Team Lotus vuonna 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Lisää härpäkkeitä lyöty kiinni ja muotoa vähän muuteltu. Miten iso askel tuo nyt sitten on, se nähdään radalla. Mutta edelleen tuo näyttää hitaalta.
Heh. Lotukseen verrattuna muut autot näyttävät suoraan Abu Dhabin GPstä esittelyyn tuoduilta. :rolleyes:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Mä en osaa uton ulkonäöstä päätellä lainkaan, kuinka kilpailukykyinen tekele onkaan. Enämpi ihmetyttää, miksei KERSiä ole mukana jo alkuvaiheessa (ostettuna se lienee kuitenkin tulee myöhemmin kaudella). siinä on sitten taas ihmettelemistä ja opettelemista, se kun varmasti vaikuttaa aika lailla auton painopisteeseen ja säätöihin.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Mä en osaa uton ulkonäöstä päätellä lainkaan, kuinka kilpailukykyinen tekele onkaan. Enämpi ihmetyttää, miksei KERSiä ole mukana jo alkuvaiheessa (ostettuna se lienee kuitenkin tulee myöhemmin kaudella). siinä on sitten taas ihmettelemistä ja opettelemista, se kun varmasti vaikuttaa aika lailla auton painopisteeseen ja säätöihin.
Tiedä minkä verran tuo käytännössä säätöihin vaikuttaa, kun painopiste (etu/taka) ja minimipaino kuitenkin samat. Lisäpainot ulos ja KERSSI sisään. Tokkiinsa nostaa auton painopistettä millisti.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mä en osaa uton ulkonäöstä päätellä lainkaan, kuinka kilpailukykyinen tekele onkaan. Enämpi ihmetyttää, miksei KERSiä ole mukana jo alkuvaiheessa (ostettuna se lienee kuitenkin tulee myöhemmin kaudella). siinä on sitten taas ihmettelemistä ja opettelemista, se kun varmasti vaikuttaa aika lailla auton painopisteeseen ja säätöihin.
Ehkä kyseessä on jonkinlainen "ei liian monta muuttujaa"-filosofia. Ensin halutaan varmistaa, että peruskonsepti on toimiva ja nähdä mihin sillä pääsee. Sitten voidaan ottaa mukaan KERS ja verrata paraniko tulokset.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Myönteistä tässä vaiheessa on se, että autoa on silminnähden muutettu viime kaudesta. Sekin on plussaa, että KERS:n käyttöä voidaan harkita kauden edetessä uudestaan. Iso kysymysmerkki on kuitenkin se, miten realistinen tavoite 40 pisteeseen pääseminen on. Sen verran iso hyppäys tallin suorituskyvyssä nimittäin tarvitaan.

KERS:n osalta ei ole vielä mitään näyttöä siitä, miten hyvin ko. järjestelmä toimii muilla talleilla. Tässä mielessä varovainen lähestymistapa voi osoittautua oikeaksi. Sekään ei ole huono juttu, että sama KERS:ä käyttää alkukaudesta joku toinen talli, sillä osa ongelmista varmasti tulee tätä kautta esille ja ne ehditään ratkaista ennen kuin KERS otetaan käyttöön Lotuksen autoissa.
 
Viimeksi muokattu:

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Tässähän alkaa jo innolla odottamaan maailman nopeimman Heikin kautta. Yllättävän hienon näköinen. :thumbup:
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Oho, onpas iso parannus ulkonäössä edelliseen verrattuna. Kyllä tuolla Sauberia jo ajoittain pääsee kiusaamaan. :ahem:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
HEETKONEN???

Craig Scarborough'n blogissa on hyvä merkintä teknisten sääntöjen muutoksista:
http://scarbsf1.wordpress.com/2010/1...and-explained/

Muutoksia on paljon enemmän kuin tässä on erehtynyt kuvittelemaan. Tiivistettynä niille, jotka ei jaksa klikata:

...

- turvakaarisääntöä muutetaan siten, ettei Mercedesin viimevuotista "pylväsratkaisua" voi enää toteuttaa

...

Asia loppuun käsitelty.
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Käsitelty, lue ketjua taaksepäin (Bobakin viesti).
Sorry, yritin ehtiä mutta ei sattunut silmään. Tack.


Quattra näköjään teki toisesta asiasta vesiselvän, kiitoksia. Oli joskus puhetta tuosta sponssijutusta, mutta ei vissiin menny sillon kaaliin..
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Myös Lotus näyttäisi ottaneen vahvoja vaikutteita Toyotan TF110:stä.

 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mitä ne vaikutteet tarkalleen on? En näe noissa sen enempää samaa kuin kahdessa nykypäivän F1-autossa yleensä on. Toyotan keularatkaisua voidaan sanoa useamman tallin kopioineen täksi kaudeksi, mutta Lotuksella on selvästi eri konsepti.
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Mitä ne vaikutteet tarkalleen on? En näe noissa sen enempää samaa kuin kahdessa nykypäivän F1-autossa yleensä on. Toyotan keularatkaisua voidaan sanoa useamman tallin kopioineen täksi kaudeksi, mutta Lotuksella on selvästi eri konsepti.
Etusiipi nyt on lähes 1:1, mutta eipä tuo uusi juuri eroa vanhasta kuin hiukan viilatuilla päätypaloilta.
 

Ironsteele

Well-known member
Liittynyt
11.7.2009
Viestit
259
Paljon hienompi ja nopeamman näköinen kuin viime vuoden "auto" :thumbup:
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Lotus vs muut

Viime vuonna Lotus oli ensimmäisistä testeistä kuukauden myöhässä. Nyt ero on enää yksi päivä. Tämä lupaa ehdottomasti hyvää jatkoa ajatellen. Lisää spekulointia: 2010 kuukauden testimyöhästyminen saatiin kurottua kauden loppuakohden noin 4-5 sekuntiin/ kierros. Tästä voimme loogisesti laskea, että ero kierrosajoissa lienee kaudella 2011 noin 0,16 sekuntia kärkitalleihin.:wink:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Tämän vuoden autoa Lotus on kerinnyt suunnitella ja rakentaa järkevässä aikataulussa, sen pitäisi vaikuttaa hieman.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös