Ghost_Glove
Jääkausi
Varmaankin juuri tämän takia palasivat nimeämiskäytännössä takaisin vanhaan. Hyvä niin! :thumbup:Toivottavasti on, että voidaan kaikin puolin ymmärtää kyseessä olevan viime vuonna formuloissa aloittanut Lotus-talli.
Varmaankin juuri tämän takia palasivat nimeämiskäytännössä takaisin vanhaan. Hyvä niin! :thumbup:Toivottavasti on, että voidaan kaikin puolin ymmärtää kyseessä olevan viime vuonna formuloissa aloittanut Lotus-talli.
Miksi kaikilla; ei hajuakaan, mutta tässä tapauksessa taisi olla kiire saada auto julki ennen sitä toista tiimiä. Kuvia itse autosta vain muutama ja nekin mitä sattuu roiskaisuja tallilla, kuvissa autosta puuttuu osia, testit aloitetaan päivää muiden jälkeen... Ehkä niitä uusia siipiä ei vain ollut vielä valmiina.Minkähän ihmeen takia kaikilla on auto vanhoilla siivillä.
Sehän on ollut kaikilla tapana jo vuosia. Siivet on yksinkertaisinta sovittaa muuhun autoon (ja kääntäen etusiiven kohdalla peruskonsepti tulee olla jäädytetty), joten niitä kehitetään avauskisan kynnykselle saakka.Noista renderöinneistä näkee tuon uuden etusiiven. Takasiivestä ei pysty paljon sanomaan kun kuvat ovat vielä kovin rajoittuneita...
Luulen että siipien kehitys vain jätetään viimeiseksi, koska auto pitää saada valmiiksi testeihin, mutta irto-osia kerkeää vielä kehittelemään. En jaksa uskoa että tarkoitus olisi piilotella siipiä, niitä ei vain ole olemassa vielä. Ja hyödyllistä varmaan aloittaa testit vanhalla autolla hyväksitodetuilla siivillä, kuten sanoit. Siipien kehitys tulee aina vähän jälkijunassa, ja loppukaudella se keskittyy vielä vanhaan autoon.Etuja uuden auton julkaisemisessa vanhoilla siivillä
+ kilpailijoille ei haluta näyttää viime hetken virityksiä
+ talli saa 'vertailukelpoista dataa' kuinka paljon nopeampi uusi auto on vanhoilla siivillä
+ varaosia ei vielä saatavilla ja talli haluaa maximoida uuden auton kilometrimäärät
Kyllä tuo minusta näyttää ihan odotetulta. Mitään silmille hyppäävää eroa muihin viime vuoden tapaan ei autossa voi enää olla, jotta talli voi mitenkään pärjätä tavoitteidensa mukaan. Kun takapää lisäksi tulee kokonaisuudessaan jo kyntensä näyttäneiltä tahoilta, niin pakkohan se on kyetä saamaan siistiin pakettiin. Kyse on nyt siitä, onko Migeot saanut aerodynamiikasta toimivan ja tasapainoisen.Noista kuvista ei oikein yksityiskohdat näy, mutta kyllä täytyy sanoa, että yllätyshän tämä on. Mike joukkoineen on todellakin lähtenyt puhtaalta pöydältä, ja tulos on tässä. Modernin näköinen F1-auto. Toki ponttoonit on helpompi saada hoikiksi ilman KERSiä, mutta silti tai juuri siksi auto näyttää aerodynaamisesti perustehokkaalta ja taidan vähän syödä sanojani ja veikkailla autoa sittenkin sinne keskikastiin. Ainakin radoilla, joista kersistä ei ole niin paljon hyötyä.
Tässä tosiaan täytyy poikkeuksellisesti arvioida bodyworkin aerotehokkuutta viimevuotisen auton viitekehyksessä. Ja siihen nähden ero on varmasti tähän asti esitellyistä kepeästi suurin, kuten tietysti pitääkin olla. Itse suhtauduin ehkä turhankin skeptisesti Miken teknikaalitiimin mahdollisuuksiin luoda jotain kunnollisen F1:n näköistä, siinä valossa tämä oli erittäin positiivinen yllätys.Toivottavasti on, että voidaan kaikin puolin ymmärtää kyseessä olevan viime vuonna formuloissa aloittanut Lotus-talli.
Ponttoonit näyttää sivultapäin vähän viime/edelliskauden Ferrarilta, mutta yläviistokuvassa jotenkin runko on möhkälemäinen ja hallitseva takana, ja myös edessä ohjaamosta asti korkean ja paksun keulan vuoksi. Harjaantunut silmä kokee, ettei mistään huipputehokkaasta muotoilusta ei ole kyse. Väritys pelastaa paljon.
Paljonkohan auton aerosta tosiasiassa on Italiassa testitiimiä johtavan JC Migeot'n aikaansaannosta ja paljonko Englannissa suunnittelusta vastaavan pääaerodynaamikko Marianne Hinsonin...Kyse on nyt siitä, onko Migeot saanut aerodynamiikasta toimivan ja tasapainoisen.
Eli viittaan hieman tuohon Zaikomille osoitettuun vastaukseen. Mulle positiivinen yllätys.Kyllä tuo minusta näyttää ihan odotetulta. Mitään silmille hyppäävää eroa muihin viime vuoden tapaan ei autossa voi enää olla, jotta talli voi mitenkään pärjätä tavoitteidensa mukaan. Kun takapää lisäksi tulee kokonaisuudessaan jo kyntensä näyttäneiltä tahoilta, niin pakkohan se on kyetä saamaan siistiin pakettiin. Kyse on nyt siitä, onko Migeot saanut aerodynamiikasta toimivan ja tasapainoisen.
Mitä KERSiin tulee, niin tiimin kommenteista päätellen se on mahdollista sijoittaa tuohon konseptiin. Luotettavuuden ei senkään pitäisi nousta ongelmaksi tuon suuren lainapalikkamäärään takia, tai sitten tiimi on tyrinyt omissa laskelmssaan.
Gascoyne sanoi viime vuoden lopulla Migeot'n johtavan Lotuksen aero-ohjelmia. Siksi veikkaisin häntä. Tilanne varmaan muuttuu, kun talli saa oman tuulitunnelin.Paljonkohan auton aerosta tosiasiassa on Italiassa testitiimiä johtavan JC Migeot'n aikaansaannosta ja paljonko Englannissa suunnittelusta vastaavan pääaerodynaamikko Marianne Hinsonin...
Totta. Itseasiassa tuo näyttää todella hyvältä. Kaunein tähän asti julkaistuista autoista. Toivottavasti tuolla autolla taistellaan pisteistä. :thumbup:Näyttää yllättävän hyvältä silmään, mikä voi johtua siitä, että viime vuoden auto näytti täysin kenkälaatikolta. Eteenpäin on menty.
Mutta päätynee tämäkin muunneltavaksi viimeistään kauden päätteeksi jos perustellaan samalla mututuntumaan perustuvalla logiikalla kuin Mercedeksen vastaavan "kieltäminen", eli uppoaa liian helposti maahan auton päätyessä nurtsille/hietikolle. Siinä paljoa sentti tai kaksi lisä leveyttä auta kun tuo maahan rysähtää.Sitä ei varsinaisesti kielletty, vaan sääntöä muutettiin niin, ettei kenenkään uskottu enää sitä käyttävän, ja Mercedeshän luopuikin omasta ratkaisustaan. Sääntö määrittelee turvakaarirakenteelle minimipinta-alan, mistä johtuen Lotuksen ratkaisussa tuo keskitolppa on merkittävästi paksumpi kuin Mercedesillä viime vuonna.
Lisää härpäkkeitä lyöty kiinni ja muotoa vähän muuteltu. Miten iso askel tuo nyt sitten on, se nähdään radalla. Mutta edelleen tuo näyttää hitaalta.Heitetään tähän nyt vähän vanhaa näytille niin tajuaa todella miten ison askeleen Team Lotus on ottanut viime kaudesta.