Ilmailutoikki

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Avro Anson 1 on koneen merkki ja tuon foorumin postauksessa #31 näyttäis olevan juttua tuosta yksilöstä.
Mulla tuli vaan kummallinen ajatus tosta lavetista, että ois ollu joku katapulttiviritys, mutta eihän tuossa tarkemmin kattoen näy mitään siihen viittaavaa. Liekkö mitään järkeäkään lavetilla olevassa katapultissa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Mulla tuli vaan kummallinen ajatus tosta lavetista, että ois ollu joku katapulttiviritys, mutta eihän tuossa tarkemmin kattoen näy mitään siihen viittaavaa. Liekkö mitään järkeäkään lavetilla olevassa katapultissa.
Enemmänkin rekvisiittana tuo lavetti. Silläkin näyttää olevan oma Wikipedia-sivu: Queen Mary trailer
 

Örfil

Guest
Mä ihmettelen mikä olisi Nato-maiden Tanskan, Norjan ja Islannin motivaatio heikentää turvallisuuttaan vaihtamalla huomattavasti heikompaan puolustusliittoon.
Jenkit vetää rahaa ja vastuuta pois Euroopasta, etenkin Pohjoisosista.
Jossain vaiheessa ollaan omin nokkinemme ;ahem:
 

Örfil

Guest
Näyttää hitaalta.
Noin iso kone näyttää hitaalta jo ihan luonnostaan. Liikehtimisnopeus ei voi olla jonkun esim. Hawkin luokkaa.

Mutta hirvee pusku noissa neljässä putkessä pitää olla: minnuu ihan jännäkakatti jotkut kaarrot liki maanpinnassa että nyt kyllä sakkaa ja ketoon tullaan kuten erään forumistin koneet :(

Komia peli tuo on :cool:

Btw: miten oli näkevinäni joissain kaarroissa että ainoastaan vain kaarron puoleinen siiveke ohjasi? Tavallisestihan peräsinkoneissa kumpikin puoli tekee duunia. Liittynee tuohon siipimalliin eli ei peräsintä? Tarttee kattella viteo pari kertaa uudelleen...
 

Örfil

Guest
Mahtavat maisemat!

http://www.youtube.com/watch?v=kJoMDq4AyLc

Kuten tuo kyytiläinen sanoi lopuksi. Jokaisen ihmisen pitäisi nähdä tämä pieni pallomme kerran yläilmoista käsin. Siinä oli sellainen ismien ylittävä rauhansanoma että avot.
 
Viimeksi muokattu:

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Kamalan näköinen lentoturma. Melko varmasti taitaa olla syynä lastin väärä kuormaus, eli liian takapainoisena lähdetty.
Melkonen mahalasku. Tuosta kuvakulmasta on paha sanoa, mutta kone näyttäisi olevan todella pystyssä nousuyrityksessä. Johtuisiko juuri liiasta takapainosta, vai yrittivätkö nousta liian jyrkästi painavalla koneella, koska sotatila.
 

Örfil

Guest
Juutuupissa luki että rahti oli irronnut ja liikkunut nousussa.

Pitelemätön paikka :nope:
 

Örfil

Guest
Paha semmosella takapainosella koneella on lentää, oon kokeillu. Lennokilla :eek:
Jeps, on myös kokemuksia rc-koneilla. Äkkiä alas sellainen peli (jos saa vielä ehjänä)!!!

Keulapainoisenkin saa hanskattua hyvin, kun ei ajele mitään äkkinäisiä taitolentoliikkeitä.

Mutta painopiste takana = katastrofi.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013050516978218_uu.shtml

Sunnuntai 5.5.2013 klo 13.07

Lufthansan tiedottaja painottaa, että lentokoneen laskeutuminen sujui hyvin ja kaikki matkustajat ovat turvassa.
Koneen toisessa moottorissa näkyi liekkejä.

Helsingistä Frankfurtiin matkalla olleesta Airbus 321 -koneesta rikkoontui lauantaina vasemmanpuoleinen suihkumoottori. Kone lähti Helsingistä kello 18.15 ja ehti olla ilmassa vain noin 11 minuuttia, ennen kuin se joutui laskeutumaan takaisin Helsinki-Vantaalle.

Lufthansa Euroopan tiedottajan Martin Rieckenin mukaan lentäjä sammutti ilmassa vioittuneen moottorin ja kone laskeutui takaisin lentokentälle yhden moottorin varassa.

Koneessa oli tapahtumahetkellä yhteensä 162 matkustajaa ja kuusi miehistön jäsentä.

Iltalehteen on saapunut useita yhteydenottoja silminnäkijöiltä, jotka ovat nähneet Lufthansan lentokoneen moottorin liekeissä Vantaan taivaalla.

Koneessa matkustajana ollut nainen kertoi myös Iltalehdelle eilen, että toinen moottori alkoi pian koneen nousun jälkeen "räjähdellä", ja matkustajat näkivät moottorissa lieskoja ja kipinöitä. Iltalehti julkaisi myös maasta käsin otetun kuvan liekehtivästä moottorista.

- Olemme nähneet liekkikuvat, mutta emme pysty vahvistamaan liekehdintää. Emme pysty myöskään kiistämään, etteikö se olisi tapahtunut, Riecken sanoo.

Rieckenin mukaan tärkeintä on, että kone laskeutui turvallisesti takaisin lentokentälle ja kaikki matkustajat ovat turvassa. Heille on järjestetty uudet lennot seuraavalle päivälle.

Lufthansan lentokone on edelleen Helsinki-Vantaalla ja moottorivian syytä selvitellään.

- Tällä hetkellä emme tiedä, mikä meni vikaan, Riecken myöntää.
Pari viikkoa sitten Lufthansan A321:sen kyydissä kuului kyllä ihme pauketta ensin liikkeellelähdössä, ja sitten myös nousussa, mutta hiljeni. Ei ollut normaalia laskutelineen kolinaa mielestäni.

Air Balticin B737:ssa joskus puistatti istua vuotavan ikkunan vieressä...

En tehnyt reklamaatioita.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Lentokenttien turvatarkastuksiin pitäis tehdä erikseen nopeat ja hitaat linjastot. Nopealle menisivät ne, jotka aikovat selvitä operaatiosta nopeasti ja hitaalle ne, joiden mielestä turvatarkastus on yllätyksiä täynnä oleva suuri seikkailu ja ne ohjeet siellä julisteissa ja näyttöruuduissa..."mitä, lukiko siellä jotain?"
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
hitaalle ne, joiden mielestä turvatarkastus on yllätyksiä täynnä oleva suuri seikkailu ja ne ohjeet siellä julisteissa ja näyttöruuduissa..."mitä, lukiko siellä jotain?"
...kuten viimeksi spede mun edessäni, "tarviiko tää vyö ottaa pois kun se on Armanin vyö". Vai oliko joku muu merkki Armanin housuissa, same shit.
 
Ylös