Ainakin bbc:n tietojen mukaan pitää.Pitääkö paikkansa?
Kyllä mä ainakin onboard-kuvista sen pystyin näkemään.Tuo viiva on kyllä niin ohut, että ainakaan SD-kuvissa sitä ei erottanut.
Voisihan tuota kehittää informatiivisemmaksikin. Vaikka kuskilyhenteen perään/alle rinkulat siitä mitä renkaita on käytetty. Samoilla värikoodeilla mitä itse renkaissa on. Viimeisin (eniten oikealla oleva) olisi se, mikä sillä hetkellä on alla. Siitä näkisi suoraan renkaidenvaihdon määrän ja sen että onko jo käytetty kaksia erivärisiä renkaita.Renkaista jos grafiikkaan saisi niin käytetyistä voisi olla kaksi värikoodia. Vihreä jos on ns. täyttänyt säännön eli ei sääntöjen puolesta tarvitse tehdä varikkokäyntiä ja punainen jos ei. Mutta toisaalta en ole varma mitä tallit tuosta ajattelisivat.
Joo, laitetaan vaan 5/6 kuvasta erinäköisille infolle, jottei vahingossakaan itse kisaa pystyisi seuraamaan.Pitäis ottaa jenkeistä pikkasen mallia tästä tv-yleisön informoimisesta
Joo, laitetaan vaan 5/6 kuvasta erinäköisille infolle, jottei vahingossakaan itse kisaa pystyisi seuraamaan.
Liikaa on aina liikaa, informaation määrässäkin.
Itse olen kyllä sitä mieltä, etteivät nykyiset televisiossa esitettävät ruutugrafiikat ole riittävän informatiivisia. Tai ainakaan niitä ei tänään Malesian GPssä näytetty "riittävästi". Kun varikkopysähdyksiä on noin paljon niin pitäisi olla kokoajan tiedossa kuka on käynyt varikolla missäkin vaiheessa ja tehtyjen pysähdysten lukumäärä. Samoin eri stinteillä käytetyt rengasseokset olis kyllä hyödyllistä tietää.no onhan se näinki, välillä se on todella sekavaa informaatiopläjäystä et siinä menee helposti itse kisan seuraaminen ohi silmän. en paljon ole niitä katsonut joten ei pidemmältä ajalta ole kokemusta, kai siihenkin silmä tottuisi jotenkin.
Ei mitään ku livetiming kannettavalla tai kännykällä auki viereen niin johan helpottuu kummasti. Niin ja lisäyksenä ettei ongelmaa helpota yhtään se että selostajakaksikko on välillä aivan pihalla. Tänäänkään meni monta asiaa ohi.Kisan seuraaminen nykymuodossaan lienee lähes mahdotonta ilman jotain rinnakkaista tilanneseurantaa?
Mielestäni tämä on loistavaa, nyt on "huonojen" renkaiden takia mahdollisuuksia päästä kantaan ja ohi.Jotkut näkee että nuo 10-15 kierrosta kestävät renkaat tekee kisasta mielenkiintoisen, mutta kyllä ainakin mun makuun renkaat saisi kestää paremmin. Nyt vasta viimeiselle kierrokselle lähdettäessä sai jonkunlaisen kuvan kuskien todellisista sijoituksista.
Toki Pirelleistä tulee lisää tapahtumia radalle mikä on hyvä. En tiedä oliko itselläni vaan huono päivä, mutta en missään vaiheessa päässyt jyvälle kuskien taktiikoista enkä näin ollen tiennyt kellä on vielä stoppeja tulossa ja kuinkako monta. Voi olla että vielä oma silmä harjaantuu kauden edetessä, muuten menee vaan yksittäisten taisteluiden seuraamiseksi ja sitten lopussa katsotaan sijoitukset.Mielestäni tämä on loistavaa, nyt on "huonojen" renkaiden takia mahdollisuuksia päästä kantaan ja ohi.
Lisäksi huonompi pito-> vaikeempi ajaa joten enemmän virheitä ja ohitustilanteita.
No nyt renkaanvaihdossa on sentään jotain ideaa koska renkaat kuluvat ja niiden välillä on eroja. Aikasemmin renkaanvaihdot olivat vain sääntöjen määrämä pakko, koska Bridgestoneilla pystyi ajamaan melkein koko kisan pehmeilläkin kumeilla ilman suorituskykyeroja. Kyllä kannatan tätä ja parasta on että todellisen kuvan sijoituksista saa vasta viimeisillä kierroksilla. Olisi todella paska homa jos maaliintulojärjestys olisi selvillä jo kisan puolessa välissä. Useat varikkokäynnit mahdollistavat sen että voi nousa sijoja uusilla renkailla kun toisilla on alla kuluneet kumit.Jotkut näkee että nuo 10-15 kierrosta kestävät renkaat tekee kisasta mielenkiintoisen, mutta kyllä ainakin mun makuun renkaat saisi kestää paremmin. Nyt vasta viimeiselle kierrokselle lähdettäessä sai jonkunlaisen kuvan kuskien todellisista sijoituksista.
Olisko sulla ehdottaa pätevää live timingia tietokoneelle ? Vois seuraavaan kisaan laittaa minisläppärille auki , niin pysyy paremmin perilläEi mitään ku livetiming kannettavalla tai kännykällä auki viereen niin johan helpottuu kummasti. Niin ja lisäyksenä ettei ongelmaa helpota yhtään se että selostajakaksikko on välillä aivan pihalla. Tänäänkään meni monta asiaa ohi.
Itse ehdottaisin F1.comin virallista live timingia.Olisko sulla ehdottaa pätevää live timingia tietokoneelle ? Vois seuraavaan kisaan laittaa minisläppärille auki , niin pysyy paremmin perillä