Izod INDYCAR Series 2011

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Näemmä Princess Sparkle on liittynyt MotoGP-nynnyjen rinnalle ja ehtinyt jo ruikuttaa medialle olevansa huolissaan Japanin säteilyarvoista. Sarja vierailee ensi viikolla Motegissa viimeistä kertaa, ja pretty princess pelkää maanjäristysten ja säteilyn lisäksi myös saatavilla olevaa ruokaa. Voi että!

Mitenköhän ne paikalliset pystyvät elämään siellä päivästä toiseen, mutta nämä urheilun supersankarit joutuvat uhmaamaan henkeään kun pari päivää maassa viettävät? Eivätkä ne arvot paljon suurempia ole kuin muuallakaan, säteilyä on aina ja kaikkialla. Lentokoneessakin Sparkle Pony altistuu pahemmalle.
 
Viimeksi muokattu:

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home

IndyCar sarja raahautuu viikonlopuksi Japanin Motegin moottoriradalle. Takuma Saton lisäksi kotitantereella IndyCar auton rattiin raahautuu myös Super GT sarjassa tänä vuonna ajava Hideki Mutoh.
 
Viimeksi muokattu:

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Motegin kisa saatu päätökseen, Scott Dixon voitti.
1. Scott Dixon Ganassi 1h56m41.0107s
2. Will Power Penske + 3.4375s
3. Marco Andretti Andretti + 4.4782s
4. Alex Tagliani Sam Schmidt + 5.5913s
5. Oriol Servia Newman/Haas + 6.1621s
6. Sebastien Bourdais Dale Coyne + 6.6399s
7. Helio Castroneves Penske + 7.6856s
8. JR Hildebrand Panther + 8.7436s
9. Dario Franchitti Ganassi + 9.0690s
10. Mike Conway Andretti + 9.3816s
11. Takuma Sato KV + 10.1187s
12. Danica Patrick Andretti + 10.6995s
13. Graham Rahal Ganassi + 11.4555s
14. James Jakes Dale Coyne + 11.6119s
15. Simona de Silvestro HVM + 12.0651s
16. James Hinchcliffe Newman/Haas + 12.5498s
17. Giorgio Pantano Dreyer & Reinbold + 14.4549s
18. Tony Kanaan KV + 15.8407s
19. Hideki Mutoh AFS/Sam Schmidt + 16.3024s
20. Ana Beatriz Dreyer & Reinbold + 20.5159s
21. Ryan Briscoe Penske + 38.5887s
22. EJ Viso KV + 1m39.0777s
23. Charlie Kimball Ganassi + 1 lap
24. Ryan Hunter-Reay Andretti + 1 lap

Keskeyttäneet:

Vitor Meira Foyt 61 laps
Joao Paulo de Oliveira Conquest 19 laps
Joao Paulo de Oliveira oli Japanin Super GT kuljettajista, Mutohin lisäksi mukana kisassa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Ed Carpenter otti viime yönä uransa ensimmäisen IndyCar voittonsa Kentucky:n osakilpailussa.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315

IZOD IndyCar World Championships presented by Honda​
Las Vegas Motor Speedway - 16. lokakuuta 2011​

IZOD IndyCar Series laittaa kaiken peliin tänä viikonloppuna sarjan palatessa syntiseen Las Vegasiin ratkaisemaan vuoden 2011 maailmanmestaruudet. Maailman nopein ja monipuolisin formulaluokka on toimitusjohtajansa Randy Bernardin ja Vegasin kaupungin ansiosta luonut mahtavat puitteet sarjan päätösosakilpailulle. Uhkapelien pääkaupungissa on mestaruuden lisäksi pelissä mm. viiden miljoonan dollarin potti mikäli tämän vuoden Indianapolis 500 – ajojen voittaja Dan Wheldon onnistuu uusimaan temppunsa Nevadan autiomaassa. Wheldonin ja yhden onnekkaan fanin voitonjuhlat yrittää kuitenkin estää kokonainen Indy 500-lähtöruudukko, sillä brittikuljettajan lisäksi Vegasista voittoa lähtee hakemaan peräti 33 muuta kuljettajaa.

Toisin kuin ehkä jossain muussa formulasarjassa, jossa sama mies johtaa sarjaa tylsästi alusta loppuun, on IZOD IndyCar Series muistuttanut tänä vuonna tiukkaa raskaansarjan nyrkkeilyottelua. Sarjan piikkipaikka vaihtui viimeksi kaksi viikkoa sitten Kentuckyssa, kun Will Powerin 11 pisteen johto vaihtui 18 pisteen takaa-ajoasemiin.

Mestaruustaistelusta tulee erittäin jännittävä, sillä Power ja sarjaa johtava Target Chip Ganassi Racingin hallitseva mestari Dario Franchitti lähtevät kilpailuun keskeltä myrskyn silmää eli massiivisen osallistujajoukon keskeltä sijoilta 17 ja 18. Viiden miljoonan dollarin metsästäjällä Wheldonilla puolestaan on tasan 200 kierrosta aikaa nousta viimeisestä rivistä kilpailun voittoon. Paalupaikalta Vegasin maailmanmestaruuskisaan lähtee KV Racing – Lotus-tallin Tony Kanaan, jolle aika-ajojen kärkiaika oli ensimmäinen yli kolmeen vuoteen.

Paketti Vegasin finaaliin:

Spotter Guide
Tunnelmapaloja torstai-illalta
Vapaiden harjoitusten vauhtia
Lähtöjärjestys ja kuljettajien kommentteja

IZOD IndyCar World Championships - finaali starttaa huomenna sunnuntaina kello 22.00.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Maailman nopein ja monipuolisin formulaluokka
Se sama maailman nopein formulaluokka, joka ei pärjää nopeudessa edes Formula Nipponeille?

mestaruuden lisäksi pelissä mm. viiden miljoonan dollarin potti mikäli tämän vuoden Indianapolis 500 – ajojen voittaja Dan Wheldon onnistuu uusimaan temppunsa Nevadan autiomaassa
Se sama viiden miljoonan dollarin potti, joka piti olla tarjolla viidelle all star (non-Indy) kuskille vielä jokin aika sitten?

Toisin kuin ehkä jossain muussa formulasarjassa, jossa sama mies johtaa sarjaa tylsästi alusta loppuun, on IZOD IndyCar Series muistuttanut tänä vuonna tiukkaa raskaansarjan nyrkkeilyottelua.
Se sama tiukka nyrkkeilyottelu, joka sai viime kisassa ratingin 0,1 Versuksella?


Älä kuitenkaan ymmärrä minua väärin, sarja on tänä vuonna ollut Formula Dullia huomattavasti kiinnostavampi. Alkaa oikeastaan olla ainoa formulaluokka jonka kisoja olen jaksanut seurannut mielenkiinnolla... bring on Las Vegas!
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Aikamoinen floppihan toi kisa tulee ainakin katsojamääriltään olemaan.

Onko siihen viiteen miljoonaan mahdollisuus kenelläkään muulla kuin Wheldonilla? Mikä logiikka siinä on, että yhdelle kuskille tarjotaan rahapalkintoa, jota muut eivät voi saada? En tajua. :wall:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Vice sanoi:
Älä kuitenkaan ymmärrä minua väärin, sarja on tänä vuonna ollut Formula Dullia huomattavasti kiinnostavampi. Alkaa oikeastaan olla ainoa formulaluokka jonka kisoja olen jaksanut seurannut mielenkiinnolla... bring on Las Vegas!
Pakko tulla ihan erikseen ihmettelemään tätä kommenttia. Olen katsonut vuoden kaikki Indycar-kisat ja viiden tylsimmän tänä vuonna näkemäni kilpailun listalla on neljä Indycarin moottori- tai katuratakisaa. Itse sarjaa seuraan minäkin mielenkiinnolla ja tahtoisin kovasti sekä pitää siitä että sen saavuttavan taas jonkunlaisen aseman kotimarkkinoillaan ja eurofanien keskuudessa. Valitettavasti puutteet ovat ajoittain niin silmäänpistäviä, että toilailua seuraa lähinnä huvittuneen epäuskon vallassa.

Indycar on tänä viikonloppuna käännekohdassa.

- Randy Bernard on laittanut oman asemansa vaakalaudalle Vegasin onnistumisen suhteen ja on luvannut irtisanoutua heti, jos kisa ei saa TV:ssä ratingia 0.8, mikä tarkoittaa vissiin vajaata miljoonaa katsojaa.

- Sarjan arvostusta ainakin minun silmissäni syö eniten tuomarointi, joka on täysin amatööritasoa. Tämän pitäisi olla vihatun päätuomari Brian Barnhartin viimeinen kilpailu, jos sarja aikoo säilyttää minkäänlaisen uskottavuuden kilpailijoidensa ja katsojiensa silmissä. Onko tämä Barnhartin viimeinen koitos? Miten tilanne tullaan jatkossa korjaamaan?

- Crapwagon on kuollut, kauan eläköön uusi Crapwagon? Toinen sarjan uskottavuutta suuresti nakertanut asia on ollut auto, joka on ollut aivan liian hidas "maailman nopeimpaan formulasarjaan". Vegasin kisa on vanhan rumiluksen viimeinen, mutta istu ja pala, Dallara on tehnyt mahdottomasta mahdollisen ja muovannut sille vielä rumemman korvaajan. Uuden Indycarin on todella näytettävä kyntensä nopeuden ja näyttävyyden suhteen, jotta sarjalla on tulevaisuudessa mitään palaa.

- Miten käy ovaalien? Juuri nyt näyttää siltä, että ovaalien tulevaisuus maailman monipuolisimmassa formulaluokassa on todella uhattuna. Indyn lisäksi vain pari muuta ovaalikisaa kykenee ylipäätään vetämään katsojia, ja tappioiden pelossa halukkaita järjestäjiä ei ole. Vegasin kisan järjestää INDYCAR itse ja kilpailun on onnistuttava, jotta vastaava riski otettaisiin muidenkin ovaalien kohdalla. Näillä näkymin ensi kaudella ajetaan vain viisi ovaalikisaa.

Suurin hämmästystä herättävä kysymys toki on, että kruunataanko kilpailun voittaja MAAILMANMESTARIKSI, ja jos kruunataan, niin mikä on hänen palkintonsa.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mikä logiikka siinä on, että yhdelle kuskille tarjotaan rahapalkintoa, jota muut eivät voi saada? En tajua. :wall:
Ei mikään. Franchitti, joka on yleensä yhtä fiksu kuin on nopea, nosti saman ongelman esiin. Yksi "vierailija", joka ei ole oikeasti vierailija vaan työtön Indycar-kuski, saa todella huiman mahdollisuuden ja koko sarjan kiertäneille näytetään persettä. Samoin tällaisen gimmickin luominen kilpailuun, jossa stoorin pitäisi olla kahden hienon kuljettajan mestaruustaiston ratkeaminen on sekin kovin järjenvastaista.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
En kiistä etteikö kauteen olisi mahtunut floppejakin, mutta hyvä-huono ratio kisojen osalta on joka tapauksessa parempi kuin ykkösissä... Barnhartin pelleilyistä olen kyllä samaa mieltä.

0,8 ratingista Randyn ei varmaan kannata huolestua, kun jokainen ABC:n lähettämä kisa on tänä vuonna päässyt tuohon.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Onko siihen viiteen miljoonaan mahdollisuus kenelläkään muulla kuin Wheldonilla? Mikä logiikka siinä on, että yhdelle kuskille tarjotaan rahapalkintoa, jota muut eivät voi saada? En tajua. :wall:
Eikö se palkinto muutettu jo jotenkin sellaiseksi, että kuski saa miljoonan ja joku random fani saa miljoonan kanssa?
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Aikamoinen floppihan toi kisa tulee ainakin katsojamääriltään olemaan.
Vaikka tätä on yleensä pidetty lähes erehtymättömänä menestyksen mittaustapana, niin tällä kertaa kilpailun taloudellinen menestys ei riipu lipputuloista. Perjantaihin mennessä Bernard oli saanut myytyä lähes kaikki LVMS:n aitiot sponsoreille ja päätöskilpailu on muutenkin siitä erikoinen ovaalikilpailu, että sillä on Vegasin kaupungin lisäksi muitakin sponsoreita. Toki kilpailun imagollinen menestys riippuu edelleen katsojista, mutta Hulman-George-perheen tilikirjojen tarkastajat ovat paljon kiinnostuneempia siitä, pystyykö Bernard edes omalla takapihallaan järjestämään ovaalikilpailun, joka ei tuottaisi tappiota.
Onko siihen viiteen miljoonaan mahdollisuus kenelläkään muulla kuin Wheldonilla? Mikä logiikka siinä on, että yhdelle kuskille tarjotaan rahapalkintoa, jota muut eivät voi saada? En tajua. :wall:
En yleisesti ymmärrä tätä. Rice oli ainoa, jolle tuo palkinto olisi pitänyt myös mielestäni tehdä mahdolliseksi voittaa, mutta koska GoDaddy ei ole koskaan kuullutkaan Danican entisestä tallitoverista, niin en tässä nyt mitään hirvittävän suurta oikeusmurhaa koe todistavani.
Bobakki sanoi:
Crapwagon on kuollut, kauan eläköön uusi Crapwagon?
Crapwagon ei koskaan ollut kilpa-auto, Dallaran uusi IndyCar sentään on. Form follows function ja sitä rataa. Wheldonin mukaan uudella autolla olisi tarkoitus rikkoa Indianapolisin rataennätys ja päästä yli 400 kilometrin tuntinopeuksiin.

Monet muuten epäilevät Hondan nostaneen viimeisen vapaastihengittävän indymoottorin tehoja, sillä Vegasissa on ajettu jopa nopeampaa kuin Texasissa ja Kentackyssa. Tätä teoriaa tukisi se, että Visolta pamahti torstaina moottori melko näyttävästi...

Sainpahan potkittua tähän kaakkiin vähän vauhtia finaalin alla. Jyrsijän luulisi nyt olevan tyytyväinen. Vicelle toivotan antoisia katseluhetkiä Ratelin GT1 MM-sarjan parissa. ;)
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Vicelle toivotan antoisia katseluhetkiä Ratelin GT1 MM-sarjan parissa. ;)
En muista olenko täällä ehtinyt jo vihjaista siihen suuntaan, mutta on minussa sen verta miestä myöntämään että olit oikeassa GT1WC:n suhteen. FIA GT:n olisi pitänyt päättyä Zolderiin 2009.

CARTerille toivotan antoisia katseluhetkiä kauniin kilpailun ja tulevaisuuden suurimman formulasarjan, Superleague Formulan parissa ;) Pystytkö sinä myöntämään tappiota?
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
En yleisesti ymmärrä tätä. Rice oli ainoa, jolle tuo palkinto olisi pitänyt myös mielestäni tehdä mahdolliseksi voittaa, mutta koska GoDaddy ei ole koskaan kuullutkaan Danican entisestä tallitoverista, niin en tässä nyt mitään hirvittävän suurta oikeusmurhaa koe todistavani.
Palkinnon tarkoitus oli houkutella mukaan kisan mielenkiintoa kasvattavia tyyppejä. Kun tämä ei onnistunut, olisi koko idean voinut hylätä ja mikäli suinkin mahdollista tehdä ainakin osasta pottia päätöskisan palkintorahat, ne kun yleisesti ovat Indycarissa surkeat. Ei tämä ole oikeusmurha, ainoastaan typerää ja tarkoituksetonta.

Crapwagon ei koskaan ollut kilpa-auto, Dallaran uusi IndyCar sentään on. Form follows function ja sitä rataa. Wheldonin mukaan uudella autolla olisi tarkoitus rikkoa Indianapolisin rataennätys ja päästä yli 400 kilometrin tuntinopeuksiin.
Muotoa tärkeämpää olisi toki saada jälleen auto, jolla ei enää ajeta kaikkia vähänkin isompia ovaaleja talla pohjassa, se kun on ensiarvoista niiden näyttävyyden kannalta. Jos koslalla vielä saa aikaan hyviä kisoja mutkaradoilla, niin se saa kyllä ulkonäkönsä anteeksi, joskin ainakin jälkimmäistä kohtaa epäilen.

Silti, yksityyppiluokan autosta voi tehdä ihan minkä näköisen tahtoo. Miksi sen pitää näyttää jo valmiiksi kolaroidulta?

Sainpahan potkittua tähän kaakkiin vähän vauhtia finaalin alla. Jyrsijän luulisi nyt olevan tyytyväinen.
Olen suorastaan onnellinen.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Muutes carter, noista katsojista puheen ollen - kukas se olikaan joka joskus sanoi: "Jos [insert series here] sarjassa tapahtuu jotain, mutta kukaan ei ole näkemässä, onko mitään siis oikeasti tapahtunut?"
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
CARTerille toivotan antoisia katseluhetkiä kauniin kilpailun ja tulevaisuuden suurimman formulasarjan, Superleague Formulan parissa ;) Pystytkö sinä myöntämään tappiota?
Toki.

SF:n kohdalla ei kuitenkaan ole mitään myönnettävää, koska tuote oli mielestäni juuri niin hyvä kuin mainostin ja raportoin, eikä organisaation tekemiä virheitä eikä sponsoreiden ja tukijoiden vetäytymistä mielestäni voi lukea tappiokseni.
Muutes carter, noista katsojista puheen ollen - kukas se olikaan joka joskus sanoi: "Jos [insert series here] sarjassa tapahtuu jotain, mutta kukaan ei ole näkemässä, onko mitään siis oikeasti tapahtunut?"
Varmasti monikin ja tuon voin uskoa myös itse sanoneeni. Luultavasti vieläpä IRL:stä puhuttaessa.

Las Vegasin kuuluisa Strip suljettiin torstai-iltana ensimmäistä kertaa Indycar-paraatin vuoksi. Paikalla oli tuhansia ihmisiä. Voimme siis olla melko varmoja, että tämä tapahtui. Baltimore oli aiemmin tänä vuonna suuri menestys ja toki keskustelupalstoille on ominaista kyyninen kettuilu ja naljailu, mutta pakko nyt on myöntää, että Randy on tehnyt tämän tapahtuman eteen paljon hienoa työtä. ESPN mainostaa mestaruuskilpailua NASCAR-lähetyksiensä ohessa ja jopa F1-sponsori promoaa Vegasin kilpailua ja sarjaa. Jos katsojat eivät löydä LVMS:lle, niin sitten vika on aika helppo löytää. Perinteisestä syntipukista eli markkinoinnista se ei ainakaan nyt jää kiinni.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Crapwagon ei koskaan ollut kilpa-auto, Dallaran uusi IndyCar sentään on. Form follows function ja sitä rataa.
Heh. Eikös nykyinen IRL-Dallara kuitenkin tehty (ainakin periaatteessa) monen valmistajan sarjaan? Siis mahdollisimman kilpailukykyiseksi tiettyjen sääntöjen puitteissa. Uuden auton kohdallahaan mitään sääntöjä ei ollut, vaan valmistajat tekivät tarjouksensa epämääräisten nopeampi, taloudellisempi jne -speksien mukaan oman mieltymyksensä mukaan. Tarkoitusta (kilpa-autoilua) vastaavat muodot saadaan sitten, jos korisarjat joskus oikeasti sallitaan, mutta ainakin ensimmäisellä kaudellaan uusi Dallara on lähinnä show-auto, joka muovattu vastaamaan sarjapomojen mieltymyksiä. Ainakaan se ei ole yhtään enempää kilpa-auto kuin nykyinen.
 
Ylös