Team Lotus vuonna 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Ei kyllä näytä yhtään Gascoynemaiselta autolta. Epäilemättä heittäisin tämän mahdolliseksi pisteiden kerääjäksi mikäli konsepti vain yhtään toimii. Sen verran tästä löytyy näitä ns. "modernin" F1-auton piirteitä. Mitenköhän tuo airboxi nyt sitten on, kielletty vai sallittu?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Niillä on tuo Mersun ilmanotto muuten käytössä, joka väitettiin kielletyksi.
Sitä ei varsinaisesti kielletty, vaan sääntöä muutettiin niin, ettei kenenkään uskottu enää sitä käyttävän, ja Mercedeshän luopuikin omasta ratkaisustaan. Sääntö määrittelee turvakaarirakenteelle minimipinta-alan, mistä johtuen Lotuksen ratkaisussa tuo keskitolppa on merkittävästi paksumpi kuin Mercedesillä viime vuonna.

Craig Scarborough'n blogista lainaus:
Ban on blade roll structures

Mercedes surprised many with their blade-like roll structure, reducing the obstruction to the rear wing and allowing for a much shorter inlet tract for the engine, the solution was likely to be copied. A minimum cross section forced teams to have a wider section above the drivers head, negating the fundamental benefit of the solution

“15.2.4 The principal roll structure must have a minimum enclosed structural cross section of 10000mm², in vertical projection, across a horizontal plane 50mm below its highest point. The area thus established must not exceed 200mm in length or width and may not be less than 10000mm2 below this point.”
 
Viimeksi muokattu:

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Kovasti mainostivat tuossa newsletterissään etupään jousitusta. Vaikka kuulemma näyttää yksinkertaiselta ulospäin, niin juurikin etupäässä on tapahtunut suurimmat muutokset suhteessa edellisvuoteen.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kovasti mainostivat tuossa newsletterissään etupään jousitusta. Vaikka kuulemma näyttää yksinkertaiselta ulospäin, niin juurikin etupäässä on tapahtunut suurimmat muutokset suhteessa edellisvuoteen.
Etujousitus on oikeasti aika uraauurtava, siinä on nimittäin luovuttu voiman jousitus-iskunvaimennin-yhdistelmälle normaalisti välittävästä erillisestä työntö- (tai RBR-tyyppisen takajousituksen tapauksessa veto-) tangosta... siis ainakin, mikäli minun silmäni oikein näkevät.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Sitä ei varsinaisesti kielletty, vaan sääntöä muutettiin niin, ettei kenenkään uskottu enää sitä käyttävän, ja Mercedeshän luopuikin omasta ratkaisustaan. Sääntö määrittelee turvakaarirakenteelle minimipinta-alan, mistä johtuen Lotuksen ratkaisussa tuo keskitolppa on merkittävästi paksumpi kuin Mercedesillä viime vuonna.

Craig Scarborough'n blogista lainaus:
Kiitokset selvennyksestä.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6759
Sijainti
Täällähä mä
Etujousitus on oikeasti aika uraauurtava, siinä on nimittäin luovuttu voiman jousitus-iskunvaimennin-yhdistelmälle normaalisti välittävästä erillisestä työntö- (tai RBR-tyyppisen takajousituksen tapauksessa veto-) tangosta... siis ainakin, mikäli minun silmäni oikein näkevät.
Renderöidystä kuvasta ne löytyy. Ilmeisesti puuttuvat osat on : Steering arms (tiedä miten oikeaoppisesti suomennetaan) . Takasiivessä ei ole kuvassa vielä säätöä , samoin kuin etusiipi on viimevuoden mallia.
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Ja jostain syystä tuo perä näyttää kovin avonaiselta. Puuttuisikohan diffuussori vielä tässä vaiheessa? Kuitenkin aloittavat vasta päivää myöhemmin noi testitkin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Renderöidystä kuvasta ne löytyy. Ilmeisesti puuttuvat osat on : Steering arms (tiedä miten oikeaoppisesti suomennetaan) . Takasiivessä ei ole kuvassa vielä säätöä , samoin kuin etusiipi on viimevuoden mallia.
Olisi kieltämättä järkevämpi selitys, että osia vaan ei ole ehditty asentaa. Steering arm lienee ohjausvarsi, joka sekin toki puuttuu, joskin se on aiemminkin ympätty ylä- tai alatukivarren yhteyteen.
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Etujousitus näyttää kieltämättä oudolta tuossa valokuvassa. Renderöinneistä on vähän paha nähdä mitään yksityiskohtia. Keula on tässäkin korkea, eikä mitään kölejä ole mun mielestä lähdetty tekemään.

Sivuponttoonit aika aggressiivisesti muotoillut, mutta muuten tuossa ei mielestäni ole mitään radikaalia. Eikä vasta toista kauttaan aloittelevan tallin mielestäni suuria kuningasratkaisuja tarvitsekaan hakea. Nyt tuo auto kumminkin näyttää ihan toimivalta peruspaketilta.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Hieno on, varsinkin takapää näyttää erittäin voimakkaasti muotoillulta, tiiviiksi ovat sen saaneet :thumbup:
Jotenkin tästä tulee mieleen 2009 Brawn, simppelin oloinen kaikin puolin, mutta semmonen "tuon pitäisi toimia" fiilis....
(ei toki kärkeen yllä, mutta yllättyisin jos ei olisi selkeästi korkeammalla kuin viime vuonna)
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Tässä tämä nyt olisi rendattuna:

Hurjan alas laskee perä. Lotuksella lähetty selkeästi aggressiivisesti suunnittelemaan autoa.
Hel%&#@tin hyvältä näyttää. Rellun kone ja RB:n voimansiirto tuohon pakettiin niin tuskin enään jäädään 3,5 sekkaa kärjelle. Kyllä siitä ainakin kahdella sekalla niistetään eroa pienemmäksi... :alppu:

Keula ei ole niin korkea kuin Mersulla ja Ferkulla.
 

I'm Batman

MayorDutch
Liittynyt
24.5.2008
Viestit
309
Sijainti
Suomi
Aijai kun näyttää hyvältä näin minun silmääni. Vihreä väri on aina miellyttänyt silmääni. Nyt Lotus näyttää jopa F1 autolta eikä linnunpöntöltä. Kyllä tuolla sijoista 10-15 taistellaan. Jotennii on sellainen tunne että Lotus voisi olla jopa tämän kauden yksi suurimmista yllättäjistä. Ja Heikki. Toivon Lotukselle vain ja ainoastaan menestystä. Hieno talli.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Aijai kun näyttää hyvältä näin minun silmääni. Vihreä väri on aina miellyttänyt silmääni. Nyt Lotus näyttää jopa F1 autolta eikä linnunpöntöltä. Kyllä tuolla sijoista 10-15 taistellaan. Jotennii on sellainen tunne että Lotus voisi olla jopa tämän kauden yksi suurimmista yllättäjistä. Ja Heikki. Toivon Lotukselle vain ja ainoastaan menestystä. Hieno talli.
Samoin, komppaan täysin :ahem:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Samoin, komppaan täysin :ahem:
Kuin myös! :thumbup:

Tallin väen mukaan odottavat 1-2 sekunnin parannusta vauhtiinsa. Ilmeisesti puhuvat kisavauhdista, kun samalla viittaavat, että siten saadaan viime kaudella edellä olleet tallit kiinni.

Ulkonäön perusteella tuolla saadaan hyvinkin pari sekuntia pois viime kaudesta! :ahem:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Noista kuvista ei oikein yksityiskohdat näy, mutta kyllä täytyy sanoa, että yllätyshän tämä on. Mike joukkoineen on todellakin lähtenyt puhtaalta pöydältä, ja tulos on tässä. Modernin näköinen F1-auto. Toki ponttoonit on helpompi saada hoikiksi ilman KERSiä, mutta silti tai juuri siksi auto näyttää aerodynaamisesti perustehokkaalta ja taidan vähän syödä sanojani ja veikkailla autoa sittenkin sinne keskikastiin. Ainakin radoilla, joista kersistä ei ole niin paljon hyötyä.

Luulen, että issue tulee olemaan luotettavuus. Mike haastoi, että lähes jokainen palikka on uusi, ja kun strategia - kuten pitääkin - on aggressiivinen, niin keskeytyksiä lienee luvassa. Nyt on kuitenkin aika etsiä sitä nopeutta -luotettavuus tullee sitten myöhemmin. Luotettavalla konservatiisella pirssillä sitä nopeutta kun ei saa kurottua millään kiinni.

Odotellaan luonnollisempia kuvia, ja höpistään sitten lisää. Kuitenkin: Vamos, Team Lotus :thumbup:
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Itsellänikin tuo luotettavuus suurin huolen aihe. Eiköhän kuitenkin perustekniikka ole edellis kautta luotettavampaan kun voimansiirto tulee RedBullilta ja moottori Renaultilta. Suurimmat ongelmathan liittyiväit juurikin Xtracin vaihelaatikkoon viime kaudella.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Auton nimi on sit kuitenkin T128 vai?
Team Lotus launches T128 online
Toivottavasti on, että voidaan kaikin puolin ymmärtää kyseessä olevan viime vuonna formuloissa aloittanut Lotus-talli.

Ponttoonit näyttää sivultapäin vähän viime/edelliskauden Ferrarilta, mutta yläviistokuvassa jotenkin runko on möhkälemäinen ja hallitseva takana, ja myös edessä ohjaamosta asti korkean ja paksun keulan vuoksi. Harjaantunut silmä kokee, ettei mistään huipputehokkaasta muotoilusta ei ole kyse. Väritys pelastaa paljon.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Itsellänikin tuo luotettavuus suurin huolen aihe. Eiköhän kuitenkin perustekniikka ole edellis kautta luotettavampaan kun voimansiirto tulee RedBullilta ja moottori Renaultilta. Suurimmat ongelmathan liittyiväit juurikin Xtracin vaihelaatikkoon viime kaudella.
Juuri näin. Hydrayliikka oli yksi Lotuksen akilleen kantapää viimekaudella.

Täytyy sanoa, että kilpailukykyisen näköisen kulkineen ovat Lotukselta saaneet uunista ulos.
Kaikkea hyvää sekä menestystä Heikille tulevaan kauteen ja tallikaverille myös.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös