Pirelli, virallinen rengastoimittaja

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Pitikös noihin renkaisiin tulla jotenkin näkyvämmin väritykset eri kovuuksille tälle tulevalle kaudelle vai muistanko väärin?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Pitikös noihin renkaisiin tulla jotenkin näkyvämmin väritykset eri kovuuksille tälle tulevalle kaudelle vai muistanko väärin?
Mitäpä jos lukaisisit vaikka tänään lähetetyt viestit tästä ketjusta noin ensi alkuun. :D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Käytännössähän tuo menee kuivissa kisoissa siten, että kovempi ja siten luultavasti enimmäkseen käytetty rengas ei ole "värikäs", vaan on valkoisella tai hopeanharmaalla merkitty. Jos on nopeampaa rengasta alla, se näkyisi keltaisena tai punaisena. Ei kovin hankalaa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
On se niin onnetonta ette Bridgestone kyennyt samanlaiseen selvään merkkaustapaan.
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Mitä epäselvää edellisessä tavassa oli?
Ei varsinaisesti mitään mutta oliko se noin vaikeaa? Piti laittaa valkoinen viiva uriin ja sitten rumia vihreitä juovia renkaan sivuun kun olisi vaikka voinut ihan yhtähyvin maalata se logo eri värillä niinkuin nyt.
 

Japapapa

Well-known member
Liittynyt
31.3.2006
Viestit
152
Et varmaan muista miten Bridgestonen renkaat merkattiin alunperin. Niissä oli vain valkoinen piste kyljessä.
Millä nyt taas ei ole mitään tekemistä käytettyjen viivojen kanssa, mitkä palveli asiassa enemmän kuin hyvin.

Et varmaan muista kuka voitti vuoden 1925 hiihdon MM-kilpailujen 50km matkan?
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Millä nyt taas ei ole mitään tekemistä käytettyjen viivojen kanssa, mitkä palveli asiassa enemmän kuin hyvin.
Oletko noussut väärällä jalasta sängystä vai mikä on saanut pikkuisen noin huonolle tuulelle? No selkein merkintä oli urarenkaissa joissa yksi ura oli valkoinen, mutta minun mielestäni se ei ollut kauhean tyylikäs ratkaisu (tosin eivät urarenkaat muutenkaan olleet). Viime kaudella käytetty virheä raita ei sekään näkynyt hyvin kaikissa kuvissa.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Vaihtoehtoja renkaiden merkintään ei Pirellillä oikein ollut.

Alkuperäiseen vaihtoehtorengastusmerkintään eli sivuseinämän merkitsemiseen ei ykkösissä koskaan haluttu mennä. Syyt lienevät selvät, vaikka "redseistä" puhuminen vaivatta yleistyikin englannin kieleen.



F1-sliksien vihreä raita puolestaan oli Bridgestonen ja FIA:n ekologisuuden ilmentymä, joten sitä ei voitu käyttää.



Bridgestone perusteli urarenkaiden merkitsemistä valkoisella raidalla kustannussäästöllä ja renkaiden uusiokäytöllä, mikä tietenkin kaikui kuuroille korville, kun yhtiön amerikkalainen puoli toimi samaan aikaan täysin toisin. Pirelli olisi ehkä halutessaan voinut käyttää yhtiön väreihin sopivaa keltaista raitaa, mutta sen sijaan se haluaa maalata logonsa eri väreillä, joka ei eroa paljoa Bridgestonen alkuperäisestä merkintätavasta.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kulutuspintaan maalattu viiva tai mikä vaan olisi aika huono merkintä sliksirenkaisiin... ;) Ainakin minusta.

Joten jos tämä erivärinen logo vain näkyy riittävän hyvin renkaan pyöriessä niin olen vallan tyytyväinen. Paras ratkasu varmaan olisi, että renkastus näkyisi ruutugrafiikassa aina ja usein sekä esim. auton moottorikatteessa valoina tms, jolloin myös paikalla olevat näkisivät asian.

Kuva testeistä:
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Aika levottoman oloista oli kaikilla meno kanttareiden päällä. Äkkinäiset renkaat, mutta muuten aika loistava pito. Pitokäyrä varmasti aika erilainen Bridgestoneihen verrattuna.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9270
Ekan kisan jälkeen täytyy sanoa että kestävyys aika lailla sitä tasoa mitä ehkä haluttiin. Renkaissa isoja eroja paikoin ja sen takia välillä helppojakin ohituksia.

Viime vuonnahan puhuttiin siitä että Sauber oli erittäin hellä renkaile. Merkitys ei sitten ollut mitenkään erityinen kun ne kestivät muuallakin, mutta ehkä Pirellin kanssa näkyy selvemmin tuo ero.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Viime vuonnahan puhuttiin siitä että Sauber oli erittäin hellä renkaile. Merkitys ei sitten ollut mitenkään erityinen kun ne kestivät muuallakin, mutta ehkä Pirellin kanssa näkyy selvemmin tuo ero.
http://www.yallaf1.com/2011/03/28/saubers-perez-stuns-with-one-stop-race/

Also surprised was Paul Hembery, Pirelli’s competition boss.

“We were all looking and saying ‘He (Perez) has to stop, surely’. We actually thought the numbers were wrong and we had missed a stop,” he is quoted by autohebdo.fr.

“His driving style was a key factor, as well as his car. But I would be surprised if we see it again,” added the Briton.
Juuri tätä uudelta rengasvalmistajalta kaivattiinkin. Etukäteen oli sellainen fiilis että renkaat sulaa alle aivan liian nopeasti, mutta Australiassa nähtiinkin erittäin hyvät renkaat. Sauberin lisäksi myös Rellu vaikutti olevan aika hellä renkailleen. Petrov ei ollut mitenkään salamannopea, mutta pystyi ylläpitämään tasaista vauhtia ja renkaiden kuluessa jopa saavuttamaan samalla taktiikalla ajaneita Vetteliä ja Hamiltonia. Voi tosin odottaa, että kun tiimit alkaa paremmin ymmärtämään Pirellejä, niin tämänkaltaiset yllätykset jää vähemmälle. Nyt nähtiin kuitenkin mukavan erilaisia taktiikoita.
 

LarryBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2010
Viestit
91
Eri seosten erottaminen eri väreillä ei ole mielestäni tarpeellista, koska viikonlopussa ei ole kuin kaksi eri seosta kerrallaan käytössä. Pelkkä kova/pehmeän renkaan erottaminen toisistaan riittäisi hyvin. Esimerkiksi kovan teksti jollain tummalla sävyllä ja pehmeän valkoisella.
 
Ylös