Tiimisarja kaudella 2011

Mikä olisi paras tiimisarjasysteemi?

  • Kauden 2010 mukainen systeemi

    Äänet: 3 16,7%
  • Kotiradan mukaiset tiimit

    Äänet: 3 16,7%
  • Kotikaupungin/kotiseudun mukaiset tiimit

    Äänet: 3 16,7%
  • Vapaavalintaiset usean kuskin tiimit

    Äänet: 0 0,0%
  • Kotiseudun mukaan SEKÄ vapaavalintaisesti nimetyt tiimit

    Äänet: 5 27,8%
  • Lopetetaan koko tiimisarja

    Äänet: 2 11,1%
  • Muu / aivan sama

    Äänet: 2 11,1%

  • Äänestäjiä yhteensä
    18

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
FIA GT3 -tyylinen kuskirankinparitustaulukko. Aikaisemman menestyksen mukaan kuskit kategorioihin pronssi, hopea, kulta, platina.

Kulta-luokan kuskin tallikaverin pitää tulla heikoimmasta kategoriasta (pronssi). Hopealle kelpaa pariksi toinen hopea (tai pronssi). Luonnollisesti myös pronssi-pronssi-paritus on kelvollinen.

Platinakuskit eli "ammattilaiset" (kilpailee aktiivisesti oikeassa sarjassa (=sellainen johon vaaditaan lisenssi) tai on viimeisen XX vuoden aikana sijoittunut YY sakkiin kansallisella tasolla tms.) suljetaan kokonaan Foorumin harrastesarjan ulkopuolelle.

En tosin edelleenkään näe koko tiimisarjassa mitään mieltä. Aika vähiin tuo mielekkyys on tästä hommasta nitistetty noin muutenkin.
Itseasiassa ei ollenkaan huonompi vaihtoehto ole, kannatetaan :)
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Ja lisään vielä senkin, jonka jo privasin parille hahmolle, että mun mielestä on myös tärkeää, että ketään ei pakoteta ajamaan tietyssä tiimissä vain sen takia että on jostain kotoisin. Jokaiselle täytyy antaa valinnanvapaus.
Niin. Saatana!
t:Tietämättään Otto Hokkasen tiimikaveri.

Vaikka asia ei ihan kauheasti minulle kuulu, niin toivonpa vain, että kenkään ei ole pakko kuulua tiimiin. Jos sitä käy kauden aikana yhden tai kaksi kisaa ajamassa, ei ihan kauheata mielenkiintoa ole tiimitoimintaan osallistumiselle.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Niin. Saatana!
t:Tietämättään Otto Hokkasen tiimikaveri.

Vaikka asia ei ihan kauheasti minulle kuulu, niin toivonpa vain, että kenkään ei ole pakko kuulua tiimiin. Jos sitä käy kauden aikana yhden tai kaksi kisaa ajamassa, ei ihan kauheata mielenkiintoa ole tiimitoimintaan osallistumiselle.
Näin myöskin.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
FIA GT3 -tyylinen kuskirankinparitustaulukko. Aikaisemman menestyksen mukaan kuskit kategorioihin pronssi, hopea, kulta, platina.

Kulta-luokan kuskin tallikaverin pitää tulla heikoimmasta kategoriasta (pronssi). Hopealle kelpaa pariksi toinen hopea (tai pronssi). Luonnollisesti myös pronssi-pronssi-paritus on kelvollinen.

Platinakuskit eli "ammattilaiset" (kilpailee aktiivisesti oikeassa sarjassa (=sellainen johon vaaditaan lisenssi) tai on viimeisen XX vuoden aikana sijoittunut YY sakkiin kansallisella tasolla tms.) suljetaan kokonaan Foorumin harrastesarjan ulkopuolelle.

En tosin edelleenkään näe koko tiimisarjassa mitään mieltä. Aika vähiin tuo mielekkyys on tästä hommasta nitistetty noin muutenkin.
Muuten ihan hyvä ehdotus, mutta ongelma lienee siinä, että meillä tuohon "kulta-luokkaan" kuuluu käytännössä vain 4-5 kuljettajaa. Samoin pronssi-luokkaan voidaan luokitella ehkä vain muutama kuljettaja, jos edes sitäkään.. Minusta tuntuu, että tuo "hopea-ryhmä" on meillä aika hemmetin laaja kokonaisuus..

Ehkä ennemmin voisi ajatella, että tiimiin saisi kuulua vain max 50% tuosta "kulta-luokasta", ja muuten olisi tasojen suhteen vapaat markkinat? Eli jos on 2 kuskin tiimit, niin saisi olla vain yksi huippu. Jos hyväksyttäisiin usean kuskin tiimeissä niin sitten huippuja saisi olla 2, jos tiimin kuskien määrä on vähintään 4..
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Vaikka asia ei ihan kauheasti minulle kuulu, niin toivonpa vain, että kenkään ei ole pakko kuulua tiimiin. Jos sitä käy kauden aikana yhden tai kaksi kisaa ajamassa, ei ihan kauheata mielenkiintoa ole tiimitoimintaan osallistumiselle.
Voisiko olla niinkin, että tiimijuttu olisikin vain niille, jotka pyrkivät ajamaan koko kauden, tai suurimman osan kisoista?

'Keikkakuskit' jätettäisiin automaagisesti tämän leikin ulkopuolelle?
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Voisiko olla niinkin, että tiimijuttu olisikin vain niille, jotka pyrkivät ajamaan koko kauden, tai suurimman osan kisoista?

'Keikkakuskit' jätettäisiin automaagisesti tämän leikin ulkopuolelle?
Allekirjoittanut keikkakuski kannattaa tätä.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ei mulla ole mitään tiimihenkeä ajaa pisteitä satunnaisten "kulta" tai "platina" kuskien kanssa.

Ittellä ainaki ajatuksena se, että ajan Cm:n, DW:n ja FW:n kanssa tai sitten jättäydyn marttyyrinä koko tiimisysteemin ulkopuolelle.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Voisiko olla niinkin, että tiimijuttu olisikin vain niille, jotka pyrkivät ajamaan koko kauden, tai suurimman osan kisoista?

'Keikkakuskit' jätettäisiin automaagisesti tämän leikin ulkopuolelle?
"keikkakuskit" kun jättää ulkopuolelle niin aika harva tiimi pl. pk-seutu saa kasaan yli 2 henkeä (harva sitäkään)

(joojoo tiedetään jankataan :p)

Mutta ihan vakavasti heitettynä, mitä vikaa on kahden hengen tiimeissä?
Ja mitä tohon kulta-hopea-pronssi hommaan tulee niin mikäli WoPe kuuluu kultaiseen, oletan itse olevani kyllä siellä pronssitasolla ainakin...
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Odotan koska tulee ensimmäinen marttyyrivetäytyminen sen johdosta, mitä tahansa tässä päätetään.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Voisiko olla niinkin, että tiimijuttu olisikin vain niille, jotka pyrkivät ajamaan koko kauden, tai suurimman osan kisoista?

'Keikkakuskit' jätettäisiin automaagisesti tämän leikin ulkopuolelle?
Mitenkäs se "etuajo-oikeus" mistä on tässä taannoin puhuttu kun esim. Forssassa on yleensä enemmän tunkua kuin on ajopaikkoja. Onko tiimiläiset ja yksityiset tasaveroisessa asemassa kun kisapaikkoja varataan? Vai onko osallistumisilmoittautumisissa taas kyseessä kilpa "nopeat syövät hitaat"?

Tai voisivathan yksittäiset kuskit ajaa yhden kuskin tiiminä :idea:
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Voisiko olla niinkin, että tiimijuttu olisikin vain niille, jotka pyrkivät ajamaan koko kauden, tai suurimman osan kisoista?

'Keikkakuskit' jätettäisiin automaagisesti tämän leikin ulkopuolelle?
Toivottavasti "keikkalaisillekin" jäisi silti mahdollisuus kuulua tahtoessaan tiimiin? Kun kisoja ei nyt jää väliin siitä syystä, että "ei vaan nappaa", vaan itsestä riippumattomista seikoista johtuen.

Mitä enemmä asiaa pyörittelee, niin kovin mielelläni kyllä ajaisin samassa tiimissä Cm:n, Dw:n ja Dompparin kanssa. Oli sen nimi sitten Turcu Karting, Turku Rico tai vaikka Varsinaissuomen Vajaakehittyneet.

Edit:
Tai voisivathan yksittäiset kuskit ajaa yhden kuskin tiiminä :idea:
Voisihan sitä keikkalaisille perustaa vaikka oman tallin "DJ Random", jonka kokoonpano voisi elää. Siinä näkisi sitten, miten keikkalaiset pärjäävät kokonaisuutena.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mutta ihan vakavasti heitettynä, mitä vikaa on kahden hengen tiimeissä?
Ja mitä tohon kulta-hopea-pronssi hommaan tulee niin mikäli WoPe kuuluu kultaiseen, oletan itse olevani kyllä siellä pronssitasolla ainakin...
Noh, esim..
Osa kuljettajista on ajautunut tiimiin, jossa toinen on vähemmän aktiivinen (eli ns. keikkakuski). Domppari voinee perustella tämän paremmin.. Sellaista tiimihenkeä on tullut joillekin, mutta ei kaikille.
Tai sitten tuo mitä domppari sanoi.. Hän kokee kuuluvansa samaan tiimiin Cmoneyn ja DickW:n kanssa, muttei ehkä kykene saamaan tiimihenkeä muussa vaihtoehdossa.. 2 kuskin tiimi on siis aika rajoitettu sääntö.. Ehkä halutaan vapaampaa ilmapiiriä?

Jos kahden kuskin tiimeillä jatketaan, niin varmaan silloin pitäisi tosiaan ottaa tiimisarjaan mukaan vain ne, jotka aikovat ajaa suurimman osan kisoista. Eikö?

En myöskään tiedä onko usean kuskin tiimeissä sen enempää vikaa myöskään?

Mitenkäs se "etuajo-oikeus" mistä on tässä taannoin puhuttu kun esim. Forssassa on yleensä enemmän tunkua kuin on ajopaikkoja. Onko tiimiläiset ja yksityiset tasaveroisessa asemassa kun kisapaikkoja varataan? Vai onko osallistumisilmoittautumisissa taas kyseessä kilpa "nopeat syövät hitaat"?

Tai voisivathan yksittäiset kuskit ajaa yhden kuskin tiiminä :idea:
Tuon "etuajo-oikeuden" ja tiimisysteemin kanssa ei ole mielestäni mitään tekemistä keskenään. Meillä on edelleen mietinnässä jokin systeemi ilmoittautumisien hallintaan, mutta voin jo varmaan nyt sanoa, että tää tiimisarja on siitä systeemistä ihan täysin ulkopuolella.

Toivottavasti "keikkalaisillekin" jäisi silti mahdollisuus kuulua tahtoessaan tiimiin? Kun kisoja ei nyt jää väliin siitä syystä, että "ei vaan nappaa", vaan itsestä riippumattomista seikoista johtuen.

Mitä enemmä asiaa pyörittelee, niin kovin mielelläni kyllä ajaisin samassa tiimissä Cm:n, Dw:n ja Dompparin kanssa. Oli sen nimi sitten Turcu Karting, Turku Rico tai vaikka Varsinaissuomen Vajaakehittyneet.

Edit:


Voisihan sitä keikkalaisille perustaa vaikka oman tallin "DJ Random", jonka kokoonpano voisi elää. Siinä näkisi sitten, miten keikkalaiset pärjäävät kokonaisuutena.
Se mulla oli tuossa niinkuin ajatuksena tässä usean kuskin tiimi-ajattelussa, että silloin keikkakuskit voisivat tuoda oman panoksensa tiimissä niissä kisoissa joissa on mukana. Jos keskiarvopisteet tai 2-4 parhaan pisteet laskettaisiin, niin silloin se ei haittaa vaikka yksi tiimiin kuuluva kuski ajaisikin vain pari kisaa kaudessa.
Se tämän ajatuksen yksi kuningasidea myöskin oli.

Nyt jos jatketaan 2 kuskin tiimeillä, niin näkisin tosiaan aika hankalana sen että pari kisaa ajavatkin olisi mukana tiimisarjassa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Noh, esim..
Osa kuljettajista on ajautunut tiimiin, jossa toinen on vähemmän aktiivinen (eli ns. keikkakuski). Domppari voinee perustella tämän paremmin.. Sellaista tiimihenkeä on tullut joillekin, mutta ei kaikille.
Tai sitten tuo mitä domppari sanoi.. Hän kokee kuuluvansa samaan tiimiin Cmoneyn ja DickW:n kanssa, muttei ehkä kykene saamaan tiimihenkeä muussa vaihtoehdossa.. 2 kuskin tiimi on siis aika rajoitettu sääntö.. Ehkä halutaan vapaampaa ilmapiiriä?

Jos kahden kuskin tiimeillä jatketaan, niin varmaan silloin pitäisi tosiaan ottaa tiimisarjaan mukaan vain ne, jotka aikovat ajaa suurimman osan kisoista. Eikö?

En myöskään tiedä onko usean kuskin tiimeissä sen enempää vikaa myöskään?
Useamman kuskin tiimeissä näen itse sen ongelman että esim Tampere tulee oleen vai kahden miehen porukka ens vuonna kun itsekin jään aikalailla taka-alalle.
Lisäksi kouvo + mara on samassa veneessä kun ei muita oikein löydy mukaan...
(siis tämä olettaen toki että tiimit menis paikkakuntien mukaan)

Oton ehdotus GT3 hässäkästä ei ollut paha, kuitenkin esim järkkärit vois lajitella pisteiden/tulosten mukaan porukat kolmeen tasoon, joista sitten voisi hyppiä eri tiimeihin keskenään.
Siihenhän voisi laittaa myös 2-4 henkee/tiimi silti, mutta pitää nyrkkisääntönä että esim ei liian kovia kuskeja eksy sit samaan porukkaan...
(näkisin tän parempana jopa kuin paikkakuntarajoitteisen)

Pk-seudulta toki saa herkästikin isompia tiimejä, ja Turustakin tosiaan 3-4 hengen helposti kun Domppari ilm. aikoo nyt olla useammassakin mukana...
Mä lähinnä mietin asiaa Tampereen ja Joensuun näkökulmasta, toki miksei myös esim. Hämeet korville ansiosta...
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Useamman kuskin tiimeissä näen itse sen ongelman että esim Tampere tulee oleen vai kahden miehen porukka ens vuonna kun itsekin jään aikalailla taka-alalle.
Lisäksi kouvo + mara on samassa veneessä kun ei muita oikein löydy mukaan...
(siis tämä olettaen toki että tiimit menis paikkakuntien mukaan)
Eikös tuossa ollut juuri se ajatus, että tiimit menisivät lähtökohtaisesti paikkakuntien mukaan? Mutta tälläisen MansestoLiitto-sekasikiötiimin mahdollisuus olisi järkevästi toteutettuna olemassa.

Tarkoitus on kai saada aikaan mahdollisimman
a) mielekkäät
b) tasapuoliset
c) toimivat
tiimijaot.

Nuo kahden hengen tiimit tuntuvat useimmilla tökkivän juurikin tuosta a)-kohdasta.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Useamman kuskin tiimeissä näen itse sen ongelman että esim Tampere tulee oleen vai kahden miehen porukka ens vuonna kun itsekin jään aikalailla taka-alalle.
Lisäksi kouvo + mara on samassa veneessä kun ei muita oikein löydy mukaan...
(siis tämä olettaen toki että tiimit menis paikkakuntien mukaan)
Mutta jos otettaisiin tuo ehdotus, joka sallii sekä paikkakunnan mukaan nimetyt tiimit, että vapaammin muodostetut, niin eikös tämä ongelma ole aikalailla ratkaistu?
Alkuasetelma tehtäisiin kotiseutujen mukaan (ks. aiemmin laittamani esimerkki), mutta sitten siihen voisi tehdä muutoksia mielin määrin..

Ja jos tuntuu siltä, että helsingin porukassa on liikaa kuskeja, niin voihan sen jakaa kahtia.. Ja nyt tuo mainittu Livestrong Racingin ja Hämeet Korville tiimien fuusioituminen toisi siihen ratkaisua omalta osaltaan.

Oton ehdotus GT3 hässäkästä ei ollut paha, kuitenkin esim järkkärit vois lajitella pisteiden/tulosten mukaan porukat kolmeen tasoon, joista sitten voisi hyppiä eri tiimeihin keskenään.
Siihenhän voisi laittaa myös 2-4 henkee/tiimi silti, mutta pitää nyrkkisääntönä että esim ei liian kovia kuskeja eksy sit samaan porukkaan...
(näkisin tän parempana jopa kuin paikkakuntarajoitteisen)
Joo no ei se huono ehdotus ollut.. Mä en vaan itse koe tätä tiimisarjaa niin vakavana juttuna, että asiaa pitäisi ajatella tuolla menestyslogiikalla. Jos jollain porukalla on kehittynyt tiimihenkeä keskenään, niin mun mielestä sitä on paha mennä purkamaan siksi että ko. tiimissä on kaksi hyvää kuskia tai kaksi huonoa.

Pk-seudulta toki saa herkästikin isompia tiimejä, ja Turustakin tosiaan 3-4 hengen helposti kun Domppari ilm. aikoo nyt olla useammassakin mukana...
Mä lähinnä mietin asiaa Tampereen ja Joensuun näkökulmasta, toki miksei myös esim. Hämeet korville ansiosta...
Miksei Tampere ja Joensuu voisi tehdä sitten samaa kuin Livestrong Racing ja Hämeet Korville? Olkaa Tampesuu tai Joenpere. Ongelma ratkaistu. ;)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Eikös tuossa ollut juuri se ajatus, että tiimit menisivät lähtökohtaisesti paikkakuntien mukaan? Mutta tälläisen MansestoLiitto-sekasikiötiimin mahdollisuus olisi järkevästi toteutettuna olemassa.

Tarkoitus on kai saada aikaan mahdollisimman
a) mielekkäät
b) tasapuoliset
c) toimivat
tiimijaot.

Nuo kahden hengen tiimit tuntuvat useimmilla tökkivän juurikin tuosta a)-kohdasta.
näin juuri! Tämä oli juurikin se ajatus.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Alkukokoonpanoa voisi muokata vaikka näin:

Turku Rico - Turku
DickW
Cmoney
Dominic
FW08
Sataja

McStadi F1 GP
Powered by BMW
Nipsuhuuli
Antti
JNF
JayR

Team Mercedes
WoPe
lfb
Joni
Nipzyyz

Team Swizerland of Finland
Nasty Boy
Öö ruz
Williams-
Albert Oil
Jonkki
Jaska

Team Alkonomit / Speed Devils / Barbarossa Racing / Joku muu??
Kouvotsvoni
maradona
Haikki
Jussi
Pyryf
jari5

Livestrong Korville
PeePee
Jacques
Andy
Totke

Scuderia Mansester
4stroke
FO110K
Asko S.
Sue_me
Mike Milk
tai ihan miten vaan kukin haluaisi.. ei pakotettaisi mihinkään tiettyyn kokoonpanoon..

Got the point? ;)

Usean kuskin tiimeissä on sekin hyvä, että tarve tiimimuutoksiin kesken kauden on luultavasti aika minimaalinen.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jos jotain alueellista tiimijakoa ajatellaan niin itse olisin kallistumassa mieluimmin Tampereen suuntaan, koska olen siellä aikanaan asunutkin.

Ja Tampereen porukassa tulee näillä näkymin kuljettua kisoihinkin jatkossa.
 
Ylös