KERS ei ollut sellainen boosti ohituksille kuin olisi ehkä odottanut. Lähinnä se vaan teki ohittamisen mahdottomaksi KERSsittömille autoille. Teho on käsittääkseni edelleen se sama 80hp, koska Mersu vastusti tehojen lisäystä.
Olikohan Atlaksella, kun joku väläytteli mahdollisuutta hydraulisen KERSsin käyttöön. Williams on vissiin hylännyt vauhtipyöräratkaisunsa, sillä nykysääntöjen vaatima iso bensatankki tekee sen sijoittamisesta hankalaa. Itse tekniikkahan on nähty toiminnassa Porschen GT3 hybridissä.
Suuret tallit tulevat varmasti käyttämään KERSsiä. Ferrarilla on omansa, mutta McLarenin versio taisi itseasiassa olla Mersun käsialaa. Nyt Mersu kaupittelee tekelettään hulppeaan 6 miljoonan euron hintaa, ja ainakin Force Indialle tuo on aika kova pala moottorilaskujen päälle. Williams tarjoaa omaansa noin miljoonalla, mikä lienee houkuttelevampi hintalappu keskikastin tiimeille. Renault ja Red Bull ovat ainakin mulle vielä kysymysmerkkejä. Jos Red Bull johonkin ratkaisuun päätyy, niin voisi olettaa Toro Rosson seuraavan perässä. Sauberilla saattaisi periaatteessa olla pääsy BMW:n viritelmiin, mutta toisaalta Ferrarilta voisi koneen mukana tulla myös KERS.
Miten oli Lotuksen laita? Jotain juttua tästä jossain vaiheessa oli. Virgin on ilmoittanut ettei se KERSsiä käytä, ja HRT:n kohdalla on yleensäkin kyseenalaista että löytyykö jostain säännöt täyttävä auto Bahrainin lähtöruudukkoon.