Renngeist
Soldiers of Antisthenes
Nyt on taas avausviesti päivitetty. Ei se nyt niin pahasti ollu jäljessä...
Turun Sanomat 27.2 2011 20:43:55Barcelonan viimeinen testijakso pitenee päivällä, kun kolme tallia ajoittaa työt eri rytmiin muiden kanssa. Näin talvitestien viimeinen jakso kestää viisi päivää.
Ferrari, Mercedes ja Williams ovat varanneet Espanjan GP-radan aikavälillä 9-12. maaliskuuta. Muut yhdeksän tallia ajavat omat neljä päiväänsä 8-11. maaliskuuta. Näin samaan aikaan radalla kaikki tallit ovat vain kolme päivänä.
TIISTAI KESKIVIIKKO TORSTAI PERJANTAI LAUANTAI
Red Bull Webber Vettel Webber Vettel
McLaren Button Hamilton Button Hamilton
Ferrari Massa Massa Alonso Alonso
Mercedes Rosberg Schumacher Schumacher Rosberg
Renault Heidfeld Petrov Petrov Heidfeld
Williams Maldonado Maldonado Barrichello Barrichello
Force India Hulkenberg / di Resta di Rest Sutil Sutil / di Resta
Sauber Perez Kobayashi Perez Kobayashi
Toro Rosso Buemi Buemi Alguersuari Alguersuari
Lotus Valsecchi&Razia / Trulli Trulli Trulli / Kovalainen Kovalainen
Hispania TBC TBC TBC TBC
Virgin d'Ambrosio d'Ambrosio d'Ambrosio d'Ambrosio
Suunnitelmiin on tullut sellainen muutos, että Trulli ei aja tänään. Valsecchi aloittaa aamupäivällä ja lounaan jälkeen ajovuoron saa Razia.Koodi:Lotus Valsecchi&Razia / Trulli
Raha määrää, mutta menee kyllä pelleilyksi nämä maksukuskit.Suunnitelmiin on tullut sellainen muutos, että Trulli ei aja tänään. Valsecchi aloittaa aamupäivällä ja lounaan jälkeen ajovuoron saa Razia.
Valsecchi ajaa Australiassa ja olikohan neljässä muussa kisassa, Razia kahdessa ja Teixeira ilmeisesti lopuissa. Asiastahan voi olla montaa mieltä, mutta minusta Lotuksen malli on huomattavasti järkevämpi kuin se, että istutetaan massimies toiselle kisakuskin paikalle.Ja sit vielä Ausseissa ekassakisassa(!!! ei toki pitänyt olla eka kisa, mutta silti...) ajaa joku maksumies myös perjantain harjotuksia...
Tuo on rahan, suorituskyvyn ja tulosten välistä tasapainoilua. Ns. yksityistalleilla on lähes aina vähintään toinen kisakuskeista maksukuski. Team Lotuksella (ja McLarenilla onko muitakin?) molemmat kisakuskit saavat oikeaa palkkakin. Jos sen seurauksena pitää luopua muutamasta arvokkaasta testipäivästä on se silti mun mielestä järkevämpi vaihtoehto.Raha määrää, mutta menee kyllä pelleilyksi nämä maksukuskit.
Lotuksella menee siis nyt vikasta testistä ainakin puoltoista päivää maksumiehille. Kun jonain päivänä se joku kolmas sankari kuulemma ajaa superlisenssiin vaadittavat 300 kilsaa. Mitäs sit jos tuleekin joku ongelma ja tuo lisenssin ajo venyy...?!
Ja sit vielä Ausseissa ekassakisassa(!!! ei toki pitänyt olla eka kisa, mutta silti...) ajaa joku maksumies myös perjantain harjotuksia...
Kun testejä on vähän, niin niistä on pakko lohkaista, eipä sitä juuri vaihtoehtoja ole.Joo en mä Lotuksen ratkasua itsessään sen enempää kritisoinutkaan. Rahaa on pakko saada sisäänkin, kyllä mä sen ymmärrän. Mutta vähistä testeistä, kun lohkostaan jotain kenties neljänneksen ja puolikkaan väliltä maksumiehille, niin uhraus alkaa oleen jo kova.
Siitä olen ihan samaa mieltä, että toki tämä on parempi ratkaisu kuin se, että toinen tai molemmat varsinaisista kuskeista olisi huuhaa-maksumiehiä...
Ja kai ne toki autoo saa testattua humpuuki suhareiden ajaessa....onneksi...toivottavasti.... :tongue:
McLaren is running a particularly unusual nose this morning. We believe this is a measuring device to check wing load.
Aaarrgghh! Luulin jo että McLaren sain tehtyä ultimaattisen ruman auton mutta vielä piti vähän "viilata" kokonaisuutta. Ihan kuin autolla olisi joku sairaus?Pahoittelut pienestä kuvasta mutta tämä on jo pakko postata:
Mclarenilla kiva viritys keulassa.
Testannevat etusiiven taipuilua.Mclarenilla kiva viritys keulassa.
Niitä uusia etusiipiä ei liene valmiina montaakaan, joten niitä kannattaa säästää kisakuskeille. Jos testikuski rikkoo uuden siiven, niin välttämättä kisakuskit eivät pääsisi kokeilemaan sellaista kertaakaan.Lotuksella ainakin aamusta ajeltu vanhalla etusiivellä, uusi etusiipi pitäisi tulla käyttöön jossain vaiheessa tällä viikolla.