K. August
Well-known member
- Liittynyt
- 25.11.2010
- Viestit
- 2405
Olenko aistivinani sovinismia? No, kyllä minua jo naispuolisen taksikuskin kyydissä pelottaa, naislentäjästä puhumatta.Koneen naispuolisesta varapilootista
Olenko aistivinani sovinismia? No, kyllä minua jo naispuolisen taksikuskin kyydissä pelottaa, naislentäjästä puhumatta.Koneen naispuolisesta varapilootista
Vaikea sanoa aistitko, mutta se ei suinkaan ollut tarkoitus, pahoitteluni jos tuo siltä kuulosti.Olenko aistivinani sovinismia?
Tuosta ainakin siihen pisteeseen saakka samaa mieltä, että mielelläni lentäisin koneessa, jonka kapteeni ei koe olevansa ainakaan kovin räikeästi alipalkattu.Maksan edelleen vaikka hiukka enemmän jos pilotti osaa hommansa.
Käyhän se. Vähemmän tulee edes ajateltua noita sotilaspilotteja turvallisuuden ykkösasiana. Enemmän arvostan mekaanikkoja kentällä kuin ylipalkattuja ilmabussinkuljettajia.Troy voi lennellä sitten kakkosluokan kuskien kuudissä.
Jos ei halua lentää kakkosluokassa, niin ainahan voi lentää siivellä.Troy voi lennellä sitten kakkosluokan kuskien kuudissä.
Joo, toi kakkosluokka! Heh heh.Jos ei halua lentää kakkosluokassa, niin ainahan voi lentää siivellä.
HÄHÄHÄÄÄ... TAJUSITTEKSTE?
hassuttelua
Ohhoh. Aika kova suoritus eläkeläiseltä, jos tällä ei ole lentotunteja takana. Minä olen kerran tutustumiskurssilla yrittänyt laskeutua purjekoneella, eikä ollut helppoa. Usko loppui, ja annoin lopussa ohjaimet kouluttajaohjaajalle. Moottorikoneessa on vielä monta hallittavaa muuttujaa enemmän.Lentäjä pyörtyi ilmassa - matkustaja suoritti laskeutumisen
Tiistai 3.4.2012 klo 22.06
80-vuotias nainen oli miehensä kyydissä maanantaina kaksimoottorisella Cessnalla, kun mies sai jonkinlaisen sairaskohtauksen ja pyörtyi, kertoo Daily Mail.
Tapaus sattui maanantai-iltana Wisconsissa Yhdysvalloissa.
Mihensä pyörtymisen jälkeen nainen onnistui pitämään koneen ilmassa yli puolen tunnin ajan. Hän joutui kuitenkin pyytämään radiolla apua, kun koneen toinen moottori petti vähäisen polltoaineen takia.
Nainen ohjasi kylmäpäisesti koneen läheiselle lentokentälle jossa hän sai ohjeita laskeutumiseen. Laskeutuminen ei ollut täysin sulava, mutta nainen selvisi töyssyisestä alastulosta pienillä kolhuilla.
- Nainen teki uskomattoman teon, ottaen vielä huomioon, että hänen miehensä makasi tajuttomana vieressä, viranomaiset kertoivat.
Konetta lentänyt mies kuoli myöhemmin sairaalassa. Lääkäreiden mukaan hän kuoli sairaskohtaukseen.
Ilmailualan viranomaiset jatkavat onnettomuuden tutkintaa.
Lähde: Daily Mail
IL
Juur' näin. Se on tuo hävittäjällä lentäminen sen verran rankkaa hommaa, ettei fysiikka kestä hirmuisen vanhaan ikään. Palvelusaikasitoumus on mitoitettu juuri siten, että lentävät hävittäjiä sen ajan kuin se on turvallista. Kun lentäjän operatiivinen kelpoisuus hävittäjän ohjastamiseen päättyy niin on vapaa tekemään mitä lystää. Siinä vaiheessa on vielä monta vuotta aikaa lentää rauhallisemmin, kun ei tarvi vääntää 9 G:tä kaarrossa.Tuo on ollut jo vuosikymmeniä, sitoumuksen rikkomisesta maksettavaa summaa on kyllä kasvatettu ja sopimusaikaa pidennetty. Eli sanktiot koskevat lähinnä nuorehkoja sotilaslentäjiä.
Sotilaslentäjien eläkeikä on kuitenkin suht alhainen, joten siittä hommasta eläkkeelle jäätyään ehtii lennellä sivilikoneita aika pitkään.
Ja luulisi että "himolentäjille" pelkkä taivaallisen bussikuskin rooli on ihan toinen kuin taistelulentäjä, sen aikaa kun siihen on mahis.Juur' näin. Se on tuo hävittäjällä lentäminen sen verran rankkaa hommaa, ettei fysiikka kestä hirmuisen vanhaan ikään. Palvelusaikasitoumus on mitoitettu juuri siten, että lentävät hävittäjiä sen ajan kuin se on turvallista. Kun lentäjän operatiivinen kelpoisuus hävittäjän ohjastamiseen päättyy niin on vapaa tekemään mitä lystää. Siinä vaiheessa on vielä monta vuotta aikaa lentää rauhallisemmin, kun ei tarvi vääntää 9 G:tä kaarrossa.
Eli kyllä, entisiä sotilaslentäjiä on varmasti paljon siviilipuolella ja joka vuosi tulee lisää eläköityvien tilalle.
Törnille (ja monelle muullekin) varmaan jäänyt mieleen se taannoinen ilmiö, että käytiin vain hakemassa koulutus ja häivyttiin saman tien finskiin. Siis kärjistäen "olematta päivääkään operatiivisessa valmiudessa". Sopimussakko oli silloin niin pieni, että sen kuittasi finskin palkoilla suht vaivatta ja nopsasti pois. Okei, firma sai jonkun nökkösen rahaa antamastaan koulutuksesta, mutta ilmavaiv.. -voimille se aiheutti lentäjäpulan. Korjausliikkeenä sakkoa kasvatettiin ja sitoumusaikaa pidennettiin, eikä vastaava loikka ole enää niin houkutteleva.
Ömm what ?Vanhasta Lennonjohtajana toimii tässä dokumenttiversiossa Mark Webber. .
Tais löytyä pari uutta lentoyhtiötä, joilla sä et enää lennä :frank:Tää on aina paras.
Syy miksi en lennä Lufthansalla.
Finskin pilotit on 50% sotilaslentäjiä.
http://airlineworld.wordpress.com/2008/03/03/lufthansa-plane-landing-in-strong-crosswind/
Nyt on kokonaan.Vanhasta tutusta Unitedin DC-10-onnettomuudesta on ilmestynyt ihkauusi dramatisointi. Uudesta dokumentista käy mielestäni enemmän yksityiskohtia ilmi, kuin mitä mediasta onnettomuudesta on tähän asti lukenut tai nähnyt. Lennonjohtajana toimii tässä dokumenttiversiossa Mark Webber.
Dokkarista on ladattu Youtubeen kolme ensimmäistä osaa. Toivottavasti loputkin ilmestyvät pian.
On typerää ajatella, etteivätkö myös ilmojen tarjoilijat kuuluisi lentohenkilökuntaan.Olipas typerän ristiriitaisia nuo pari kommenttia:
"all four pilots have survived"
"111 passengers and crew are dead"