Taitaa olla vielä paljon oppimista renkaista talleilla.
Myös Mäkin oli tarkoitus ajaa kahdella stopilla, mutta Buttonin omapäisyys kuulemma muutti tämän suunnitelman. Mäkkärillä siis herättiin siihen, että Hamilton menetti sijoja ekalla stopilla. Ferrarilla sen sijaan näin ei tapahtunut vaikka Lonso juuttui 20 sekan päähän kärjestä ja menetti pelin...
Mielenkiintoista nähdä minkälaisiksi aika-ajot tästä eteenpäin muodostuvat. Renkaiden säästeleminen kisaa varten on ainakin tämänpäiväisen perusteella erittäin tärkeää, jopa ratkaisevaa.
En ihmettelisi, jos Turkissa joku kärkiautoista starttaisi kovalla seoksella kilpailuun.
Mielenkiintoista todella! Jännänhän tästä tekee se, että kuten Webber osoitti, niin huonolla säkällä on mahkut jäädä jopa Q1:seen kovilla pyörillä. Q2:ssa taitaa tulla jo noutaja väkisinkin, jos sielä vain on kymmenen autoa pehmeillä pyörillä. Eli näkisin, että Q2 pitää ajaa pehmeillä ainakin, jotta päästään kärkipään ruutuihin. Toisaalta Q3:ssa kovilla jää vielä varmemmin ruutuihin 8-10 jos muilla on pehmeitä...
Seurasiko kukaan mikä oli oikeasti Hamilton Q3-taktiikan etu eilen? Mä en huomannut katsoa, että mille stintille ne pränikät pehmeet laitettiin. Eli onko tietoa? Ja minkälaisia kierroksia ajoi niillä tai miten ratasijoitukset muuttuivat ko. stintillä?