW ovat neuvotelleet enemmän ja vähemmän vakituisesti yli vuoden ajan. Käsitykseni mukaan tallin myymisen perusperiaatteet on sovittu, Jordan sanoo.

VW rummuttaisi formula ykkösissä mahdollisesti Audin brändiä. VW omistaa myös Porschen, Lamborghinin, Bugatin, Bentleyn, Seatin ja Skodan.
Huhupullon korkki auki!
Hondan räpiköinti varman mietityttää kaikkia lähitulevaisuuden uusia yrittäjiä, ja neuvotteluja voi toki harrastaa vaikka kampaviinereitä mussuttaakseen. Onpahan kuitenkin taas huhuttu.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4392
Väite: Volkswagen ostamassa F1-talli Red Bullin

Huhupullon korkki auki!
Hondan räpiköinti varman mietityttää kaikkia lähitulevaisuuden uusia yrittäjiä, ja neuvotteluja voi toki harrastaa vaikka kampaviinereitä mussuttaakseen. Onpahan kuitenkin taas huhuttu.

Kyllä VAG sarjaan tulee, viimeisenä jarruna aina toiminut Ferdinand Piëch ei enää johdossa. Hallituksella oli yksimielinen päätös kesällä sarjaan liittymisesta (ja Red Bullin ostamisesta) mutta Piëch käytti vetoikeuttaan ja tämän seurauksena joutui väistymään, koska koko hallitus uhkasi erolla. VAG tulee vasta sitten sarjaan kun heillä on kilpailukykyinen moottori (siksi 2-3 vuotta). Honda tuli vuoden liian aikaisin, eivätkä halua toistaa Hondan virhettä. Sinällänsä polku on paljon paljon helpompi koska konsernissa on vuosien kokemus energian talteenotosta Audin ja Le Mans-sarjan kautta. Tämä on key menestykseen...
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Hallituksella oli yksimielinen päätös kesällä sarjaan liittymisesta (ja Red Bullin ostamisesta) mutta Piëch käytti vetoikeuttaan ja tämän seurauksena joutui väistymään, koska koko hallitus uhkasi erolla.
Väistymisessä taisi olla vähän kokonaisvaltaisemmista asioista kyse kuin vain F1:stä. Tai anna täsmällinen lähde tuolle äänestykselle.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4392
Väistymisessä taisi olla vähän kokonaisvaltaisemmista asioista kyse kuin vain F1:stä. Tai anna täsmällinen lähde tuolle äänestykselle.
The German car maker said Saturday that Piech had resigned because an environment of trust "no longer exists" within the company's board.
http://money.cnn.com/2015/04/25/news/volkswagen-chairman-resign-ferdinand-piech/

VW’s Supervisory Board recommended that CEO Martin Winterkorn be offered a new extensive and long-term contract from 2016 onward, after Piech had been attempting to orchestrate Winterkorn’s removal.

Piech had become isolated after a five-to-one vote against him and in Winterkorn’s favour.
http://www.motorsport.com/f1/news/volkswagen-chief-quits-opens-door-for-formula-1-project/
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Tarkoitin: "mutta Piëch käytti vetoikeuttaan ja tämän seurauksena joutui väistymään"
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Ei voi kuin toivoa, että toteutuu. Audi (VW) nostaisi sarjan profiilia ison loikan.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Tuskin Volkkari haluaa hävitä arkkiviholliselle Mersulle.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Toivottavasti Rellu myös sen Lotuksen ostaa niin yhtäkkiä onkin monta tehdasta sarjassa.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Olisi kyllä harmi, jos Audi (tai Porsche) jättäisi WEC:n. No, onhan tämä VW-huhu niin monta kertaa nähty, että vielä ei kannata huolestua.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Olisi kyllä harmi, jos Audi (tai Porsche) jättäisi WEC:n. No, onhan tämä VW-huhu niin monta kertaa nähty, että vielä ei kannata huolestua.
Jos tämä toteutuu niin todella paljon suuremmalla todennäköisyydellä Audi ja niinhän se on ollut "ennustettu" lopputulema heti siitä asti kun Porsche ilmoitti tulostaan joskus 2011. Lisäksi Porsche on virallisesti sitoutunut 2018 asti (ja epävirallisemmin mainittiin jo suunnitelma 2020-luvusta).
 
Viimeksi muokattu:

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Volkswagenin pääjohtaja Martin Winterkorn sitten erosi päästösotkun seurauksena.
VW:n F1-suunnitelmat riippunee aika pitkälti seuraavan pomon mielenkiinnon kohteista. Periaatteessa Fykköstä voisi käyttää myös ryvettyneen imagon puhdistamisessa, mutta kallista markkinointia se pelkästään siitä syystä olisi, ja oikeastaan vaatisi heti alusta alkaen osakilpailuvoittoja. Jos seuraava pomo katsoo että hänen päätehtävänsä on maineen palautus (kuten luonnollisesti onkin) ja maineen saa palautettua parhaiten muilla keinoilla kuin lähteä kikkailemaan Fykkösiin, niin tämä toikki valunee pikkuhiljaa jonnekin syövereihin.
Audi on jo vahva WEC:ssä ja VW rallissa, joten kannattaako alkaa tuhlaamaan tolkuttomia summia F1-projektiin...?
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Kävisiköhän tässä niin, että aikaisemmin "syrjäytetty" Piech tulee sisäpiiriläisineen valtaan ja VW ei tule F1:siin..
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4392
Päätökseen varmasti vaikuttaa mahdolliset sakot ja vahingonkorvaukset Amerikassa, Euroopassa ja Aasiassa. Pahimmassa tapauksessa voi tietää VW:n loppua ja ajautumista toisen merkin haltuun. Nyt puhutaan kymmenistä (20-30) miljardista, jenkit lätkäsee pelkästään 16 miljardia sakkoa jos toteutuu täysimääräisenä. VW:n viimevuoden tulos oli 11 miljardia. Imagollisesti niin suuri tappio ettei tätä edes F1:llä korjata, asiakkaat menettäneet sen viimeisen luottamuksen TSI, DSG, Mutteri-ohjaus ongelmien ja päästöjen manipuloinnin osalta...
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Päätökseen varmasti vaikuttaa mahdolliset sakot ja vahingonkorvaukset Amerikassa, Euroopassa ja Aasiassa. Pahimmassa tapauksessa voi tietää VW:n loppua ja ajautumista toisen merkin haltuun. Nyt puhutaan kymmenistä (20-30) miljardista, jenkit lätkäsee pelkästään 16 miljardia sakkoa jos toteutuu täysimääräisenä. VW:n viimevuoden tulos oli 11 miljardia. Imagollisesti niin suuri tappio ettei tätä edes F1:llä korjata, asiakkaat menettäneet sen viimeisen luottamuksen TSI, DSG, Mutteri-ohjaus ongelmien ja päästöjen manipuloinnin osalta...
GM kyllä pääsi aika helpolla sakkojen osalta. Se ei toki ollut tietoista huiijaamista, mutta olivat tietoisia viasta ja siinä sentään kuoli suorasti ihmisiä.

Ai niin, mutta se protektionismi.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Päätökseen varmasti vaikuttaa mahdolliset sakot ja vahingonkorvaukset Amerikassa, Euroopassa ja Aasiassa. Pahimmassa tapauksessa voi tietää VW:n loppua ja ajautumista toisen merkin haltuun. Nyt puhutaan kymmenistä (20-30) miljardista, jenkit lätkäsee pelkästään 16 miljardia sakkoa jos toteutuu täysimääräisenä. VW:n viimevuoden tulos oli 11 miljardia. Imagollisesti niin suuri tappio ettei tätä edes F1:llä korjata, asiakkaat menettäneet sen viimeisen luottamuksen TSI, DSG, Mutteri-ohjaus ongelmien ja päästöjen manipuloinnin osalta...
No nyt lähtee taas keulimaan. Muutaman miljardin korvaukset eivät Volkkarin venettä keikauta. Lehdistö revittelee aina noilla korvausten enimmäismäärillä, mutta realisoituvat sakot ja muut tappiot ovat aina paljon pienemmät.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Kornia kun jenkit puuttuu päästöihin kun eivät edes usko mihinkään ilmastonmuutokseen tms.
 
Ylös