Ilmailutoikki

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Matkaan hki-vantaalta? Ne nelimoottoriset laiskiaiset nousee sieltä piikkilanka-aitaa raapien, ja harjaavat puiden latvoista lumet korsoa kiertäessään.
Joo jostain ilmailufoorumilta luin että joku lentäjä vertasi A340:ä pienillä padoilla jotka Finnairinkin koneissa on, 200D-mersuun. Sellaiseen vanhempaan W123 tai W124 -koppaiseen jossa ei vielä ollut turboa dieselkoneen kyljessä.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Joo jostain ilmailufoorumilta luin että joku lentäjä vertasi A340:ä pienillä padoilla jotka Finnairinkin koneissa on, 200D-mersuun. Sellaiseen vanhempaan W123 tai W124 -koppaiseen jossa ei vielä ollut turboa dieselkoneen kyljessä.
Wikipedian mukaan kolmoskiitotien pituus (pohjoisempi lounaaseen), jolta useimmiten nousevat, on 3060 metriä. Maksimilentoonlähtöpainolla ilmoitettu kiitotien pituustarve Finnairin käyttämälle mallille on 3100 metriä. Kyllä parhaimmillaan näyttänyt siltä, että keula alkaa nousta maasta puoli kilometriä ennen loppua, ja siitä vielä pari sataa metriä, että on täysin irti maasta. Hätälaskuasentoa vaan nousukiidossa racerille ;)

330:ymppinen selviää ylös puoli kilometriä aiemmin.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Matkaan hki-vantaalta? Ne nelimoottoriset laiskiaiset nousee sieltä piikkilanka-aitaa raapien, ja harjaavat puiden latvoista lumet korsoa kiertäessään.
Oli mitä mukavin menolento (A340-300)

Nousua ei edes huomannut ja lasku oli kuin sukkasiltaan.

Hki-Vantaalle tullessa aina jostain syystä täryyttää talvisin koneesta riippumatta ja se oli lennon ainoa "jännä" osuus.

No, pari kertaa tuli lennon aikana "vyöt kiinni" valo ja ekan kerran just kun istuin paskalle. Hyppyytti vessassa tovin, ennen kuin sain sohattua takaliston oikeaan pottaan.
Kuulin kun kuuluttivat että kaikki paikoilleen ja vyöt kiinni mutta minä se väänsin jännäkakkaa samalla potalla pompottaen.
 

Örfil

Guest
Tai Embraer.

On linnuissa ja linnuissa kyllä iso ero.

Mukavin oli kone ikinä lentää tähän mennessä. Parasta oli että oli se pasianssipeli koko ajan käytössä.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Niin no meinasin nousukulmaa mutta varmaan se on jollain tavalla mukavaa ettei liikoja hytky tai painaudu selkänojaa vasten.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Tai Embraer.

On linnuissa ja linnuissa kyllä iso ero.

Mukavin oli kone ikinä lentää tähän mennessä. Parasta oli että oli se pasianssipeli koko ajan käytössä.
Jos reitille olisi osunut ilmakuoppia ei lentosi olisi ollut mukava vaan pikemminkin täysi painajainen.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Sain infosähköpostin jonka mukaan yksi firmamme työntekijöistä oli turmakoneessa. Viestin lähettäjä oli pahoillaan tapahtuneesta. Että varmaankin syyllinen löytyi.

Koska tyyppi oli työmatkalla oli tuo työtapaturma. Niistä pitää tehdä selvitys joka jaetaan joka tehtaalle. Siinä kerrotaan tapaturman syy ja ennaltaehkäisytoimet. Tulee olemaan mielenkiintoista luettavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös