HRT kaudella 2011 (Narain Karthikeyan tekee paluun)

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Väärä intialainen! Toivottavasti Karun vielä nähdään jonkun tallin Ykkösessä ihan kilpaa ajamassa.
Totta, Chandhok oli kyllä se parempi niistä kauden aloittaneista HRT kuskeista. Toivottavasti hänen osaltaan ajelut jatkuisivat vielä. Mikäs sen hienompaa tosin olisikaan, jos Intian GP:ssä HRT:llä ajaisi kaksi intialaista.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Tuskin tolla Dallaralla päästään ens vuoden 107% säännön mukaan yhteenkään kisaan
Kyllä päässee. Antaakohan minimipainon nosto enemmän pelivaraa tällekin sijoitella painoja, suhteessa kärkitiimeihin..?
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Yeah kartingkeijo tekee paluun! :ahem: Legendaarinen ohitus Villeneuvesta 2005 spassa muistetaan vielä!
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
HRT F1 2011 (Narain Karthikeyan tekee paluun)

En löytäny toista Narainille olevaa toikkia joten pistän tänne:

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2011/01/1251975

Karthikeyan palaa F1-kuskiksi
06.01.2011 20:17

Karthikeyan palaa F1-kuskiksi

Narain Karthikeyan, kuva: Chris Graythen/Getty Images

Intialainen Narain Karthikeyan ajaa ensi kaudella formula ykkösissä Hispania-tallin kilpakuljettajana.

33-vuotias Karthikeyan vahvisti sopimuksen syntymisen Twitterissä torstaina. Tallilta on luvassa vahvistus asialle perjantaina.

Edellisen kerran Karthikeyan kilpaili F1:ssä kaudella 2005, jonka hän ajoi Jordanilla.

- Takaisin F1:ssä 2011. Allekirjoitin sopimuksen HRT:llä ajamisesta. Olen aina ollut sitä mieltä, ettei aikani F1:ssä ollut ohi ja nyt toteutan sen lupaukseni, Karthikeyan viestitti.

Karthikeyanin mukana Hispania-tallin sponsoriksi tulee intialainen monialayhtymä Tata Group, joka omistaa mm. Jaguarin ja Land Roverin automerkit ja valmistaa maailman halvinta autoa Tata Nanoa.

Karthikeyan pääsee myös kotiyleisönsä eteen, sillä ensimmäinen Intian GP on F1-kalenterissa 30. lokakuuta.

Viime vuosina Karthikeyan on ajanut mm. A1GP:ssä, Le Mansin 24 tunnin ajossa ja Nascarin avolava-autoilla.

Eli Jordan ajoilta tunnettu Intialaiskuljettaja tekee paluun! Hänet tunnetaan myös nimellä kartingkeijo. Mut teki vaikuttuneeksi hänen hienot ajotaidot vaikealla ajettavalla Jordanilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

ZSpeed

Member
Liittynyt
4.1.2011
Viestit
24
Hieno homma. Narainista ei nähty aikanaan tarpeeksi, mutta harmi että paluu onnistuu vain maksukuskina.

Ja onhan tämä muutenkin kun Ferrari uhkaa vuosi toisensa jälkeen vetäytyä sarjasta, vaikkei vetäydy kuitenkaan, mutta sponsoreiksi tulee Ladaa ja Protonia ja Tataa. Seuraavaksi sitten Great Wall kisaamaan sponsoritarroillaan tilkedromeille.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tatahan on seurannut Karthikeyania jo Jordan-vuodesta, ja oli myös Williamsilla niinä testikuskiaikoina. Sellainen pieni ero aiempaan toki, että nyt Tatalla olisi myös Jaguar- ja Land Rover -tuotemerkit, joita mainostaa. Saa nähdä, josko tällaiseen ratkaisuun päädyttäisiinkin.
 

JJ-SS

Well-known member
Liittynyt
15.9.2010
Viestit
57
Karthikeyan on mielestäni aika osuva valinta Hispanialle muun kuin rahan takia. Nyt siellä on sentään kuljettaja, joka voi viedä tallia kohti ''parempaa menestystä''.

Mielenkiintosta tietty nyt nähä myös ketkä muut liittyy mukaan HRT-kuljettajahärdelliin.

Senna? Klien? Hülkenberg? De la Rosa? -jo(t)ku(t) heistä -uskoisin

Eläkkeele taitaa jo siirtyä Chandhok? Yamamoto? Di Grassi? Heidfeld? Liuzzi?

Entäs Clos? Bird?, koska luulis, että näillä gp2 huippukuskeilla ei rahasta ole pulaa.
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12615
Sijainti
Sivulla viisi
Minä olen toivonut Karthikeyania ykkösiin takaisin siitä asti kun Jordan lopetti. Tykkään tyypistä. Eikä Karthikeyan nyt kuitenkaan niiiin huonosti silloin 2005 ajanut kuin usein annetaan ymmärtää. Maksukuski toki, mutta ei sen tarvitse mitään tarkoittaa. Niin on moni muukin.. Ei Karthikeyan välttämättä mikään Senna ole, mutta on tuossa sarjassa pyörinyt vuositolkulla paljon kehnompiakin kuskeja ihan kärkipään tiimeissä asti.
 

