T.K
Sähkö-ukkeli
Rohkea rokan syö, vartaan että Lancia Stratoksen seuraajan prototyyppi?
Mercedes-Benz C111 lokinsiipi 70-luvultaTivataanpas tämmöistä:
Oikein! C111-II oli kuvan auto, 4-roottorisella wankelilla.Mercedes-Benz C111 lokinsiipi 70-luvulta
(oli joskus kakarana tämmönen leikkiautona )
edit. erikoisuutena muuten autossa oli tuolloin lasikuitukori, lokinsiivet ja wankel-moottori
Onkohan tuo wankel-moottori niin hankala konstruktio, ettei sitä enää kannata kehittää? Otto-, ja dieselmoottorien kehitys laukkaa nykyään eteenpäin hyvällä nosteella (pakon edessä tosin), mutta wankelista ei juurikaan kuulu mitään uutta näinä päivinä. Luulisi, että nykytekniikka tietokoneohjauksineen kehittäisi myös wankelmoottoria?Totke sanoi:C111:stä tehtiin 3- ja 4- roottorisen wankelin lisäksi myös myös diesel-versio
Wankel jäi aikoinaan nimenomaan polttoainetaloudellisuudessaan jalkoihin (kun maailmalle pamahti samaan aikaan öljykriisi), vaikka valmistuskustannukset olivat perinteisiä mäntämoottoreita halvemmat. Tuosta seurauksena homma hiipui, ja nyt ovat kehityksessä jääneet ennestään jälkeen. Kilpamoottoreinahan noita käytetään vielä jossain määrin, litratehot kun ovat "mielettömät".Onkohan tuo wankel-moottori niin hankala konstruktio, ettei sitä enää kannata kehittää? Otto-, ja dieselmoottorien kehitys laukkaa nykyään eteenpäin hyvällä nosteella (pakon edessä tosin), mutta wankelista ei juurikaan kuulu mitään uutta näinä päivinä. Luulisi, että nykytekniikka tietokoneohjauksineen kehittäisi myös wankelmoottoria?
Ilmeisesti Mazdan RX-sarja on ainoa sarjatuotantoauto, jossa ko. moottori on käytössä.
Niin ilmeisesti muut kuin Mazda ei saanut wankeliaan eli kiertomäntäkonstruktiotaan oikein kestämään, ongelmia tiivistyspuolella erityisesti kun kiertävät paljon ja männän muoto erikoinen. Esimerkillisesti kyllä jatkavat vieläkin tuota wankelin kehitystä Mazdalla:thumbup:Wankel jäi aikoinaan nimenomaan polttoainetaloudellisuudessaan jalkoihin (kun maailmalle pamahti samaan aikaan öljykriisi), vaikka valmistuskustannukset olivat perinteisiä mäntämoottoreita halvemmat. Tuosta seurauksena homma hiipui, ja nyt ovat kehityksessä jääneet ennestään jälkeen. Kilpamoottoreinahan noita käytetään vielä jossain määrin, litratehot kun ovat "mielettömät".
Itselleni Wankel tuo mieleen Le Mansin ja kuljettaja Volker Weidler joka sai vaivakseen korvantinnityksen loppuelämäksi ja päätti lopettaa uran.Wankel
Ei.Nissan?
Dragger GT ... Tahtoisi olla maailman nopein auto...
Minkä merkkinen kyseinen auto on
Oikein.Dragger GT ... Tahtoisi olla maailman nopein auto...
Dagger.Dragger GT ... Tahtoisi olla maailman nopein auto...
Bizzarrini P538.
Mikäpäs kiesi se tässä oviaan levittelee ?
Mallin on tarkoitus tulla tuotantoon...