Onko ollut vielä yhtään kilpailua tällä kaudella, jolloin ei ole pehmeää rengasta käytetty? Nyt näkyy olevan Spassa ja Monzassa.Pirelli julkisti rengasseoksia syksyn kisoihin
F1-sarjan rengastoimittaja Pirelli julkisti kauden kolmessa seuraavassa osakilpailussa käytettävät rengasseokset.
Belgiassa ja Italiassa valmistaja on päättänyt tarjota talleille keskikovan ja kovan rengasseoksen. Molemmat nopeat radat ovat vaativia renkaille. Viime vuoden Belgian GP muistetaan Red Bull -autojen renkaiden kallistuskulman ympärille kehkeytyneestä kiistasta.
Singaporen katuradalla puolestaan kilpaillaan syyskuun lopulla superpehmeillä ja pehmeillä seoksilla, mitkä valmistajan mukaan soveltuvat kaikkein parhaiten radan ominaisuuksiin.
MTV3
Malesia, näköjään.Onko ollut vielä yhtään kilpailua tällä kaudella, jolloin ei ole pehmeää rengasta käytetty? Nyt näkyy olevan Spassa ja Monzassa.
Yritetty pelata voittoa Ferrarille. Mitä vaikeampi ohittaa sitä vahvemmilla Alonso on.Monzaan yllättävän kovat renkaat. Ratahan on käsittääkseni yksi helpoimmista renkaille. Ennustan jo nyt yhden stopin kisaa.
Jahas, salaliittoa Monzassa mekaanisen pidon merkitys suurempi pienten siipien myötä, joten lähempänä seuraaminenkin helpompaa. Ja ensin pitää ansaita lähtöpaikatkin aika-ajossa.Yritetty pelata voittoa Ferrarille. Mitä vaikeampi ohittaa sitä vahvemmilla Alonso on.
Singapore (Singapore) - soft, super-soft
Japan (Suzuka) - hard, soft
Korea (Yeongam) - soft, super-soft
India (New Delhi) - hard, soft
Suzuka ja Intia vahvoja Lotukselle tästä päätellen.Pirellin Ellit on valinneet tuon keltaisen soft-renkaan tuleviin neljään kisaan. Muistaak,seni lotus on kulkenut niillä paremmin kuin muilla koostumuksilla.
Koodi:Singapore (Singapore) - soft, super-soft Japan (Suzuka) - hard, soft Korea (Yeongam) - soft, super-soft India (New Delhi) - hard, soft
Sitähän se Pirelli on halunnut, mutta tallit ovat sitä vastustaneet. Menisi jousitus kokolailla uusiksi sen jälkeen.Onko täällä ollut puhetta siitä että Pirelli suunnittelisi 18" vanteita F1:siin nykyisten 13" tilalle?
Luin tästä VM:n "varikolla kuiskitaan"-palstalta.
Kuullostaa aprillipilalle mutta tulisipahan ainakin vanteisin enemmän ulkonäköä.
.
Eikö nuo Korean renkaat ole parhaat, kun soft ja super-soft tarjolla?Suzuka ja Intia vahvoja Lotukselle tästä päätellen.
Grosjean on ainakin ollut nopea Monacossa ja Canadassa noilla soft ja super-softeilla.Eikö nuo Korean renkaat ole parhaat, kun soft ja super-soft tarjolla?
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/09/1617025/nain-lotuksen-etu-vietiin-pirelli-muutti-renkaitaanNäin Lotuksen etu vietiin: Pirelli muutti renkaitaan
Lotus-tallin tekninen johtaja James Allison paljastaa, että Lotus-auton kilpailukyvyn viimeaikainen putoaminen johtui muutoksista Pirellin rengaskäytännössä.
Kimi Räikkönen ylsi Monzassa vasta viidenneksi.
- Emme olleet niin kilpailukykyisiä Monzassa kuin olemme olleet suurimman osan tästä kaudesta, mutta en usko sen edustavan mitään huonoa trendiä. Se on kuvastaa jotain Monzan erityisestä luonteesta. Span kanssa oli yhteistä se, että Pirellin rengasvalinnat olivat kahdella tavalla varovaisia: kumiseokset olivat kovempia kuin odotimme ja renkaan rakenne oli erilainen kuin mitä olemme käyttäneet muilla radoilla. Näiden kahden tekijän yhdistelmänä emme pystyneet hyödyntämään normaalia valttikorttiamme, joka on ollut parempi renkaiden hallinta kilpailussa, Allison taustoittaa.
Renkaat olivat niin kovia, että kisat olisi pystynyt ajamaan jopa ilman renkaidenvaihtoa.
- Sekä Monzan että Span kisan olisi voinut hyvin ajaa yhden pysähdyksen taktiikalla tai jopa ilman pysähdyksiä ajaminen olisi ollut ajateltavissa, mikäli säännöt sallisivat sen. Tämä tarkoittaa, että emme pystyneet nauttimaan perinteisestä edustamme, Allison sanoo.
Seuraava osakilpailu Singaporen GP ajetaan superpehmeillä ja pehmeillä rengasseoksilla.
- Onneksi rengasvalinnat palaavat aiemman käytännön mukaiseksi Singaporesta eteenpäin, Allison iloitsee.
Juu ei mitään katuautorenkaita formuloihin. Paksuilla läskeillä on parempi pelata sitä peliä.Sitähän se Pirelli on halunnut, mutta tallit ovat sitä vastustaneet. Menisi jousitus kokolailla uusiksi sen jälkeen.
No kyllä noita 13 tuuman vanteita voisi ihan hyvin parilla tuumalla isontaa. Vannevalmistajatkin varmaan tykkäisivät kun olisi hieman katu-uskottavammat vanteet.Juu ei mitään katuautorenkaita formuloihin. Paksuilla läskeillä on parempi pelata sitä peliä.
Pikemminkin vaikeuttaisi kun pitäisi kaikki tehdä uusiksi.Paljonkohan helpottais jarrujen suunnittelua jos olis vähän isommat vanteet?
Jep. Jokaiselle tiimille ylimääräinen menoerä ihan vain rengastoimittajan markkinoinnin vuoksi. Tosin en nyt kyllä näe miten matalaprofiilisemmat renkaat hirvittävästi edistäisivät Pirellin markkinointia. Ilmeisesti Pirelli kuitenkin jotain näki.Pikemminkin vaikeuttaisi kun pitäisi kaikki tehdä uusiksi.