Vice sanoi:
Älä kuitenkaan ymmärrä minua väärin, sarja on tänä vuonna ollut Formula Dullia huomattavasti kiinnostavampi. Alkaa oikeastaan olla ainoa formulaluokka jonka kisoja olen jaksanut seurannut mielenkiinnolla... bring on Las Vegas!
Pakko tulla ihan erikseen ihmettelemään tätä kommenttia. Olen katsonut vuoden kaikki Indycar-kisat ja viiden tylsimmän tänä vuonna näkemäni kilpailun listalla on neljä Indycarin moottori- tai katuratakisaa. Itse sarjaa seuraan minäkin mielenkiinnolla ja tahtoisin kovasti sekä pitää siitä että sen saavuttavan taas jonkunlaisen aseman kotimarkkinoillaan ja eurofanien keskuudessa. Valitettavasti puutteet ovat ajoittain niin silmäänpistäviä, että toilailua seuraa lähinnä huvittuneen epäuskon vallassa.
Indycar on tänä viikonloppuna käännekohdassa.
- Randy Bernard on laittanut oman asemansa vaakalaudalle Vegasin onnistumisen suhteen ja on luvannut irtisanoutua heti, jos kisa ei saa TV:ssä ratingia 0.8, mikä tarkoittaa vissiin vajaata miljoonaa katsojaa.
- Sarjan arvostusta ainakin minun silmissäni syö eniten tuomarointi, joka on täysin amatööritasoa. Tämän pitäisi olla vihatun päätuomari Brian Barnhartin viimeinen kilpailu, jos sarja aikoo säilyttää minkäänlaisen uskottavuuden kilpailijoidensa ja katsojiensa silmissä. Onko tämä Barnhartin viimeinen koitos? Miten tilanne tullaan jatkossa korjaamaan?
- Crapwagon on kuollut, kauan eläköön uusi Crapwagon? Toinen sarjan uskottavuutta suuresti nakertanut asia on ollut auto, joka on ollut aivan liian hidas "maailman nopeimpaan formulasarjaan". Vegasin kisa on vanhan rumiluksen viimeinen, mutta istu ja pala, Dallara on tehnyt mahdottomasta mahdollisen ja muovannut sille vielä rumemman korvaajan. Uuden Indycarin on todella näytettävä kyntensä nopeuden ja näyttävyyden suhteen, jotta sarjalla on tulevaisuudessa mitään palaa.
- Miten käy ovaalien? Juuri nyt näyttää siltä, että ovaalien tulevaisuus maailman monipuolisimmassa formulaluokassa on todella uhattuna. Indyn lisäksi vain pari muuta ovaalikisaa kykenee ylipäätään vetämään katsojia, ja tappioiden pelossa halukkaita järjestäjiä ei ole. Vegasin kisan järjestää INDYCAR itse ja kilpailun on onnistuttava, jotta vastaava riski otettaisiin muidenkin ovaalien kohdalla. Näillä näkymin ensi kaudella ajetaan vain viisi ovaalikisaa.
Suurin hämmästystä herättävä kysymys toki on, että kruunataanko kilpailun voittaja MAAILMANMESTARIKSI, ja jos kruunataan, niin mikä on hänen palkintonsa.