Team Lotus vuonna 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Heitetään tähän nyt vähän vanhaa näytille niin tajuaa todella miten ison askeleen Team Lotus on ottanut viime kaudesta.
T127

T128
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Minkähän ihmeen takia kaikilla on auto vanhoilla siivillä. Jos kerran julkaistaan osa autoa niin miksei saman tien koko autoa.
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Noista renderöinneistä näkee tuon uuden etusiiven. Takasiivestä ei pysty paljon sanomaan kun kuvat ovat vielä kovin rajoittuneita...
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Minkähän ihmeen takia kaikilla on auto vanhoilla siivillä.
Miksi kaikilla; ei hajuakaan, mutta tässä tapauksessa taisi olla kiire saada auto julki ennen sitä toista tiimiä. Kuvia itse autosta vain muutama ja nekin mitä sattuu roiskaisuja tallilla, kuvissa autosta puuttuu osia, testit aloitetaan päivää muiden jälkeen... Ehkä niitä uusia siipiä ei vain ollut vielä valmiina.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Noista renderöinneistä näkee tuon uuden etusiiven. Takasiivestä ei pysty paljon sanomaan kun kuvat ovat vielä kovin rajoittuneita...
Sehän on ollut kaikilla tapana jo vuosia. Siivet on yksinkertaisinta sovittaa muuhun autoon (ja kääntäen etusiiven kohdalla peruskonsepti tulee olla jäädytetty), joten niitä kehitetään avauskisan kynnykselle saakka.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4220
Etuja uuden auton julkaisemisessa vanhoilla siivillä

+ kilpailijoille ei haluta näyttää viime hetken virityksiä
+ talli saa 'vertailukelpoista dataa' kuinka paljon nopeampi uusi auto on vanhoilla siivillä
+ varaosia ei vielä saatavilla ja talli haluaa maximoida uuden auton kilometrimäärät
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Etuja uuden auton julkaisemisessa vanhoilla siivillä

+ kilpailijoille ei haluta näyttää viime hetken virityksiä
+ talli saa 'vertailukelpoista dataa' kuinka paljon nopeampi uusi auto on vanhoilla siivillä
+ varaosia ei vielä saatavilla ja talli haluaa maximoida uuden auton kilometrimäärät
Luulen että siipien kehitys vain jätetään viimeiseksi, koska auto pitää saada valmiiksi testeihin, mutta irto-osia kerkeää vielä kehittelemään. En jaksa uskoa että tarkoitus olisi piilotella siipiä, niitä ei vain ole olemassa vielä. Ja hyödyllistä varmaan aloittaa testit vanhalla autolla hyväksitodetuilla siivillä, kuten sanoit. Siipien kehitys tulee aina vähän jälkijunassa, ja loppukaudella se keskittyy vielä vanhaan autoon.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Noista kuvista ei oikein yksityiskohdat näy, mutta kyllä täytyy sanoa, että yllätyshän tämä on. Mike joukkoineen on todellakin lähtenyt puhtaalta pöydältä, ja tulos on tässä. Modernin näköinen F1-auto. Toki ponttoonit on helpompi saada hoikiksi ilman KERSiä, mutta silti tai juuri siksi auto näyttää aerodynaamisesti perustehokkaalta ja taidan vähän syödä sanojani ja veikkailla autoa sittenkin sinne keskikastiin. Ainakin radoilla, joista kersistä ei ole niin paljon hyötyä.
Kyllä tuo minusta näyttää ihan odotetulta. Mitään silmille hyppäävää eroa muihin viime vuoden tapaan ei autossa voi enää olla, jotta talli voi mitenkään pärjätä tavoitteidensa mukaan. Kun takapää lisäksi tulee kokonaisuudessaan jo kyntensä näyttäneiltä tahoilta, niin pakkohan se on kyetä saamaan siistiin pakettiin. Kyse on nyt siitä, onko Migeot saanut aerodynamiikasta toimivan ja tasapainoisen.

Mitä KERSiin tulee, niin tiimin kommenteista päätellen se on mahdollista sijoittaa tuohon konseptiin. Luotettavuuden ei senkään pitäisi nousta ongelmaksi tuon suuren lainapalikkamäärään takia, tai sitten tiimi on tyrinyt omissa laskelmssaan.
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Toivottavasti on, että voidaan kaikin puolin ymmärtää kyseessä olevan viime vuonna formuloissa aloittanut Lotus-talli.

Ponttoonit näyttää sivultapäin vähän viime/edelliskauden Ferrarilta, mutta yläviistokuvassa jotenkin runko on möhkälemäinen ja hallitseva takana, ja myös edessä ohjaamosta asti korkean ja paksun keulan vuoksi. Harjaantunut silmä kokee, ettei mistään huipputehokkaasta muotoilusta ei ole kyse. Väritys pelastaa paljon.
Tässä tosiaan täytyy poikkeuksellisesti arvioida bodyworkin aerotehokkuutta viimevuotisen auton viitekehyksessä. Ja siihen nähden ero on varmasti tähän asti esitellyistä kepeästi suurin, kuten tietysti pitääkin olla. Itse suhtauduin ehkä turhankin skeptisesti Miken teknikaalitiimin mahdollisuuksiin luoda jotain kunnollisen F1:n näköistä, siinä valossa tämä oli erittäin positiivinen yllätys.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Kyse on nyt siitä, onko Migeot saanut aerodynamiikasta toimivan ja tasapainoisen.
Paljonkohan auton aerosta tosiasiassa on Italiassa testitiimiä johtavan JC Migeot'n aikaansaannosta ja paljonko Englannissa suunnittelusta vastaavan pääaerodynaamikko Marianne Hinsonin...
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Kyllä tuo minusta näyttää ihan odotetulta. Mitään silmille hyppäävää eroa muihin viime vuoden tapaan ei autossa voi enää olla, jotta talli voi mitenkään pärjätä tavoitteidensa mukaan. Kun takapää lisäksi tulee kokonaisuudessaan jo kyntensä näyttäneiltä tahoilta, niin pakkohan se on kyetä saamaan siistiin pakettiin. Kyse on nyt siitä, onko Migeot saanut aerodynamiikasta toimivan ja tasapainoisen.

Mitä KERSiin tulee, niin tiimin kommenteista päätellen se on mahdollista sijoittaa tuohon konseptiin. Luotettavuuden ei senkään pitäisi nousta ongelmaksi tuon suuren lainapalikkamäärään takia, tai sitten tiimi on tyrinyt omissa laskelmssaan.
Eli viittaan hieman tuohon Zaikomille osoitettuun vastaukseen. Mulle positiivinen yllätys.

Luotettavuudesta sen verran, että kyllä sitä on isotkin tiimit osanneet tyriä autonsa perusepäluotettavaksi, otetaan vaikka Red Bull-kortti viime kaudelta tässä vaiheessa esiin huomhuom. Ja sitten kun kaikki leegot pitäisi saada millilleen oikein, kun kerta "aggressiivisia" ollaan, niin kyllä sen riskin luulisi kasvavan, että ongelmia on luvassa..
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Paljonkohan auton aerosta tosiasiassa on Italiassa testitiimiä johtavan JC Migeot'n aikaansaannosta ja paljonko Englannissa suunnittelusta vastaavan pääaerodynaamikko Marianne Hinsonin...
Gascoyne sanoi viime vuoden lopulla Migeot'n johtavan Lotuksen aero-ohjelmia. Siksi veikkaisin häntä. Tilanne varmaan muuttuu, kun talli saa oman tuulitunnelin.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8255
Sijainti
Helsinki
No sehän näyttää jo ihan nykyaikaiselta menopeliltä. Kunhan vaan luotettavuus on kohillaan, niin kyllähän maailman nopein Heikki tuolla porhaltaa taatusti muutamaan otteeseen pisteille :ahem:

Melko varmasti nousee haastamaan TR:ää ja Sauberia mut viekö sit pisteitä heiltä? Luotettavuus on ratkaiseva tekijä. Luultavasti Lotus ei ihan yllä haastettavien vauhtiin, joten se luotettavuus sekä kaluston, että kuskin kohdalla on ratkaiseva tekijä. Kuskista ei pitäisi jäädä kiinni. Heikki on osoittanut osaavansa tuoda lähes täydellisen raadon maaliin saakka.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Näyttää yllättävän hyvältä silmään, mikä voi johtua siitä, että viime vuoden auto näytti täysin kenkälaatikolta. Eteenpäin on menty.
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Näyttää yllättävän hyvältä silmään, mikä voi johtua siitä, että viime vuoden auto näytti täysin kenkälaatikolta. Eteenpäin on menty.
Totta. Itseasiassa tuo näyttää todella hyvältä. Kaunein tähän asti julkaistuista autoista. Toivottavasti tuolla autolla taistellaan pisteistä. :thumbup:
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Sitä ei varsinaisesti kielletty, vaan sääntöä muutettiin niin, ettei kenenkään uskottu enää sitä käyttävän, ja Mercedeshän luopuikin omasta ratkaisustaan. Sääntö määrittelee turvakaarirakenteelle minimipinta-alan, mistä johtuen Lotuksen ratkaisussa tuo keskitolppa on merkittävästi paksumpi kuin Mercedesillä viime vuonna.
Mutta päätynee tämäkin muunneltavaksi viimeistään kauden päätteeksi jos perustellaan samalla mututuntumaan perustuvalla logiikalla kuin Mercedeksen vastaavan "kieltäminen", eli uppoaa liian helposti maahan auton päätyessä nurtsille/hietikolle. Siinä paljoa sentti tai kaksi lisä leveyttä auta kun tuo maahan rysähtää.

Hieno on auto vaikka väritys hiukan juosten kustulta näyttääkin. :alppu:
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Heitetään tähän nyt vähän vanhaa näytille niin tajuaa todella miten ison askeleen Team Lotus on ottanut viime kaudesta.
Lisää härpäkkeitä lyöty kiinni ja muotoa vähän muuteltu. Miten iso askel tuo nyt sitten on, se nähdään radalla. Mutta edelleen tuo näyttää hitaalta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös