Scuderia Ferrari kaudella 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Eli ei mitään uutta saapasmaasta, sama piikkinokka ja mallusympatiat edelleen. :eek:
http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ferrari-f150-in-der-technik-analyse-3374689.html
Tuosta kuvasta, joka löytyy isompana parin sivun takaa, näkyy hyvin, miten koko auton keskiö on aiempaa korkeampi. Etupöyrä ei pilkistä rungon takaa, ponttoonit on korkeat, kuskinpukki on ylempänä, ja 'selkä' voimakkaammin notkolla sivulta katsoessa mutta vähemmän ylhäältä katsoessa. Muotojen perusteella voi päätellä, että autossa on panostettu aiempaa enemmän alaspainon lisäämiseen suoranopeuksien kustannuksella.
 
Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Eipä näytä kauhean erikoiselta tämä Ferrari kun vertaa muihin julkistuksiin. Red Bullia odotellessa :p
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Punaiseltahan tuo näyttää. Sen syvempään analyysiin en taivu. :eek:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi

Ferrarin diffu on melko yksinkertainen kyllä...

Ja onko toi takasiipi tosiaan täysin ton pystytolpan varassa? Tuo beam wing ei siis makaa takatörmäyssuojan päällä lainkaan vissiin....
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Herkuttelua kuvakulmilla. Itselle tulee tämän auton yleisolemuksesta kuvakulmasta riippuen mieleen Arrows 1998-1999 tai McLaren 2009. Todella pulleat ja siveltävän pyöreät ponttoonit.






Heh, Massa!
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Scarbsin mukaan Massan öljypaljo osoitti, että Ferrari käyttää starttimoottorin reikää diffun ahtamiseen pakokaasuilla.
Ferrari F150 – Starter Motor Hole – Blown Diffuser
Ferrari are amongst many teams that have placed their exhausts down low close the cars centreline. In doing this they are passing some of the exhaust gas through the starter motor hole in the diffuser to create more downforce. This solution was likely given the cars exhaust and diffuser layout, but was proven when Felipe Massa’s fire on the third day of testing showed the flames passing not only over, but also through diffuser via the starter hole. Given the rule changes this year, this solution is surprisingly legal.
Näyttää siltä, että kun tupladiffu kiellettiin, niin nyt on kolme vaihtoehtoa pakoputkien sijoittelulle. Vaihdeaskin kylkien tuntumaan (Ferrari) ahtamaan diffun keskikohtaa startterin reiästä, pohjan ulkolaidoille (RB) ahtamaan diffun reunoja tai ponttoonien etureunaan (Renu) ahtamaan auton pohjaa... Kaikilla ahdetaan diffua/pohjaa eri tavoin.

Pakoputkia pitää olla kaksi eikä enempää, joten mahdotonta lienee noiden kaikkien hyödyntäminen.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Vihdoinkin päästiin eroon niistä typeristä viivakoodeista. Vaikka tilalle on tullut toisenlainen piilomainontalogo.

Jokos se röökidiili loppuu tähän kauteen?
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Vihdoinkin päästiin eroon niistä typeristä viivakoodeista. Vaikka tilalle on tullut toisenlainen piilomainontalogo.

Jokos se röökidiili loppuu tähän kauteen?
Mikä muuten tuo uusi merkinhärpäke on graafisesti varsin kömpelö ja sanalla sanoen huono.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Näyttää siltä, että kun tupladiffu kiellettiin, niin nyt on kolme vaihtoehtoa pakoputkien sijoittelulle. / / Kaikilla ahdetaan diffua/pohjaa eri tavoin.
Minun käsitykseni ahtamisesta on sellainen, että jonnekin tungetaan paljon jotain väkisin. Formula-auton pohjaa ei kuitenkaan pyritä ahtamaan, vaan pikemminkin päin vastoin imulla luomaan sinne alipaine. Näiden pakoputkiratkaisujen on tarkoitus tehostaa sitä imua.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Mikä muuten tuo uusi merkinhärpäke on graafisesti varsin kömpelö ja sanalla sanoen huono.
Joo tuskin olisi tuollaista logoa tullut ilman Marlboron sponssausta. Sitä paitsi Ferrarillahan on jo logo... Rehottava poni vai mikä se nyt olikaan? ;)
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Minun käsitykseni ahtamisesta on sellainen, että jonnekin tungetaan paljon jotain väkisin. Formula-auton pohjaa ei kuitenkaan pyritä ahtamaan, vaan pikemminkin päin vastoin imulla luomaan sinne alipaine. Näiden pakoputkiratkaisujen on tarkoitus tehostaa sitä imua.
No jos Renun etupakarit syöttää pakokaasut suoraa tai lähes suoraa auton pohjan alle ponttoonin etureunasta, niin eikös se periaatteessa ole ahtamista silloin? Ilmaa tungetaan pakokaasun kera pohjan alle...

Ahtaminen ei välttämättä ole paras sana näihin diffuihin, mutta lontooks käyttävät sanaa "blown"...
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Ahtaminen ei välttämättä ole paras sana näihin diffuihin, mutta lontooks käyttävät sanaa "blown"...
Kyllä "blow" tarkoittaa suomeksi kok... puhaltaa. Pakokaasut puhalletaan auton alle tai diffuun.

Onko säännöissä miten tarkkaan määritelty tuo pakoputkien sijoittelu? Olisiko teoriassa mahdollista vetää toinen putki edestä auton alle ja toinen takaa vaikka startterin reijästä?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kyllä "blow" tarkoittaa suomeksi kok... puhaltaa. Pakokaasut puhalletaan auton alle tai diffuun.

Onko säännöissä miten tarkkaan määritelty tuo pakoputkien sijoittelu? Olisiko teoriassa mahdollista vetää toinen putki edestä auton alle ja toinen takaa vaikka startterin reijästä?
Sanakirjan mukaan tarkoittaa myös ahtamista ihan suoraa, myös termi "ahdettu" löytyy sanan 'blown' takaa....

Käsittääkseni kukaan ei sano, että pakoputkien pitäisi olla symmetriset. Scarbsin yks villi idea oli juuri, että toinen putki tulis startterin reiäistä ja toinen esim. takatörmäyssuojan päältä...tai siis puhaltaisi noihin suuntiin/paikkoihin... Mutta kahta enempää ei vissiin saa olla ulostuloja, eli ei voi vetää yhtä putkea eteen ja jakaa molemmille puolille autoa...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös