Scuderia Ferrari kaudella 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Mistä olet tämän Honda asian kuullut? Se, mikä kyseisessä Hondassa oli myöskin todella outoa oli se fakta, että apex-speed-mittauksissa auto oli usein kärjessä, jopa selvällä erolla muihin. Että mikähän ihme siitä autosta teki niinkin hitaan kierrosajoissa? Kuljettavat tosiaan valittelivat juuri sitä, että auto oli todella hankala jarrutuksissa, mutta tyhmempi luulisi apex-nopeuksien korreloivan ongelmaa. Mielestäni auto oli myös erittäin moderni aikoinaan todella mataline ponttooneineen:
Korkeat apex nopeudet voivat johtua ihan täysin sitä että on kovaa vauhtia liu'uttu pois ajolinjalta, koska auto on ollut jarrutuksissa niin hankala.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Korkeat apex nopeudet voivat johtua ihan täysin sitä että on kovaa vauhtia liu'uttu pois ajolinjalta, koska auto on ollut jarrutuksissa niin hankala.
Tuo voisi selittää tietysti asian. Mutta ei kai Hondatkaan ihan jokaisessa mutkassa(joissa mitattiin nopeuksia) ja kisassa liukunut kovaa vauhtia pois ajolinjalta. :)

Itse luulen että autossa on ollut jonkin sortin hyvä - tai jopa poikkeuksellisen hyvä - pito juuri mutkien keskivaiheilla, mutta jarrutukset ja kiihdytykset eivät epästabiililla pelillä ole ottaneet onnistuakseen sitten millään.
Eikös nappi valitellut, että auto vuoroin yli- ja aliohjaa? Ja vaikka kuinka säätää, niin ongelmasta ei pääse eroon? Ehkä se on juuri mutkan taitteessa ollut sen puoli sekuntia optimaalisella toiminta-alueellaan ja balanssissa. Enpä tiedä, mutta kukapa tietäisi?
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tuo voisi selittää tietysti asian. Mutta ei kai Hondatkaan ihan jokaisessa mutkassa(joissa mitattiin nopeuksia) ja kisassa liukunut kovaa vauhtia pois ajolinjalta.
Jarrutuksessa jos on ongelmia, niin varmaankin joutuvat jarruttamaan suhteettoman aikaisen? Sen verran ammattilaisia kuitenkin lienevät, että apexissa on auto hallinnassa? Tuosta autosta vaan jäi sellainen mielikuva, että ehkä joku vähän vikurammalla autolla pärjäävä olisi ajanut paljonkin kovempaa sillä, niinkuin vaikkapa nuori Schumacher.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Jarrutuksessa jos on ongelmia, niin varmaankin joutuvat jarruttamaan suhteettoman aikaisen? Sen verran ammattilaisia kuitenkin lienevät, että apexissa on auto hallinnassa? Tuosta autosta vaan jäi sellainen mielikuva, että ehkä joku vähän vikurammalla autolla pärjäävä olisi ajanut paljonkin kovempaa sillä, niinkuin vaikkapa nuori Schumacher.
Voi olla, nuori Sumi, nuori Kimi, nuori Häkä, Vettel tai Hami?

Voidaanko tästä päätellä, että nuorilla on paremmin refleksit ja perstuntuma hanskassa, vai eikö ne vaan osaa säätää autojansa?
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Niin, tai sitten kriisipalaveri on alkanut ja inssit juoksentelevat taustalla italialaiseen tyyliin kuin päättömät kanat.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13751
Voi olla, nuori Sumi, nuori Kimi, nuori Häkä, Vettel tai Hami?
Nuori Schumi oli silleen osuva vertaus että esim. tavalliset hyvät kuskit, Herbert, Alesi ja Berger, kokivat melkoisen hankalaksi ajaa 90-luvun puolivälin Benettonia. Hill voitti sen yhden kun Schumi lähti Benettonilta, uskon :)
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
En hakenut sitä mitä Montezemolo ja Alonso tekevät, vaan mitä autolle tehdään (härveli airboksin suulla).
Kyseinen härveli on puhallin. Kaipaatko selitystä puhaltimen käytölle, vai onko siinä jotain muuta mystistä? Itse en tiedä vastausta kumpaankaan, mutta ylös kiinnitetty puhallin ei ole uusi näky ainakaan Ferrarin tallissa.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Kaipaatko selitystä puhaltimen käytölle, vai onko siinä jotain muuta mystistä? Itse en tiedä vastausta kumpaankaan, mutta ylös kiinnitetty puhallin ei ole uusi näky ainakaan Ferrarin tallissa.
Kaipaan. En minä sitä miksikään ennennäkemättömäksi yrittänyt väittääkään, en vain tajua sen tarkoitusta.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kaipaan. En minä sitä miksikään ennennäkemättömäksi yrittänyt väittääkään, en vain tajua sen tarkoitusta.
Voisiko sen tarkoitus olla niinkin yksinkertainen, kuin käynnistyvyyden/kylmäkäynnin parantaminen auttamalla ilmansyötössä? Tuli vaan mieleen.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13751
Voisiko sen tarkoitus olla niinkin yksinkertainen, kuin käynnistyvyyden/kylmäkäynnin parantaminen auttamalla ilmansyötössä? Tuli vaan mieleen.
Voi kai. enpä itsekään ole asiaa ajatellut. Taitaa muutenkin ylikuumeta paikallaan nuo autot helpommin...
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Voisiko sen tarkoitus olla niinkin yksinkertainen, kuin käynnistyvyyden/kylmäkäynnin parantaminen auttamalla ilmansyötössä?
Riittävän paineen (ilmamäärän) luominen airboksiin käynnistämisen helpottamiseksi kuulostaa ihan järkeenkäyvältä moottoritekniikkaan vihkiytymättömästä maallikosta. Hyväksyn selityksen.

Lämpöihin tuolla tuskin on mitään vaikutusta.
 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Tuo voisi selittää tietysti asian. Mutta ei kai Hondatkaan ihan jokaisessa mutkassa(joissa mitattiin nopeuksia) ja kisassa liukunut kovaa vauhtia pois ajolinjalta. :)

Itse luulen että autossa on ollut jonkin sortin hyvä - tai jopa poikkeuksellisen hyvä - pito juuri mutkien keskivaiheilla, mutta jarrutukset ja kiihdytykset eivät epästabiililla pelillä ole ottaneet onnistuakseen sitten millään.
Eikös nappi valitellut, että auto vuoroin yli- ja aliohjaa? Ja vaikka kuinka säätää, niin ongelmasta ei pääse eroon? Ehkä se on juuri mutkan taitteessa ollut sen puoli sekuntia optimaalisella toiminta-alueellaan ja balanssissa. Enpä tiedä, mutta kukapa tietäisi?
Mulla on aina ollut tosta autosta sellane käsitys, että sen sivuponttoonit ovat liian jyrkät ja perä turhan hoikka. Ilma ei enää pysykkään katteessa kiinni, vaan luo pyörteitä eli tavallaan sakkaa. Näin saattaa tapahtua sitten suoralla, jarrutuksessa, kiihdytyksessä tai keskellä mutkaa. Tämä siis muuttaisi auton hetkelliset ominaisuudet täysin.

Ensimmäinen mielikuvani autosta oli tällainen, olisi todella mukava saada tietää mikä autoa oikeasti vaivasi.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös