Scuderia Ferrari kaudella 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8445
Sijainti
Vantaa
Olisi kiinnostavaa tietää, kenet Ferrari palkkaisi kuskiksi, jos vaikka Alonso menettäisi vasemman kätensä tai näkönsä. Luotto Massaan lienee tätä nykyä aika heikoilla, katolista Kubicaa oli povattu aiemmin Ferrarille mutta hänestä tuskin siihen tällä haavaa on. Webberiäkin oli spekuloitu Alonson kakkosiksi, mutta taitaa olla suunnitelmat jo eläköitymisessä ja polkupyöräkisoissa.

Kimille voisi olla tarvetta, mutta suostuisko se tulemaan takaisin?
Tuskin Kimi ainakaan. Jos Alonsolle sattuisi jotain, ottaisivat kovan luokan kuljettajan tilalle, joka kykenisi välittömästi tekemään tulosta. Oma veikkaus on Hamilton tai Button.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14202
Tuossa tilanteessa kaudella 2010 Massan ollessa poissa Hamilton ei olisi suostunut ajamaan Alonson kanssa ongelmien takia ja toisinpäin. Button sen sijaan kyllä.

Sen sijaan teoreettisen onnettomuuden sattuessa Hamilton voisi toipumisen ajan hyvinkin korvata Alonson Ferrarilla. Buttonkaan ei myöskään ole poissuljettu vaihtoehto.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24221
Sijainti
lappeen Ranta
Veikkaan, että Massa löytäisi yllättäen nopeutta ja motivaatiota jos Alonson sivussa ollessa päätyisi ykköskuskiksi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14202
Näin voisi käydäkin. Felipe löytäisi oman rauhallisen tiensä niinkuin Kimikin teki Massan loukkaannuttua koska talli joutuisi keskittymään toiseen kuskiin vaikka sitten vastoin tahtoa.
 

Wit?

******
Liittynyt
17.12.2003
Viestit
2499
Heitetäänpä oma astetta villimpi veikkaus kehiin: Ferrarilla 2013 kaksikko Alonso-Schumacher. Edellyttäen että sekä Massan, Schumin että Mercedeksen suoritukset pysyvät ensi kaudella suunnilleen viimeaikaisella tasollaan.
 

*Alexei*

Well-known member
Liittynyt
21.4.2011
Viestit
548
Sijainti
Jns
Heitetäänpä oma astetta villimpi veikkaus kehiin: Ferrarilla 2013 kaksikko Alonso-Schumacher. Edellyttäen että sekä Massan, Schumin että Mercedeksen suoritukset pysyvät ensi kaudella suunnilleen viimeaikaisella tasollaan.
:D

Taitaa Schumi olla aika vahvasti merkattu Mercedes GP:n mieheksi koko loppu-uransa (ja elämänsä) ajaksi. Tai no, kymmenen vuotta sitten sanottiin samaa Schumin ja Ferrarin avioliitosta ;)
 

Olaus

Well-known member
Liittynyt
6.7.2000
Viestit
225
Sijainti
Monaco
Tuskin Kimi ainakaan. Jos Alonsolle sattuisi jotain, ottaisivat kovan luokan kuljettajan tilalle, joka kykenisi välittömästi tekemään tulosta. Oma veikkaus on Hamilton tai Button.
Siinä olisikin italiaanoilla ihmettelemistä, kun joku ei koko aikaa yrittäisi puolustella itseään huonojen tulosten johdosta kuten nykyisin tapahtuu.:D
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Tänään nähdyissä harjoituksissa Ferrarin etusiipi se vain jatkaa mahdotonta taipumista, melkoiset vibraatot ja kipinät taas. Ihme on jos tuo siipi on laillinen. Haluaisinkin kaikkien niiden, jotka aikoinaan valittivat Red Bullin etusiivestä (itsekin siitä valitin), valittavan nyt sitäkin suuremmalla syyllä - ja äänellä - Ferrarin siivestä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tänään nähdyissä harjoituksissa Ferrarin etusiipi se vain jatkaa mahdotonta taipumista, melkoiset vibraatot ja kipinät taas. Ihme on jos tuo siipi on laillinen. Haluaisinkin kaikkien niiden, jotka aikoinaan valittivat Red Bullin etusiivestä (itsekin siitä valitin), valittavan nyt sitäkin suuremmalla syyllä - ja äänellä - Ferrarin siivestä.
Liikkuvista etusiivistä voi jatkaa keskustelua tuolla.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18375
http://www.ts.fi/moottoriurheilu/f1/277549.html
Piero Ferrari voi taas nukkua kunnolla

Turun Sanomat 14.11.2011 21:00:13

Fernando Alonso myhäili sunnuntain Abu Dhabin Grand Prix -kisan jälkeen, että hänellä on nyt palkinto kaikilta ajamiltaan F1-radoilta.

Vuosi sitten Ferrarin espanjalaistähden tulos vastaavassa kisassa tarjosi katastrofin ja kun palkintosija jäi kauas, mestaruus karkasi näpeistä.

Abu Dhabi on Ferrarin toinen kotirata, kun Ferrari World on rakennettu aivan Yas Marinan ratakompleksin oheen.

Piero Ferrari oli taas paikalla italialaismerkin tärkeässä tapahtumassa.

– Olin viime vuonna täällä, ja näin painajaisia monta yötä kisan jälkeen. Tämäkään kausi ei ole ollut helppo, koska autosta ei tullut sellainen niin kuin halusimme, Ferrari tunnusti La Gazzetta dello Sport -lehdessä.

– Olen samaa mieltä Luca di Montezemolon kanssa siitä, että Ferrari tarvitsee enemmän luovuutta ja kekseliäisyyttä. Pitää ottaa riskejä. Kuskit tekevät niin, ja on oikein, että insinööritkin ottavat riskejä, mutta kuitenkin niin, ettei luotettavuus kärsi, koska kisat pitää loppuun asti ja kisoja on paljon, Ferrari summaili.

Adrian Newey on rakentanut Red Bullille voittoisat autot, mutta Piero Ferrarin mukaan häntä ei nyt ajatella hankittavaksi Maranelloon.

– Newey? Ensimmäisen kerran otimme yhteyttä häneen jo 80-luvulla. Isäni Enzo ja tallipäällikkö Piccinini yrittivät saada hänet Ferrarille, mutta hän ei halunnut muuttaa Italiaan perheensä takia. Sitten olimme yhteistyössä John Barnardin kanssa, mikä ei mennyt hyvin.

Entä sitten Felipe Massan asema Ferrarin kuljettajana?

– Massa? Auto ei ole paras mahdollinen, enkä tiedä, vaikuttaako Unkarin vuoden 2009 onnettomuus vieläkin. Hyvällä autolla hän menestysi mainiosti niin kuin 2008. Hän on antanut Ferrarille paljon ja meidän kannattaa jatkaa hänen kanssaan, Piero Ferrari sanoo.
Piero puhui henkeviä vaikkei paljastanut minkälaisia unia näki, samat kysymykset on kysytty aiemmin myös Domelta ja Montelta. Ei ne vastaukset kovin poikenneet noista.
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Entä sitten Felipe Massan asema Ferrarin kuljettajana?

– Massa? Auto ei ole paras mahdollinen, enkä tiedä, vaikuttaako Unkarin vuoden 2009 onnettomuus vieläkin. Hyvällä autolla hän menestysi mainiosti niin kuin 2008. Hän on antanut Ferrarille paljon ja meidän kannattaa jatkaa hänen kanssaan, Piero Ferrari sanoo.
Eli annetaan pojan ajaa, ku on ajanu jo pidempään ja silleen...
Just. Hyvällä autolla menestyy moni muukin. Mitähän rivien välistä pitäs poimiakaan...
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Eli annetaan pojan ajaa, ku on ajanu jo pidempään ja silleen...
Just. Hyvällä autolla menestyy moni muukin. Mitähän rivien välistä pitäs poimiakaan...
Hyvä auto on menestymisen edellytys. Jos olet eri mieltä niin voitkin listata menestyneet kuskit, joilla ei ole ollut hyvää kalustoa. En pidättele hengitystäni odottaessani vastaustasi.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Hyvä auto on menestymisen edellytys. Jos olet eri mieltä niin voitkin listata menestyneet kuskit, joilla ei ole ollut hyvää kalustoa. En pidättele hengitystäni odottaessani vastaustasi.
Ei tuo ole se pointti. Massalla on jo nyt hyvä auto, jolla pystyy ajamaan paremmistakin sijosta jos osaa. Felippe ei osaa. Ei vahingossakaan. Mikä takaa sen, että se onnistuu ensi vuonna? Ei Webberkään ole pärjännyt Vetteliä vastaan ollenkaan mutta hän on sentään tuonut mukavasti pisteitä tallille ja ollut useissa kisoissa heti seuraava Vettelin jälkeen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mikä takaa sen, että se onnistuu ensi vuonna?
Mitä yleensäkään voi etukäteen taata seuraavasta kaudesta? Massan tilannetta saattaa helpottaa se, että renkaiden seosten eroja on tarkoitus pienentää. Eli hänenkin pitäisi kärsiä kovemmista kumeista vähemmän.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Mitä yleensäkään voi etukäteen taata seuraavasta kaudesta? Massan tilannetta saattaa helpottaa se, että renkaiden seosten eroja on tarkoitus pienentää. Eli hänenkin pitäisi kärsiä kovemmista kumeista vähemmän.
Juu, eipä sitä kristallipalloa ole tiettävästi kenelläkään mutta pointti on se, että minusta Ferrari ottaa aika ison riskin, jos haluaa taistella tallimestaruudesta ensi kaudella. Itse en sitä riskiä enään ottaisi vaan laittaisin miehen vaihtoon. Tosin se voi tulla niin kalliiksi että sijoitus pari korkeammalla tallipisteissäkään ei riitä sitä korvaamaan. Lisäksi laadukkaista korvaajista voi olla hieman pulaa monestakin syystä...
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Minä en sitä oikein ymmärrä, että 2007-2009 puhuttiin kuinka Massa osaa lämmittää varsinkin eturenkaita paremmin kuin Kimi, joille varsinkaan kovat renkaat eivät sopineet ja etenkin aika-ajoissa Massa oli useasti parempi. Nyt 2010 ja 2011 se onkin se syy miksi Massa ei pärjää.

Onko niissä Pirelleissä muka niin iso ero Bridgestoneen? Luulisi kuitenkin, että mitä enemmän niitäkin kääntää niin sen paremmin ne lämpeää. Käsittääkseni Alonson ajotyylin pitäisi olla lähempänä Massaa kuin Kimin, eli pitävät hieman enemmän aliohjaavasta ja kääntävät enemmän joilloin eturenkaat lämpiää, ainakin 2008 puhuttiin näin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Juu, eipä sitä kristallipalloa ole tiettävästi kenelläkään mutta pointti on se, että minusta Ferrari ottaa aika ison riskin, jos haluaa taistella tallimestaruudesta ensi kaudella. Itse en sitä riskiä enään ottaisi vaan laittaisin miehen vaihtoon. Tosin se voi tulla niin kalliiksi että sijoitus pari korkeammalla tallipisteissäkään ei riitä sitä korvaamaan. Lisäksi laadukkaista korvaajista voi olla hieman pulaa monestakin syystä...
No sepä se. Sellaista korvaajaa ei ensi kaudeksi ole saatavilla, joka ei olisi vähintään samankokoinen riski. Massa on tallille sentään tutumpi tekijä kuin täysin uusi kuski täysin omanlaisine ongelmineen ja toiveineen. Kuten Bobakki jotenkin totesi, vaihto on järkevää vain, jos on mahdollisuus vaihtaa parempaan.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Minä en sitä oikein ymmärrä, että 2007-2009 puhuttiin kuinka Massa osaa lämmittää varsinkin eturenkaita paremmin kuin Kimi, joille varsinkaan kovat renkaat eivät sopineet ja etenkin aika-ajoissa Massa oli useasti parempi. Nyt 2010 ja 2011 se onkin se syy miksi Massa ei pärjää.

Onko niissä Pirelleissä muka niin iso ero Bridgestoneen? Luulisi kuitenkin, että mitä enemmän niitäkin kääntää niin sen paremmin ne lämpeää. Käsittääkseni Alonson ajotyylin pitäisi olla lähempänä Massaa kuin Kimin, eli pitävät hieman enemmän aliohjaavasta ja kääntävät enemmän joilloin eturenkaat lämpiää, ainakin 2008 puhuttiin näin.
Massalla on enemmän eturenkaita kuormittava ajotyyli kuin Kimillä ja Alonsolla taitaa olla vielä Massaakin kuormittavampi ajotyyli eturenkaiden kannalta. Jos et ole huomannut niin vuosina 2007-2011 tapahtui aika paljon muutoksia renkaissa. Siirryttiin urarenkaista slickseihin, rengasvalmistaja vaihtui, seokset muuttuivat radikaalisti ja eturenkaiden leveys muuttui. Lisäksi autot ovat muuttuneet. Välitankkaukset ovat poistuivat jne. Toiset sopeutuu paremmin kuin toiset ja toiset kärsii enemmän kuin toiset. Massa ja Webber tuntuvat olleen niitä kärsijöitä. Olen myös monta kertaa sanonut ettei Massa ole ollut entisensä saatuaan jousesta päähän.
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Ei tuo ole se pointti. Massalla on jo nyt hyvä auto, jolla pystyy ajamaan paremmistakin sijosta jos osaa. Felippe ei osaa. Ei vahingossakaan. Mikä takaa sen, että se onnistuu ensi vuonna? Ei Webberkään ole pärjännyt Vetteliä vastaan ollenkaan mutta hän on sentään tuonut mukavasti pisteitä tallille ja ollut useissa kisoissa heti seuraava Vettelin jälkeen.
Auto on lähtöruudukon kolmanneksi paras ja renkaat sopivat Massalle ja Webberille, joka ajaa kuitenkin sarjan parasta autoa huonommin, kuin muille neljälle muulle kärkikuskille. Webberinkin pärjääminen Vetteliä vastaa on vain huonontunut renkaiden Vettellille suoman edun takia. Vertaa esimerkiksi tilannetta viime kaudella. Lisäksi, kun teknisiä keskeytyksiä ei juuri tule niin ei ole mikään ihme, että siinä on ne 5 muuta edellä.

Massan tilanne on vähän kuin Räikkösellä kaudella 2008 ja osittain kaudella 2009. Sillä erotuksella, että Räikkösen oli helpompi nousta palkintopalille, kun sarjassa oli vain kaksi huipputalilla ja kun toisessa niissä autoissa ajoi vielä Helponheikki niin huonosta aika-ajosta huolimatta Räikkönen oli vakiovieras palkintopalilla. Tilanteen ainoa ero on nyt vaan se, että Massa taistelee tällä hetkellä viittä kuskia vastaan, jotka omaavat paremman auton ja paremman suhteen renkaisiin, kuin Räikkösen tilanteessa ainoat joilla oli parempi suhde renkaisiin olivat Massa ja Hamilton. Lisäksi tuolloin vielä tuli verrattuna tähän päivään suhteellisen monta teknistä keskeytystä joten palkintopalille oli siinäkin vertailussa helpompi päästä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös