Scuderia Ferrari kaudella 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Eipä ollu mitään piilomainontaa kun streamin alalaidassa oli logo ja linkki Philip Morrisin sivuille.

Auto oli hieno viime vuonna kun ei ollut mitään kuvaa tossa katteessa, mutta kai ne Morrisin pojat jotain vastinetta haluavat rahoilleen
*Pyörii Euroopan Parlamentin sivuilla*
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2011/01/1263921

Loistava esimerkki siitä kuinka luodaan organisaatioon pakko-voittamisen tunnelma. Sitten kun homma menee jostain syystä kaakkoon niin panikointi alkaa ja porukka säntäilee kuin kanat. Voi sitä tuskan määrää Ferrarilla kun RB onkin taas keksinyt jotain mitä Maranellossa ei olla edes osattu unelmoida. Epätoivoinen kopiointi alkaa... Tuskin tarvitsee kertoa tarinaa loppuun asti. :nope:

Montemolo on niin turha mies. Kaveri osaa ja jaksaa jauhaa paskaa mutta siihen se sitten jääkin.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
näyttää hyvältä ! toisin sanottuna hitaalta. Kuten edellinen kommentoija jo mainitsi luulen kanssa että käy tolleen et huomataan et oma kyyti ei riitäkkään ja sit laitetaan valokuvaajat liikkeelle ja ruvetaan kopioimaan jokaiselta vähä jotain. No tämä kelpaa minulle paremmin kuin hyvin !
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2011/01/1263921

Loistava esimerkki siitä kuinka luodaan organisaatioon pakko-voittamisen tunnelma. Sitten kun homma menee jostain syystä kaakkoon niin panikointi alkaa ja porukka säntäilee kuin kanat. Voi sitä tuskan määrää Ferrarilla kun RB onkin taas keksinyt jotain mitä Maranellossa ei olla edes osattu unelmoida. Epätoivoinen kopiointi alkaa... Tuskin tarvitsee kertoa tarinaa loppuun asti. :nope:

Montemolo on niin turha mies. Kaveri osaa ja jaksaa jauhaa paskaa mutta siihen se sitten jääkin.
Kyllä Ferrari on tietoinen että RBR:ltä voi tulla vielä parempikin kärri, Ferrari lähes joka kausi sanoo että on pakko voittaa seuraavana vuonna se on vain heidän logistiikkansa. (Panikoiminenkin on lähinnä heidän nykyistä tyyliä)

Montezemolo on ollu turha mies koko ajan Ferrari leirissä vaikka hänen aikana mestaruuksia on tullutkin, mies on vain presidentti/toimitusjohtaja ei sen enempää millään tavalla kisapuolen ukko.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Joku mua hämää tuolla peräpäässä, kun sinne on jätetty niin paljon "tyhjää", ja diffuusori näyttää niin onnettoman matalalta ja pieneltä(luonnollisesti). Mutta joku jippohan siellä on oltava tai tultava, jotta saadaan sitä downforssia..
En ole varma mitä tarkoitat, mutta entistä kapeammaksihan perää on taas saatu. Takapyörien välys mahdollisimman avoin ja perätulppaa minimoitu. Aikanaan F2002 oli ihan maan mullistava näiltä osin, mutta huomaa hyvin miten sen jälkeen on kuitenkin vielä kehitys mennyt eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Tomorrownewsf1.com mukaan Ferrari F150 kehityksessä on ollut mukana Toyota Motorsport.

Ferrari-Toyota sopimus päättyy tammikuun lopussa.

Autosport.com samainen uutinen.
 
Viimeksi muokattu:

Taneli

Well-known member
Liittynyt
9.12.2007
Viestit
579
Ilmeisesti tuo "logo" yrittää saada katsojien mieleen Marlboro-askin. Plussaa siitä, että hainevä loistaa poissaolollaan.
 

ScuderiaJormaz

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
1196
Ensimmäinen ajatus oli, että kyllä tuolla autolla taistellaan MM:sta.Ensi kaudesta tulee(taasen) mielenkiintoinen.:thumbup:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Alhaalle on putket vedetty tai ainakin ne olen näkevinäni alimpien tukivarsien alapuolella. Ja legendaarinen kaksoisköli tekee paluun ykkösiin, vaikka nyt siinä ei olekaan tukivarret kiinni. Harmi ettei tällä kertaa ole keskipakoputkea :(
 
Viimeksi muokattu:

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
597
Radalla se nopeus nähdään. Eiköhän tälläkin voittoja oteta.

Saanko Kurski ottaa tuon lauseesi siguuni? :D :)
 
Viimeksi muokattu:

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Nikolas Tombazis selittelee miksi eivät matkineet RedBullia. Autosport


"We evaluated different suspension configurations, and also pull-rod suspension like the one Red Bull introduced," he explained at the launch of the new Ferrari F150 on Friday.

"There are different possibilities - one is for aero volumes and we have found a way, which is not so visible on the car right now, to reduce the volume of the push rod suspension in an extreme way.

