Scuderia Ferrari kaudella 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Niin, miten Ferraria ja Red Bullia nyt voisi järkevästi vertailla? Scuderia Ferrari on ollut mukana Formula ykkösissä runsaat 60 vuotta. Red Bull Racing taas on ollut mukana Formula ykkösissä runsaat 6 vuotta. Hieman kuin vertailisi HIFK:ta ja Bluesia keskenään.

Mutta eipä silti, ainahan pieni psykologinen sodankäynti kuuluu asiaan.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Niin, miten Ferraria ja Red Bullia nyt voisi järkevästi vertailla? Scuderia Ferrari on ollut mukana Formula ykkösissä runsaat 60 vuotta. Red Bull Racing taas on ollut mukana Formula ykkösissä runsaat 6 vuotta. Hieman kuin vertailisi HIFK:ta ja Bluesia keskenään.

Mutta eipä silti, ainahan pieni psykologinen sodankäynti kuuluu asiaan.
Miten olisi MM-pisteillä...?

Yhtä hyvin voisi kysyä miten voisi Suomen ja Ruotsia järkevästi vertailla. Toinen on ollut itsenäinen aina ja toinen vajaa 100 vuotta. Sen kun vertailee vain. Historia on historiaa.

Ferrarin motto: Takana loistava tulevaisuus.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Miten olisi MM-pisteillä...?

Yhtä hyvin voisi kysyä miten voisi Suomen ja Ruotsia järkevästi vertailla. Toinen on ollut itsenäinen aina ja toinen vajaa 100 vuotta. Sen kun vertailee vain. Historia on historiaa.

Ferrarin motto: Takana loistava tulevaisuus.
Niin, tosiaan. Pakkohan RBR:n on kohtalaisen kova talli ollakin, koska pelkästään viime kaudella saavuttivat pistemäärän jonka keräämiseen Ferrarilta tuhraantui vuosikymmeniä ;)

Noin vakavasti puhuen, kokonaisuudestahan tässä on kyse. Red Bull Racing on tehnyt muita parempaa työtä ja on nyt ansaitusti kärjessä toista vuotta peräkkäin. Kuuteen Red Bullin kauteenhan mahtuu muutama lämmittelykausi, rakettimainen nousu sarjan kärkeen ja nyt käynnissä olevan seitsemännen kauden täydellinen dominointi.

On kuitenkin paikallaan muistuttaa siitä, että tallin todellinen vahvuus ja suuruus mitataan vasta silloin kun tulevat ne vaikeammat ja haastavat ajat ja miten niistä noustaan ylös.

Vuosien saatossa Scuderia Ferrari on dominoinut sarjaa miten halunnut ja välillä ollut lähtöruudukkojen ja tuloslistojen häntäpäässä sekunteja ja kierroksia kärjelle jääneenä. Jos on kaaduttu niin aina on myös noustu ylös. Tälläkin hetkellä taitaa Alonso "lamasta ja katastrofista" huolimatta majailla MM-sarjan kolmospaikalla molempien McLarenien edellä. Valmistajien kolmospaikkaan kaikki varmasti tietävät syyn.

Suomesta, Suomen historiasta ja ruotsalaisesta imperialismista voidaan keskustella muualla - jos tarvetta ilmenee.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Niin, miten Ferraria ja Red Bullia nyt voisi järkevästi vertailla? Scuderia Ferrari on ollut mukana Formula ykkösissä runsaat 60 vuotta. Red Bull Racing taas on ollut mukana Formula ykkösissä runsaat 6 vuotta. Hieman kuin vertailisi HIFK:ta ja Bluesia keskenään.

Mutta eipä silti, ainahan pieni psykologinen sodankäynti kuuluu asiaan.
Onko muuten joku huomannut samaa, että parin viime vuoden aikana Ferrarin legendaarinen maine on huvennut ja ryvettynyt huomattavasti? Tuntuu olevan true tifosit aika harvassa. Osansa on varmaan sillä että talli lähtenyt tuolle 'kuljettaja on suurempi kuin talli' -linjalle. Ferrari on vain yksi punainen talli muiden joukossa eikä mitään special.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Onko muuten joku huomannut samaa, että parin viime vuoden aikana Ferrarin legendaarinen maine on huvennut ja ryvettynyt huomattavasti? Tuntuu olevan true tifosit aika harvassa. Osansa on varmaan sillä että talli lähtenyt tuolle 'kuljettaja on suurempi kuin talli' -linjalle. Ferrari on vain yksi punainen talli muiden joukossa eikä mitään special.
Kai tuo nyt olisi tapahtunut Schumacherin aikana parin viime vuoden sijaan? Minusta Ferrari on italialaistuessaan pikemminkin palannut siihen suuntaan, mitä se aikanaan on ollut.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4336
Kai tuo nyt olisi tapahtunut Schumacherin aikana parin viime vuoden sijaan? Minusta Ferrari on italialaistuessaan pikemminkin palannut siihen suuntaan, mitä se aikanaan on ollut.
Juuri näin, ennen Todt/Brawn/Schumacker yhdistelmää Ferrari ajoi pääasiassa sijoista 4-> joitakin menestyksen pilkahduksia lukuunottamatta. Tämä kolmikko nimenomaisesti palkattiin tekemään tulosta rahaan katsomatta!

Dominecalin puheet "uudesta noususta" on mielestäni on vain puhetta, Horner osui niin nappiin todetessaan että puhuminen on halpaa, näytöt puuttuvat.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Täytyy vähän kommentoida Ferrari-uutisia:

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/09/1388110/tarvitseeko-ferrari-neweyn---paapomo-vastaa

- Tilanne on ollut sama 20 vuotta - tarkoitus on saada parhaat insinöörit ja parhaat kuljettajat. Kaikki kunnia hänen tekemälleen työlle, mutta luotan täysin siihen, että voimme saada ensi kaudeksi erittäin kilpailukykyisen auton, kommentoi Montezemolo Autosportin mukaan.
Olihan se auto viime vuonnakin kilpailukykyinen ja on sitä tänä vuonnakin. Siis erittäinkin kilpailukykyinen, jos joku haluaa tarttua tuohon oljenkorteen. Että en ihan ymmärrä miksi Monte näitä juttuja puhelee.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/09/1388125/ferrarin-tallipaallikko-saa-pitaa-tyonsa

- Kun Todt lähti yrityksestä, oli se tietysti aikakauden loppu. Me olemme avanneet uuden aikakauden, uudet ihmiset ja uuden mentaliteetin. Me jopa huomasimme, että tietyillä alueilla oli tarvetta parannuksiin. Olen hyvin tyytyväinen siitä, että tiimini johtaja on luottavainen ja odotan häneltä tuloksia, Montezemolo toteaa.
Ehkäpä niin. Toisaalta vaikuttaa siltä, että ette ole huomanneet muutamia muita alueita joilla tarvitsisitte parannusta. Ja toisaalta vaikuttaa myös siltä, että kielletään tosiasiat ja parannuksia etsitään myös vääristä paikoista...

Vaikka enhän mä mitään tiedä, kunhan huutelen. :D
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Dominecalin puheet "uudesta noususta" on mielestäni on vain puhetta, Horner osui niin nappiin todetessaan että puhuminen on halpaa, näytöt puuttuvat.
Niinpä. Ja kun Domenipöljä on tarinoinu jo vuodesta 2009 asti sitä samaa, että miten se uusi nousu alkaa ja blaa, blaa, blaa. :frank:
No, missä se uusi nousu sitte on?

Toki niiden auto kilpailukykyinen on, verrattuna McLareniin, eivät kuitenkaan tällä kaudella loppujenlopuksi ole olleet ratkaisevasti edes lähelläkään Red Bulleja. Välillä jopa jääneet McLarenien ja pahimmillaan jopa Mersujenkin kelkasta.

Ei noilla eväillä kuuhun mennä jätkät. :D
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8744
Sijainti
Vantaa
Niinpä. Ja kun Domenipöljä on tarinoinu jo vuodesta 2009 asti sitä samaa, että miten se uusi nousu alkaa ja blaa, blaa, blaa. :frank:
No, missä se uusi nousu sitte on?

Toki niiden auto kilpailukykyinen on, verrattuna McLareniin, eivät kuitenkaan tällä kaudella loppujenlopuksi ole olleet ratkaisevasti edes lähelläkään Red Bulleja. Välillä jopa jääneet McLarenien ja pahimmillaan jopa Mersujenkin kelkasta.

Ei noilla eväillä kuuhun mennä jätkät. :D
Aika pitkäjänteettömiä kavereita tällä palstalla ja heti lyttäämässä tämän "Domenipöljä". Monta vuotta Jean Todt rakensi Ferraria? Minun muistin mukaan astui saappaisiin jo vuonna 93 ja ensimmäinen mestaruus voitettiin vuonna 2000. Välissä oli voittavia autojakin. Jos tämän kauden Ferraria kutsutaan voittavaksi autoksi, samoin voidaan kutsua vaikkapa v. 94-2000 välistä kalustoa. Itseasiassa jokaisella autolla taidettiin ottaakkin se voitto.

Jean Todtin johtama kalusto voitti säännöllisesti jo vuonna 98, joten meni kolme vuotta ennenkuin hän ylti sen jälkeen mestaruuteen. Jotenkin outoa mennä lyttämään Domenicaaaalia vielä, varsinkin kun hänen aikana Ferrarin taso ei ole romahtanut niin käsittämättömän alas. Vai ollaanko täällä vielä katkeria, kun Domen alaisuudessa vaihdettiin Massan tallikaveri toiseksi?
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
AMonta vuotta Jean Todt rakensi Ferraria? Minun muistin mukaan astui saappaisiin jo vuonna 93 ja ensimmäinen mestaruus voitettiin vuonna 2000.

--

Jean Todtin johtama kalusto voitti säännöllisesti jo vuonna 98, joten meni kolme vuotta ennenkuin hän ylti sen jälkeen mestaruuteen.
Samoilla linjoilla. Se, missä Domenicali ei ymmärrä Todtin ansioita, on tämä täysin älyvapaa julkinen ulosanti. Suu suppuun ja töihin, niin tulevaisuus on ihan hyvällä mallilla.
 

keke-82

Well-known member
Liittynyt
31.3.2009
Viestit
188
Sijainti
Espoo
Aika pitkäjänteettömiä kavereita tällä palstalla ja heti lyttäämässä tämän "Domenipöljä". Monta vuotta Jean Todt rakensi Ferraria? Minun muistin mukaan astui saappaisiin jo vuonna 93 ja ensimmäinen mestaruus voitettiin vuonna 2000. Välissä oli voittavia autojakin. Jos tämän kauden Ferraria kutsutaan voittavaksi autoksi, samoin voidaan kutsua vaikkapa v. 94-2000 välistä kalustoa. Itseasiassa jokaisella autolla taidettiin ottaakkin se voitto.

Jean Todtin johtama kalusto voitti säännöllisesti jo vuonna 98, joten meni kolme vuotta ennenkuin hän ylti sen jälkeen mestaruuteen. Jotenkin outoa mennä lyttämään Domenicaaaalia vielä, varsinkin kun hänen aikana Ferrarin taso ei ole romahtanut niin käsittämättömän alas. Vai ollaanko täällä vielä katkeria, kun Domen alaisuudessa vaihdettiin Massan tallikaveri toiseksi?
ollaan
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3786
Onhan siinä pirun iso ero missa Ferrari oli kun Domenicalli tuli johtoon ja 93 kun Todt tuli...

Muutenkin näitä vertailuja on turha tehdä kun aivan eri olosuhteet.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Ehkä toi julkinen selittäminen kuvastaa eniten sitä Let´s go latino (tm) meininkiä.

Todtin aikana ei selitelty kun ei menestetty vaan painettiin duuunia, mutta toi älypää vaan jaksaa jauhaa. No kyllähän se niin on että Fiat nousee vielä, mutta kukaan ei tiedä milloin. Eiköhän seuraavaksi voittava talli ole taas Mäk Laaren (siis silloin kuin RBR aikakausi päättyy).

Eihän Fiatilla ole mitään hätää niillähän on se ykköskuski joka on lupautun ajamaan vaikka 20-luvun paremmalle puolelle jotta saa sen mestaruuden.. Eli ei niiden tarvi antaa sille ku yksi mestaruus niin pääsevät eroon ja saavat Vettelin talliin. Toin itse näkisin Vettelin mieluummin Larenilla.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös