Talviharjoittelutopic 2010-2011

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Myllypuron aikoja:

1. ajo
32.650 DickW (#1)
32.673 Nipsuhuuli (#4)
32.726 Cmoney (#3)
33.031 Mattio Katayama (#2)
33.055 Powered by BMW (#6)
33.572 lfb (#7)
34.592 Williams- (#10)

2. ajo
31.906 Nipsuhuuli (#6)
32.209 DickW (#7)
32.222 lfb (#2)
32.264 Työntekijä (#9)
32.431 Cmoney (#10)
32.721 Mattio Katayama (#3)
32.754 Powered by BMW (#4)
33.070 Williams- (#1)

Kierrosajoista huomaa, että oltiin ekoja radalla tän päivän aikana ja pito oli sen mukainen. :eek: Eka ajo oli varsinkin kunnon luistelua, mutta tokassa ajossa oli jo hieman enemmän pitoa. BMW:n kanssa päätettiin vaihtaa autoja päittäin tokaan ajoon ja molempien mielestä #6 oli parempi. #4:ssä oli huonompi pito. Enempää en osaa heti sanoa autoeroista, mutta eiköhän kaikki autot ole puolen sekunnin sisällä toisistaan.

Profiili oli mielenkiintoinen ja pari vaikeaa paikkaa oli. Jarrutus kovasta vauhdista shikaaniin ja vauhdin pitäminen yllä shikaanissa oli vaikeaa ja myös se todella tiukka neulansilmä heti toisen shikaanin jälkeen oli vaikea. Ajaminen oli ainakin omasta mielestä hauskaa kun pitoa ei ollut paljon. :D
 
Viimeksi muokattu:

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Joo, ihan hyvät testisessiot. Liukasta oli alkuun eikä seiska oikein tainnut sopia hanskaan kunnolla, tehoakin taisi vähän puuttua. Tokassa setissä sitten ihan hyvä kierros, vaikka parhaalla kierroksellakin tuli tehtyä kohtalaisen paha moka vikassa mutkassa. Profiili on mielestäni hauskempi kuin entinen, pari pahaa paikkaa löytyy. Takasuoran jarrutus on ihan siisti mesta, tiukka neulansilmä taas vaikea. Siinä menettää valtavasti aikaa jos menee pitkäksi. Ihan hyvät fiilikset jäi, hyvällä autolla on mahdollisuuksia A-finaaliin.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Kierrosaikojen perusteella on täytynyt olla uskomattoman liukasta :eek!:. Samaa voi kai odottaa kisassakin. :(
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Oma harjoittelu alkoi tänään. Kiillotin kypärän.

Se riittänee takaamaan vauhdin ensimmäisessä kisassa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13768
Juu mukava testisessio oli. Autoerot varmaan ehkä 0,5 sekunnin haarukassa. Voisi olla suuremmatkin.
Pito tuntui astetta paremmalta tokassa, kuin ekassa, ajoerässä. Eka oli ihan pirunmoista luistelua minimipidolla. Siinä ajelin aika tasatahtia DWn ja Nipsun kanssa mutta sitten hiukan pääsin edemmäs kun he keskenään kai swappailivat paikkojaan. Tiukat erot.
Tokassa pito, arvioisin, saattoi olla alonsomaiset 0,6-0,7 sekkaa parempi jo. Vähän ehkä autosta riippuen. Omistani #3 oli varmaan parempi kuin #10 kun vain 0,3s paransin. Ja toivottavasti #3:kaan ei ollut ihan parhaita kun en kärjessä ollut:D Ainakin Katajama jäi sillä aika kauas. Mielenkiintoisinta olisi ollut vaihtaa päittäin Nipsun tai Dickin kanssa mutta ennenkaikkea halusin ajaa vain eri autoilla. Pienet oli erot koko foorumin köörillä :thumbup: Saadaan jännät kisat.

KiC:llä ajoin 3 alkuerää joista yhden voitin, ja silverfinaaliin lähdin ruudusta kaksi. Koko kisa oli johtajan seuraamista mutten aivan ohitusetäisyydelle päässyt. Oliko maalissa pari-kolme kymppää eroa. Sodiin sitten 3-ruudusta ja kahden ekan seuraamista muttei taaskaan juuri ohitusetäisyyttä (vielä vähemmän) ehtinyt saavuttamaan. Nopein kierros kuitenkin *bling* :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kukaas toi Katajama on? Niin ja taidan mäkin alottaa reenailun kypärän puhdistamisella :D
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Se on se Paimion kaveri, 100 kiloinen abauttiarallaa.
OK.
Osaatteko antaa autojen eroista tarkempaa kuvaa? Missä eroja vedon kanssa, oliko renkaissa tai käytöksessä yleensäki eroja?
Näyttää toi reeni jäävän vähiin niin pakko yrittää urkkia mahd. paljon infoa :D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13768
Tosi vaikea sanoa kun pitotasokin parani aika paljon tokaan erään. Molemmat omani, #3 ja #10 tuntuivat aika ookoolta ajaa mutta luulisin #10n olleen... ehkä 3 kymppää... hitaampi. Jotain semmosta. En osaa sanoa, tuliko ero tehosta vai pidosta vai vähän molemmista. Niin eri kunnossa rata tosiaan...
Ajettavuudet tuntui aika hyviltä kuten useammalla eri autolla helmikuussakin :)
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Oli joo aika liukasta tänään, kuten voi noista kierrosajoista päätellä. Itse otin alun aika varovaisesti.. Tokassa vedossa rata oli vähän parempi ja ajasta lähtikin huimat 1,5 sekuntia pois. Autoista #1 tuntui paremmalta kuin #10. Sekunnin verran kärkiaikoja perässä (btw, Nipsu oli ainut joka oli sen sekunnin nopeampi) eli sen perusteella mahdollisuudet voisi olla hyvät kisassa. Riippuu autostakin. Mielenkiinnolla jäädään odottelemaan kisaa..

Hyvä testisessio kaiken kaikkiaan. Pari kohtaa pitäs vielä saada sujumaan vähän paremmin, eli parannettavaa kyllä jäi. Ihan mukavasti mennyt ajaminen mylliksessäkin eteenpäin vuoden aikana, kun vuosi sitten puhuttiin "vähän" isommista eroista kärkeen (edit. toki rataprofiili on eri, mutta pakko mainita yleisellä tasolla kun tämä nousu on nimenomaan myllypurosta lähtenyt).
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Oli joo aika liukasta tänään, kuten voi noista kierrosajoista päätellä. Itse otin alun aika varovaisesti.. Tokassa vedossa rata oli vähän parempi ja ajasta lähtikin huimat 1,5 sekuntia pois. Autoista #1 tuntui paremmalta kuin #10. Sekunnin verran kärkiaikoja perässä (btw, Nipsu oli ainut joka oli sen sekunnin nopeampi) eli sen perusteella mahdollisuudet voisi olla hyvät kisassa. Riippuu autostakin. Mielenkiinnolla jäädään odottelemaan kisaa..

Hyvä testisessio kaiken kaikkiaan. Pari kohtaa pitäs vielä saada sujumaan vähän paremmin, eli parannettavaa kyllä jäi. Ihan mukavasti mennyt ajaminen mylliksessäkin eteenpäin vuoden aikana, kun vuosi sitten puhuttiin "vähän" isommista eroista kärkeen (pakko mainita, kun tämä nousu on nimenomaan myllypurosta lähtenyt).
Hyvältä näyttää myös sun osalta ja uskon että olet parhaimmillasi jos pito on parempi!
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
#1 oli Ok. #7:sta puuttui tehoa. Ihan muuten jees sunnuntaipörinät.
KIC...taasen.....no en taida mennä enää kuin KKWCS kisaan, siel ei ole noita velivenäläisiä, eikä eläkeläisiä.

Puolet reissusta kivaa, puolet täyttä paskaa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Hyvältä näyttää myös sun osalta ja uskon että olet parhaimmillasi jos pito on parempi!
Samaa mieltä, pidon paraneminen todennäköisesti antaa wilzkun ajotyylille lisää tehoa, kuitenkin menee yleensä niin kiskoilla :)

Kiits kommenteista autoista, voinee siis tulla mielenkiintoinen kisa, harmi vaan tosaan ettei kerkee harkkaan yhtään :(
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Porukka ajaa melko tasaisia aikoja. Eipä ole reenaamatta asiaa tuohon kyytiin...:dunno:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13768
1 treeni ennen aika-ajoja auttaa sentään vähän vaikkei tietty samalle viivalle nosta. Ja tätä seuraa Jyväskylä... :)
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
1 treeni ennen aika-ajoja auttaa sentään vähän vaikkei tietty samalle viivalle nosta. Ja tätä seuraa Jyväskylä... :)
Täytys parikin kertaa käydä muuten ajamassa Suzussa/Jkl:ssä että saa edes vähän tuntumaa liukkaalla radalla ajoon.

Mylliksessä näyttäisi olevan peräti 1(!) ohituspaikka, aika-ajoilla on varmaan suurin merkitys tämän kauden kisoissa. Mutta totuuden nimessä, ei Jyväskylässäkään ole kuin 1 erinomainen ohituspaikka. Ilman edelläajavan virhettä muut paikat vaativat enemmän tai vähemmän härskejä sukelluksia.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13768
Myllikässä mun mielestä viimeinen, sekä eka neulansilmä (ennen takasuoraa) ovat ainakin aika hyviä ohituspaikkoja molemmat. Lähellä pitää toki olla.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Myllikässä mun mielestä viimeinen, sekä eka neulansilmä (ennen takasuoraa) ovat ainakin aika hyviä ohituspaikkoja molemmat. Lähellä pitää toki olla.
Vika neulansilmä taitaa olla se paras. Ekaan neulansilmäänkin voi päästä iskemään, mutta siinä on kuitenkin pari mutkaa juuri ennen ohituspaikkaa, joten rinnalle pääsy voi olla vaikeaa. Muualla ohi ei mahdu.

Vielä lyhyet kommentit autoista: #7 oli siis vähän tehottoman tuntuinen ja tosi liukas. Niin olivat varmasti kaikki autot ekassa vedossa, mutta tuo ei puskenut, kuten autot tuolla yleensä liukkaalla, vaan perä oli jatkuvasti irti. Olihan sitä hauska ajaa, mutta mihinkään ei päässyt. #2 oli paremmassa balanssissa ja sitä sai vietyä huomattavasti tarkemmin.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
.

Vielä lyhyet kommentit autoista: #7 oli siis vähän tehottoman tuntuinen ja tosi liukas. Niin olivat varmasti kaikki autot ekassa vedossa, mutta tuo ei puskenut, kuten autot tuolla yleensä liukkaalla, vaan perä oli jatkuvasti irti. Olihan sitä hauska ajaa, mutta mihinkään ei päässyt.
Kuulostaa samanlaiselta kuin #4. Varsinkin alkuvaiheessa mutkat joutui ottamaan tosi varovasti, kun perä ei meinannut pysyä tiessä millään. Ajoin alkuvaiheessa Cmoneyn perässä ja silläkin näytti olevan samaa ongelmaa.
 
Ylös