Pirelli, virallinen rengastoimittaja

Razor

Well-known member
Liittynyt
12.10.2008
Viestit
1230
Onkos muut kuskit sanoneet, että renkaat on huonoja kuin Schumi?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Pirelli antaa tallien päättää

Pirellin piti testauttaa talleilla uutta kovinta seosta Silverstonessa, mutta sade vesitti ne suunnitelmat. Hockenheimissa yritetään uudelleen, ja kukin kuski saa kaksi settiä uutta seosta perjantain harjoituksiin.

Uudella renkaalla on laajempi toimintalämpöalue, joten sen pitäisi auttaa talleja helpommin pääsemään siihen ja pysymään sillä alueella.

Sen sijaan, että Pirelli itse päättäisi uuden seoksen käyttöönotosta, se haluaa kuulla tallien kannan asiaan. Pirelli ei halua sotkeutua tiukkaan MM-taisteluun. Jos tallien enemmistö kannattaa uuden seoksen käyttöönottoa, se otetaan käyttöön.

Hockenheimissa kuitenkin ajetaan (muutoin) softeilla ja mediumeilla. Tällä radalla Pirellejä käytetään ensimmäistä kertaa.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/101249
 

-Sentteri-

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
466
Pirelli julkisti rengasseoksia syksyn kisoihin

F1-sarjan rengastoimittaja Pirelli julkisti kauden kolmessa seuraavassa osakilpailussa käytettävät rengasseokset.

Belgiassa ja Italiassa valmistaja on päättänyt tarjota talleille keskikovan ja kovan rengasseoksen. Molemmat nopeat radat ovat vaativia renkaille. Viime vuoden Belgian GP muistetaan Red Bull -autojen renkaiden kallistuskulman ympärille kehkeytyneestä kiistasta.

Singaporen katuradalla puolestaan kilpaillaan syyskuun lopulla superpehmeillä ja pehmeillä seoksilla, mitkä valmistajan mukaan soveltuvat kaikkein parhaiten radan ominaisuuksiin.

MTV3
Onko ollut vielä yhtään kilpailua tällä kaudella, jolloin ei ole pehmeää rengasta käytetty? Nyt näkyy olevan Spassa ja Monzassa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Onko ollut vielä yhtään kilpailua tällä kaudella, jolloin ei ole pehmeää rengasta käytetty? Nyt näkyy olevan Spassa ja Monzassa.
Malesia, näköjään.

Tyre compounds for the 2012 season:
Australia (Melbourne) - medium, soft
Malaysia (Sepang) - hard, medium
China (Shanghai) - medium, soft
Bahrain (Sakhir) - medium, soft
Spain (Catalunya) - hard, soft
Monaco (Monte Carlo) - soft, super-soft
Canada (Montreal) - soft, super-soft
Europe (Valencia) - medium, soft
Great Britain (Silverstone) - hard, soft
Germany (Hockenheim) - medium, soft
Hungary (Budapest) - medium, soft
Belgium (Spa-Francorchamps) - hard, medium
Italy (Monza) - hard, medium
Singapore (Singapore) - soft, super-soft

http://www.formula1.com/news/headlines/2012/7/13670.html
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Monzaan yllättävän kovat renkaat. Ratahan on käsittääkseni yksi helpoimmista renkaille. Ennustan jo nyt yhden stopin kisaa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Monzaan yllättävän kovat renkaat. Ratahan on käsittääkseni yksi helpoimmista renkaille. Ennustan jo nyt yhden stopin kisaa.
Yritetty pelata voittoa Ferrarille. Mitä vaikeampi ohittaa sitä vahvemmilla Alonso on.

Silverstonessa oli 'viihdyttävä' taktiikkakisa, kun ei ollut peräkkäiset renkaat.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Yritetty pelata voittoa Ferrarille. Mitä vaikeampi ohittaa sitä vahvemmilla Alonso on.
Jahas, salaliittoa :) Monzassa mekaanisen pidon merkitys suurempi pienten siipien myötä, joten lähempänä seuraaminenkin helpompaa. Ja ensin pitää ansaita lähtöpaikatkin aika-ajossa.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4334
Pirellin Ellit on valinneet tuon keltaisen soft-renkaan tuleviin neljään kisaan. Muistaak,seni lotus on kulkenut niillä paremmin kuin muilla koostumuksilla.
Koodi:
Singapore (Singapore) - soft, super-soft
Japan (Suzuka) - hard, soft
Korea (Yeongam) - soft, super-soft
India (New Delhi) - hard, soft
Suzuka ja Intia vahvoja Lotukselle tästä päätellen.
 

tmekt

Well-known member
Liittynyt
23.7.2012
Viestit
475
Oli kummassakin Monzassa ja Spassa mielestäni väärät rengasvalinnat Pirelliltä. Liian kovia kun pystyy tosta vaan heittämään yhden stopin taktiikalla.
 

formulaunas

Active member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
31
Onko täällä ollut puhetta siitä että Pirelli suunnittelisi 18" vanteita F1:siin nykyisten 13" tilalle?

Luin tästä VM:n "varikolla kuiskitaan"-palstalta.

Kuullostaa aprillipilalle mutta tulisipahan ainakin vanteisin enemmän ulkonäköä.

.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Onko täällä ollut puhetta siitä että Pirelli suunnittelisi 18" vanteita F1:siin nykyisten 13" tilalle?

Luin tästä VM:n "varikolla kuiskitaan"-palstalta.

Kuullostaa aprillipilalle mutta tulisipahan ainakin vanteisin enemmän ulkonäköä.

.
Sitähän se Pirelli on halunnut, mutta tallit ovat sitä vastustaneet. Menisi jousitus kokolailla uusiksi sen jälkeen.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Näin Lotuksen etu vietiin: Pirelli muutti renkaitaan

Lotus-tallin tekninen johtaja James Allison paljastaa, että Lotus-auton kilpailukyvyn viimeaikainen putoaminen johtui muutoksista Pirellin rengaskäytännössä.

Kimi Räikkönen ylsi Monzassa vasta viidenneksi.

- Emme olleet niin kilpailukykyisiä Monzassa kuin olemme olleet suurimman osan tästä kaudesta, mutta en usko sen edustavan mitään huonoa trendiä. Se on kuvastaa jotain Monzan erityisestä luonteesta. Span kanssa oli yhteistä se, että Pirellin rengasvalinnat olivat kahdella tavalla varovaisia: kumiseokset olivat kovempia kuin odotimme ja renkaan rakenne oli erilainen kuin mitä olemme käyttäneet muilla radoilla. Näiden kahden tekijän yhdistelmänä emme pystyneet hyödyntämään normaalia valttikorttiamme, joka on ollut parempi renkaiden hallinta kilpailussa, Allison taustoittaa.

Renkaat olivat niin kovia, että kisat olisi pystynyt ajamaan jopa ilman renkaidenvaihtoa.

- Sekä Monzan että Span kisan olisi voinut hyvin ajaa yhden pysähdyksen taktiikalla tai jopa ilman pysähdyksiä ajaminen olisi ollut ajateltavissa, mikäli säännöt sallisivat sen. Tämä tarkoittaa, että emme pystyneet nauttimaan perinteisestä edustamme, Allison sanoo.

Seuraava osakilpailu Singaporen GP ajetaan superpehmeillä ja pehmeillä rengasseoksilla.

- Onneksi rengasvalinnat palaavat aiemman käytännön mukaiseksi Singaporesta eteenpäin, Allison iloitsee.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/09/1617025/nain-lotuksen-etu-vietiin-pirelli-muutti-renkaitaan

Jotenkin tulee taas mieleen, että onkohan joku talli vaikuttanut rengastoimittajaan.. Mukavasti oli kuukausi aikaa ennen Span kisaa..
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Sitähän se Pirelli on halunnut, mutta tallit ovat sitä vastustaneet. Menisi jousitus kokolailla uusiksi sen jälkeen.
Juu ei mitään katuautorenkaita formuloihin. Paksuilla läskeillä on parempi pelata sitä peliä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Juu ei mitään katuautorenkaita formuloihin. Paksuilla läskeillä on parempi pelata sitä peliä.
No kyllä noita 13 tuuman vanteita voisi ihan hyvin parilla tuumalla isontaa. Vannevalmistajatkin varmaan tykkäisivät kun olisi hieman katu-uskottavammat vanteet.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Pikemminkin vaikeuttaisi kun pitäisi kaikki tehdä uusiksi.
Jep. Jokaiselle tiimille ylimääräinen menoerä ihan vain rengastoimittajan markkinoinnin vuoksi. Tosin en nyt kyllä näe miten matalaprofiilisemmat renkaat hirvittävästi edistäisivät Pirellin markkinointia. Ilmeisesti Pirelli kuitenkin jotain näki.
 
Ylös