"That means we could reduce the rear volume, so our version is far more compact compared to the previous ones. We believe we have reached a similar level of packaging to the other ones."
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Alhaalle on putket vedetty tai ainakin ne olen näkevinäni alimpien tukivarsien alapuolella. Ja legendaarinen kaksoisköli tekee paluun ykkösiin, vaikka nyt siinä ei olekaan tukivarret kiinni. Harmi ettei tällä kertaa ole keskipakoputkea :(
Oli pienempänä jo ainakin viime vuonna.

Formula1TechAndDart (sivun puolivälistä alaspäin Bahrain->Kiina muutos ja alempana esittely->Bahrain muutos.)
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Uusi Ferrari syntyi riskittömänä

Turun Sanomat 28.1 2011 21:57:49

Ferrari hävisi viime kaudella lopulta F1-mestaruuden Red Bullille sen verran niukasti, ettei tämän vuoden F150-auton suunnittelussa ollut tarvetta sytyttää maailmaa tuleen riskialtteilla mullistuksilla. Perjantaina Maranellossa esitelty uutuusauto toki jätti vielä paljon salaperäisyyden varjoon, kun valttikortteja ei haluttu väläyttää heti kättelyssä.

Näkyvä muutos on se, että keula on hyvin korkea, vaikka näin aluksi autoon oli jätetty vielä vanhat etusiivet. Ilmavirtaukset ovat arvossaan ja niiden keräämiseksi mahdollisimman puhtaasti auton alle, etupää on niin ylhäällä, että kuskien ajoasentoakin on muutettava.

Ilmavirtausten tarjoamilla uusilla pohjaratkaisuilla pyritään luomaan mahdollisimman tehokkaat downforce-voimat.

Ferrarin suunnitteluporras yllätti asiantuntijat säilyttämällä perinteisen työntötankojousituksen, kun kaikki muut ovat menossa Adrian Neweyn Red Bullille jo 2009-autoon tuomaan vetotankoversioon.

Pääsuunnittelija Nikolas Tombazis selitti, että suunnitteluvaiheessa vetotankojousitus oli prosessissa mukana, mutta vertailussa siitä ei tullut ratkaisevaa etua tähän F1-autoilulle niin tuttuun ja turvalliseen ratkaisuun.

Itse asiassa jousituspuolella Ferrarin katsotaan häviävän Red Bullille ja muille sen suuntauksen valinneille, sillä aerodynaamisesti F150:n perä näyttää huonommalta. Kun peräpään ilmavirtauksia maksimoinut tupladiffuusori kiellettiin, Ferrari näytti korvanneen sen näin esittelyvaiheessa vielä vuoden 2009-mallilla. Varmaa on, että tuo diffuusori on sitten täysin erilainen viimeistään Bahrainin testijaksolla maaliskuussa alussa.

Selvä etu Ferrarilla tulee kineettistä energiaa kierrättävän KERS-systeemin käytössä. Nyt se on kehitetty luotettavaksi, superkevyeksi ja samalla sijoittelultaan ihanteelliseksi. Red Bull aloittaa KERS-käytön vasta tiistaina esiteltävällä RB7-autollaan.
Selvä etu Ferrarille tulee kineettistä energiaa kierrättävän KERS-systeemin käytöstä, vaikka jousituspuolella katsotaan häviävän RBR:lle.
 
Viimeksi muokattu:

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Ferrari-pomon puheet nolottivat Massaa

Ferrarin pääjohtaja Luca di Montezemolo ylisti kuljettajiaan tallin uuden F150-auton julkistamistilanteessa. Montezemolon mukaan sekä Fernando Alonso että Felipe Massa ovat valmiita taistelemaan mestaruudesta alkavalla kaudella.

- Meillä on kaksi kuljettajaa, jotka eivät eri syistä halua enää hävitä mestaruutta viimeisessä kisassa. Vuonna 2008 Massa ylitti maaliviivan viimeisessä kilpailussa maailmanmestarina, mutta viisi sekuntia myöhemmin hän ei enää ollutkaan sitä. Ja viime vuotta en halua edes ajatella, Montezemolo viittasi Abu Dhabin päätöskisaan, jossa mestaruus karkasi Alonson käsistä.

- Fernandon ensimmäinen vuosi Ferrarilla oli loistelias, ja sitten meillä on oma poikamme, kuten Massaa olemme aina kutsuneet. Hän on vuoden 2008 moraalinen maailmanmestari. Viime vuoden toisella puoliskolla hän oli vähän väsynyt ja antoi veljensä ajaa, mutta nyt oikea Massa on tullut takaisin, Montezemolo vakuutti.

F1-toimittaja James Allen kertoo blogissaan Massan hymyilleen vaivautuneen näköisesti, kun Montezemolo toisti jälleen kerran vanhan vitsinsä.

MTV3
Veli mainittu! :rolleyes:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös