Team Lotus vuonna 2011

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
(Sen sijaan tuli ns. bad feeling Mersun autosta nyt kun parin päivän testiaikojakin on ollut saatavilla, ettei olisi pannukakku tulossa sieltä. :nope: )
Eikös tuo olisi lähinnä sellainen semi-bad. Siis Nicon puolelta enimmäkseen...

Vaikka en nyt ihan oikeasti jaksa lähteä arvioimaan autojen tasoja ulkonäön tai edes testiaikojen perusteella, niin tuo uusi Lotus näyttää kyllä siltä, että siinä olisi kymmenen mallia ollut välissä edeltäjään nähden.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Pisteet kiven alla ilman KERSsiä

KERSsiin kaatuu Lotuksen nousu. Kaikilla edellä olevilla on KERS. Jos Lotus sattuisi olemaan 0,5 sekuntia nopeampi kuin esim. Toro Rosso niin KERSsin ja takasiiven avulla STR tulee ohi. Lotus roikkuu mutkat perässä, mutta ei pääse suorilla ohi. Seuraus: Lotus sijoittuu aina STR:n taakse kisoissa vaikka olisi nopeampikin. Ainoastaan taktisilla onnistumisilla Lotus saadaan pelattua STR:n eteen. Vaikeaa.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Siiven säätö ja KERS aiheuttavat sen että Lotus ohitetaan jo ennen suoran puoliväliä. Puolustappa siinä sitten sijoitusta.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Heh. Lotuksen mekaanikoilla on mustat asut, jotka oli ehditty tilata siinä vaiheessa kun värityksestä piti tulla mustakulta. Kunhan uudet vihreät haalarit saapuu, mustat jäävät tehdaskäyttöön, sanoo Fernandes. (Adam Cooper)
Ihan hyvä toisaalta, että pitäytyivät vihreäkeltaisessa värityksessä. Toista likimainkaan samanväristä autoa ei ruudukossa ole.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Siiven säätö ja KERS aiheuttavat sen että Lotus ohitetaan jo ennen suoran puoliväliä. Puolustappa siinä sitten sijoitusta.
Lähtö on paha paikka, mutta useimmat KERS-autot lienevät kuitenkin edellä jo lähtöruudukossa. Mutta ekassa mutkassa ollaan kuitenkin samassa kasassa, ja jos Heikillä sattuu kisassa kulkemaan, takasiiven avaamalla onnistuu KERS-autonkin haastaminen.
 
Viimeksi muokattu:

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Keula on aika muhkean näköinen verrattuna monien kilpailijoiden sirompiin ja terävämpiin ratkaisuihin. Heikin kypärä taas blokkaa sopivasti nuo entistä alempana sijaitsevat ilmanottoaukot, jotka tuon keskipylväsratkaisun vuoksi näyttävät muutenkin aika pieniltä. :dunno:
 

Zire

`.´
Liittynyt
5.2.2009
Viestit
536
Sijainti
Lahti
Keula on aika muhkean näköinen verrattuna monien kilpailijoiden sirompiin ja terävämpiin ratkaisuihin. Heikin kypärä taas blokkaa sopivasti nuo entistä alempana sijaitsevat ilmanottoaukot, jotka tuon keskipylväsratkaisun vuoksi näyttävät muutenkin aika pieniltä. :dunno:
Eiköhän alan ammattilaiset osaa ottaa tälläsetkin asiat huomioon. ;) Tuskin ois tuollasta ratkaisua tehty jos asia ois tosiaan noin.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
KERSsiin kaatuu Lotuksen nousu. Kaikilla edellä olevilla on KERS. Jos Lotus sattuisi olemaan 0,5 sekuntia nopeampi kuin esim. Toro Rosso niin KERSsin ja takasiiven avulla STR tulee ohi. Lotus roikkuu mutkat perässä, mutta ei pääse suorilla ohi. Seuraus: Lotus sijoittuu aina STR:n taakse kisoissa vaikka olisi nopeampikin. Ainoastaan taktisilla onnistumisilla Lotus saadaan pelattua STR:n eteen. Vaikeaa.
Kaksi päivää testejä takana ja täällä jo kovasti manaillaan :p. KERSsittömyyteen löytyy ihan looginen syy. Mitä hyötyä siitä sähkövatkaimesta olisi jos sen vaatimien uhrausten takia auto olisikin sekunnin per kierros keskikastia hitaampi? Tärkeämpää Lotukselle lienee ollut toimivan peruskonseptin rakentaminen. Tämän pitäisi olla ihan itsestäänselvyys kun kyseessä tallin ensimmäinen vakavasti otettava yritys tehdä nopea F1-auto.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6759
Sijainti
Täällähä mä
Keula on aika muhkean näköinen verrattuna monien kilpailijoiden sirompiin ja terävämpiin ratkaisuihin. Heikin kypärä taas blokkaa sopivasti nuo entistä alempana sijaitsevat ilmanottoaukot, jotka tuon keskipylväsratkaisun vuoksi näyttävät muutenkin aika pieniltä. :dunno:
En ole aerodynamiikka-alan asiantuntija , mutta jotenkin näin tuo ilma kypärän ohitse menee



Eli ei se kypärä siinä edessä juuri mitään haittaa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
En ole aerodynamiikka-alan asiantuntija , mutta jotenkin näin tuo ilma kypärän ohitse menee
Noku ei se mene noin, vaan ilma "tarraa" kypärän takaosaan ja alkaa pyörteillä. Ja juuri se on toimivan jäähdytyksen kannalta ongelmallista. Vaan kun noita ilmanottoaukkoja katsoo, niin ne on varsin isot ja jonkun tietäjän mukaan juuri tuon epäedullisen sijainnin kompensoimiseksi.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Kaksi päivää testejä takana ja täällä jo kovasti manaillaan :p. KERSsittömyyteen löytyy ihan looginen syy. Mitä hyötyä siitä sähkövatkaimesta olisi jos sen vaatimien uhrausten takia auto olisikin sekunnin per kierros keskikastia hitaampi? Tärkeämpää Lotukselle lienee ollut toimivan peruskonseptin rakentaminen. Tämän pitäisi olla ihan itsestäänselvyys kun kyseessä tallin ensimmäinen vakavasti otettava yritys tehdä nopea F1-auto.
Olet oikeassa. Odotukset ovat ehtineet nousta liian korkealle.

Testissä 7 sekuntia Red Bulliin ja 3 sekuntia STR:ään. Pahus.

Toisaalta eilen taisivat muutkin ajella aluksi 1.20 aikoja.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6759
Sijainti
Täällähä mä
Noku ei se mene noin, vaan ilma "tarraa" kypärän takaosaan ja alkaa pyörteillä. Ja juuri se on toimivan jäähdytyksen kannalta ongelmallista. Vaan kun noita ilmanottoaukkoja katsoo, niin ne on varsin isot ja jonkun tietäjän mukaan juuri tuon epäedullisen sijainnin kompensoimiseksi.
Ahaa , noh niinkuin sanoinkin , että en ole asiantuntija . Hyvä , että löit faktaa tiskiin :thumbup:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Noku ei se mene noin, vaan ilma "tarraa" kypärän takaosaan ja alkaa pyörteillä.
Paitsi että siinä kypärän takana on niskatuki, ja kypärän takaosaakin on muotoiltu vähemmän pyöreäksi. Mutta hieman suurethan nuo aukot yhdessä ovat. Muutenkin auto on aika möhkälemäinen linjoiltaan, vaikka ponttoonit ovatkin suhteellisen sirot, varsinkin aikaisempaan verrattuna. Perä on vähän kuin jostain pursottimesta pursotettu :eek:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Paitsi että siinä kypärän takana on niskatuki, ja kypärän takaosaakin on muotoiltu vähemmän pyöreäksi. Mutta hieman suurethan nuo aukot yhdessä ovat.
Se niskatuki nyt vaan ei riitä poistamaan tuota efektiä etenkään, kun se on Lotuksessa varsin matala ja kypärän ja turvakaaren väliin jää selkeä rako. Gascoyne kertoi tuosta ratkaisusta, että aerodynaamisesti se on heidän testiensä perusteella jokseenkin yhtä hyvä tai huono kuin perinteinenkin airbox, mutta tämä ratkaisu koettiin muuten järkevämmäksi. Taisi väittää myös, että tämä olisi tavanomaista ratkaisua kevyempi.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Se niskatuki nyt vaan ei riitä poistamaan tuota efektiä etenkään, kun se on Lotuksessa varsin matala ja kypärän ja turvakaaren väliin jää selkeä rako.
Mut tylppäperä-efekti vältetään kuitenkin suurelta osin, kun vaan kypärän yläpuolisko on tiellä. Eiköhän sinne puhdasta ilmaa Heikin takatukan yli sliippaudu, mut aukkoja jouduttu silti suurentamaan riittävän tehokuuden takaamiseksi.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös