Viihdyittekö?Tänään menossa kahdeksaksi KIC:iin.
Sen kun ajaa, ajaa, ja ajaa vaan niin johan se ajokestävyys nousee pian kohisten Hyvä jos oli hyvät geimit. Suzun sisälenkki on ihan ajettava pätkä. Se pitkä kaasupohjassa-osio sikäli kurja kun mennään vaan rajoittimella ja autot menee täysillä hiukan eri vauhteja.Kovaa lihaskuntoharjoittelua siis tarvitaan, jos haluaa ajaa kovia kierroksia kisassa loppuun saakka. Siksi näin amatööritasolla ei kannata liian pitkiin kisoihin tähdätäkään. Aika-ajoa joku 10 kierrosta ja kisaa 20 kierrosta on ainakin omasta mielestäni ehdoton maksimi.
Jeh, tuon takia ollaan koettu hyväksi tavaksi kerätä rahat etukäteen, mutta tietty sekin vaatii luottamusta.Hyvät oli geimit. Olisi kannattanut tulla foorumilaistenkin rohkeasti mukaan. Tasan 20 henkilöä paikan päällä kuten pitikin. Ei tuollaisen järkkääminen kyllä mitään ihmisten hommaa ole. Varsinkin jos ei ota rahoja etukäteen. Mutta urheiluhenki oli kova joskin suhteellisen rehti.
Jep pitää kutinsa. Edellisestä kisasta oli vain hetki aikaa ja viimeaikaiset kokemukset Suzusta olleet vähän heikkoja jotenkaFoorumilaisia olisi varmaan kiinnostanut pidemmällä varoitusajalla, ja ehkä eri ajankohtana. Arki-illat on heikohkoja muille kuin paikkakuntalaisille. Lisäksi juuri nyt meidän oma sarja on vasta päättynyt, ja osalla on varmaan tietynlainen lepovaihe menossa tästä harrastuksesta..
Juu olettaen että Treelta kisaan muitakin lähtee (yleensä min. 1 on joka kisassa) niin aina on kimppakyytejä suosittu :ahem:Mut, Pecca, sun kannattaa ehdottomasti osallistua ensi kaudella meidän kisoihin. Tampereelta on yleensä lähtenyt autokunta (tai useampi) joten varmaan kyytikin järjestyy. (en toki voi mennä lupaamaan heidän puolestaan mitään)
Joo kolme settiä kävin ajamassa.Viihdyittekö?
Jaa-a... pitää vaan himmata senverran että pysyy linjalla :dunno:Mikähän ihme tuolla KIC:ssa nykyään mättää kun autot ei vieläkään käänny mutkiin ja takarenkaat aivan lopussa esim. millään autolla ei pystynyt menemään viimeistä vasuria kuin pintakaasulla tai hirveässä sladissa ja sitä edelliseen pitkään oikeaan auto ei vaan pysy linjalla vaan puskee täysillä kääntäen ulos ajolinjalta.:nope:
Jaa nyt vkonloppuna? No itse ajattelin ajella kestävyysharjoitukset "kotona" sunnuntaina. Puolituntinen putkeen rauhallista ajoaNiin varmaan...täysillä koko ajan2 yötä kisaan on...
Yritettäiskö Tammikuulle isommalla porukalla? Voitas yrittää Tampereelta ryhmää kasaan samana päivänä...VM:ää täytyy itse kattella, missä vaiheessa sinne kokeilemaan. Sillain kun vaikka pari kaveriakin täältä lähtee messiin...
Juu tammi(-helmi)kuun paikkeilla voisi onnistuakin kyllä...Yritettäiskö Tammikuulle isommalla porukalla? Voitas yrittää Tampereelta ryhmää kasaan samana päivänä...
Hahaa, ensimmäinen kisa kerhon porukalla vuoden tauon jälkeen ja ylivoimainen voitto. Viime vuonna olin Power Palacessa B-finaalin jämäsijoilla ja nyt ajoin ko. radan kuukauden kovimmasta ajasta vain kolmen kympän päähän. Noin 30 kuskia oli sekä edellisvuoden kisassa että eilisessä.Ensimmäinen ajotapahtuma on 11.12. autourheilukerhon pikkujouluissa Power Palacen sisäradalla Härmässä. Sähköautoilla ajo on tietysti taas oma lukunsa, mutta aikaisemmasta viisastuneena täytyy pamauttaa ainakin aika-ajojen oma kärkiaika heti alkuun akkujen varaustason tippumisen varalta.
Viime vuonna olin ihan täysin hukassa ajamisen suhteen.Aika iso slice on lähtenyt ajasta jo kun olet ajellut enempi :thumbup:
:thumbup: Siihen tulee kummasti lisää intoa, kun huomaa osaavansa jotain. On tullut huomattua itsekin useasti ko. ilmiö tänä vuonna.Viime vuonna olin ihan täysin hukassa ajamisen suhteen.
Nyt sain vain pidettyä linjan mutkan sisääntulosta uloskiihdytykseen asti ja tulos oli todella positiivinen. Viime vuonna jarrutukset jäivät järjestään liian myöhäisiksi josta aiheutuivat hitaat ulostulot mutkista. Tänä vuonna muutos oli niin iso, että ohittelin jatkuvalla syötöllä porukkaa mutkista kiihdytettäessä. Viime vuonna pääsin ohi vain ykköskurvin jarrutuksessa, jos pääsin pitkän maalisuoran aikana rinnalle.
Aika-ajoissa olin vasta kolmas, mutta kisassa sain vielä ylimääräisen "vaihteen" päälle.
Auttaa kummasti motivaatioon harjoitella lisää
Tosi hieno parannus! Todistaa jälleen kerran, ettei noissa meidän kisoissa ihan läpällä pärjätä.Hahaa, ensimmäinen kisa kerhon porukalla vuoden tauon jälkeen ja ylivoimainen voitto. Viime vuonna olin Power Palacessa B-finaalin jämäsijoilla ja nyt ajoin ko. radan kuukauden kovimmasta ajasta vain kolmen kympän päähän. Noin 30 kuskia oli sekä edellisvuoden kisassa että eilisessä.
...
Oma kierrosenkka tuli A-finaalissa: 40,662
Viimevuotinen aika 43,323
Parannusta vaatimattomat 2,6 sekkaa per kierros. Tosin muiden kuskien ajoista päätellen rata oli nopeampi (1s per kierros) kuin viime vuonna.
Sen olen ainakin huomannut, että loppukesällä alkanut kisaaminen on ainakin tasoittanut ajoa huomattavasti. Tökeröitä ajovirheitä ei enää tule ja kierrokset ovat melko tasaisia. Lisäksi tietysti seuran porukkaan verrattuna karting -vauhdin taso on noussut huomattavasti.:thumbup: Siihen tulee kummasti lisää intoa, kun huomaa osaavansa jotain. On tullut huomattua itsekin useasti ko. ilmiö tänä vuonna.