Nyt on näköjään ilmestynyt dokkari Qantasin lennosta 32, jossa kakkosmoottorin hajoaminen aiheutti muitakin häiriöitä. Eli siis, tässä dokkari.
Pienin reittilenskari jolla tullut mentyä on Embraer ERJ 145. Vain hitusen isompi mitä tuo Saab, kuitenkin samat 3 penkkiä per istuinrivi.Parinviikon päästä kohtuu pienellä koneella joutuu matkustamaan. Luulin että ATR 72 ois ollut pieni kun sillä joitakin vuosia sitten matkustin, mutta ei sitten.
Itsehän matkustaisin mielelläni aina jollain pikkukoneellaParinviikon päästä kohtuu pienellä koneella joutuu matkustamaan. Luulin että ATR 72 ois ollut pieni kun sillä joitakin vuosia sitten matkustin, mutta ei sitten.
Jos luit tuon kokonaan niin huomasit varmaan, että kysymys oli kaikkea muuta kuin hassuttelusta. Huolto oli halunnut vain viestittää lentohenkilökunnalle, että kone oli tarkastettu ja myös tuo kohta oli huomioitu huoltoja ja tarkastuksia tehtäessä.Alaska Airlinesin mekatsut olivat jättäneet hauskan viestin lentokoneen laskusiivekkeeseen. Hassuttelua kyllä voisi vähän miettiä, kun ei saman yhtiön tästä tapauksesta nyt ihan kauhean pitkä aika ole.
Tämä on jostain syystä sellainen onnettomuus, joka on jäänyt mieleen pyörimään siitä lähtien kun kuulin siitä uutisissa ja sitten luin siitä tuoreeltaan iltapäivälehdistä. Dokkari ei kerro ristiriidoista moottoririkkojen jälkeen ohjaamoon auttamaan tulleen SAS:n kapteeni Per Holmbergin ja koneen kapteeni Stefan Rasmussenin välillä, mutta jotenkin muistelin että sellainen oli tämän onnettomuuden ympärillä.Taas on ilmestynyt uusi jakso Air Crash Investigation -ohjelmasarjasta. Tämänkertainen kertoo vuoden 1991 onnettomuudesta Arlandan kentän lähistöllä, jolloin SAS:n MD-87:stä sammuivat molemmat moottorit melkein heti lentoonlähdön jälkeen.
Katsoin linkkisi, jotta olisin voinut todeta kuinka pienitilavuuksinen kone on kyseessä - sivuilla ei mainittu koneen sylinteritilavuutta lain! :frank:Parinviikon päästä kohtuu pienellä koneella joutuu matkustamaan. Luulin että ATR 72 ois ollut pieni kun sillä joitakin vuosia sitten matkustin, mutta ei sitten.
Ööö, kun nyt katson tuota juutuupista niin se on DC-9, ei MD.Tämä on jostain syystä sellainen onnettomuus, joka on jäänyt mieleen pyörimään siitä lähtien kun kuulin siitä uutisissa ja sitten luin siitä tuoreeltaan iltapäivälehdistä. Dokkari ei kerro ristiriidoista moottoririkkojen jälkeen ohjaamoon auttamaan tulleen SAS:n kapteeni Per Holmbergin ja koneen kapteeni Stefan Rasmussenin välillä, mutta jotenkin muistelin että sellainen oli tämän onnettomuuden ympärillä.
.
Näköjään tuo aikaisemmin postaamani linkki TV-dokumenttiin ei enää toimi, mutta tässä on toimiva, ja siinä sanotaan DC-9. Tuossa radiodokumentissahan kyllä selitetään MD-81:n moottorien erot vanhaan DC-ysiin verrattuna. ACI-dokumentti lienee suurelle yleisölle tarkoitettu, joka mieltää kaikki DC-ysi-johdannaiset yseiksi B717:aa myöten. Niin minäkin miellän. Esim. B737 on saanut elinkaarensa aikana ihan eri moottorit ja avioniikan, joten sitä voisi ihan yhtä hyvin kutsua eri koneeksi kuin vuoden -68 B737:aa.Ööö, kun nyt katson tuota juutuupista niin se on DC-9, ei MD.
*Looking at all the commercial airline accidents between 1983 and 2000, the National Transportation Safety Board found that 95.7% of the people involved survived. Even when they narrowed down to look at only the worst accidents, the overall survival rate was 76.6%. Yes, some plane crashes kill everyone on board. But those aren't the norm. So you're even safer than you think. Not only are crashes incredibly rare, you're more likely to survive a crash than not. In fact, out of 568 accidents during those 17 years, only 71 resulted in any fatalities at all.*
Tollasella noidenkin pitäisi lentää, niin ei tartte "kahlata" tuossa kurassa kilometriä. Noin 10 metrin pituinen kiitorata riittää.
Alaska Airlinesin mekatsut olivat jättäneet hauskan viestin lentokoneen laskusiivekkeeseen. Hassuttelua kyllä voisi vähän miettiä, kun ei saman yhtiön tästä tapauksesta nyt ihan kauhean pitkä aika ole.