Vämpylä
Well-known member
Kokeileppa siitäkin huolimatta. Saatat yllättyä.
Kannattaa ilman muuta hakea heti ratti/polkimet. Tämä GT5-ratti vai mikä onkaan maksoi muistaakseni jotain vähän päälle huntin, eli paljon mitään ja on ollut helvetin hyvä. Ei tulisi edes mieleenikään edes käynnistää koko peliä ilman rattia, tai yleensäkään mitään autopeliä.Ei ole, voin kokeilematta sanoa. Siis mun kohdalla. Olishan se ratti ihan jees, varmaan parantaisi pelikokemusta, mutta kun siihen ei ole koskaan tottunut, niin ei sitä osaa kaivata.
Kannattaa ilman muuta hakea heti ratti/polkimet. Tämä GT5-ratti vai mikä onkaan maksoi muistaakseni jotain vähän päälle huntin, eli paljon mitään ja on ollut helvetin hyvä. Ei tulisi edes mieleenikään edes käynnistää koko peliä ilman rattia, tai yleensäkään mitään autopeliä.
Lähinnä mielenkiinto on mennyt, koska tuo Ferrarin F1 on niin saatanan kallis. Ei yksinkertaisesti kiinnosta hinkata viikkoa samoja kisoja, että saa hillot kasaan.
Ratilla voi ajaa myös venettä, mutta nyt on vaan pelistä kyse. Ei oikeasti huvita laittaa yhtään ylimääräistä näihin pelikamoihin, vaikka maksaisikin "vain" satasen.Autoa ajetaan ratilla, kaikki muu on itsensä huijaamista.
Jos peli on ostettu, niin siitä sitten nautitaan kanssa koko rahan edestä! :frank:Miksi sitten haluat ajaa pelin läpi, jos et kerran halua ajaa kaikkia kisoja? Ei kyllä mene tämä vinetys nyt jakeluun.
No eipä nauttimiselta kuulosta!Jos peli on ostettu, niin siitä sitten nautitaan kanssa koko rahan edestä! :frank:
Siis se "peli" minkä meinaan pelata läpi on se A-ja B-spec kisakokonaisuus. Niiden pelaaminen kiinnostaa, vaikka siinäkin on kyllä peitetty vahvasti clutterin alle todellisen idean puuttumista.Miksi sitten haluat ajaa pelin läpi, jos et kerran halua ajaa kaikkia kisoja? Ei kyllä mene tämä vinetys nyt jakeluun.
:doubtful: Siis nyt pitää ihan sanoa, että mitä vittua?Tykkääkö joku muuten oikeasti tuosta B-spec puolesta? Tuossa se pyörii taustalla koneella istuessa. Tosi hauskaa, hei!
Ongelma tuossa B-specissähän ei ole tuo idea, vaan totutus. Sulla on neljä ohjevaihtoehtoa mitä toistaa kisassa eri järjestyksessä. And that's it. Jalkapallomanagerejakin on hyviä ja huonoja. Tämä menisi toteutukseltaan sinne huonojen sekaan.Onhan olemassa mm. jalkapallomanageri-pelejä, joissa ei pääse itse potkimaan palloa. Jotkut niitä tykkäävät kuitenkin pelata. Jotkut tykkäävät äidistä, jotkut tyttärestä. Jotkut molemmista.
Tuossa hyvin kiteytettynä Turismon parhaat osakilpailut, itse tosin olen ajanut Le Mans 24h kerran kokonaan läpi käyttämättä b-spectiä kertakaan kisan aikana, mutta yleensä kuitenkin olen ajanut lähes koko kisan ja kaverit ollut auttamassa myös ajohommissa. Nurburgring 24h (Nordschleife) on hieman rasittava ajaa ainakin minun mielestä. Koskaan en ole ollut kiinostunut Lisenssien ajamisesta, yleensä olen pistänyt jonkun muun ajamaan kyseiset kiemurat ja alkupään kisat.Niin, se Endurance-sarja ei taida ilmestyä sinne valikkoon ennen kuin on tasolla 25... mutta tuolta se näyttää:
(ei mun ottama kuva)
Samat kisat A- ja B-spec sarjassa, ja ne ajetaan täyspituisina. B-spec menee helposti kun pistät kuskeille X1:n tai jonkun muun ylivoimaisen auton alle ja jätät itsekseen ajamaan. A-specissä en ole yhtään noista vielä ajanut.. onhan noissa hommaa tuleviksi vuosiksi kun tekemisen puute iskee lomalla.
Kisat siis:
Grand Valley 300km (kesto n. 1h 45 min)
Roadster 4 hours
Laguna Seca 200 miles (kesto n. 2h 12 min)
Indianapolis 500 miles (kesto n. 2h 24 min)
Suzuka 1000km (kesto 4h X1:llä (b-spec), normiautolla n. 6h)
Nurburgring 4h
Tsukuba 9h
Le Mans 24h
Nurburgring 24h
..ja kuten kuvasta käy ilmi, siinä vaiheessa kun kisan vaatima taso hyppää parilla eteenpäin edellisestä, tarkoittaa tämä käytännössä sitä että kisa täytyy vetää niin monta kertaa läpi että levelin puolesta pääsee taas osallistumaan seuraavaan kisaan. Tämä huipentuu lopussa, kun tason 35 Le Mans 24h täytyy vetää n. 10 kertaa läpi ennen kuin on tasolla 40, jolloin pääsee ajamaan vihoviimeisen kisan, Nurburgring 24h. (Näin ainakin b-specissä. A-spec puolella kenties selviää vähemmällä..)
Ite pistin nyt iltasella ekan LM 24h:n pyörimään b-specissä.. katotaan huomenna onko X1:stä mitään jäljellä, kilsoja autolla jo 15 000 tai jotain..
Eihän se toki täydellinen ole, eikä koko peli muutenkaan. Niillä käskyillähän ei ole muuta merkitystä, kuin että yritetään säädellä sitä kuskin "hot-cold"-tasoa, eli kuskin efortin määrää. Jos mittari on cold-asennossa, kuski ajelee, tasosta riippuen, ihan lepopulssilla, hitaita aikoja. Siihen kun annat increase pace-komentoja, viisari lähestyy mittarin puoliväliä. Kun se on puolivälissä, anna "maintain pace"-komento, ja kun komennon vaikutus lakkaa n. 30 sekunnin päästä ja viisari alkaisi taas laskea coldia kohti, toista aina komento. Näin kuski ajaa tasaisen hyviä kierrosaikoja, ilman virheitä.Ongelma tuossa B-specissähän ei ole tuo idea, vaan totutus. Sulla on neljä ohjevaihtoehtoa mitä toistaa kisassa eri järjestyksessä. And that's it. Jalkapallomanagerejakin on hyviä ja huonoja. Tämä menisi toteutukseltaan sinne huonojen sekaan.
Öö, siis miten sitä b-specciä muutenkaan voisi käyttää kisan aikana a-spec puolella..? Sehän siis olisi hyvä ja loistava temppu jos voisi ajaa noita endu-kisoja omien b-kuskien kanssa, ja monet ovat sitä ehdottaneet ja toivoneet, mutta tietääkseni ei vielä kuitenkaan ole mahdollista..?Tuossa hyvin kiteytettynä Turismon parhaat osakilpailut, itse tosin olen ajanut Le Mans 24h kerran kokonaan läpi käyttämättä b-spectiä kertakaan kisan aikana, mutta yleensä kuitenkin olen ajanut lähes koko kisan ja kaverit ollut auttamassa myös ajohommissa. Nurburgring 24h (Nordschleife) on hieman rasittava ajaa ainakin minun mielestä. Koskaan en ole ollut kiinostunut Lisenssien ajamisesta, yleensä olen pistänyt jonkun muun ajamaan kyseiset kiemurat ja alkupään kisat.
Kylkyl. Tuo oli tiedossa, ja käytössä. Mutta tosi minimaalista tekemistä tuo on. Olisivat edes laittaneet niihin nappeihin tekstit tyyliin:Eihän se toki täydellinen ole, eikä koko peli muutenkaan. --
Kylkyl. Tuo oli tiedossa, ja käytössä. Mutta tosi minimaalista tekemistä tuo on. Olisivat edes laittaneet niihin nappeihin tekstit tyyliin:
Decrease pace = Don't even think about it, Sebastian.
Maintain pace = Looking gut, Jarno.
Increase pace = You are a second off Fernando's pace, this is unacceptable Giancarlo. Push.
Overtake = Use your talent.
Niin olisi saanut edes kerran sitä itsekseen nauraa.
No ei mitenkään muuten, mutta tarkoitin lähinnä vuorotteluna sitä että täällä kotona vuorotellaan kamun kanssa ajovuoroja ei tekoäly kuskien.Öö, siis miten sitä b-specciä muutenkaan voisi käyttää kisan aikana a-spec puolella..? Sehän siis olisi hyvä ja loistava temppu jos voisi ajaa noita endu-kisoja omien b-kuskien kanssa, ja monet ovat sitä ehdottaneet ja toivoneet, mutta tietääkseni ei vielä kuitenkaan ole mahdollista..?