ZSpeed

Member
Liittynyt
4.1.2011
Viestit
24
Tatahan on seurannut Karthikeyania jo Jordan-vuodesta, ja oli myös Williamsilla niinä testikuskiaikoina. Sellainen pieni ero aiempaan toki, että nyt Tatalla olisi myös Jaguar- ja Land Rover -tuotemerkit, joita mainostaa. Saa nähdä, josko tällaiseen ratkaisuun päädyttäisiinkin.
Mikäs olisikaan sen hienompaa, kuin Autosportin etusivulla kissan kokoisin kirjaimin "The real Jaguar is back" ja siinä sitten kuva vihreäksi sponsoroidusta HRT:stä.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3844
Mikäs olisikaan sen hienompaa, kuin Autosportin etusivulla kissan kokoisin kirjaimin "The real Jaguar is back" ja siinä sitten kuva vihreäksi sponsoroidusta HRT:stä.
Älkää nyt pelotelko, pelkkä ajatus saa pienen pahanolontunteen sisälle xD

Mutta jos Jaguar palaisi vakavasti otettavana tallina niin olisihan se hienoa.

Muutenkin jos vertaa esim. 2004 talleihin ja automerkkeihin jotka ovat sponsseina, niin onhan "pieni" muutos tullu...

Lada, Proton, Tata verrattuna Toyotaan, Hondaan jne.

Mutta mitäs sitä vinkumaan, kehitys kehittyy ja muuta vissiin.

Kai siellä olisi ollu parempiakin kuskeja tilalle, mutta ei kai Karthikeyan sentään mikään huonoin vaihtoehto tallin kannalta ole.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18435
Hispanian omistaja kymmenien miljoonien veloissa

Formula ykkösten Hispania-tallin omistaja Jose Ramon Carabante on La Verdad-lehden mukaan massiivisissa veloissa. Espanjalaisen tuomioistuimen päätöksellä Carabante joutuu maksamaan entiselle bisneskumppanilleen Trinitario Casanovalle 47,5 miljoonaa euroa. Carabanten on maksettava rahat 20 päivän sisällä.

Trinitario Casanovalta Carabante osti Hispania-yhtiön vuonna 2008, mihin velka liittyy. Carabante kertoi aiemmin sopineensa maksujärjestelyihin liittyvät asiat Casanovan kanssa. Hispanian F1-tallin Carabante osti Adrian Camposilta vuosi sitten ja pelasti tallin toiminnan.

Toistaiseksi ei ole tietoa, miten Carabanten velat vaikuttavat Hispania-tallin toimintaan.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Eläkkeele taitaa jo siirtyä Chandhok? Yamamoto? Di Grassi? Heidfeld? Liuzzi?
Chandhok oli kyllä yksi viime kauden parhaista rookieista, toivottavasti saa vielä uuden mahdollisuuden.

Mikäs olisikaan sen hienompaa, kuin Autosportin etusivulla kissan kokoisin kirjaimin "The real Jaguar is back" ja siinä sitten kuva vihreäksi sponsoroidusta HRT:stä.
Vaikka olenkin muuttanut kantaani siihen, mikä on oikea Lotus F1:ssä, niin ei GL:n sponssaama Rellu ole yhteen aidompi Lotus kuin Jaguarin omistajan sponssaama HRT olisi aito Jaguar.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Karthikeyan on mielestäni aika osuva valinta Hispanialle muun kuin rahan takia. Nyt siellä on sentään kuljettaja, joka voi viedä tallia kohti ''parempaa menestystä''.

Mielenkiintosta tietty nyt nähä myös ketkä muut liittyy mukaan HRT-kuljettajahärdelliin.

Senna? Klien? Hülkenberg? De la Rosa? -jo(t)ku(t) heistä -uskoisin

Eläkkeele taitaa jo siirtyä Chandhok? Yamamoto? Di Grassi? Heidfeld? Liuzzi?

Entäs Clos? Bird?, koska luulis, että näillä gp2 huippukuskeilla ei rahasta ole pulaa.
Ruletti varmasti pyörii ensi kaudella tiuhaan tahtiin. HRT:llähän on, vakavasti otettavista talleista poiketen, aina neljä kuljettajapaikkaa auki. Sennan jatkon on torpannut C. Kolles "100-prosenttisella varmuudella", mutta jos sieltä joku Petrobras löytyy tukijaksi niin eiköhän Kolleenkin takki käänny. Pedro de la Rosa on ilmoittanut olevansa kiinnostunut ajopaikasta, ja olen melko saletti, että hänet myös HRT:n ohjaimissa ainakin joissain kisoissa nähdään.

Hülkenberg - mikä ettei. "Villi" Weber on tosin ryssinyt asioitaan sen verran pahasti niin managerointi- kuin kirjanpito- yms. taloushallintopuolella, että Nicolla voisi olla parempikin asiainhoitaja. Kuten on jo nähty, saksalaisella ei ole samanlaisia manipuskureita kuin Petrovilla, Maldonadolla yms. maidensa diktaattorien tuella ajavilla kuskeilla. HRT-paikka vaatii rahaa ja luulenkin, että sitä ei löydy. Harmi todella, jos hälle käy kuin Grosjeanille.

Heidfeld on melkein sen tason karju, että en usko, että hän lähtisi ihan pelkästään ajamisen riemusta häntäpäähän pyörimään. Testijobi Mersulla lienee kuitenkin voimissaan, ja siellä on sentään fasiliteetteja + mahdollisuus, että Schumi heittää hanskat katsomoon kesken kauden.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Heidfeld on melkein sen tason karju, että en usko, että hän lähtisi ihan pelkästään ajamisen riemusta häntäpäähän pyörimään. Testijobi Mersulla lienee kuitenkin voimissaan, ja siellä on sentään fasiliteetteja + mahdollisuus, että Schumi heittää hanskat katsomoon kesken kauden.
Kyllähän Heidfeldille häntäpään paikka Jordanilta kuitenkin kelpasi, kun oli ura katkolla. Tosin kun ei ole rahaa takana, paikka HRT:llä on epätodennäköinen (tämä voi olla syynä sillekin, ettei Bruno varmuudella tallissa aja). Mersupestiä ei enää ole, se lakkasi kun Nick siirtyi testaamaan Pirelliä (ja sittemmin ajamaan Sauberia). Toki sinne voi olla paluutie auki.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Tatahan on seurannut Karthikeyania jo Jordan-vuodesta, ja oli myös Williamsilla niinä testikuskiaikoina.
TATA on kyllä seurannut Karthikeyania lähes miehen koko kansainvälisen kilpauran ajan, eikä lähtenyt tukemaan häntä vain jonkin kuppaisen Jordan-pestin vuoksi. Kingfisher ja Vijay Mallyahan olivat Narainin alkuperäiset päätukijat, mutta intialaisen aloittaessa Brittien F3-sarjassa Carlinilla TATA oli jo tullut mukaan kuvioihin.


TATA oli Karthikeyanin pääsponsori, kun mies vuonna 2002 siirtyi World Series by Nissan - autoihin ja vuonna 2004 Karthikeyan ajoi sarjassa näyttävästi Intian kansallisväreissä:



Narain on muuten aika hyvä ollut pitämään yhteistyökumppaninsa, sillä häntä tuolloin sponsoroineet yritykset ovat Red Bullia lukuunottamatta kaikki pysyneet hänen takanaan. Sääli, että Kolles on niin vinksahtanut tuohon tummanharmaaseen väriin, sillä tuo TATA-Red Bull oli minusta yksi sarjan kauneimmista autoista.

Ja mitä täälläkin nussutetaan autotehtaista, jotka haluavat näkyvyyttä moottoriurheilun kautta. Jos TATA niin haluaisi, niin Jaguar varmasti olisi näkyvänä HRT:n katteissa, mutta kun tämän on ilmeisesti tarkoitus olla intialainen yhteistyö, niin toki siitä pidetään brittiläinen automerkki kaukana? Karthikeyan tosin on kyllä jo ajanut Jaguarilla, joten kyseisen merkin paluu ykkösiin tässä yhteydessä ei ehkä ole mikään mahdoton asia. Epäilen tosin TATA:lla olevan siihen paukkuja ja he saisivat muutenkin keskittyä tulevina vuosina ensin saamaan GT- ja sen huhutun prototyyppiauton edes jonkinlaiseen liikkeeseen.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
TATA on kyllä seurannut Karthikeyania lähes miehen koko kansainvälisen kilpauran ajan, eikä lähtenyt tukemaan häntä vain jonkin kuppaisen Jordan-pestin vuoksi.
Melkoinen kiivastus päällä heti näin vuoden alusta sulla.

F1-puolella uskoin voivani kirjoittaa Narainista pelkästään F1:iin liittyen. Usko tai älä, mutta olen tietoinen intialaisyrityksistä Karthikeyanin takana jo ennen Jordan-vuotta.

Ja mitä täälläkin nussutetaan autotehtaista, jotka haluavat näkyvyyttä moottoriurheilun kautta. Jos TATA niin haluaisi, niin Jaguar varmasti olisi näkyvänä HRT:n katteissa, mutta kun tämän on ilmeisesti tarkoitus olla intialainen yhteistyö, niin toki siitä pidetään brittiläinen automerkki kaukana?
Ainakin minulla kyti taustalla sellainen ajatus, että F1 tavoittaa etupäässä eurooppalaisen yleisön ja sikäli Euroopan markkinoihin keskittyvän brandin käyttö voisi olla järkevää. Jaguar tuskin tulee kyseeseen, se kun herättää todella suuria tunteita ja voisi kääntyä itseään vastaan. Samoin TATA:n tuki tuskin on niin suuri, että sillä koko auton väriä pääsee päättämään. Sitä vastoin Land Roverin mainostus voisi tätä aasinsiltaa käyttäen olla ihan järkeväkin veto.
 
Ylös